Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg ditt nattbord...

SFX

Recommended Posts

Har ikke nattbord jeg, men på PC-pulten min ligger boka jeg leser nå; Harry Potter and the Goblet of Fire (leser hele serien sammenhengende for første gang), samt Norsk Shetland Sheepdog Klubbs Håndbok VII - 1996-2000 (skulle sjekke opp certbilde av en hannhund i går). Og en liten lapp med noterte navn og betydninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar
Hva handler den om? Jeg trenger noe som er relativt lettlest og ikke relatert til hund *ler*

Les om den her. Jeg synes det er vanskelig å beskrive denne boka med få ord, den er så mye på en gang. Jeg er veldig veldig glad for at jeg fant den! Anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les om den her. Jeg synes det er vanskelig å beskrive denne boka med få ord, den er så mye på en gang. Jeg er veldig veldig glad for at jeg fant den! Anbefales på det varmeste.

Kult! Den skal jeg spørre etter neste gang jeg er i en bokhandel (dvs. på mandag *ler*) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nattbordet mitt nå ligger:

Kineseren av H. Mankell- en drivende god Mankell roman, selvom om den ikke er spennende helt tilslutt

Pinnsvinets Eleganse- en vakker underfundig, fransk roman, om en portnerkone med et hemmelig liv, suicidal ungdom og vennskap.. En skikkelig vakker, god og underfundig bok..

Best in SHow av Bengtson- en bok om Bisvinnere rundt om i hele verden,og hundeutstilling generelt...Spennende lesing

Lollipop skoene av Joanna Harris- likte du sjokolade liker du også denne oppfølgeren, varm, skjønn bok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På iPoden ligger

"Kongen av Europa" Jan Kjærstad

"Tegn til Kjærlighet" Jan Kjærstad

og snart "BFG" Roald Dahl

På nattbordet ligger en utskrift av novellen "Seventeen" av Kenzaburo Oe

"The Pit Bull Placebo" av Karen Delise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På iPoden ligger

"Kongen av Europa" Jan Kjærstad

"Tegn til Kjærlighet" Jan Kjærstad

og snart "BFG" Roald Dahl

Jeg klarte aldri bestemme meg for om jeg likte "tegn til kjærlighet" eller ikke... Den er i alle fall langdryg. Det er "menn som hater kvinner" også, som jeg leste ferdig idag. Trodde aldri jeg skulle komme ordentlig inn i handlingen, men plutselig så gjorde jeg det -og satt alt for lenge oppe i går kveld og leste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Helga skal gå til med å lese,og se James Bond,og feire bøstan min..

Så i helga håper jeg å få lest:

Graham, Caroline: Døden i forkledning

Er krim om barneby, som vi kjenner fra Tv2. En herlig velskrevet bok, med mye lun humor...

C.J.Sansom: Oppløsningen

En knallgod krim fra Tudor tiden, det høres kanskje kjedelig ut, men er faktisk knallbra.. Anbefales- jeg holder på med resten av serien på tre bøker..

Biografien til Aylar, du og du som jeg gleder meg... Utrolig hva jeg kan lære ava denne boken, hehe.. Den er vel å 40 sider tilsammen.

OH behave av Jean Donalson- gleder meg til denne, hennes siste bok.. Likt de andre av henne

De utvalgte av Sarah Bolton- en krim fra shetland, skal bli spennende om jeg liker den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattbord har jeg ikke, men her er bokhylla. Den laget jeg i sløyden :D 

bokhylle.jpg

Bøkene som finnes der er:

J.K. Rowling - Harry Potter (Fangen fraAzkaban og oppover) + "Rumpeldunk gjennom tidene" og "Fabeldyr og hvor de er å finne".

Philip Pullman - Den Mørke Materien (hele trilogien) :)

Michael Ende - Den uendelige historie

C.S. Lewis - Narnia - alle bøkene samlet i en

Lene Kaaberbøl - Skammarserien

Christopher Paolini - Eragon og Den Eldste

Cornelia Funke - Blekkblod

Daniel Defoe - Robinson Crusoe

Jeg leser nå Ringenes Herre.

Ja, jeg er helt oppslukt av fantasybøker. Noen som har noen gode å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket holder jeg på med tre bøker, to er lagt på vent. Den første er "Sirkelens ende" av Tom Egeland. Rimelig grei spenningsroman/krim av norsk forfatter. Er akkurat ferdig med "Paktens voktere" av samme forfatter, den fenget bedre enn den første.

De to bøkene jeg har på vent er "Ulvenatten" av Tom Egeland og "Italienske sko" av Henning Mankell. "Italienske sko" fant jeg da jeg var på ferie og ikke hadde noe å lese, drar den fram når jeg har lyst på litt avveksling og ikke så tung litteratur. "Ulvenatten" hadde noen latt være igjen på en hytte jeg var på, virket spennende den og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden leser jeg "The Shakespeare Secret" av J.L. Carrell. Er ikke ferdig med den ennå, men foreløpig er den ikke så verst...

Litt usikker på hva jeg skal lese når jeg er ferdig med den, men jeg tenkte å plukke med meg noen tips fra denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser jeg "The Witch of Portobello" av Paulo Coelho. Må si at det ikke er en av favorittbøkerne mine. Jeg føler meg ikke "fanget" (i mangel av bedre utrykk akkurat nå) av boka. Gleder meg på en måte bare til jeg er ferdig med den. Men samtidlig føler jeg at jeg må lese den ferdig.

Ble litt rart dette men.. :)

En annen bok som ligger på nattbordet er tegneserien Charlie Brown, eller som kanskje noen kjenner den som "Knøttene". I svart/hvitt og engelsk. Er nettopp ferdig med den, men har ikke fått ryddet den på plass enda.

Og snart kommer S.Meyers serie til å ligge på nattbordet. Tenk det, at jeg ikke har hørt om de bøkene før i sommer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser jeg "The Witch of Portobello" av Paulo Coelho. Må si at det ikke er en av favorittbøkerne mine. Jeg føler meg ikke "fanget" (i mangel av bedre utrykk akkurat nå) av boka. Gleder meg på en måte bare til jeg er ferdig med den. Men samtidlig føler jeg at jeg må lese den ferdig.

Ble litt rart dette men.. :)

En annen bok som ligger på nattbordet er tegneserien Charlie Brown, eller som kanskje noen kjenner den som "Knøttene". I svart/hvitt og engelsk. Er nettopp ferdig med den, men har ikke fått ryddet den på plass enda.

Og snart kommer S.Meyers serie til å ligge på nattbordet. Tenk det, at jeg ikke har hørt om de bøkene før i sommer! :D

Sånn har jeg det med alle Paolo Coelho-bøkene, egentlig. De er jo GODE, jeg ser det er gode bøker, jeg liker språket og de er orginale. MEN jeg klarer ikke å bli fanget av bøkene hans!

Akkurat nå leser jeg "A weekend in Paris", en skikkelig søt feel-good chic lit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler IKKE livets døtre serien....

Den første boka var ok... de neste var forholdsvis bra, så fra bok 5-6 og videre så har det bare gått nedover.. jeg tenkte å gi serien en sjanse fordi jeg bare må ha "noe lett" å lese på, men da jeg innså at jeg hadde kjedet vettet av meg i 7 bøker, og fortsatt hadde 21 igjen, så ga jeg meg :)

Nå har jeg begynt på Isfolket igjen... for 4 gang... (som sagt, sånn er det når man trenger noe "lett" å lese:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele tiden flere bøker på gang samtidig, og det er alltid masse bøker på nattbordet mitt. Nå er det disse som ligger der:

1. Frost av Roy Jacobsen. Har ikke igjen stort, men jeg driver å "sparer" på den :)

2. Napoleon av Herman Lindqvist.

3. Denne av Marian Keyes. Jeg har alltid en feelgood/bag of funbok tilgjengelig.

4. Ei pensumbok i tillegg, nå er det Peter Howard - Heritage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler IKKE livets døtre serien....

Den første boka var ok... de neste var forholdsvis bra, så fra bok 5-6 og videre så har det bare gått nedover.. jeg tenkte å gi serien en sjanse fordi jeg bare må ha "noe lett" å lese på, men da jeg innså at jeg hadde kjedet vettet av meg i 7 bøker, og fortsatt hadde 21 igjen, så ga jeg meg :)

Nå har jeg begynt på Isfolket igjen... for 4 gang... (som sagt, sånn er det når man trenger noe "lett" å lese:P)

Uææ.. 28 bøker i en serie? Skjønner jo at bøkene bare må bli dårligere og dårligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...