Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal avkommet hete?


Yodel

Recommended Posts

Hvor mange ganger HAR Mikkel hørt "Mikkel Rev"? Vil ha ordentlig statistikk her :closedeyes:

Borger... Hm.... Blir veldig likt Birger, som fetteren til mannebeinet heter.

Sikkert like mange som tanta mi (monica) har hørt "Vi har ei gammel tante" :rolleyes:

Borgar er knalltøft! Bruk din kvinnelist :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Jeg stemmer selvfølgelig på Mikkel. :ahappy:

Hører selvfølgelig noen Mikkel Rev noen ganger, og jeg har spøket med at jeg skal ta det som mellomnavn. Og det er da ikke noe minus å bli sammenliknet med noe så fint som en rev da. Og ikke er det så kjempevanlig heller, selv om det har fått økt popularitet de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sebastian er nydelig syntes jeg :lol:

Mathias, veldig vanlig men liker det godt (noen påstår det er pga eksen fra barneskolen, haha!)

Oleander (Bare 8 personer i Norge heter Oleander! I følge SSB)

Tobias ( i tårnet) Emil (i lønneberget) Robin (hood) funker vel ikke for dere med assosiasjonene da? :):ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Mathias, veldig vanlig men liker det godt (noen påstår det er pga eksen fra barneskolen, haha!)

Altså jeg har en bekjent som er født i 1981, han er den eneste i sitt årskull som heter Mathias, det var ikke det minste vanlig på den tiden. Alle som heter Mathias nå, er jo under skolepliktig alder...

Borgar, Njaa det blir litt humpfrey bogart for meg da. Jeg liker få navn, men enig at alle R-guttenavn er å be om å få en rønner av en pøbelunge (inkl johnny). Det kan jo hende at du må se avkommet før det blir et naturlig navnevalg. En annen bekjent av meg hadde bestemt seg for at om de fikk en gutt (dette var før UL og kjønnsvurdering) skulle han hete Daniel, det var ingen Daniel som kom ut, så han ble hetende Martin i steden..

Jeg holder en knapp på Valdemar jeg altså :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg har en bekjent som er født i 1981, han er den eneste i sitt årskull som heter Mathias, det var ikke det minste vanlig på den tiden. Alle som heter Mathias nå, er jo under skolepliktig alder...

Borgar, Njaa det blir litt humpfrey bogart for meg da. Jeg liker få navn, men enig at alle R-guttenavn er å be om å få en rønner av en pøbelunge (inkl johnny). Det kan jo hende at du må se avkommet før det blir et naturlig navnevalg. En annen bekjent av meg hadde bestemt seg for at om de fikk en gutt (dette var før UL og kjønnsvurdering) skulle han hete Daniel, det var ingen Daniel som kom ut, så han ble hetende Martin i steden..

Jeg holder en knapp på Valdemar jeg altså :ahappy:

Og Glenn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars meg som har sønn,kjæreste og x samboer (barnefar) med typiske pøbelnavn.. Hvilket miserabelt liv jeg vil få :console::lol::wub:

Bare vent noen år, så kommer du til å tilbringe alle dine søndager i besøkstiden i diverse fengsel. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert like mange som tanta mi (monica) har hørt "Vi har ei gammel tante" :rolleyes:

Borgar er knalltøft! Bruk din kvinnelist :lol:

Gjorde et tappert forsøk, og fikk til svar: Da kaller vi han heller Kurt-Kåre-Johhny-Bjørn. Så jeg antar det er utelukket :rolleyes:

Noe med kvinnelisten min det er npe gæli med, kanskje?

dumdideidumdidei..... PÅ EI LIIIITA TAAAAVLE..

jo... mikkel er en rev :lol:

Borgar var dritstilig syns jeg!

Og Ossian var NYDELIG!

Ossian skal Lotta få lov til å beholde suvereniten til, men fint var det!

Jeg stemmer selvfølgelig på Mikkel. :lol:

Hører selvfølgelig noen Mikkel Rev noen ganger, og jeg har spøket med at jeg skal ta det som mellomnavn. Og det er da ikke noe minus å bli sammenliknet med noe så fint som en rev da. Og ikke er det så kjempevanlig heller, selv om det har fått økt popularitet de siste årene.

Nei, ikke sant? Rever er kule. Også avler vi jo Basenjier også. De er da også litt reve- aktige?

Sebastian er nydelig syntes jeg :console:

Mathias, veldig vanlig men liker det godt (noen påstår det er pga eksen fra barneskolen, haha!)

Oleander (Bare 8 personer i Norge heter Oleander! I følge SSB)

Tobias ( i tårnet) Emil (i lønneberget) Robin (hood) funker vel ikke for dere med assosiasjonene da? :wub::lol:

Kommer nok hverken til å bli noen Sebastian, Mathias, Oleander, Emil eller Robin :cry:

Altså jeg har en bekjent som er født i 1981, han er den eneste i sitt årskull som heter Mathias, det var ikke det minste vanlig på den tiden. Alle som heter Mathias nå, er jo under skolepliktig alder...

Borgar, Njaa det blir litt humpfrey bogart for meg da. Jeg liker få navn, men enig at alle R-guttenavn er å be om å få en rønner av en pøbelunge (inkl johnny). Det kan jo hende at du må se avkommet før det blir et naturlig navnevalg. En annen bekjent av meg hadde bestemt seg for at om de fikk en gutt (dette var før UL og kjønnsvurdering) skulle han hete Daniel, det var ingen Daniel som kom ut, så han ble hetende Martin i steden..

Jeg holder en knapp på Valdemar jeg altså :lol:

Ja- men vil gjerne finne et navn- og så se om det er "rett person" som kommer ut :lol:

Er det ikke det får vi lage en ny tråd...

Og Glenn!

Ugh :lol:

Jeg er tom for navn jeg .. så da spør jeg. Hvordan ser listen din ut nå?

Tja, si det. Theodor og Mikkel er iallefall fortsatt der. Skal ikke se heeelt bort ifra Sindre og Jacob. Men navnet som bare sier "klikk" har fortsatt ikke kommet. Vurderer om "Trym" eller "Birk" skal få innpass- skal diskuteres med mannen her.

Adrian er bare nyyydelig!

Hva med Sølve?

Gikk i klassen med verdens skjønneste, mest rampete gutt (for ørti år siden) ved det navnet. :)

:D

MM. Men man kan da ikke kalle opp unga etter campingvogna si? Det har Ronny- tendenser. Sølve høres ut som en gammal, gråhåret baby :D

min favoritt ikke spørr hvorfor men har vert det så lenge jeg kan huske ADAM

Adam, ja! Det var fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh! Det hadde jeg glemt. Robin forsvant ut av lista fortere enn svint, og alle navn på R er bannlyst. (No offense alle mannlige lesere med navn på R) Ronny. *Brrrrrrrrrrrr*

:cry:

Likte forøvrig Adrian. Fram til jeg foreslo det for Yodelmannen som bare sa at det minte ham for mye om campingvogna vår (Adria) <_<

Og der klarte dere å ødelegge min relasjon til robin også... <_<

Og Adria(n) ja :lol:

Ikke pokker.. På søndagene når ungene er store nok til å klare seg sjøl skal jeg og bikkjene mine surfe rundt på utstillinger og LP konkurranser :console:

...så kan de sitte der i fengselet og råtne! :wub:

...hmmm, men navn da... *tenke*

Lars ville kalle sønnen sin for Urban han... (da blir IKKE det min sønn, sa jeg)

Siden jeg leser Livets Døtre nå...

Hva med Jorand? Joril? Randar? (nei der var den r'n igjen da :lol:) Nå er ikke dette noen egne favoritter, bare navn jeg har lest der og vet at ikke er så himla vanlige liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ytterligere research, og et par diskusjoner har det blitt litt endringer på lista. Bakgrunn er litt mer undersøkelse rundt betydning og popularitet.

Mikkel

Betydning: Hvem er som Gud?

Forklaring: Guttenavnet er en variant av Mikael, som kommer fra det hebraiske navnet Miyka'el som betyr "hvem er som Gud?".

Navnedag: 29. september*

Samme uttale: Mickel

Popularitet: Omlag 1 400 personer i Norge har guttenavnet Mikkel som første eller eneste fornavn

Theodor

Betydning: Fra Gresk: og betyr "Gud, gave"

Popularitet: Omlag 800 personer i Norge har guttenavnet Theodor som første eller eneste fornavn.

Ingen navnedag

Sindre

Forklaring: Guttenavnet kommer fra Sindri, som er et norrønt navn som er utledet av ordet "sindra", som betyr "gnistre".

Navnedag: 9. mars*

Samme betydning: Sindri

Popularitet: Omlag 6 000 personer i Norge har guttenavnet Sindre som første eller eneste fornavn.

Jacob har gått litt ut av lista igjen...

Den definititvt fineste betydningen har jo SINDRE, og det er jo til og med et gammelt, Norrønt navn. Er forsovet enig med Caroline i at det hadde vært moro med et norrønt navn siden både jeg (Liv) og mannen (Dag) har norrøne navn :console:

Mannebeinet er også veldig positiv til Sindre, så det navnet er så absolutt kommet opp i "tetsjiktet". Tror jaggu det ligger på topp foran både Mikkel og Theodor for min del nå. (Selvom alle tre er navn jeg virkelig liker!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SindrI er myye finere enn Sindre :console: *hilsen frk. Sær*

SIndri er også fint, men jeg vet ikke... Synes liksom Sindre høres mer "mandig" og sterkt ut.

Du skulle hørt pappa ( :rolleyes: ) Han har ikke vært helt overbegeistret for Mikkel og Theodor, og ble helt i skyene over "Sindre"; positive adjektiver og superlativer og gud hvet hva stormet ut. Han var positiv til det, ja :wub:

Det var forøvrig resten av den nærmeste familien også, men nå er det jo jeg og gubben som bestemmer tilslutt uansett da.

Det er nå alikevel fint å få litt synspunkter :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooo Sindre :console::wub:

Ja til Sindre! Min første store forelskelse var med vakre Sindre! :cry:

Og om dere kaller han Sindre kan jeg late som om dere har kalt han litt opp etter meg! :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...