Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal avkommet hete?


Yodel

Recommended Posts

Ingvild er grusomt.

:D

Neida, skjønte at det egentlig var uttalen det var snakk om. Ingvilden her heter Ina i utlandet, hun. Det går så fint, så. Noen insisterer på å si Ingvild, og da uttales selvfølgelig alle konsonanter, samtidig som det høres ut som de blir kvalt. :D

Jeg har en følelse av at dette guttenavnet har låst seg litt på Teodor. Eller Theodor. Hva med Theo, da? Uten dor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Jeg må innrømme at min første assosiasjon da jeg leste Borgar var kaldblodstraver av en eller annen grunn :3 Og Kevin fikk meg til å tenke på denne svært så seriøse (*kremt*) artikkelen min bror sendte meg hin dagen (ikke spør meg hvorfor, får en del rare ting fra den kanten fra tid til annen :whistle: ), men greide ikke la vær å poste den her da jeg leste forslaget :ermm: (sorry sorry!)

Er ellers enig i at norrøne navn kan være nydelige, er fortsatt grinete siden jeg er den eneste i familien uten ett!

Mine to forslag:

Bård

Gard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matheo :lol: Det er et nydelig navn! Linus er og fint, men da MÅ ungen være liten, blåøyd og lyslugget for resten av livet.

Mjo, Matheo var helt ålreit, men litt for spesielt for min smak. Linus er en blåøyd svenske :)

Men, Yodel, ang. internasjonale navn og sånt, så skjønner jeg jo hva du tenker med å ha et navn som ikke er håpløst å si på engelsk... Jeg heter Ingvild, og det er det INGEN som får til å si ordentlig (det nærmeste blir "innvil"), men samtidig så har det jo ikke så mye å si om sønnen din heter Ask, heller? Egentlig er det jo bare litt morsomt, sånn hvis man i det hele tatt gidder å tenke over det, og det er i alle fall et navn som ikke er så veldig vanskelig å uttale internasjonalt, samtidig som det er norrønt.

Også så jeg du likte Olav for noen sider siden, men var litt skeptisk til det fordi noen (en far eller bestefar?) het Ole, og dere ikke ville ha oppkallelser - nei vel, da er det jo bare å være klare og tydelige på at gutten ikke er oppkalt etter noen, så går det faktisk greit det også. Igjen, for å ta et personlig eksempel (;)) - mormor heter Inger, og da jeg ble kalt Ingvild sa mamma og pappa fra til alle (både de som spurte og de som ikke spurte) at nei, jeg var ikke oppkalt etter mormor. Og ferdig med det.

Jo da- det er bare å si at det ikke er oppkalling- men så er ikke Olav noen slager hos den motsatte part :D

Også går det jo an med de fleste navn på engelsk, men når en del av etternavnet til pjokken blir Lie (=løgn) synes jeg det skal være måte på å Donaldifisere et navn :rolleyes:

Hva med:

Reier

Trygve

Frans/Frantz

Elddar

Rikard/Richard

Richard var det fineste av disse i min mening. Men kommer ikke opp mot Sindre (eller Theodor.) Har visst låst oss litt på disse navnene nå.

Kommet noe nærmere en konklusjon? ;)

Nja. Hadde det vært opp til meg hadde det vært oppe og avgjort og blitt en Sindre. Hadde gubben fått bestemme hadde det nok blitt en Theodor, tror jeg- men han vil ikke ta moen besluttning på noe som helst. (Vi krangler ikke altså, men manner er ikke interessert i diskusjon rundt det nå. Han har all verdens tid, han. Han har jo ingen grunn til å navngi den som sparker han <_< )

Men kanskje når guttungen er voksen? :rolleyes:

Neida, vi blir vel enige i tide ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med:

Steffen eller Christer? Alle gutter som har det navnet er kjekke!:D

Det stemmer jo faktisk neste og det :) Elsker begge de navnene, har 2exer som heter christer og en som heter Steffen, og en kjempe god kompis av meg heter Steffen. Har egentlig ikke tenkt så mye på det, men begge de navnene er svært fine synes jeg ;)

Jeg må innrømme at min første assosiasjon da jeg leste Borgar var kaldblodstraver av en eller annen grunn :3 Og Kevin fikk meg til å tenke på denne svært så seriøse (*kremt*) artikkelen min bror sendte meg hin dagen (ikke spør meg hvorfor, får en del rare ting fra den kanten fra tid til annen ;) ), men greide ikke la vær å poste den her da jeg leste forslaget ;) (sorry sorry!)

Er ellers enig i at norrøne navn kan være nydelige, er fortsatt grinete siden jeg er den eneste i familien uten ett!

Mine to forslag:

Bård

Gard

*flir* Kanskje jeg ikke burde kalle ungen min kevin da ;)

Men Sindre og Theodor er jo begge to søte navn, selv om jeg liker Sindre best. Men lykke til videre med navnevalget :lol: Virker utrolig spennende og koselig å skal velge navn til babyen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...