Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


Iago

Recommended Posts

Knise litt i skjegget - du er ikke proff før du sjekker slikt ut før du melder på! :D

Men ja, det er lettere for en dommer å like det en kjenner igjen - en liker jo gjerne det en lager selv. Jeg har også sett dommere gi egne avkom og linjer dårlig premiering, for det er jo ikke alt som er gull bare fordi det har et bestemt kennelnavn. Men det høres jo ut som om utgangspunktet ditt kunne vært verre, ja.

Jeg vet at vår dommer liker typen jeg kommer med, men jeg vet også at hun er veldig streng og pirkete, og gir ikke ved dørene.

Jada, jada, jada. Jeg vet da jeg slett ikke er proff! :D

Nei, dette blir spennende, så får jeg heller sjekke litt bedre til neste gang da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 447
  • Created
  • Siste svar
Tja, det er jo en styrke å se feil ved egne hunder/linjer. Så blir spørsmålet hva en prioriterer i avlsarbeidet - kanskje er en villig til å ofre idealstørrelse for god benstamme, vinkler og det rette uttrykket?

Nå vet jeg ikke helt hva du mener med indirekte - kommenterte hun egenoppdrettede hunder på en indirekte hunder, eller kommenterte hun direkte på noen hunder som har hennes oppdrett noen generasjoner bak?

De som hadde hunder fra hennes oppdrett stilte ikke der. Men hun dømte opp motsatt av egne hunder. Eks: Min hund var i følge h*n noe grov, og han er myyye mindre og ikke på langt nær så grov som mange av personens egne Syntes det blir litt rart jeg altså. For all del, fint å se feil/svakheter på eget. Men da er det litt rart du driver stort oppdrett over lang tid av disse hundene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som hadde hunder fra hennes oppdrett stilte ikke der. Men hun dømte opp motsatt av egne hunder. Eks: Min hund var i følge h*n noe grov, og han er myyye mindre og ikke på langt nær så grov som mange av personens egne Syntes det blir litt rart jeg altså. For all del, fint å se feil/svakheter på eget. Men da er det litt rart du driver stort oppdrett over lang tid av disse hundene da?

Nå synes jeg det blir noe søkt å diskutere en person jeg ikke vet hvem er, og ikke helt skjønner hva har gjort... Men det kan jo være logiske forklaringer bak? For eksempel din hund, hvis den er mindre i størrelse enn hennes - da er det lettere å bli for grov enn om en er høyere. En må jo se helheten, hunden skal stå i stil til seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det blir tur opp på meg, men da uten hund.

Noen som vet hvor langt det er å gå fra toget til Vikingskipet? Fant ut at det var enklest når jeg ikke pakker med meg noen dyr og bare blir ett par timer. (valpekjøper som er litt nervøs for å løpe i ringen, så jeg har bestemt meg for å være støttekontakt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det blir tur opp på meg, men da uten hund.

Noen som vet hvor langt det er å gå fra toget til Vikingskipet? Fant ut at det var enklest når jeg ikke pakker med meg noen dyr og bare blir ett par timer. (valpekjøper som er litt nervøs for å løpe i ringen, så jeg har bestemt meg for å være støttekontakt)

Tar ca. et kvarter å gå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ca. et kvarter å gå :D

Takk!

Ser ikke ut som det går noe tog opp ditt til slik at jeg er der 08.30-0900 på søndagen. Merkelig, det må være noe feil på trafikanten? :D

Min rase er jo med 90% sannsyndelighet i ringen kl.9. Kanskje jeg kan finne noen å haike med opp *plystre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Ser ikke ut som det går noe tog opp ditt til slik at jeg er der 08.30-0900 på søndagen. Merkelig, det må være noe feil på trafikanten? :D

Min rase er jo med 90% sannsyndelighet i ringen kl.9. Kanskje jeg kan finne noen å haike med opp *plystre*

Stemmer nok det desverre, en grunn til at jeg alltid har måttet overnatte/haike med noen når vi stiller søndag:

Første tog:

søn 23. nov avgang 08:19 framme 09:27 tid 1 t 8 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer fremdeles om jeg skal benytte meg av utsatt påmelding og melde på NKK Hamar.... Men da må jeg finne sted å bo, kjøpe flybillett tur-retur kirkenes-oslo og få fri fra skolen torsdag, fredag, lørdag og mandag...! Ble ganske mye styr...! Også blir det dyyyyrt...

Dessuten er Yippie totalt avrøytet (hun er ferdig med røytingen for noen uker siden), så den rekker vel ikke vokse ut igjen på 1 mnd? Uansett kunne jeg gått klasse Elite i LP med Amira og klasse 2 med Yippie, men hadde vært moro å gå utstilling også, når jeg først reiser på langt!

Meeen det er jo tradisjon og det hadde vært moro å konkurrert 1 gang til i år (siste var NKK Drammen og neste er ikke før NKK Bø!)!! Ekstremt vanskelig avgjørelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekket opp i dommeren vi skal ha (Tarja Hovila, hva har man vel google til?), og det ser jo ikke så alt for ille ut. Hun er oppdretteren bak kennel Adamant i Finland, og ut i fra bildene på siden hennes ser ikke hundene så aalt for forskjellig ut i forhold til Tulla. Det er virkelig vanskelig å se bare ut fra bilder (har sett mange springere på bilder som ikke ligner på de i virkeligheten), men de virker relativt store og kraftige alle sammen, og har store litt grove hoder (i forhold til andre jeg har sett). Dog har de aller fleste en god del mer pels enn mitt eksemplar, så da spørs det hvor mye hun vektlegger akkurat det. Ellers er jeg utrolig dårlig på å se forskjellen i linjer og sånt, så det er jo mulig jeg tar skammelig feil der! :P

Det var interessant å se at Tulla har en Adamant i slekten (nærmere bestem oldefaren på far-siden). Så også at kennel Adamant hadde importert en hund fra Rowntree, og det er altså kennelen Tulla stammer fra selv om hun nå har annet kennelnavn (begge foreldrene hennes er Rowntree). Som om ikke det var nok, viser det seg at Adamant har eksportert en tispe til Rowntree, og denne tispen er faktisk stamtispen til hele kennel Rowntree. Så da spørs det, om dommeren ser litt av sitt eget oppdrett i Tulla, og liker det hun ser. Utgangspunktet kunne jo vært verre liksom..? :D

Jeg er spent på den dommeren merker jeg... Oppdretteren min mener Norma kan ha en mulighet for fine resultater for denne dommeren, men jeg tør ikke helt å håpe på det jeg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på den dommeren merker jeg... Oppdretteren min mener Norma kan ha en mulighet for fine resultater for denne dommeren, men jeg tør ikke helt å håpe på det jeg da :D

Hvordan ser stamtavlen hennes ut? Fant ikke noe på hjemmesiden din, for jeg ble såklart nysgjerrig på dere også! :P

Det eneste jeg "håper" på, er en rød. En blå ville vært forferdelig, men jeg vet hun har sjans på en blå også, pga denne pelsen som er bortevekk for tiden. Og så er jeg så dum og teit at jeg ikke gidder å ta hensyn til sånt når jeg melder pål.. :rolleyes: Men jeg er spent, som alltid, på kritikken! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser stamtavlen hennes ut? Fant ikke noe på hjemmesiden din, for jeg ble såklart nysgjerrig på dere også! :P

Det eneste jeg "håper" på, er en rød. En blå ville vært forferdelig, men jeg vet hun har sjans på en blå også, pga denne pelsen som er bortevekk for tiden. Og så er jeg så dum og teit at jeg ikke gidder å ta hensyn til sånt når jeg melder pål.. :rolleyes: Men jeg er spent, som alltid, på kritikken! :D

Nei, jeg har ikke fått somlet meg til å lage noen stamtavle der ennå, men den ligger jo på Dogweb :D Norma og Tulla er tydeligvis litt i slekt og gitt, med en oldefar på morssiden *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke fått somlet meg til å lage noen stamtavle der ennå, men den ligger jo på Dogweb :D Norma og Tulla er tydeligvis litt i slekt og gitt, med en oldefar på morssiden *flir*

Hvem da? Whisborne Angus Og? Han var visstnok veldig innflytelsesrik på Springer, har jeg forstått, og mange hunder har han i stamtavlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du funnet ut av det Mona? Jeg har forresten nå ønsket meg GPS til bursdag/jul, det er jo genialt! Men jeg tviler dessverre på at det blir noe, siden jeg har fått bursdagsgaven på forskudd og jul er tross alt en stund til.. Noen som vet hvordan GPS på mobil fungerer? Kan man bruke den som en vanlig gps?

Men jeg skal vel alltids klare å finne frem, selv om det kan ta litt lengre tid og allting. Jeg fant jo frem til Ålesund og Ørsta (og det teller ikke at jeg hadde vært der før).. ;)

Ups, ikke treg til å svare jeg nei!

Vi drar ikke før på fredag, men du kan få låne gps'en min om du vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha - ja, hvis bare alle dommere var sååå konsekvente... At de skal like det samme 10 år senere, mener jeg.

Hva en dommer gjorde for flere år siden sier absolutt ikke noe for hva den liker i dag. Kjære vene - mange av dem endrer jo mening bare fra år til år, og ikke minst 10 år..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, ikke treg til å svare jeg nei!

Vi drar ikke før på fredag, men du kan få låne gps'en min om du vil det.

Jeg håper for all del at Memphis kan bli med til utstillingen lørdag og søndag også, for nå er jeg lei av å skryte av en hund du ikke har sett enda :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, ikke treg til å svare jeg nei!

Vi drar ikke før på fredag, men du kan få låne gps'en min om du vil det.

Hehe, takk for tilbudet, men det får heller gå bra! Det høres jo veldig enkelt å finne fram, så jeg tror jeg skal klare det. Men det hadde jo vært koselig med selskap på turen da, selv om vi ville sittet i hver vår bil.. ;) Kanskje en annen gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper for all del at Memphis kan bli med til utstillingen lørdag og søndag også, for nå er jeg lei av å skryte av en hund du ikke har sett enda :rolleyes:

:P

Har fryktelig lyst til å møte den klumsete vakre gutten ja. :P

Aller helst skulle jeg likt å se han i ringen da, så du kan jo kanskje prøve å komme deg til BIS?

Hehe, takk for tilbudet, men det får heller gå bra! Det høres jo veldig enkelt å finne fram, så jeg tror jeg skal klare det. Men det hadde jo vært koselig med selskap på turen da, selv om vi ville sittet i hver vår bil.. :P Kanskje en annen gang!

Vi kan slå følge ned til Orklahallen da vettu. :P

Hvilken dag stiller du i skipet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan slå følge ned til Orklahallen da vettu. :P

Hvilken dag stiller du i skipet?

Jeg trooor ikke jeg trenger GPS ned dit altså..! :P Gjør du det? :P *fnis* Men vi skal nok få passet på å få sagt hei og hilst på! :P

Tulla går ag+hopp lørdag (hvis vi har kommet med blandt de 150 heldige aka første til mølla). Aynï stilles lørdag, og Tulla søndag. En skikkelig hundehelg med andre ord! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...