Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


Iago

Recommended Posts

Jeg har tatt en sjefsavgjørelse, og meldt på i unghund nå. Mitt argument er at det lett kan bli så mange bernere at det blir dommerbytte, og da har de tidligere år fjernet junior hannhund og tispe, for å gi til ny dommer. Så får vi heller se om jeg føler det var dumt om en fem ukers tid...

Ja, det argumentet forstår jeg godt. Jeg har fremdeles ikke bestemt meg, men heller kanskje litt mer mot unghund... Kanskje jeg bare får trekke lapp om det, og la det stå til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 447
  • Created
  • Siste svar
Håper vi finner overnatting et sted. Rimelig håpløst. Men er fortsatt usikker på om eg tør kjøre Partneren over fjellet, uten piggdekk.

Vi kjørte Jumpy i fjor, det er jo nesten det samme.

Var litt glatt noen steder men det gikk greit, tok det rolig noen steder. Var faktisk glattere i Bergen på returen :lol:

Er selv og veldig i tvil om jeg skal dra, både med tanke på føre/bil og ikke minst overnatting...

Noen gode tips på steder som kan ha noe ledig og ikke koster så altfor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte Jumpy i fjor, det er jo nesten det samme.

Var litt glatt noen steder men det gikk greit, tok det rolig noen steder. Var faktisk glattere i Bergen på returen ;)

Er selv og veldig i tvil om jeg skal dra, både med tanke på føre/bil og ikke minst overnatting...

Noen gode tips på steder som kan ha noe ledig og ikke koster så altfor mye?

Dobbelpost... skitt au.

Vi sliter også med å finne overnatting. Ender vel opp med å enten sove i bilen, eller et godt stykke i fra. Skal nok ikke stillle, men kunne tenkt meg å dra dit bare for å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Tia og Memphis påmeldt (i siste liten som vanlig). Memphis stiller i unghundklassen (19 mnd gammel) og Tia i åpen (selv om hun forhåpentligvis er champion innen da - eh, og nedrøytet).

StineogAce: Kult, si fra om du kan da ;) Ellers satser jeg på at tispen til oppdretter ikke får løpetid da, siden de prioriterer parringen hennes, eller at naboen dems kan ta han med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få hunden fortest mulig opp i pels? ;)

Jeg bader, bader og bader, føner og børster. Masse! Minst to ganger i uka har jeg badet mine. Så har de fått ølgjær og rapsolje i maten pluss gjerne rått egg nå og da ;) Badingen hjalp hvertfall på underulla om ikke annet. Saeta har aldri hatt så mye underull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaah, vurderer jo veldig å melde på Bridie da. Hmm, hmm og sånn. Men da tror jeg at jeg trenger noen som kan sitte ved siden av meg og fortelle meg om hun har vunnet eller ikke ;) Jeg skjønner jo ikke en dritt av sløyfer eller whatever, og kommer sikkert til å juble/grine på HELT feil tidspunkt :P Så får jeg bare håpe handler'n min (haha, personlig handler!) skjønner mer enn meg :P

*ler* Jammen bra det ikke bare er meg som ikke skjønner en dritt av sløyfer og whatever. ;)

Skal kanskje oppover å titte litt jeg ôg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få hunden fortest mulig opp i pels? ;)

Jeg bader, bader og bader, føner og børster. Masse! Minst to ganger i uka har jeg badet mine. Så har de fått ølgjær og rapsolje i maten pluss gjerne rått egg nå og da ;) Badingen hjalp hvertfall på underulla om ikke annet. Saeta har aldri hatt så mye underull.

Også eggeplomme i maten noen ganger i uken, funket veldig bra på schæferen som foreldrene mine hadde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få hunden fortest mulig opp i pels? ;)

Haha, det lurer jeg også på! Tulla er helt naken. Virkelig naken. Søren au.

Det jeg har gjort, er at hun nå får dobbel dose polarolje, hun får ølgjær i maten en gang om dagen, c-vitamin en gang om dagen (bra for immunforsvaret), en pille som er for mennesker som heter Hårkontroll (kjøpes hos frisør, er bra for hud, hår og negler, skal stimulere hårvekst) to ganger om dagen, Silica to ganger om dagen (kjøpes hos helsekost, bra for hud, hår og negler, skal stimulere pelsproduksjonen). I tillegg får hun V&H (jeg vet vel egentlig ikke om et fôr med mer proteiner i), hun får også ett (eller er det to? hun får totalt tre) homeopatisk middel som skal stimulere pelsvekst. Hun er badet og ut i fra hva jeg leser av Caroline, må hun vel bades og børstes enda mer. I tillegg, fra torsdag til søndag bodde hun praktisk talt ute, dvs i et rom hvor det ikke var skikkelig vindu, og ergo MYE kaldere enn hun er vandt til. Teorien min er at hun da fikk et "sjokk" som gjorde at pelsen trodde det var vinter eller noe, og jeg håper det satte i gang produksjon av mer pels.

Egg(eplomme) skal hun definitivt begynne å få, men ellers vet jeg neimen ikke om så mye mer.

Ey, var ikke tipsene mine bra nok kanskje? ;)

Er det flere her som skal bo på Myklegard?

Jo! Vi skal jo bo der! Etter tips fra dere i alt mulig-forumet. :P Og det er ikke sååå lenge siden jeg bestilte plass, så det er godt mulig det er enda mer ledig.

Fortalte forresten oppdretteren av Aynï at jeg skulle til Hamar, og hun lurte på om jeg skulle dit alene. Jepp, sa jeg. Hun var helt himmelfallen, og begynte å forklare veien. "Når du ser elgen i Elverum, er det rett før avkjøringen til ditt og datt, og Myklegaard ligger rett før der, veldig enkelt å finne frem. Du husker elgen, ikke sant?" Jeg sa som sant var, at jeg aldri hadde kjørt til Oslo eller Hamar eller Elverum før (Og jeg visste heller ikke at Elverum lå DER, jeg trodde det var på sørlandet, hahaha!). Stakkars, hun ble helt fortvilet; "vet du ikke hvor ELGEN er??!" og lurte på om jeg var helt sikker på om jeg skulle dit helt alene.. Og kanskje hun burde melde på hun også, bare for å være med og vise meg vei. Hun har tydeligvis ikke noen særlig tro på mine kjørekunnskaper, og egenskaper i å finne frem..! :P (med rette??)

Uansett, det jeg lurte på, var når dere skulle kjøre, når dere har bestilt plass (fra torsdag?), og om jeg kanskje kunne få være så heldig å få kjøre bak dere dit? :P Ja, jeg burde hatt GPS, men sånt har vi ikke råd til, og gule sider er oppskrytt. Vinterføre, bakhjulstrekk, heftige utstillingsnerver (som gjør det lett å snu), to gale bikkjer i buret pluss mine dårlige veifinneregenskaper er IKKE en god kombinasjon! :P Jeg har bestilt plass fra torsdag, med avreise søndag. Jeg finner nok hjem igjen selv (haha, er man hjemmekjær, så er man hjemmekjær), men det hadde vært en utrolig lettelse om jeg hadde kunnet snylte på deres erfaring i å kjøre dit.. :P Og gjerne også til selve Vikingskipet første dagen eller noe. Jeg aner ikke hvor godt skiltet det er fra Myklegaard, jeg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decoy er påmeldt i åpen klasse. Han kunne nok med fordel gått i unghundklassen (er vel nesten 22 mnd da), men man tenker ikke når man melder på. Oppskrytt det tenk! ;) Men men, tror nok ikke vi har sjanse på noen topplassering, han blir neppe ferdig nok i kroppen til da (men det er lov å håpe, er det ikke? ;) ).

Og for de som mangler pels til sine så kan de få låne litt av Decoy. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Tok Tia med på jobben i dag og fikk badet henne og blåst henne skikkelig. Hun røyter mindre nå hvertfall........ Hun har også fått rått egg i dag, råfôr og vi har byttet til høyenergifôr som vi har gått på tidligere.

Og for de som mangler pels til sine så kan de få låne litt av Decoy. :P

:P:lol::P:D

Tror Mona også har litt fra Albin å gi bort, men det skal hun vel helst gi til Bella :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo! Vi skal jo bo der! Etter tips fra dere i alt mulig-forumet. :P Og det er ikke sååå lenge siden jeg bestilte plass, så det er godt mulig det er enda mer ledig.

Fortalte forresten oppdretteren av Aynï at jeg skulle til Hamar, og hun lurte på om jeg skulle dit alene. Jepp, sa jeg. Hun var helt himmelfallen, og begynte å forklare veien. "Når du ser elgen i Elverum, er det rett før avkjøringen til ditt og datt, og Myklegaard ligger rett før der, veldig enkelt å finne frem. Du husker elgen, ikke sant?" Jeg sa som sant var, at jeg aldri hadde kjørt til Oslo eller Hamar eller Elverum før (Og jeg visste heller ikke at Elverum lå DER, jeg trodde det var på sørlandet, hahaha!). Stakkars, hun ble helt fortvilet; "vet du ikke hvor ELGEN er??!" og lurte på om jeg var helt sikker på om jeg skulle dit helt alene.. Og kanskje hun burde melde på hun også, bare for å være med og vise meg vei. Hun har tydeligvis ikke noen særlig tro på mine kjørekunnskaper, og egenskaper i å finne frem..! :P (med rette??)

Uansett, det jeg lurte på, var når dere skulle kjøre, når dere har bestilt plass (fra torsdag?), og om jeg kanskje kunne få være så heldig å få kjøre bak dere dit? :P Ja, jeg burde hatt GPS, men sånt har vi ikke råd til, og gule sider er oppskrytt. Vinterføre, bakhjulstrekk, heftige utstillingsnerver (som gjør det lett å snu), to gale bikkjer i buret pluss mine dårlige veifinneregenskaper er IKKE en god kombinasjon! :D Jeg har bestilt plass fra torsdag, med avreise søndag. Jeg finner nok hjem igjen selv (haha, er man hjemmekjær, så er man hjemmekjær), men det hadde vært en utrolig lettelse om jeg hadde kunnet snylte på deres erfaring i å kjøre dit.. :P Og gjerne også til selve Vikingskipet første dagen eller noe. Jeg aner ikke hvor godt skiltet det er fra Myklegaard, jeg.. :P

Hehehe, det der var akkurat som å lese om meg selv!

Tror virkelig ikke det finnes noen med dårligere stedssans enn meg, så gps'en jeg fikk i bursdagsgave i sommer er gull verdt for min del!

Du skulle gjerne fått hengt deg på oss, men jeg tror ikke vi skal dra før på fredagen. Skal dobbeltsjekke det i morgen, men er rimelig sikker på at vi bare skal fra fredag til søndag.

Takk for tips! Tok Tia med på jobben i dag og fikk badet henne og blåst henne skikkelig. Hun røyter mindre nå hvertfall........ Hun har også fått rått egg i dag, råfôr og vi har byttet til høyenergifôr som vi har gått på tidligere.

:P:P:lol::P

Tror Mona også har litt fra Albin å gi bort, men det skal hun vel helst gi til Bella :P

Albin har mer enn nok til begge to han! :D Men desverre er det dårlig med blue merle farger på han, så flaks for deg at aussier kommer i tricolor også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...