Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussieprat

PsychoLynx

Recommended Posts

• Svar 419
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
aaaah, okei. Så om jeg har forstått rett, så kan Bridie oppnå CACIB i Vikingeskipet OM dommern mener det liksom? Eller?

:devil:

det deles bare ut et cacib til hvert kjønn, som med cert liksom.

Skrevet
Flotte bilder, Marit! :)
Takk!

:o

det deles bare ut et cacib til hvert kjønn, som med cert liksom.

oookai. Et til hvert kjønn i hver rase?

Og Anniken: Quoten din ble visst borte den. Ja, det gjør seg.. Men det var liksom ikke DETTE jeg sku ha da.. :devil:

Skrevet

Hahaha.... ja, da tror jeg snuppa må ha annen handler enn meg... :)

...men.... jeg har altså meldt meg på handlerkurs jeg.... *si litt forsiktig* :devil:

Skrevet
Hahaha.... ja, da tror jeg snuppa må ha annen handler enn meg... :)

...men.... jeg har altså meldt meg på handlerkurs jeg.... *si litt forsiktig* :o

:o:devil: Bridie får sin egne personlige HANDLER!! :o

Jeg skal betale dette for deg altså!!

Blir debuten i vikingeskipet da eller??? :rolleyes:

Skrevet
:):o Bridie får sin egne personlige HANDLER! :devil:

Jeg skal betale dette for deg altså!

Blir debuten i vikingeskipet da eller??? :rolleyes:

Mjeeeeeeeeee...... Vet ikke vet ikke vet ikke vet ikke vet ikke..... *angst* :o

Skrevet
Mjeeeeeeeeee...... Vet ikke vet ikke vet ikke vet ikke vet ikke..... *angst* :devil:

Det er det fine med å gå på kurs, man får lært og øvd seg og da blir ting ikke så skummelt likevel. Litt skummelt er det uansett, sånn er det bare :)

Skrevet
Det er det fine med å gå på kurs, man får lært og øvd seg og da blir ting ikke så skummelt likevel. Litt skummelt er det uansett, sånn er det bare :o

Det skumle med Bridie er jo sef at jeg vet at hun har gjort det bra før, og med superhandler Bente så er det vel ikke fuuuuullt så sikkert det går bra! :) Hoppe og danse og sitte og snurre rundt (bikkja da, jeg kommer vel bare til å stå tafatt og kikke på at Bridie tilbyr adferd etter adferd! :o ) er kanskje ikke det beste for å få supersløyfefargesomjegikkeanerhvabetyr... :devil:

Men for all del! Jeg tåler godt å dumme meg ut jeg altså! :o

Skrevet

Noen gamle bilder:

tisnesag4.jpg

Hihi, litt galskap

tisnesag2.jpg

Ikke helt god han her heller

1-5.jpg

Gid, jeg får jo sol i øynene

DSC_0065.jpg

Øøøh, dette her var litt ehm...

DSC_0006.jpg

Sitte pent sånn, mener du?

skulsfjord3.jpg

Det var dette bildet jeg skulle lagt inn i fotokonkurransen "I uballanse"...!!

skulsfjord4.jpg

ting9.jpg

seljeskog7.jpg

Sukk, savner denne karen her...

inneliv1-1.jpg

uit6.jpg

Han kler sny, egentlig

1-4.jpg

Han elsker å sove middagshvil eller ligger i armkroken, Coyote. Bare det er en armkrok, takker han ja. Han var med pappa på isfiske i vår. Pappa fortalte at ut på natten så hadde han blitt så kald på beina, så han styrte litt med soveposen for å få varmen i seg. Da hadde Coyote kommet bort og lagt seg over beina hans :devil:

12-4.jpg

"Jeg prøvde å få ham til å slutte, men han ville ikke høre på meg, mor"

sofatid1.jpg

hodearn2.jpg

Han hadde litt luftige ører på den her tiden :)

Skrevet
Det skumle med Bridie er jo sef at jeg vet at hun har gjort det bra før, og med superhandler Bente så er det vel ikke fuuuuullt så sikkert det går bra! :icon_redface: Hoppe og danse og sitte og snurre rundt (bikkja da, jeg kommer vel bare til å stå tafatt og kikke på at Bridie tilbyr adferd etter adferd! :lol: ) er kanskje ikke det beste for å få supersløyfefargesomjegikkeanerhvabetyr... :icon_confused:

Men for all del! Jeg tåler godt å dumme meg ut jeg altså! :blink:

Du vet at det går ann å trene litt på at hun skal stå stille før dere skal i ringen eller....? :)

Nydelige bilder som jeg overhodet IKKE blir mer Aussiesyk av :ahappy:

Skrevet
Du vet at det går ann å trene litt på at hun skal stå stille før dere skal i ringen eller....? :ahappy:

Nei, det vet jeg ingenting om! HELT fersk vettu! :icon_redface:

Må jo bruke Buffy på lørdag da... Yeadda. Hu setter seg jo HELE tida så det kan jo bli en utfordring... Mon tro om jeg kan LATE som at hun står og viser seg flott frem...? Og at hun løper pent ved siden av og ikke danser og prøver å fange meg...?? :icon_confused:

Skrevet

hihi, mener du jeg skal komme opp med Bridie før ting og tang kanskje? Bytte hund med deg til dere kommer etter til Gjøvik? :icon_confused:

Hmm, i morra kommer det kanskje en aussie til hit. Hakinos Ezzy Etti skal muligens bo hos meg om dagen. Jeg kan jo håpe at Lars blir så forelsket at hu blir her da?? :rolleyes:

Skrevet

Jeg må si jeg trives godt med å ha to. De har utvilsomt selskap i hverandre! Men, jeg ser klart forskjellen på å ha en ulvehund + aussie, og aussie + aussie :icon_confused:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...