Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder


Argyr

Recommended Posts

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar

Er det mulig?

Den dp'n der, henne har jeg sett live på utstilling (ble ikke stilt men satt i eierens bil), og å se henne kose sånn og være sånn som hun er mot eieren sin nå, det er utrolig.

Om hun får igjen 4 hunder, hva skjer da? Da blir det fort valpekull der igjen. Og dama fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hva kan vi gjøre for å stoppe dette?

Helt ærlig. Jeg føler jeg har sitti på rævva nok bare ved at alt dette har foregått rett under snuta mi så og si. Jeg er lei, og jeg nekter å akseptere at dama får eie dyr igjen.

Hva kan vi gjøre? Klarer vi stå sammen og få gjort en forskjell tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Er det mulig?

Den dp'n der, henne har jeg sett live på utstilling (ble ikke stilt men satt i eierens bil), og å se henne kose sånn og være sånn som hun er mot eieren sin nå, det er utrolig.

Om hun får igjen 4 hunder, hva skjer da? Da blir det fort valpekull der igjen. Og dama fortsetter.

Akkurat i denne saken her som allerede er så kjent i media vil jeg tru at om så skjer at hun får tilbake hunder vil det saken gå videre. Det vil bli store mediaoppslag i presse osv.

Det er mattilsynet regionalt som har gått inn for at hun skal få tilbake 4 hunder sånn jeg forsto det. Dette vil nok ende opp sentralt og støtter de denne regionale avgjørelsen blir departementene nødt til å gå inn og få saken på agendaen.

Er ikke sikker men kanskje landbruksdep som er over mattilsynet? Noen som vet?

Det er hvertfall landbruksdepartemtet som står bak dyrevernsloven, dengang het det landbruk og matdep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det seriøst mulig...

jeg blei KVALM da jeg så den filmen..

Dette kvinnemennesket bør i mine øyne fradømmes retten til å ha alt av dyr..

er det mulig..

Stakars hunder OM de kommer tilbake til det "hølet" av en plass...

Støtter han mannen som heller hadde avlivet enn å gi tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får egentlig den samme følelsen som Mari.

Og som han kennelmannen sier, Mattilsynet tok hundene av en grunn, vi har fått se bilder, beskrivelser av kadavere o.l., og så velger de å sende tilbake? HVORFOR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
ja, man sku da tro at man skal kunne gjøre NOE innvirkning her? eller?

Kontakte mattilsyn selv?

Gå til Media, få noen som kjenner hele historien godt og hør hva de vil skrive.

Dagbladet, VG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke snakk om at det skulle komme en ny dyreværnslov rundt hjørnet? Får håpe den er strengere, og at denne saken drøyer til denne loven er fastsatt, er jo helt sykt at hun skal få tilbake noe som helst av dyr... Dette er rett og slett for ille! Hva er det egentlig vi har disse lovene for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK hadde vel saken oppe til disiplinærkomiteen og hun fikk et par ukers registreringsforbud frem til saken var avgjort. Vi vet jo hva som skjedde: Hun vant saken og ble ikke ekskludert fra NKK, mye takket være gode vitnemål fra enkelte valpekjøpere som hun da hadde "kontroll" på og som trodde på at det hun fortalte var sant. At valpene hun hadde solgt som blandinger faktisk var blandinger og at hun aldri hadde dopet en hund. Pga. slurv fra veterinær så sendte hun også inn blodprøver av en helt anen hund enn den NKK og veterinærhøyskolen hadde fått DNA fra. Så slik slapp hun fri og slik gjorde NKK ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvor jeg har vært hen, men har ikke fått med meg denne saken. Vet jo også godt hvem dette dreier seg om, selveste "hundeeksperten" :rolleyes: På mange måter er det nesten litt komisk at hun som var så mye bedre enn alle oss andre er den som er anvarlig for en av de groveste dyremishandling sakene i norge. Jeg skjønte tidlig at skrytingen hennes var litt får god til å være sann, men hadde aldri trodd at det skulle være så ille.

Håper virkelig ikke at de gir tilbake 4 hunder. Har ikke disse hundene vært igjennom nok? Nå har de endelig begynt å stole på mennesker igjen og funnet nye hjem og så skal de bli sendt tilbake til dette hølet... Stakkars dyr..

Jeg har dessverre ingen medfølese eller sympati for dette menneske. Det er sikkert synd på henne, men jeg har såpass store problemer med hennes personlighet og det hun har gjort til å kunne se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, visste ikke det var hu som hadde det dobermannkullet... hadde noen som var borti et slikt kull for en stund siden. PHU at de holdt seg unna den gården!

Dette minner jo om de psykisk syke folka i USA vi ser på Animal Cops; virker (nesten) besatt av å være "best".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne damen er det nokk ingen sympati for..

jeg blir skikkelig sinna..

hva er det med norge.. denne damen har ingen rett (etter min mening) til og kreve/få til bake 4 hunder..

det skulle ikke vært lov..(om det blir så eller ikke)

hvorfor har ikke vi et ordentlig lov på detta.. det er fann meg en god nokk grund til og ikke la dama få hunder tilbake eller ha lov til og ha hund i det heletatt..

norge i et nøtte skall.. flinke så langt nåla rekker ..men ikke lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
    • Vi har lå hatt valpen i 3, snart 4 uker, og har for et par uker siden begynt med litt trening på å være i valpegrind.  Rasen er Brasiliansk terrier.  Valpen begynner å bli stueren, men vi må følge godt med enda siden den ikke gir lyd fra seg når den skal ut. Regner med dette går seg til. Valpegrinda står på stua, og etter råd fra noen andre krympet vi den inn til å ha plass til bare senga.  Men, valpen hyler og piper og bjeffer med en gang den lokkes dit. Slenger inn noen godbiter og sier «på plass», og stenger grinda. Etter 20-30 min roer den seg og sovner. Vi er innen synsrekkevidde for den, og vi har valgt å ikke gi den noe oppmerksomhet når den driver på slik. MEN, han både tisser og bæsjer inni der, selv om han like før var ute og gjorde ifra seg!  Jeg har også sittet utenfor grinda uten at han når tak i meg, men hyler fortsatt, men kanskje ikke like lenge.  Målet til slutt er jo at han på sikt skal kunne være hjemme alene mens gutten er på skolen fra høsten av, 6 timer ca.  Men slik det ser ut nå virker det som at vi kan glemme dette🙄 Noen råd? Spør hvis jeg har glemt å informere om noe😊
    • 🤣🤣🤣 det er minst 5 år til 🤣
    • Du får si fra når han er voksen og veloppdragen.
    • Tja, finnes det egentlig et rett tidspunkt? Jeg har fått valp både som student, i full jobb, og nå i 80% jobb kombinert med deltidsstudie. Det har gått fin-fint hver gang. Har vært heldig og fått lov til å ha med meg valp på jobb frem til den kunne være alene hjemme. Synes det høres ut som et fint tidspunkt for dere. De som sier at det ikke er rett tidspunkt fordi du er student. Hva begrunner de det med?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...