Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


Iago

Recommended Posts

  • Svar 447
  • Created
  • Siste svar
Guest Luckystaff

med det samme jeg er i gang...lillesøs lurer på når grand danoisene (skrives det sånn?) skal stilles?

er ikke tilfeldigvis på lørdag det og vel? hun har veldig lyst til å se dem seh! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med det samme jeg er i gang...lillesøs lurer på når grand danoisene (skrives det sånn?) skal stilles?

er ikke tilfeldigvis på lørdag det og vel? hun har veldig lyst til å se dem seh! :D

Jo, de er på lørdag. :)

Vi skal bo på Myklegard, fra fredag til søndag/mandag.

Bella er nr 60 i ringen, og da er alle juniorene i en annen ring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, jeg er DUM, men hvordan finner dere ut når hundene deres skal i ringen, altså hvilket nr i rekka de er? :)

Jeg har fått startnr på mail, og har jo oversikten over ringene, menneh.. skjønner ikke no'!

Det står til høyre på startnummeret ditt, under "Informasjon".

"Hvis ALLE møter skal din hund bedømmes som XX"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norma er nr 25 av 57 springere, om jeg telte riktig. Da krysser jeg fingrene for at alle de før oss er hanner, selv om det antakeligvis er for mye å håpe på :)

Huldra: på startnummeret står det hvilket nr din hund er i ringen. Norma er den 56. hunden som skal i ringen om alle møter, så da har jeg trukket fra rasene før oss for å finne ut hvilket nummer vi er "springerrekka".

Edit: jeg var visst for sent ute ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Tulla er nr 71. You do the math. :D

Da er hun nr 40 av springerne tenker jeg. Da er det enten en god del i åpen, eller mange championtisper. Spennende! Vi skulle vært flere med springere her inne, så kunne vi regnet litt mer nøyaktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange championtisper! Det er mange championtisper! Det er mange championtisper! Det er mange championtisper! Det er ma... (Blir det mer sant om jeg skriver det mange ganger?) :rolleyes:

Men.. går ikke championklassen etter Tulla i åpen da? I så fall er det vel en drøss i åpen? Alternativt er den en drøss (champion)hanner?

Edit: Og jeg spør igjen; er det noen som kan fortelle meg hvilket underlag det har pleid å være på agilityen/hva det vil være i år? :) Dette blir nemlig særdeles spennende for vår del har jeg funnet ut. Ikke bare har Tulla ALDRI gått agility innendørs før, men i tillegg er hindrene ryddet bort for nå, så vi får ikke trent, og har knapt trent på flere uker. Det ble ikke noe av innendørstrening med klubben likevel, så dermed kommer vi totalt uforberedt. På toppen av det hele KAN det tenkes at hun får løpetid, og at hun kaaaanskje er midt i "stå-dagene" (worst case scenario det altså). Da kan hun faktisk bli ukonsentrert de få dagene det gjelder, hun driter litt mer i meg enn hva hun kan drømme om å gjøre ellers i året, og når det attpåtil er innendørs, tviler jeg på at hun kommer til å skjønne at det faktisk er agility vil skal gjøre.. :D Jeje, en GOD disk er det vi håper på! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de er på lørdag. :)

Vi skal bo på Myklegard, fra fredag til søndag/mandag.

Bella er nr 60 i ringen, og da er alle juniorene i en annen ring..

X'en er 45, i AUK. Ingen bombe med mange i AK, men spent på hvor mange i vår klasse, for den har tidvis vært veldig liten...

Vet du om flere startnummer?

Det er mange championtisper! Det er mange championtisper! Det er mange championtisper! Det er mange championtisper! Det er ma... (Blir det mer sant om jeg skriver det mange ganger?) :rolleyes:

Men.. går ikke championklassen etter Tulla i åpen da? I så fall er det vel en drøss i åpen? Alternativt er den en drøss (champion)hanner?

Champion går etter åpen, ja - og alle hannhundene bedømmes før tisper. Det kan være mange i åpen, for Tulla kan jo være først i sin klasse. Det er 15 hunder mellom meg og Mona, men vi vet jo ikke hvor i klassen våre hunder er plassert. Er X'en først i sin klasse og Bella først i åpen, for eksempel? Eller er begge sist i sin klasse?

For øvrig kan det jo også være noen veteraner, men de kommer vel neppe i titalls...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C er nr 12 av 23 sorte dverger (nr 33 i ringen). Jeg antar derfor at det ikke er så mange juniortisper, for de bruker jo å settes opp alfabetisk? P er jo ganske langt ute i rekka, og jeg blir overrasket om det er færre enn ti hanner egentlig.

Nope, det går ikke alfabetisk, kun i Sverige. Dyret mitt med navn på X plasseres over alt i klassen, og du kan ha mange, noen eller ingen bak deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, det går ikke alfabetisk, kun i Sverige. Dyret mitt med navn på X plasseres over alt i klassen, og du kan ha mange, noen eller ingen bak deg.

Ok, bare tilfeldigheter at hun alltid har blitt plassert alfabetisk så langt da. Men veldig mange tilfeldigheter da faktisk, eldstemor sitt navn begynner på A og hun var alltid først ute pussig nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bare tilfeldigheter at hun alltid har blitt plassert alfabetisk så langt da. Men veldig mange tilfeldigheter da faktisk, eldstemor sitt navn begynner på A og hun var alltid først ute pussig nok :)

Dere er kanskje så få i rasen at det er lett å få det alfabetisk ved tilfeldigheter?

Når det er 15-20 i klassen til X'en, er det i hvert fall veldig lett å se at det ikke er alfabetisert.

Lurer på om det var Yodel-mannen som hadde vært borti den tekniske løsningen, og at Yodel fortalte her en gang at det er helt vilkårlig plassering. Verken når du melder på eller hva slags startnummer du fikk sist påvirker nummeret ditt neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Champion går etter åpen, ja - og alle hannhundene bedømmes før tisper. Det kan være mange i åpen, for Tulla kan jo være først i sin klasse. Det er 15 hunder mellom meg og Mona, men vi vet jo ikke hvor i klassen våre hunder er plassert. Er X'en først i sin klasse og Bella først i åpen, for eksempel? Eller er begge sist i sin klasse?

For øvrig kan det jo også være noen veteraner, men de kommer vel neppe i titalls...

Som Emma sier så dømmes alle hannhundene først, deretter tispene. Rekkefølgen er junior, unghund, åpen, bruks, champion og veteran. Så med tanke på at det er 17 hunder etter deg er det enten en god del i åpen, eller mange championtisper :) Muligens et par-tre veteraner også. Jeg håper det er få juniorer jeg, men jeg regner med at flesteparten av de vi har stilt mot tidligere kommer, og sikkert noen flere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg dit jeg og.. Hvilke dager er nok litt mer usikkert...

Blir vel garantert lørdag eller søndag, men håper på å få tatt studiedag på fredagen så jeg får sett lydigheten...

Starter ikke noe med mine da, har vel blitt litt lite treningen den siste tiden, så tar nok med en av hundene for miljøtrening istedet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken rekkefølge går bedømmingen? junior,unghund, åpen osv??

Junior, unghund, åpen, bruks (for de rasene som har det), champion, veteran.

Først dømmes alle hannhundene i den rasen, deretter alle tispene. En gjør seg ferdig med en rase, før en begynner på den neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior, unghund, åpen, bruks (for de rasene som har det), champion, veteran.

Først dømmes alle hannhundene i den rasen, deretter alle tispene. En gjør seg ferdig med en rase, før en begynner på den neste.

Så hvis jeg fikk at min hund er nr 7 til å bedømmes i JK, vil da si at det er 6 Juniorer FØR oss?

I alle klassene er det 8 hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg fikk at min hund er nr 7 til å bedømmes i JK, vil da si at det er 6 Juniorer FØR oss?

I alle klassene er det 8 hunder.

Det er åtte hunder i din rase påmeldt?

Din rase er første rase i ringen?

Det står at din hund skal bedømmes som hund nummer syv i ringen på startnummeret?

Din hund er hannhund?

Og den er påmeldt i juniorklasse?

Hvis svaret på alle de er ja, så er det seks juniorer før dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åtte hunder i din rase påmeldt?

Din rase er første rase i ringen?

Det står at din hund skal bedømmes som hund nummer syv i ringen på startnummeret?

Din hund er hannhund?

Og den er påmeldt i juniorklasse?

Hvis svaret på alle de er ja, så er det seks juniorer før dere.

Hun er tispe :P

Men det er kun 8 påmeldte, 1 rase ut i ring 7 og min er nr 7 i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X'en er 45, i AUK. Ingen bombe med mange i AK, men spent på hvor mange i vår klasse, for den har tidvis vært veldig liten...

Vet du om flere startnummer?

Ja, men bare hannhunder.

Jonas-unghund: 6

Aslak-åpen: 16

Zarek-champion: 30

Odin-champion: 31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...