Gå til innhold
Hundesonen.no

Bartesnuppa er født


Raksha

Recommended Posts

Blir moro å se henne sammen med Bessie. Hun tar henne vel kjapt igjen i størrelse, tenker jeg, så Bessie får nyte det mens hun kan. :hmm:

Det er Bonnie nå da. Ikke Bessie og jeg heter Lene så får jeg jo forvirret deg litt til :hmm:

Ja, dette dyret blir jo ganske stort å ja. Hvor høye blir dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar
Det er Bonnie nå da. Ikke Bessie og jeg heter Lene så får jeg jo forvirret deg litt til :hmm:

Ja, dette dyret blir jo ganske stort å ja. Hvor høye blir dem?

:hmm: Forvirra ja... Bonnie selvsagt.

Hun blir stor, håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mankehøyde på riesen er mellom 60 og 70 cm, både for tisper og hanner.

Så store ;)

:hmm: Forvirra ja... Bonnie selvsagt.

Hun blir stor, håper jeg.

Jeg kaller Bonnie for Bessie støtt og stadig jeg. Er litt for like navn :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mor Eli er jo en stor dame, 67-68 cm. Papsen er vel ikke særlig mindre vil jeg tro. Så nå må du begynne å løfte vekter snuppa ;)

Minst! Godt det tar litt tid før hun utvikler full tyngde og styrke.

Så store ;)

Jeg kaller Bonnie for Bessie støtt og stadig jeg. Er litt for like navn :hmm:

Hihi mamma holdt på å ramle av stolen da jeg sa åssen rase jeg ville ha, hun ymptra frempå at de er aaaaaltforstore. Skjønner overhodet ikke hva som er greia. De er jo helt perfekte i størrelse. :hmm:

Godt å høre det ikke bare er jeg som roter med navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da var vi tilbake på navn igjen. Prøver meg med en fullstendig navneliste her.

  • Medina
    Thale
    Vilde
    Ylva
    Anja
    Lina
    Mille/Milla
    Annie
    Amy
    mimmi
    Bella
    Babe
    Ella
    Yara
    Finella
    Haily
    Abiella
    Brioni
    Citzy
    Dobrinka
    Eylena
    Selene
    Nike
    Eos
    Hecate
    Medusa
    Ceto
    Anuket
    Heget
    Isis
    Satis
    Seshat
    Swenet
    Mafdet
    Betina
    Yri
    Yra
    Yrja
    Irja
    BELLONA
    VIVIANA
    AKUA
    EKUA
    Elliken
    Eine
    Lyng
    Ryllik
    Ada
    Agnes
    Flora
    Kora
    LuLu
    Zwiebel/ Svibel
    Eira
    CALISTA
    CASSIA
    CADHLA
    CAILIN
    CARIS
    CARISSA
    Kesi
    Habika
    Halima
    Hidi
    Mahdi
    Naeem
    Nailah
    Nasha
    Obiajulu
    Saidah
    Safiya
    Shasmecka
    Uba
    Mariasha
    Desta
    Oba
    Thema
    Ona
    Nefertiti
    Cleopatra
    Bisa
    Svibel
    NAPPI
    Shasa
    Action
    Nonstopp
    Raksha
    Saga
    Ebony
    Kali
    Li
    Lorna
    Shyama
    Charna
    Lamya
    Nila
    Vilma
    Venus

Phuh - det var vel så og si alle som er foreslått, sikkert noen som står flere ganger.

Legger til Venus for egen regning.

Bestemme seg er oppskrytt, så for øyeblikket heller jeg mest mot Raksha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da var vi tilbake på navn igjen. Prøver meg med en fullstendig navneliste her.

*klippet massevis av navn*

Phuh - det var vel så og si alle som er foreslått, sikkert noen som står flere ganger.

Legger til Venus for egen regning.

Bestemme seg er oppskrytt, så for øyeblikket heller jeg mest mot Raksha.

Oi, det var jo ... hehe - et par stykker? ;) Du må jo selvsagt bestemme selv, men de jeg syns passer best til ei stor, flott, stolt og robust riesentispe er disse:

Isis

Agnes (ja, hehe... Altså, jeg skal kalle min neste tispe Bodil, så jeg er kanskje litt inhabil når det gjelder å bruke litt ... eh, uvanlige og "teite" menneskenavn på hunder)

Zwiebel/Svibel

Nefertiti (det kan jo forkortes på utallige måter når det blir for langt, men du vil kanskje heller ha et navn du i utgangspunktet slipper å forkorte?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var jo ... hehe - et par stykker? ;) Du må jo selvsagt bestemme selv, men de jeg syns passer best til ei stor, flott, stolt og robust riesentispe er disse:

Isis

Agnes (ja, hehe... Altså, jeg skal kalle min neste tispe Bodil, så jeg er kanskje litt inhabil når det gjelder å bruke litt ... eh, uvanlige og "teite" menneskenavn på hunder)

Zwiebel/Svibel

Nefertiti (det kan jo forkortes på utallige måter når det blir for langt, men du vil kanskje heller ha et navn du i utgangspunktet slipper å forkorte?)

Hehe ja, det er alle navna ca, som er foreslått her. Så det mangler absolutt ikke på forslag fra folk.

Agnes er jo kult da. Jeg har liksom bare ikke funnet noe navn enda som hopper frem og sier at det er perfekt. Blir sikkert anderledes når jeg får hilst på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da var vi tilbake på navn igjen. Prøver meg med en fullstendig navneliste her.

  • Vilde
    *klipp klipp*

Phuh - det var vel så og si alle som er foreslått, sikkert noen som står flere ganger.

Legger til Venus for egen regning.

Bestemme seg er oppskrytt, så for øyeblikket heller jeg mest mot Raksha.

Vilde ;)

Jeg synes Nonstop og Nappi er kule jeg! Men kanskje ikke helt riesen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde :(

Jeg synes Nonstop og Nappi er kule jeg! Men kanskje ikke helt riesen?

Nappi blir jeg ikke helt "venn" med. Er en napperase liksom (pelsmessig) men Nonstopp passer bra, er en ganske heftig og begeistra rase som gjerne er non stopp, om den får lov. Men det er jo ikke så feminint at det gjør noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med immi eller issi? det er to navn jeg faktisk vurderte tidligere... men jeg falt for roxy:wub: men så har du joh feks..

xena

atina

mitzy

mimmi

lita

lucie

bella

sita

tussi

bare noen forslag i farten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kali er veldig fint, men er vel minst en annen hund her inne som heter det?

hva med immi eller issi? det er to navn jeg faktisk vurderte tidligere... men jeg falt for roxy:wub: men så har du joh feks..

xena

atina

mitzy

mimmi

lita

lucie

bella

sita

tussi

bare noen forslag i farten

Veldig fine forslag, men alle er opptatt. (ja, jeg kjenner for mange hunder :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du jo noen å velge mellom :( Lykke til

Her er noen til:

CORDULA: English and German name derived from a diminutive form of Latin cor, meaning "little heart."

SUSE: German nickname for Susanna, meaning "lily."

SVENJA: Low German nickname for names beginning with svan, meaning "swan."

CITLALI: Nahuatl unisex name meaning "star."

IZEL: Nahuatl name meaning "unique."

YOLIHUANI: Nahuatl name meaning "source of life."

YOLTZIN: Nahuatl name meaning "little heart."

YOLOTLI: Nahuatl unisex name meaning "heart."

ZELTZIN: Nahuatl name meaning "delicate."

ZYANYA: Nahuatl name meaning "always; forever."

Edit

madoow - svart på Somali

siyah - svart på tyrkisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Egentlig så MÅ det bar være Raksha. Siden det er deg liksom. Mao, jeg skulle egentlig kalt Archie for Pus! :P

Raksha Raksha Raksha Raksha Raksha Raksha Raksha Raksha Raksha Raksha Raksha Raksha Raksha Raksha. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med:

zelda

bessie

bibbi

alva

eile

mouse (uttales mus og er dansk og betyr noe som søtnos om jeg ikke tar feil)

jolie

laste (er ikke sikker på om det er gutte eller jente navn)

millie

sasha

sol

sissi

det var da enda noen forslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt nerdete forslag: Vista

Her er de som passer en riesen, i mitt hode (så mange TEITE forslag på den komplette listen, jeg mener; EKUA?? Dauer :P ):

Ylva

Anja

Yara

Eos

Isis

Zwiebel/ Svibel (usikker på den her, men tvilen kommer Mari til gode)

Kesi

Uba

Raksha

Ellers er jeg fortsatt enig med meg selv i å finne et navn som er i ett eller annet du er interessert i. Om det så er strikking, så finnes det sikkert noen kule strikkeuttrykk å meske seg med :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt nerdete forslag: Vista

Her er de som passer en riesen, i mitt hode (så mange TEITE forslag på den komplette listen, jeg mener; EKUA?? Dauer :P ):

Ylva

Anja

Yara

Eos

Isis

Zwiebel/ Svibel (usikker på den her, men tvilen kommer Mari til gode)

Kesi

Uba

Raksha

Ellers er jeg fortsatt enig med meg selv i å finne et navn som er i ett eller annet du er interessert i. Om det så er strikking, så finnes det sikkert noen kule strikkeuttrykk å meske seg med :(

*fnis* Godt jeg slapp å si noe om snodige forlag.

Har vurdert å kalle bikkja "Nei" :P, men spørs om det blir så poppis på klikkerkurs å ha en hund som heter "Nei".

Jeg er veldig glad i historie, og bøker - så saumfarer alt jeg leser etter gode navnetips, men er noe med å ikke se skogen for bare trær.

Kanskje jeg bare skal kalle henne Nikon? Eos funker ikke, jeg har ikke canon kamera... Sigma? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...