Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder


Argyr

Recommended Posts

Jeg har også vært der i egen person på kaker og brus,og har ikke opplevd en eneste nervøs hund på den tiden hvertfall.

Det var Dobermann,Briard,Dvergpincher,og et par Bulldogger.

Vi ble overfalt av dem alle...og det var nesten litt for mye!Noen av KO hundene hilste vi kun på gjennom gjerdet..

Følte ikke de var så farlige,fikk heller ikke beskjed om å ligge unna gjerdet da jeg spurte om jeg måtte det.

Jeg forsvarer heller ikke damen,men kan si at det var ikke noe å sette fingen på angående hundenes hold,stell osv da.

Dette er vel et par år siden..Så dessverre må man nok bare innse at ting kan skje ganske fort..ELLER at det rett og slett bare går i berg og dalbane..?Hvem vet?

Får man for mye og sliter så er vel løpet kjørt...

Syns det er rart at folk tar sånn av med dyreholdet at det går åt *******..hun må da være glad i dyr innerst inne et sted?Selv om hun ikke har særlig mye kjærlighet til mennesker..Grøss!Skumle greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Edit: Forresten, så du alle hundelikene i gjødselhaugen da du var der? Så du døde valper i fryseren? Så du hunder fulle av ubehandlede sår og ørebetennelser? Jeg antar at svaret er nei, så da er det kanskje ikke så rart at ditt bilde ikke stemmer med de opplysninger som kommer fram nå.

Jeg bare viser til det som Inustaff her skriver...

Og tilføyer... Det er jo fler som vet at det har foregått ting der over lengre tid, og som absolutt ikke er bra! Og jeg tviler ikke et sekund på at det kunne ligge døde dyr mange steder der når jeg var der, jeg forsvarer ikke vedkommende på noe som helst vis.

Jeg bare forteller om MITT inntrykk av HUNDENE når jeg var der! Og det var at de var sosiale og omgjengelige. Alle bortsett fra noen Neopolitanske mastiffer som vi fikk beskjed om å holde oss unna.. eller, spes en av dem.

Ikke så mye nervøsitet å spore i disse her iallefall...

BeskhosAudStokman010.jpg

BeskhosAudStokman025.jpg

BeskhosAudStokman053.jpg

Men selv om jeg forsvarer akkurat dette med gemyttet på de hundene som var der når jeg var der, så betyr ikke det at jeg ikke er glad det er slutt på dette nå.

Det er virkelig påtide at det er blitt satt en stopper for dette, og det som har skjedd der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaukasisk owtcharka. En vokterhundrase, og ingen kosebamse..

neinei, men valpene ligna på bamser, det kan du ikke si deg uenig om ? :rolleyes:

Fresten noen som vet hvor man kan hendvenne seg vis du lurer på om du vill adoptere en hund ?

Ikke at jeg har tenkt til deg, men når det er annosert på nettet og det står og dem osv.. Synes det er litt hyggelig og lese og se bilder av hver enkelt bare :thumbs:

*Dobbelpost, mod Nina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fresten noen som vet hvor man kan hendvenne seg vis du lurer på om du vill adoptere en hund ?

Ikke at jeg har tenkt til deg, men når det er annosert på nettet og det står og dem osv.. Synes det er litt hyggelig og lese og se bilder av hver enkelt bare :thumbs:

Du kan kontakte Mattilsynet for info om hundene og hvordan man kan søke om å få overta en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken er så grusom og tragisk at jeg ikke helt klarer å fatte det. Jeg håper hun blir fratatt mulighet til å ha dyr for fremtiden, og fulgt opp med hjelp og behandling, og at den som har ansvaret for å finne nye hjem til hundene er særdeles kritisk og dyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel riktigere å håpe på at de som har ansvaret for omplasseringen, vet hva de driver med? Folk melder seg ofte av sitt gode hjertes skyld, og så må noen ANDRE ta den vurderingen - om de egner seg eller ei, og det er noe av det viktigste. Det har jo allerede vært litt snakk om hva slags forhold hundene bør leve under, såvidt jeg husker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Veldig flotte hunder, så er jo ikke rart folk melder sin int. Ser jo riktig så søte og bamsete ut........ *kremt* håper bare det er folk som vet hva slags hunder dette er også som melder sin int da . Håper det ordner seg for dem.

Enig. Og ikke minst at bak den "bamsete" fasaden finns instinkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel riktigere å håpe på at de som har ansvaret for omplasseringen, vet hva de driver med? Folk melder seg ofte av sitt gode hjertes skyld, og så må noen ANDRE ta den vurderingen - om de egner seg eller ei, og det er noe av det viktigste. Det har jo allerede vært litt snakk om hva slags forhold hundene bør leve under, såvidt jeg husker?

jeg vil vel nesten si det så sterkt at de menneskene som har kunnskap og evner til å ta seg av disse hundene antakelig har nok fornuft til å ikke engang GIDDE å bruke tida si på det.... og da står man igjen med entusiastiske hundefolk som er godhjerta nok til å ville prøve, men kanskje ikke helt har kunnskapen til å lykkes ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en grusom sak på alle måter..!

Jeg er en ganske "fersk" (hatt hund 1 år) hundeeier, og enda ferskere forumdeltaker og utstiller, så jeg aner ikke hvem denne damen er.. Men skal jo ikke stikke under en stol at jeg er fryktelig nysgjerrig da..! :)

Er det noen som vet om hjemmesiden er "oppe å går enda"? Kan vel ikke be om linken direkte uten å bryte noen rettningslinjer, men det er jo lov å leite liksom!

Hvilket forum var det hun drev? (kanskje ikke lov å spørre om det heller ?:) )

Jeg ville gjerne funnet hjemmesiden, for å se hvordan oppdrettet er fremmstilt. Blir så utrolig skeptisk til hvor mye useriøse oppdrettere det er rundt omkring!

Selv var jeg veldig naiv da jeg kjøpte min hund (førstehund) og det er først nå, etter å ha vært i miljøet litt jeg ser hvor viktig det er å gå oppdretter i kantene. Jeg tror noen hadde fått bakoversveis hvis de hadde vist hvor naiv jeg var.. hehe :rolleyes: Heldigvis har jeg fått en super hund da, MEN når hund nr 2 skal i hus, da skal det undersøkes nøye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en grusom sak på alle måter..!

Jeg er en ganske "fersk" (hatt hund 1 år) hundeeier, og enda ferskere forumdeltaker og utstiller, så jeg aner ikke hvem denne damen er.. Men skal jo ikke stikke under en stol at jeg er fryktelig nysgjerrig da..! :)

Er det noen som vet om hjemmesiden er "oppe å går enda"? Kan vel ikke be om linken direkte uten å bryte noen rettningslinjer, men det er jo lov å leite liksom!

Hvilket forum var det hun drev? (kanskje ikke lov å spørre om det heller ?:) )

Jeg ville gjerne funnet hjemmesiden, for å se hvordan oppdrettet er fremmstilt. Blir så utrolig skeptisk til hvor mye useriøse oppdrettere det er rundt omkring!

Selv var jeg veldig naiv da jeg kjøpte min hund (førstehund) og det er først nå, etter å ha vært i miljøet litt jeg ser hvor viktig det er å gå oppdretter i kantene. Jeg tror noen hadde fått bakoversveis hvis de hadde vist hvor naiv jeg var.. hehe :rolleyes: Heldigvis har jeg fått en super hund da, MEN når hund nr 2 skal i hus, da skal det undersøkes nøye!

Forumet er nede, pga liten aktivitet.... Hjemmesiden vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en hundeeier/oppdretter blir anmeldt i mars og som en konsekvens av dette fratatt sine hunder, hvordan kan vedkommende da gå til anskaffelse av en ny dvergpinsjertispe i mai? (Jfr. hjemmesiden, oppdatert 12 mai). Er det noe svikt i systemet her, eller er det jeg som har misforstått myndighetenes handlinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en hundeeier/oppdretter blir anmeldt i mars og som en konsekvens av dette fratatt sine hunder, hvordan kan vedkommende da gå til anskaffelse av en ny dvergpinsjertispe i mai? (Jfr. hjemmesiden, oppdatert 12 mai). Er det noe svikt i systemet her, eller er det jeg som har misforstått myndighetenes handlinger?

Damen oppdaterer siden sin og later som at det slett ikke er hun som omtales i media. Tispen hun la til var fra hennes eget kull, og jeg antar at den ble tatt sammen med de andre i midten av mai (etter at siden ble oppdatert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...