Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


Iago

Recommended Posts

  • Svar 447
  • Created
  • Siste svar
hehe, flott! Aussieringen på søndag. Bare gi beskjed om eier av Bridie skal le eller gråte :P

Haha... Jeg syns jeg ser "Eieren til Bridie kan nå grine gledestårer" "eieren til Bridie kan nå grine".... hahaha

Da er Bridie påmeldt gitt. :shocked::P Jeg fikk nerver med engang jeg! Selv om jeg ikke skal gå med bikkja engang!

Kjenner igjen den følelsen ja.. :lol:

Og hun har faktisk også begynt å få nerver..... :shocked: Jeg pleier da ikke å bli nervøs for ting.... :P *

hehe. Jeg fikk bilde av Marit når du stillte henne opp. Det så skikkelig bra ut :D

Da er Betty påmeldt. :shocked:

Jeg får vondt i maven bare av tanken. Men så er hun bare påmeldt for Showet og treningen... jeg har absolutt INGEN forventninger... Det er første året jeg skal til Hamar, glede meg!

Jeg skal også stille Boston Terrier på Søndag ... hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du funnet ut av det Mona? Jeg har forresten nå ønsket meg GPS til bursdag/jul, det er jo genialt! Men jeg tviler dessverre på at det blir noe, siden jeg har fått bursdagsgaven på forskudd og jul er tross alt en stund til.. Noen som vet hvordan GPS på mobil fungerer? Kan man bruke den som en vanlig gps?

Men jeg skal vel alltids klare å finne frem, selv om det kan ta litt lengre tid og allting. Jeg fant jo frem til Ålesund og Ørsta (og det teller ikke at jeg hadde vært der før).. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du funnet ut av det Mona? Jeg har forresten nå ønsket meg GPS til bursdag/jul, det er jo genialt! Men jeg tviler dessverre på at det blir noe, siden jeg har fått bursdagsgaven på forskudd og jul er tross alt en stund til.. Noen som vet hvordan GPS på mobil fungerer? Kan man bruke den som en vanlig gps?

Men jeg skal vel alltids klare å finne frem, selv om det kan ta litt lengre tid og allting. Jeg fant jo frem til Ålesund og Ørsta (og det teller ikke at jeg hadde vært der før).. :whistle:

Det er ikke så innmari vanskelig. Kjører du riksvei 3 (Østerdalen), så havner du på Elverum - og det er veldig enkelt, du holder riksvei 3 til du kommer til et lyskryss, liksom (og rett før lyskrysset har man kafeteriaen med elg på utsiden). Der tar du til høyre, da kjører du mot Hamar, og da ligger Myklegaard på høyre side sånn plutselig - FØR du kommer til Hamar. Det er skilta til Hamar fra Elverum. Du trenger neppe GPS til den turen der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så innmari vanskelig. Kjører du riksvei 3 (Østerdalen), så havner du på Elverum - og det er veldig enkelt, du holder riksvei 3 til du kommer til et lyskryss, liksom (og rett før lyskrysset har man kafeteriaen med elg på utsiden). Der tar du til høyre, da kjører du mot Hamar, og da ligger Myklegaard på høyre side sånn plutselig - FØR du kommer til Hamar. Det er skilta til Hamar fra Elverum. Du trenger neppe GPS til den turen der..

Tror du, ja..! :whistle:

Neida, JEG har egentlig tro på at jeg skal klare det (med litt knoting), problemet er at "alle andre" er veldig bekymret for meg og tror jeg havner i Harstad eller Kristiansand eller noe, ikke vet jeg.. <_<

Og fra Elverum er det skiltet til Hamar, og da håper jeg at jeg tilfeldigvis kommer over noen skilt til en NKK-utstilling.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du, ja..! :lol:

Neida, JEG har egentlig tro på at jeg skal klare det (med litt knoting), problemet er at "alle andre" er veldig bekymret for meg og tror jeg havner i Harstad eller Kristiansand eller noe, ikke vet jeg.. <_<

Og fra Elverum er det skiltet til Hamar, og da håper jeg at jeg tilfeldigvis kommer over noen skilt til en NKK-utstilling.. :rolleyes:

Og om du ikke ser en diger båt snudd opp-ned langs vannkanten, med laaaange bilkøer rundt, så trenger du briller! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretteren ville gjerne at Stella og Pondus skulle stilles på Hamar, så nå er de påmeldt også.. :D Pappa tar de med ned på fredagen, og jeg stiller dem på lørdag...De stiller i UK.

Så gøy, gleder meg til å se dere i ringen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi.. fort og gærli det her, Marco er plutselig påmeldt som etternøler til Hamar. Når oppdretter maste og både kunne ta han med om jeg ble med eller ikke så måtte jeg jo bare si ja, og dermed blir det tur dit på Fredagen midt oppe i eksamen.. Prioriteringer er jeg god på gitt.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi.. fort og gærli det her, Marco er plutselig påmeldt som etternøler til Hamar. Når oppdretter maste og både kunne ta han med om jeg ble med eller ikke så måtte jeg jo bare si ja, og dermed blir det tur dit på Fredagen midt oppe i eksamen.. Prioriteringer er jeg god på gitt.. :D

Hund er da viktigere enn skole :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Luckystaff

jeg har ordnet meg fri fra jobben den helgen og skal oppover å se...også skal jeg møte min fremtidige oppdretter der og forverten til tispa jeg skal ha valp etter...:P blir kjempe spennende!!! gleder meg som en unge!!! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er kanskje et innmari dumt spørsmål men jeg skal jo på utstillingen da på fredag. Men er det liksom fra morran som på vanlige utstillinger? For fredag er jo en arbeids/skole dag for de fleste :D Jeg har uansett ikke plikt til å gå på skolen siden jeg tar opp fag via sonans, men lurer litt på da om det er på ettermiddagen/kvelden eller om det er på morran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekket opp i dommeren vi skal ha (Tarja Hovila, hva har man vel google til?), og det ser jo ikke så alt for ille ut. Hun er oppdretteren bak kennel Adamant i Finland, og ut i fra bildene på siden hennes ser ikke hundene så aalt for forskjellig ut i forhold til Tulla. Det er virkelig vanskelig å se bare ut fra bilder (har sett mange springere på bilder som ikke ligner på de i virkeligheten), men de virker relativt store og kraftige alle sammen, og har store litt grove hoder (i forhold til andre jeg har sett). Dog har de aller fleste en god del mer pels enn mitt eksemplar, så da spørs det hvor mye hun vektlegger akkurat det. Ellers er jeg utrolig dårlig på å se forskjellen i linjer og sånt, så det er jo mulig jeg tar skammelig feil der! :D

Det var interessant å se at Tulla har en Adamant i slekten (nærmere bestem oldefaren på far-siden). Så også at kennel Adamant hadde importert en hund fra Rowntree, og det er altså kennelen Tulla stammer fra selv om hun nå har annet kennelnavn (begge foreldrene hennes er Rowntree). Som om ikke det var nok, viser det seg at Adamant har eksportert en tispe til Rowntree, og denne tispen er faktisk stamtispen til hele kennel Rowntree. Så da spørs det, om dommeren ser litt av sitt eget oppdrett i Tulla, og liker det hun ser. Utgangspunktet kunne jo vært verre liksom..? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe Huldras stamtavlegranskning og dommervurdering*

Knise litt i skjegget - du er ikke proff før du sjekker slikt ut før du melder på! :D

Men ja, det er lettere for en dommer å like det en kjenner igjen - en liker jo gjerne det en lager selv. Jeg har også sett dommere gi egne avkom og linjer dårlig premiering, for det er jo ikke alt som er gull bare fordi det har et bestemt kennelnavn. Men det høres jo ut som om utgangspunktet ditt kunne vært verre, ja.

Jeg vet at vår dommer liker typen jeg kommer med, men jeg vet også at hun er veldig streng og pirkete, og gir ikke ved dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knise litt i skjegget - du er ikke proff før du sjekker slikt ut før du melder på! :D

Men ja, det er lettere for en dommer å like det en kjenner igjen - en liker jo gjerne det en lager selv. Jeg har også sett dommere gi egne avkom og linjer dårlig premiering, for det er jo ikke alt som er gull bare fordi det har et bestemt kennelnavn. Men det høres jo ut som om utgangspunktet ditt kunne vært verre, ja.

Jeg vet at vår dommer liker typen jeg kommer med, men jeg vet også at hun er veldig streng og pirkete, og gir ikke ved dørene.

Haha, en dommer jeg har stilt for har dømt så hun indirekte sier at eget oppdrett er alt for stort, grovt ovs... Litt sykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, en dommer jeg har stilt for har dømt så hun indirekte sier at eget oppdrett er alt for stort, grovt ovs... Litt sykt!

Tja, det er jo en styrke å se feil ved egne hunder/linjer. Så blir spørsmålet hva en prioriterer i avlsarbeidet - kanskje er en villig til å ofre idealstørrelse for god benstamme, vinkler og det rette uttrykket?

Nå vet jeg ikke helt hva du mener med indirekte - kommenterte hun egenoppdrettede hunder på en indirekte hunder, eller kommenterte hun direkte på noen hunder som har hennes oppdrett noen generasjoner bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...