Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


Iago

Recommended Posts

Jeg meldte på champion-tispa mi tidlig i høst, det er på en måte obligatorisk å stille henne på Hamar selv om hun vil være noe overpelset.

I går hoppet jeg i det, og meldte på gutteslampen vår også. Går for juniorklassen, tror han vil gjøre bedre inntrykk som junior enn som unghund da han er av liten type og fortsatt litt smal i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 447
  • Created
  • Siste svar

Ja.. jeg har meldt på til Hamar.

Lillegutten skal stilles junior for tredje gang. Har liten tro på at han får noen bra plassering, for engelsk dommer + Sort mops med hvitt bryst = (ofte) dårlig plassering.. Men den som intet våger intet vinner!

OGså skal jeg stille ene tispen min. Wooho, dette blir spennende.. for hun hadde sitt første kull i juli..

Hun er en liten mops på bare 7 kg (finner lett tisper oppi 9-10 kg klassen nå til dags) Men nå har hun blitt feit og fin (okei, hun var anorektiker før..) Men så fikk hun dette valpekullet.. matlysten er tilbake å hun er NYDELIG! Pelsen er flott og glansfull, damen er PEN! Woohoo!

Så dette blir spenende saker! Stiller på Søndagen :icon_confused:

Gleder meg noe enormt! :rolleyes:

Wish me luck! :whistle:

Å lykke til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ikke melde på til det? I så fall nei. Jeg vet egentlig ikke hva jeg driver med, eller hva jeg går glipp av.. :):icon_confused:

Hehe, jo man må melde seg på. ;)

Vet du om du kommer til å være på Myklegård på kvelden? Skulle bedt deg om en (stor) tjeneste hvis du skal det. :whistle:

Er forresten 5448 hunder påmeldt til utstillingen.

Isabel: Leonberger går på lørdag. Tidspunkt får vi ikke vite før pm'en kommer om noen få dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo man må melde seg på. ;)

Vet du om du kommer til å være på Myklegård på kvelden? Skulle bedt deg om en (stor) tjeneste hvis du skal det. :icon_confused:

Er forresten 5448 hunder påmeldt til utstillingen.

Isabel: Leonberger går på lørdag. Tidspunkt får vi ikke vite før pm'en kommer om noen få dager.

Himmel og hav! 5448 hunder?! :whistle:

Og hvor ellers enn Myklegard skulle jeg være? :) Jeg er jo den som ikke tror jeg finner frem, og hvis jeg mot formodning gjør det, kommer jeg til å holde meg til ruten t/r Myklegard/Vikingskipet. :closedeyes: Ja, og så t/r Orkanger/Hamar, da.. Hvilken stooor tjeneste er det du ønsker? Lufte hunder? Passe hunder? Nei, jeg bader ikke hundene dine og føner pelsen på beina oppover, det får du klare selv..! ;) Men jeg skylder deg vel en, for å si det sånn. *krysse fingre for å slippe føning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav! 5448 hunder?! ;)

Og hvor ellers enn Myklegard skulle jeg være? :icon_confused: Jeg er jo den som ikke tror jeg finner frem, og hvis jeg mot formodning gjør det, kommer jeg til å holde meg til ruten t/r Myklegard/Vikingskipet. :closedeyes: Ja, og så t/r Orkanger/Hamar, da.. Hvilken stooor tjeneste er det du ønsker? Lufte hunder? Passe hunder? Nei, jeg bader ikke hundene dine og føner pelsen på beina oppover, det får du klare selv..! :) Men jeg skylder deg vel en, for å si det sånn. *krysse fingre for å slippe føning*

F*en <_<

:whistle:

Neida, saken er den at vi skal på vinnergallaen på lørdagskvelden, og lurer litt på hvordan vi skal gjøre det med hundene. Hvis det er veldig kaldt vil jeg ikke ha de liggende i bilen, men jeg føler meg ikke helt komfortabel med å ha de alene på hotellet heller. Så om du bare kunne holdt et lite øye med de? Trenger ikke ha de på rommet eller noe, bare lytte litt i gangen og kanskje stikke innom en gang eller to for å sjekke at de lever?

Den store tjenesten er at dette gjelder 3 rom med hunder. ;) Ene rommet inneholder 2 rolige hannhunder, er ikke det minste problem å gå inn der, de er bare supersnille. Andre rommet inneholder 2 minst like rolige bernertisper, ingen fare for hopp og sprett der heller. 3 rommet er mine ikke fult så rolige. ;) Albin kommer til å bjeffe, men har du med deg noen godbiter som du stapper i han når du går inn så blir han fort stille.

Okei, jeg skjønner at dette høres litt drøyt ut, men det er bare snakk om 1 minutt pr. rom en gang i løpet av kvelden. ;) Se om de lever og at de har vann, og evnt. ringe oss om noen av de står å bjeffer, stresser o.l.

Du skal selvfølgelig få penger eller noe for det! (Men ikke vær redd for å si nei om du synes det blir for mye).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona, du har ikke tilfeldigvis plass i hytten din til meg om det skulle bli nødvendig for meg å overnatte oppi Hamar? Jeg har jo alltids en ekskjæreste som bor 2 min å gå fra hallen da....... :closedeyes:

Hehe, jeg har bare enkeltrom så må evnt. høre om ekstraseng da. Kan ringe å høre om det er muligheter for det i morgen.

Men skal du isåfall ha med Memphis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F*en <_<

:)

Neida, saken er den at vi skal på vinnergallaen på lørdagskvelden, og lurer litt på hvordan vi skal gjøre det med hundene. Hvis det er veldig kaldt vil jeg ikke ha de liggende i bilen, men jeg føler meg ikke helt komfortabel med å ha de alene på hotellet heller. Så om du bare kunne holdt et lite øye med de? Trenger ikke ha de på rommet eller noe, bare lytte litt i gangen og kanskje stikke innom en gang eller to for å sjekke at de lever?

Den store tjenesten er at dette gjelder 3 rom med hunder. ;) Ene rommet inneholder 2 rolige hannhunder, er ikke det minste problem å gå inn der, de er bare supersnille. Andre rommet inneholder 2 minst like rolige bernertisper, ingen fare for hopp og sprett der heller. 3 rommet er mine ikke fult så rolige. ;) Albin kommer til å bjeffe, men har du med deg noen godbiter som du stapper i han når du går inn så blir han fort stille.

Okei, jeg skjønner at dette høres litt drøyt ut, men det er bare snakk om 1 minutt pr. rom en gang i løpet av kvelden. :icon_confused: Se om de lever og at de har vann, og evnt. ringe oss om noen av de står å bjeffer, stresser o.l.

Du skal selvfølgelig få penger eller noe for det! (Men ikke vær redd for å si nei om du synes det blir for mye).

Puh! Glad jeg slapp å føne! :whistle: Men jeg skal ikke ha noe for det altså! Såpass skylder jeg deg altså! :P Dessuten er jo dette "jobben min" sånn av og til, så å se til hunder, passe på at de har det bra og ikke stresser eller bjeffer, skulle jo være det minste problem! Dessuten er vel disse sikkert veloppdragne hele gjengen antar jeg..! ;) Hihihi! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vinnergallaen?

Det er et uoffisielt matchshow en må kvalifisere seg for.

Det serveres tre retters middag, folk pynter seg og det er på en måte hundefolkets julebord - det pleier å være rundt hundre-hundreogfemti mennesker der.

Etter at maten er spist, er det først veterangalla, med 16 veteraner som møtes i par to og to - som i cup/matchshow.

Når vinneren er kåret, er det de voksne hundene - 32 stykker.

Kvalifisering skjer gjennom plassering i gruppa eller i BIS'et på NKKs utstillinger gjennom året for de voksne, og i BIS-veteran på NKKs utstillinger for veteraner.

Dette arrangeres på lørdag under NKK Hamar. Det er også noen taler, utdeling av NKKs oppdretterpris, glitter og festivitas - en stor begivenhet for oss som er interessert i å se mange pene hunder - eller har noen å heie på. Faren til mitt håp er påmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke mopsen MÅ være feit for å vinne på utstilling?? :rolleyes2: Men ingenting sjokkerer meg lenger, da.. <_<

Hehe, Neida.. de skal være muskuløs..

Men Vigdis var spisevegrer.. Syns mat var noe plagsomt noe..

Så nå har hun lagt på seg.. ser ut som en mops skal

post-3498-1225924238_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...