Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal avkommet hete?


Yodel

Recommended Posts

Du søkte på mannsnavnet: Mikkel

Det er 1795 menn som har Mikkel som første fornavn.

Det er 1383 menn som har Mikkel som eneste fornavn

Mikkel er på vei "opp" på statistikken

Du søkte på mannsnavnet: Theodor

Det er 1263 menn som har Theodor som første fornavn.

Det er 1008 menn som har Theodor som eneste fornavn

Theodor har hatt en voldsom oppsving, men er nå på vei ned igjen

Du søkte på mannsnavnet: Robin

Det er 4253 menn som har Robin som første fornavn.

Det er 3187 menn som har Robin som eneste fornavn.

Robin har hatt en voldsom oppsving, men er nå på vei ned igjen

Hvis vi sammenligner med f.eks Magnus er det:

Det er 13228 menn som har Magnus som første fornavn.

Det er 11289 menn som har Magnus som eneste fornavn.

Eller i motsatt ende, Brynjar (til ære for Caroline)

Du søkte på mannsnavnet: Brynjar

Det er 620 menn som har Brynjar som første fornavn.

Det er 525 menn som har Brynjar som eneste fornavn.

Men vet ikke helt hvor mye man skal vektlegge slik statistikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Viktigste er å velge et navn som dere er fornøyde med, og som er funksjonelt. :blink: Navnestatistikken tar jo også med f.eks. alle 70- og 80-åringene som har det aktuelle navnet, og ikke bare barnene, og det er vel mer viktig at ikke alle barnene nå til dags har det samme navnet, så spiller det vel mindre rolle om navnet var veldig populært for 40 år siden, slik at det totalt sett er mange som har akkurat det fornavnet? Krøkkete forsøk på å forklare...

Jeg har ikke møtt mange som heter Mikkel eller Theodor, men derimot en hel haug som heter Magnus, i alle aldersgrupper.

Er det forresten noen spesiell grunn til at dere ikke ønsker å kalle opp barnet? Synes at det er stas jeg, men så er jeg vel innhabil ettersom far og bror heter det samme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja jeg vet det var litt spesielle navn på lista mi :P Mange der jeg kunne brukt selv, men mannebeinet er aldri enig :rolleyes: Egentlig utrolig at vi har 2 barn med 2 navn hver :P Synes fremdeles dere bør ha noe norrønt jeg da, med tanke på deres egne navn *presse på* :P Norrønt er tøft. Jeg engasjerer meg altfor mye når folk skal velge navn :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du kan ikke kalle opp et barn etter en av norges største schäferoppdrett.. Kennel Thorarinn har eksistert i uendelige tider..

Bare nevner det..

Tror navnet har eksistert lenger enn kennelen, og jeg tror ikke det er et problem for de som ikke vanker i schäfermiljøet :P Det er ikke strøket av min liste av en grunn som dét hvertfall :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svak for Kevin jeg da.. :P

Joo, Kevin er fint.

Viktigste er å velge et navn som dere er fornøyde med, og som er funksjonelt. :P Navnestatistikken tar jo også med f.eks. alle 70- og 80-åringene som har det aktuelle navnet, og ikke bare barnene, og det er vel mer viktig at ikke alle barnene nå til dags har det samme navnet, så spiller det vel mindre rolle om navnet var veldig populært for 40 år siden, slik at det totalt sett er mange som har akkurat det fornavnet? Krøkkete forsøk på å forklare...

Jeg har ikke møtt mange som heter Mikkel eller Theodor, men derimot en hel haug som heter Magnus, i alle aldersgrupper.

Er det forresten noen spesiell grunn til at dere ikke ønsker å kalle opp barnet? Synes at det er stas jeg, men så er jeg vel innhabil ettersom far og bror heter det samme :P

Nei, nei. Men 10 på topp listen de siste årene gir iallefall meg en pekepinn på hvor jeg ikke skal gå.

Ang. oppkalling var dette lenge til vurdering, men så ble vi rett og slett bare enige om at vi ikke skulle kalle opp. Da står vi liksom ikke "i oppkallingsgjeld" til den ene eller andre siden om det blir et barn nr. 2.

Hihi, ja jeg vet det var litt spesielle navn på lista mi :P Mange der jeg kunne brukt selv, men mannebeinet er aldri enig :rolleyes: Egentlig utrolig at vi har 2 barn med 2 navn hver :P Synes fremdeles dere bør ha noe norrønt jeg da, med tanke på deres egne navn *presse på* :P Norrønt er tøft. Jeg engasjerer meg altfor mye når folk skal velge navn :blink:

Jo, Norrønt ER tøft. Bare synd jeg ikke finner akkuratt DET navnet jeg er ute etter *sukk*

Mine heter

Maximillian - til daglig Max, eller Maxismilemann (for han er en blid unge!)

Victor Ossian... (Ossian er det mindre enn 5 stk i landet som heter :P )

Alle kan jo ikke hete Marius heller... - for ikke å si Sander eller Jonathan :P

Fine navn- er jo litt moro når ikke halve norges befolkning heter det samme som deg, liksom...

Hvor i all verden fikk dere Ossian fra?

Hva med.. *tenke*

Lars?

Kjenner hundreogørtenogførti Lars'er! Nesten, iallefall...

Håndsopprekkning: Hvor mange tenker "Mikkel Rev" når de hører navnet Mikkel?

(Liten diskusjon med Yodelmannen her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt heter Joakim. Jeg synes det er enklest om man finner en bokstav først jeg :P

Han skulle hete noe på J, og da var det plutselig ikke så mange å velge mellom :blink: Alternativene var JONAS; JONE eller JONA ( min mann heter Jon, et enkelt og greit navn !)

Lurte også på A, en stund, og da var det ASLAK ( ASLAG ); ADRIAN;

Sånn ellers liker jeg Patric(k), Isak og Ludvik. Ja det er ikke enkelt med navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine navn- er jo litt moro når ikke halve norges befolkning heter det samme som deg, liksom...

Hvor i all verden fikk dere Ossian fra?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ossian

http://no.wikipedia.org/wiki/Ossian

(Etternavnet vårt kommer jo også fra de traktene, så da var det ganske enkelt :blink: )

- Mikkel rev satt og skrev (soleklart!)

- Theodor er en lite tiltalende teddybjørn fra barnetimen i gamle dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Fikk fullstendig hangup på Borgar jeg - det var en pokker så fint navn......... Ellers er det vel bare som alle andre kommer med *ler*

Elias

Noah (jupp, ha'kke barn' så bikkja fikk det navnet)

Isac

Birk

Eirik (og jeg skjønner det der med x'er og navn *ler* du bør styre unna Runar også - det er sånn bad omen navn)

Eik

Liker Theodor navnet da - men Robin synes jeg er ett skikkelig skikkelig stygt navn *ler* - for meg er Robin en engelsk setter, i tillegg har jeg kjent to personer som har hett Robin og de har vært pyton usympatiske og snørrekle *ler* fysjom liksom... Men det er fleksibelt da - om dere bestemmer dere for Robin og dere blir overrasket og det kommer ei jente så kan dere jo fortsatt bruke navnet bare bytte ut i'en med en y *fnise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndsopprekkning: Hvor mange tenker "Mikkel Rev" når de hører navnet Mikkel?

(Liten diskusjon med Yodelmannen her...)

Jeg tenker egentlig ikke på Mikkel Rev, men derimot på Nirm-Mikkel her inne :blink:

Borgar var faktisk et skikkelig tøft navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndsopprekkning: Hvor mange tenker "Mikkel Rev" når de hører navnet Mikkel?

(Liten diskusjon med Yodelmannen her...)

Jeg gjør.. :ahappy: Ikke så mye nå, som jeg har hatt barn i barnehagen jeg jobba i som het det, og har fått med meg navnet til sonen-Mikkel.

Mikkel er et østlandsnavn har jeg intrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndsopprekkning: Hvor mange tenker "Mikkel Rev" når de hører navnet Mikkel?

(Liten diskusjon med Yodelmannen her...)

hehe, slik etter å ha tenkt på Nirm, så kommer reven ja... Men du kan jo spørre Nirm her inne hvor mange ganger han har fått høre Mikkel Rev! hehe

Fikk fullstendig hangup på Borgar jeg - det var en pokker så fint navn......... Ellers er det vel bare som alle andre kommer med *ler*

svigerfar heter BorgEr han.... Er et en mulighet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndsopprekkning: Hvor mange tenker "Mikkel Rev" når de hører navnet Mikkel?

(Liten diskusjon med Yodelmannen her...)

Me!

Fikk fullstendig hangup på Borgar jeg - det var en pokker så fint navn......... Ellers er det vel bare som alle andre kommer med *ler*

Elias

Noah (jupp, ha'kke barn' så bikkja fikk det navnet)

Isac

Birk

Eirik (og jeg skjønner det der med x'er og navn *ler* du bør styre unna Runar også - det er sånn bad omen navn)

Eik

Liker Theodor navnet da - men Robin synes jeg er ett skikkelig skikkelig stygt navn *ler* - for meg er Robin en engelsk setter, i tillegg har jeg kjent to personer som har hett Robin og de har vært pyton usympatiske og snørrekle *ler* fysjom liksom... Men det er fleksibelt da - om dere bestemmer dere for Robin og dere blir overrasket og det kommer ei jente så kan dere jo fortsatt bruke navnet bare bytte ut i'en med en y *fnise*

Birk og Eik var kjempefine navn! Robin i gata der jeg vokste opp var og pyton usympatisk og snørrekkel - forsåvidt snørrete og. Alltid. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de fleste guttenavn på R er harry, aner ikke hvorfor. Roger, Remi, Ronny, Rory, Robin, det er liksom ikke min type gutter! :ahappy:

...og Ramsy, Rodney, Rune, Runar osv. :lol:

Ikke min type heller, men om man uttaler Roger på engelsk, så høres det plutselig mye bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og Ramsy, Rodney, Rune, Runar osv. :lol:

Ikke min type heller, men om man uttaler Roger på engelsk, så høres det plutselig mye bedre ut.

På engelsk blir det en helt annen story, andre assosiasjoner liksom. :ahappy:

PS: Håper jeg ikke såret noen forresten, det er bare min mening da vøttu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt heter Joakim. Jeg synes det er enklest om man finner en bokstav først jeg :D

Han skulle hete noe på J, og da var det plutselig ikke så mange å velge mellom :P Alternativene var JONAS; JONE eller JONA ( min mann heter Jon, et enkelt og greit navn !)

Lurte også på A, en stund, og da var det ASLAK ( ASLAG ); ADRIAN;

Sånn ellers liker jeg Patric(k), Isak og Ludvik. Ja det er ikke enkelt med navn!

Bokstaver er greit å forholde seg til, men hvordan endte dere på hvilken bokstav dere skulle ha da?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ossian

http://no.wikipedia.org/wiki/Ossian

(Etternavnet vårt kommer jo også fra de traktene, så da var det ganske enkelt :ahappy: )

- Mikkel rev satt og skrev (soleklart!)

- Theodor er en lite tiltalende teddybjørn fra barnetimen i gamle dager...

Stilig. Blir litt fint når det har en sånn spesiell betydning for en.

En Theodor kan da ikke være lite tiltalende <_<

Mikkel Rev er jeg sånn halvveis med på, men er det nødvendigvis negativt da? Enda en liten luring i flokken, liksom? (Som om vi ikke har nok med Basenji- pøblene?)

Fikk fullstendig hangup på Borgar jeg - det var en pokker så fint navn......... Ellers er det vel bare som alle andre kommer med *ler*

Elias

Noah (jupp, ha'kke barn' så bikkja fikk det navnet)

Isac

Birk

Eirik (og jeg skjønner det der med x'er og navn *ler* du bør styre unna Runar også - det er sånn bad omen navn)

Eik

Liker Theodor navnet da - men Robin synes jeg er ett skikkelig skikkelig stygt navn *ler* - for meg er Robin en engelsk setter, i tillegg har jeg kjent to personer som har hett Robin og de har vært pyton usympatiske og snørrekle *ler* fysjom liksom... Men det er fleksibelt da - om dere bestemmer dere for Robin og dere blir overrasket og det kommer ei jente så kan dere jo fortsatt bruke navnet bare bytte ut i'en med en y *fnise*

Borgar, ja. Skal nevne det for mannebeinet igjen, jeg. Han fnyste litt av det sist, men.... :closedeyes:

Robin mister plutselig mer og mer av sjarmen sin for meg her...

Jeg tenker helt klart på Mikkel Rev, og på han ekle same-Mikkel i Farmen... :lol:

Farmen- Mikkel har jeg heldigvis aldri sett.

Jeg tenker også på Nirm-Mikkel når jeg hører det navnet :) og når jeg hører Borgar, så tenker jeg på gamle Mudien hans Bogar :D

Det hadde jeg heller ikke tenkt på :rolleyes: Mikkel? Hva synes du om navnet ditt? (*Roper ut*)

hehe, slik etter å ha tenkt på Nirm, så kommer reven ja... Men du kan jo spørre Nirm her inne hvor mange ganger han har fått høre Mikkel Rev! hehe

svigerfar heter BorgEr han.... Er et en mulighet da?

Hvor mange ganger HAR Mikkel hørt "Mikkel Rev"? Vil ha ordentlig statistikk her :closedeyes:

Borger... Hm.... Blir veldig likt Birger, som fetteren til mannebeinet heter.

Me!

Birk og Eik var kjempefine navn! Robin i gata der jeg vokste opp var og pyton usympatisk og snørrekkel - forsåvidt snørrete og. Alltid. :P

:rolleyes:

Jeg synes de fleste guttenavn på R er harry, aner ikke hvorfor. Roger, Remi, Ronny, Rory, Robin, det er liksom ikke min type gutter! :D

Gosh! Det hadde jeg glemt. Robin forsvant ut av lista fortere enn svint, og alle navn på R er bannlyst. (No offense alle mannlige lesere med navn på R) Ronny. *Brrrrrrrrrrrr*

Albert da?

Nei ikke Aaberg hihi

:P

Likte forøvrig Adrian. Fram til jeg foreslo det for Yodelmannen som bare sa at det minte ham for mye om campingvogna vår (Adria) <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...