Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt hundeblad på trappene


SFX

Recommended Posts

Ser ikke så faglig ut at det gjør noe...

Hvorfor MÅ alle hundeblader være faglig hele veien da?

Det er ikke ALLE hundeeiere som er interessert i læringsteorier og hvordan hundens hjerne er bygget opp (etc.. etc.. etc..) Det florerer jo av blader og bøker i alle fløyer for sånt?

Det er jo greit med litt lett fordøyelig stoff for de stakkarne som har hund, bare for å ha hund, og ikke noe mer? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor MÅ alle hundeblader være faglig hele veien da?

Det er ikke ALLE hundeeiere som er interessert i læringsteorier og hvordan hundens hjerne er bygget opp (etc.. etc.. etc..) Det florerer jo av blader og bøker i alle fløyer for sånt?

Det er jo greit med litt lett fordøyelig stoff for de stakkarne som har hund, bare for å ha hund, og ikke noe mer? Eller?

Enig, er ikke alle som er like interessert i bare faglige ting.

Forøvrig kunne jeg tenke meg noe som gikk på begge deler.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, er ikke alle som er like interessert i bare faglige ting.

Forøvrig kunne jeg tenke meg noe som gikk på begge deler.. :-)

*takk* hehe... jeg og kunne tenkt meg noe som gikk på begge deler, for da får man et litt lettere innhold i bladet og.... Ikke bare tørre fakta...

Jeg syns selv det er kjempeinteressant med hundefaglige artikler, men det er morro å lese litt historier, eller "svada" om hund innimellom og... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bladet går litt på begge deler, er egentlig en ganske ok blanding. Intervjuer med kjente og ukjente hundefolk, fordypning i en rase ol, hvordan klippe pelsen på blabla, også er det vel noe litt mer vitenskapelige artikler om jeg ikke husker helt feil. Men er nok et blad som appelerer litt mer bredt ja, jeg kjøpte det før jeg hadde hund også.

Er vel som et litt tyngre MAG for hunder hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper sånne blader må være brede hvis de skal overleve. Bare spar meg for midtsidebilder av valper i kurv! <_<

:whistle: Og jeg som plutselig så for meg Symra og Pippin i en kurv med rød sløyfe på.

Blir spennende å se hvordan bladet blir. Jeg håper bare det holder seg til ting det kan på en måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper sånne blader må være brede hvis de skal overleve. Bare spar meg for midtsidebilder av valper i kurv! <_<

Midtsidetisper. :P Det er tingen... (under tittelen midtsidetispa kan man jo både ha av tobeinte og firbeinte hunnkjønn. :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtsidetisper. :whistle: Det er tingen... (under tittelen midtsidetispa kan man jo både ha av tobeinte og firbeinte hunnkjønn. :P )

:P Skal se typen også begynner å interessere seg for hundeblader, da..! (Neida, han er flink å lese både Hundesport og Canis, han. :P )

Jeg skulle ønske det var både litt faglig og litt "annet". Men spar meg for alaskens utstillingsresultater - det får vi nok av ellers. Raseblader og HS er jo proppet fullt med sånt, og det er så utrooolig kjedelig å lese/se for folk som ikke renner ned hver eneste utstilling selv. <_< Men HS skal ha litt kredit; i det siste har jo utstilling fått sin egen spalte, på lik linje med andre ting (freestyle, ag, lp, hundekjøring osv), og det er absolutt et skritt i riktig retning! Utstillingsresultater finnes på dogweb, og hvis folk har behov for å publisere det kan de bruke raseblader eller aller helst hjemmesider. Det er nå min mening. De som bryr seg om sånt vil jo følge med på de aktuelle rasene uansett liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja jeg kjøpte det også i går faktisk. Siste gang for min del. ;)

Hvor har de funnet skribentene? Helt elendig skrevet, mangler virkelig ett eller annet her.

Artikkelen om Burre var wannabe journalistikk, pluss at de var jo så vidt innpå hunden hans.

Jeg vet ikke med dere, men når jeg kjøper et hundeblad forventer jeg at det skal handle om hund, ikke skal vi danse.

Blodpris også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
    • Takk for svar. Da tenker jeg hvertfall riktig med å hjelpe den «voksne» hunden med å gå imellom den og valpen. Så jeg fortsetter uansett med det, og gir dem også pauser fra hverandre. 
    • Personlig så synes jeg ikke at det skal være den eldste sin jobb å sette valpen på plass, selv om det er veldig fint innimellom at en tydelig og rettferdig voksen hund kan gå inn og korrigere valper/ungjunder. Det er gjerne mer effektivt enn om vi som mennesker gjør det. Den eldste skal allikevel være trygg på at du setter grenser for valpen og skjermer den ved behov. Husk at en 2 år gammel hund er ikke nødvendigvis voksen i hode.  Så mitt eneste tips er å ta den voksne på alvor når den ber om hjelp! 
    • Hei Jeg har en hund på snart 2 år og en valp på 10 uker. Valpen er selvfølgelig veldig leken og er som valper flest. Valpen synes det er veldig gøy å leke med den eldre hunden ved å gå etter bein og hale, også normalt, men hunden min på snart 2 år sier aldri ifra når hun har fått nok. Ser på hele kroppsspråket hennes at hun synes det er slitsomt, men hun sier aldri noe, bare prøver å løpe unna. Da blir det jeg som må steppe inn å «redde» henne og få valpen unna. Når den 2 år gamle hunden var valp og var voldsom mot eldre hunder ble hun satt på plass på en fin måte og dette skapte fine læringsøyeblikk. Har dere noen tips?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...