Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal avkommet hete?


Yodel

Recommended Posts

Vi venter en liten pode i Desember. Mest sannsynlig et hannkjønn og rimelig sikkert av rase Homo Sapiens. Genetisk sett er sjansene store for en blåøyd pjokk med lys lugg.

Poden må ha et navn, må vite- og ingenting er bestemt. Dette er vanskelig! Serlig når vi er to mennesker som skal bestemme- og det den ene liker trekker den andre litt på nesebåndet av- som regel :rolleyes:

Vi har noen holdepunkter:

- Enkeltnavn. (Det får da holde med ETT navn. To blir et for mye)

- Ikke på navnetoppen, men heller ikke et slikt super-sært navn.

- Et sterkt navn som ikke "går av moten".

- Gjerne av gammel, nordisk utspring (men intet krav)

-Kan også være "internasjonalt" så her er vi åpne

- Navn med sær betydning eller umulig uttale på engelsk er ikke ønskelig

- Skal ikke kreve "tungegymnastikk" for å uttale det

Mine umiddelbare favoritter var Oliver, Phillip og Lucas- men de er alt oppbrukt i familien.

Noen navn både jeg og samboer liker er Mikkel, Theodor, Magnus, Sander og Sebastian. Men hvem av disse vi har på topp er helt forskjellig. Ingen vil "gi slipp" på sin favoritt :rolleyes:

Kanskje det er fordi vi ennå ikke har funnet "the one"? Navnet sm bare sier "klikk" pg "Yes" og "der er det"!

Eller finnes det et slikt navn... ?

Har også noen andre outsidere.

Mamma liker veldig godt "Thor", men jeg vet ikke helt. *Smake på*

Har kanskje dere noen tips vi kan tenke litt på?

Caroline? Du er jo så flink med navn :P

Uansett setter vi pris på litt "påfyll"- for her er det tomt i øyeblikket. Har scannet igjennom ørten "hva skal barnet hete" bøker uten at det "klikka".

Hva er dine favorittnavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Johnathan

Kristoffer

Daniel

Tobias

David

Morten?

Anders?

Det nordiske Odin (sånn apropos Thor..)? (Syns og det hørtes kult ut på engelsk.)

Eller hva med det "internasjonale" Stanton?

Om det er mine favorittnavn er ikke sikkert, men jeg har heller prøvd å tenke på hva som passer kriteriene dine. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker navnet Mathias :P Men det tror jeg er ganske vanlig og populært..

Og ellers liker jeg veldig godt Theo, men det kan kansjde også bli litt mere hund..?

Alexsander synes jeg er kjempe fint,spessielt når du kan forkorte det til Alex(noe du også kan med Theodor-Theo)

Tobias liker jeg også, det het bestevennen min i barnehagen ^^ Og en annen bestevenn(fra barnehagen...;P) het Runar :P Synes det også er litt fint, så mine forslag er ;

-Mathias

-Theo

-Alexsander

-Alex

-Theodor

-Tobias

-Runar

-Sander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag så langt. Skal prøve å kommentere forslagene.

-Sander- liker jeg jo :P

-Marius -får jeg bare Mette-Marit assosiajoner av...

-Marcus: minner meg for mye om mark :rolleyes:

-Erlend.... tja...

Johnathan- er forsovet fint, men da jeg forsøkte å foreslå "Casper" for yodel-mannen låste han seg i "Kasper, Jesper og Jonathan" og utelukket dermed Kasper. Tror ikke jeg skal foreslå Jonathan også :rolleyes:

Kristoffer- er litt for vanlig

Daniel -liker jeg- David også for den saks skyld, men de faller ikke i god jord hos den motsatte part.

Tobias - heter den 6 mnd gamle sønnen til en god venninde.

Morten?. Kjenner en Morten jeg ikke liker :closedeyes:

Anders? Ande- assosiasjoner

Odin (Syns og det hørtes kult ut på engelsk.) Hm.... enig, men.... litt "sært"?

Stanton? Litt for internasjonalt

Benjamin! -Var min favoritt for 10-12 år siden, før det skøyt i været med popularitet. Da mistet det litt av sjarmen sin for min del.

-Mathias - heter sønnen til min kollega

-Theo - blir nok kallenavnet om vi ender på Theodor

-Alexsander -Var også et navn jeg hadde høyt på topp før, men synes det blir litt tungt. Liker Sander bedre.

-Alex- Se over

-Theodor- Er blant favorittene :P

-Tobias - Se over

-Runar- Tja......

-Sander Se over

Ok- jeg er sær. Vet det. Men slik skal det vel være? Bare fortsett med forslag. Dette er moro :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Å det er så vanskelig navn - jeg husker da vi fikk sønnen vår, så hadde vi ikke noe navn vi kunne ble enige om.. og vi greide ikke å finne noe - det ble faktisk tidspress mht formalia (like før ungen fikk utdelt navn av myndighetene m.a.o.!). Den gangen hadde vi jo telefon-katalogen så vi endte opp med å lukke øya - bla opp på en vilkårlig side og sette pekefingeren på et tilfeldig navn. Første guttenavn som vi begge ikke fikk brekningsfornemmelser av, ble valgt (ja min stakkars pode.. slik gikk det til at han fikk navnet sitt..). Da vi fikk datteren vår, snek vi oss lett og elegant unna hele navnevalget ved å la storebror velge navn - måtte riktignok droppe navn som Tigerwoman, Sala (kjæresten til Fantomet) og navnet til hun der kjæresten til He-man (som hun red på en lilla panter, husker ikke hva hun het nå..)

Navneforslag -

Tja.. OK.. dette blir lett hundenavn kanskje men noen hunder har så flotte navn!

Ask synes jeg er et virkelig vakkert navn, man tenke på treet Ask, eller den norrøne Ask (eller liten buhund her på sonen!). Det blir kanskje "litt" snodig på engelsk men ikke så ille som Bård eller Odd (eller rediar, hadde en nabo som het Reidar som jobbet i utlandet, han ble alltid raskt døpt om til Radar etter den lilel fyren med briller i M.A.S.H.)

Birk, vet ikke om det er noe Norrønt i det - vet at det er dansk for bjørk, og det finnes nok en helsikes masse settere som heter det - men det har så fin lyd.

Max.. tja.. liker det bare

Felix, et navn man hører sjeldent men jeg har alltid likt det

Edit:

Ja synes også Theodor er fint - men jeg har inntrykk av at det er mange som kaller ungene sine for Theodor eller Senbastian nå om dage. Sjefen min fikk forresten en liten gutt nyttårsaften, og den småttingen fikk navnet Leander - har ikke hørt det navnet før men det glir vel fint over tungen.

Og så har man et navn som Leo (kan riktignok være forkortelsen av Leopold eller Leonard)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to heter Jonas Emanuel og Robin :P

Fine navn. Robin liker jeg særlig godt, men yodel-mannen sier bare "Robin Hood" :rolleyes:

Julian? Naboen til Pappa har en sønn ved det navnet. Er egentlig fint, men minner meg litt om "Julia".

Sindre / Sondre - Sindre står oppført som en liten outsider :P

Patrik Heter den andre sønnen til min nærmeste kollega

Samuel Hm..... Må tygges på...

Emil Er også et navn jeg liker, men faller ikke i god jord hos motparten.

Theodor :P

Johannes? Hm.... skal tas opp til vurdering.

Thomas? Heter kollegaen til Yodel-mannen

Even? = uavgh\jort/jevnt på Engelsk...

Peder? Var en stund på listen, helt til vi ble enige om at "Peder" var et snobbe-navn :rolleyes:

:P Å det er så vanskelig navn - jeg husker da vi fikk sønnen vår, så hadde vi ikke noe navn vi kunne ble enige om.. og vi greide ikke å finne noe - det ble faktisk tidspress mht formalia (like før ungen fikk utdelt navn av myndighetene m.a.o.!). Den gangen hadde vi jo telefon-katalogen så vi endte opp med å lukke øya - bla opp på en vilkårlig side og sette pekefingeren på et tilfeldig navn. Første guttenavn som vi begge ikke fikk brekningsfornemmelser av, ble valgt (ja min stakkars pode.. slik gikk det til at han fikk navnet sitt..). Da vi fikk datteren vår, snek vi oss lett og elegant unna hele navnevalget ved å la storebror velge navn - måtte riktignok droppe navn som Tigerwoman, Sala (kjæresten til Fantomet) og navnet til hun der kjæresten til He-man (som hun red på en lilla panter, husker ikke hva hun het nå..)

*Fnis* Det var det samme med min far. Han het Mathilde helt til han kom ut. Og da kunne han ikke hete Mathilde lenger. Tok laang tid før de ble tvunget til å fastsette et navn. Det med å bare la ungen velge navn var jo en god ide. Må bare lage en først :rolleyes: Telefonkatalog- tips er notert :blink:

Ask - Liker navnet, men blir jo "Spør" på engelsk. Ser for meg følgende.- "What is your name?" - "Ask". - "I just did" :rolleyes:

Birk Har også vært til vurdering..... hm...

Max Er også en av favorittene til yodel mannen. Skal tenke litt mer på det.

Felix Skal foreslå det for yodelmannen :P

Leander -Hm... du har rett i at det har fin klang. Skal tas til vurdering!

Leo Skal også foreslås

Er glad i Flemming jeg da. Og Ask.

Flemming. Hm.... Ask :P Se over :P

Peter Liker jeg, men er ikke noe for Yodelmannen (heretter kalt YM)

Petter Ditto

Rune Tja...

Olav Er jeg VELDIG glad i, egentlig! Blir litt oppkalling etter min far også, da han heter Ole. Men så har vi blitt sånn halvveis enige om at vi ikke skal ha oppkalling. Må ta opp Olav igjen...

Andreas And igjen :rolleyes:

Martin Heter sønnen til min halv-søster

Vegar Liker Vegard bedre. Men det er et fint navn! Skal tas til vurdering.

Synes Kristoffer er finest når det skrive Christoffer eller Christopher. Eller liker jeg veldig godt Johannes=)

Enig. Christopher er finest. Men litt for vanlig. Johannes... Se over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par til:

- Andrè

- Sondre

- Erik / Eirik

Litt flere navn, bare for å gi flere forslag (rapper navnene til nabolaget):

- Jone

- Eivind

- Mikal

- Mads

- Simen

Edit: Var innpå hjemmesiden din. Mannen/kjæresten din heter jo Dag Christer. Hva med Christer? Det er et fint navn :blink: Bare litt dumt hvis mannen din bruker begge navnene sine :P

Skulle ønske det var meg som skulle velge navn :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillebror heter Brage (og tvillingbroren hans heter Birk), og det er nyyydelige navn, men vanskelige på engelsk. Dessuten blir de mer og mer populære, har jeg inntrykk av. Jeg ELSKER både Theodor og Mikkel (aah, Mikkel)!

Lucas

Oliver er et fantastisk fint navn- så du hadde nevnt det tidligere- synd det er oppbrukt.

Julian

Johannes (Jo for short)

Stephan

Draco (unnskyld, måtte bare :blink: )

Samuel

Eivind (norsk navn som fungerer på engelsk)

Atle (same)

Aslak (samme med dette også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey, jeg har det beste navnet jo! :blink:

Har en Nabo som heter Betuel, og sønnene hans igjen heter emuel og Hans Erik..

ok,

Alexander er jeg veldig glad i, husker det er på "ikke" listen din.. men det er jo ett navn som aldri går av moten da.

Nickolay.

Aksel

Steven er jeg også veldig glad i

Kevin

Ask er kjempefint.

Elias

Bjørnar

jaja, uansett, smaken er som baken, og dere finner nok det "perfekte" navnet før eller siden :P

Lykke til med baby og navne valg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttetråd navn...

jeg som bare går rundt og tygger på jentenavn.. der har jeg ørtogførti forslag men gutt.. Here goes.

liker:

Noah ( ja kanksje litt asosiasjoner til Noahs ark men pytt pytt sann)

Ask , er og ett navn jeg liker

Leander er også ett navn jeg sytnes er fint

Odin?

Olav er også fint ( morfar heter der for øvrig)

Alex er ett av mine favoritt navn om det blir gutt hos meg en gang

Robin liker jeg også ( litt dumt at mannen til søstra mi heter det, så det kan jeg ikke bruke selv)

Brage er og ett navn jeg liker godt

Brian er og fint, også er det lett , også går det fint internasjonalt uten å bli FOR internasjonalt hihi :blink:

August er også ett veldig fint navn syntes jeg

Martin - er også ett fint navn

Noen forslag fra min side, jøss blei jo noen her også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...