Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder


Argyr

Recommended Posts

Nå har jeg lest gjennom hele tråden, sett på linker og innslagene på nyhetene. Det er bare helt tragisk. Stakkars uskyldige hunder! Hos meg triller tårene nedover kinnene iallefall. At noen synes det er greit å behandle dyra sine sånn er forkastelig.

Hundene er jo prisgitt det livet vi mennesker gir dem, og ikke har dem bedt om å komme til oss heller. At noen greier å være så hjerterå, det er utenfor min forståelsesevne.

Her i huset er hunden min trofaste bestevenn! Og etter å ha lest denne tråden så må jeg bare gå å gi hunden vår en stooooor og god klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar

Jeg forsøker å gå inn på den linken men får beskjed om at jeg må velge abonnement, altså betale for det. Hva gjør jeg feil? Det samme gjaldt innslaget som var på fredag om samme sak.

Jeg fikk til nå å se innslaget som var i dag. Men innslaget fra forrige fredag ser det ut som jeg må betale for å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker å gå inn på den linken men får beskjed om at jeg må velge abonnement, altså betale for det. Hva gjør jeg feil? Det samme gjaldt innslaget som var på fredag om samme sak.

Jeg fikk til nå å se innslaget som var i dag. Men innslaget fra forrige fredag ser det ut som jeg må betale for å se.

Dersom man ikke får sett innslaget: gå inn på http://webtv.tv2.no/webtv/, gå til "gratis" og finn klippet derfra.

Det forrige innslaget må man dessverre betale for å se.

Edit: Her er enda en artikkel, med videoinnslag:

http://tv2nyhetene.no/innenriks/article1971834.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene så jo trivelige og greie ut, og bør kunne ha en fremtid. Verre er det nok med de voksne hundene. dette er jo en rase som i utgangspunktet ikke er for hvemsomhelst. Etter å ha levd under slike forhold, spørs det om der er håp for dem. Men hva med eieren, har hun flere hunder på lur? Eller flytter hun bare til en annen kommune, og begynner på`n igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare oppsummere og kommentere litt fra denne saken:

Lest hele tråden her og vet hvem denne personen er. Jeg kan forestille meg hvordan hun har det nå.

En ting er forholdene som ble avdekket, en annen ting er samfunnet.

Det finnes i mine øyne ingen unnskyldning for å vanskjøte dyr. Jeg tror også at denne personen vet dette og at det nå har begynt å gå opp for henne konsekvensene av dette. Det sitter nå en kvinne igjen helt alene uten noen verdens ting.

En del av dyrene hennes ble avlivet og en del har blitt tatt hånd om.

Jeg kan forestille meg at hun nok innerst inne visste at hun var på galt spor, men som med spilleavhengighet tror jeg også som noen nevner her, at det å ha dyr også kan bli en avhengighet for noen, og det å samle på dyr.

Jeg tror også at hun på en side har skammet seg over mange sider ved hundeholdet sitt og på andre siden prøvd å fremstå som slik hun _ønsket_ å fremstå.

I bunn og grunn tror jeg at denne damen har hatt det vondt lenge og vært fortvilet over seg selv, jeg tror også myndigheter har vært klar over en del av forholdene som pågikk både med hundene og med personen. Jeg tror helt klart denne damen trenger profesjonell hjelp til å kunne fungere som en vanlig person. Jeg tror hun trenger støtte og oppfølging i lang tid fremover.

Dette er en tragedie for alle parter, det er det ingen tvil om. Hundene som ble spart står nå på Standal Hunde -og Kattepensjonat og trenger nye eiere, oppmuntrer derfor folk om å melde interesse og gi disse dyrene en siste mulighet.

En ting er klart, det å stille diagnoser eller komme med hatske ytringer er ikke til hjelp for kvinnen eller hundene, og et hvert fornuftig menneske må skjønne at hun sikkert leser dette som blir skrevet om henne også.

Med hilsen

Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint skrevet Robert, men jeg har desverre ingen tro på at hun er fortvilet over seg selv jeg. Dette viser vel bl.annet uttalelser som hun har kommet med etter at dette har skjedd, om beskyldninger og konspirasjonsteorier. Det står egentlig ganske greit på et ko-forum rundt dette.

Men nobelt av deg med disse ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare oppsummere og kommentere litt fra denne saken:

Lest hele tråden her og vet hvem denne personen er. Jeg kan forestille meg hvordan hun har det nå.

En ting er forholdene som ble avdekket, en annen ting er samfunnet.

Det finnes i mine øyne ingen unnskyldning for å vanskjøte dyr. Jeg tror også at denne personen vet dette og at det nå har begynt å gå opp for henne konsekvensene av dette. Det sitter nå en kvinne igjen helt alene uten noen verdens ting.

En del av dyrene hennes ble avlivet og en del har blitt tatt hånd om.

Jeg kan forestille meg at hun nok innerst inne visste at hun var på galt spor, men som med spilleavhengighet tror jeg også som noen nevner her, at det å ha dyr også kan bli en avhengighet for noen, og det å samle på dyr.

Jeg tror også at hun på en side har skammet seg over mange sider ved hundeholdet sitt og på andre siden prøvd å fremstå som slik hun _ønsket_ å fremstå.

I bunn og grunn tror jeg at denne damen har hatt det vondt lenge og vært fortvilet over seg selv, jeg tror også myndigheter har vært klar over en del av forholdene som pågikk både med hundene og med personen. Jeg tror helt klart denne damen trenger profesjonell hjelp til å kunne fungere som en vanlig person. Jeg tror hun trenger støtte og oppfølging i lang tid fremover.

Dette er en tragedie for alle parter, det er det ingen tvil om. Hundene som ble spart står nå på Standal Hunde -og Kattepensjonat og trenger nye eiere, oppmuntrer derfor folk om å melde interesse og gi disse dyrene en siste mulighet.

En ting er klart, det å stille diagnoser eller komme med hatske ytringer er ikke til hjelp for kvinnen eller hundene, og et hvert fornuftig menneske må skjønne at hun sikkert leser dette som blir skrevet om henne også.

Med hilsen

Robert

Støttes! Litt medmennesklighet hadde gjort seg nå. Med det støtter jeg IKKE hva hun har gjort mot hundene sine. Jeg tenker på den nå syke, ensome damen der ute i skogen som nå har mistet det eneste i livet HUN så på som hennes kjæreste. Vi har hatt nok anledninger til å prate stygt om henne når hun hadde hundene sine, nå er det på tide å slutte med det. Eller snakker vi hundemiljøet i fri utfoldelse? "Du er en dritt, om du står i ringen med champ eller ligger nede å blør!"

Takk Robert for at du tør å si slikt høyt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
En ting er klart, det å stille diagnoser eller komme med hatske ytringer er ikke til hjelp for kvinnen eller hundene, og et hvert fornuftig menneske må skjønne at hun sikkert leser dette som blir skrevet om henne også.
Takk Robert og fint at du dukket opp. Etter min mening minner dette om en heksejakt. Selvfølgelig leser damen det som skrives på ulike fora.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heksejakt Per Olav? Beklager, men jeg klarer ikke ha et snev av medfølelse for denne kvinnen etter alt hun har gjort mot sine hunder. Og bare kvinnens egne uttalelser rundt saken da:

"Hvis man velger å tro på oppgulpet til media, så er det deres problem. Jeg vet hva som er sant og har ikke et snev av dårlig samvittighet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Heksejakt Per Olav? Beklager, men jeg klarer ikke ha et snev av medfølelse for denne kvinnen etter alt hun har gjort mot sine hunder. Og bare kvinnens egne uttalelser rundt saken da: [--]

Jeg akter ikke å gå inn i en diskusjon om dette her. Hva du har eller ikke har er ikke mitt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig leser damen det som skrives på ulike fora.

Selvfølgelig gjør hun det, og antageligvis mener hun at vi alle tar feil, at media overdriver, og at ingen andre i hele verden kan ta bedre vare på de hundene enn hun kunne..

Sorry, jeg ser ingen heksejakt, og jeg klarer ikke å hoste opp all verdens av medfølelse for damen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, har ikke lest denne tråden før.

Ja, det minner om en heksejakt dette her. Samtidig ble jeg egentlig sjokkert å lese om disse funnene som er gjort osv. Her er det noe som må ha gått fryktelig galt på veien, for denne damen husker jeg som en som ALLTID var på hundens parti - uansett. Som kunne masse om hunder og ga gode råd om enn på en form som kunne være mer direkte enn folk satte pris på. Hun har hatt en annen virkelighetsoppfattelse enn folk flest, det er så - men her og nå får jeg bare vondt i sjelen for hundene som absolutt har hatt det forferdelig - og for en eier som elsker hunder og som nå har mistet alt i sitt liv. Verden er ikke svart/hvit, og jeg lurer på dette rare samfunnet som har råd til både det ene og det andre - OL feks - men å sette inn tiltak som kan forhindre at folk går til grunne slik at det oppstår dyretragedier av denne typen, nei det er det visst ikke mulig å bruke noe særlig penger eller ressurser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, har ikke lest denne tråden før.

Ja, det minner om en heksejakt dette her. Samtidig ble jeg egentlig sjokkert å lese om disse funnene som er gjort osv. Her er det noe som må ha gått fryktelig galt på veien, for denne damen husker jeg som en som ALLTID var på hundens parti - uansett. Som kunne masse om hunder og ga gode råd om enn på en form som kunne være mer direkte enn folk satte pris på. Hun har hatt en annen virkelighetsoppfattelse enn folk flest, det er så - men her og nå får jeg bare vondt i sjelen for hundene som absolutt har hatt det forferdelig - og for en eier som elsker hunder og som nå har mistet alt i sitt liv. Verden er ikke svart/hvit, og jeg lurer på dette rare samfunnet som har råd til både det ene og det andre - OL feks - men å sette inn tiltak som kan forhindre at folk går til grunne slik at det oppstår dyretragedier av denne typen, nei det er det visst ikke mulig å bruke noe særlig penger eller ressurser på.

Nå er jeg oppriktig nysgjerrig. På hvilken måte skulle "samfunnet" kunne betale seg ut av folks forvridde virkelighetsoppfatning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg oppriktig nysgjerrig. På hvilken måte skulle "samfunnet" kunne betale seg ut av folks forvridde virkelighetsoppfatning?

Tja.. vi kan vel alle være enige om at når dyr sulter ihjel på båsen av vanskjøtsel feks eller som her hvor det hopet seg opp med hunder, pga mennesker det har gått i ball for, så skulle det vært fanget opp for lenge siden? Og det er ikke nødvendigvis dyrevernet/mat-tilsynet som skulle vært på pletten først heller? Det skulle vært instanser for å ta tak i menneskeskjebnene dette dreier seg om - en form for psykisk helsevern som kom til? Sånn at ting ikke fikk gått så langt at dyr må lide, eller at dyrs lidelse skulle liksom være første indikator på at her ikke tingene som de skal hos et menneske? Et menneske som tror seg forfulgt av myndigheter/omgivelser, som har for seg masse konspirasjonsteorier har det vel neppe godt? Og akkurat som jeg synes at folk med fysiske lidelser skal få behandling, synes jeg at folk med psykiske lidelser også skal få hjelp - ikke at ting først skjer når dyr har dødd, og da er de tingene som skjer sånt som går på å bli fradømt dyr og så kan vedkommende starte opp annet sted i landet med akkurat de samme konsekvensene pga. det er ikke tatt tak i det egentlige problemet.. Det er det jeg mener Lotta. Såvidt jeg har forstått er det dels et problem om ressursbruk og styring i samfunnet (og ja, sikkert en del ting til) og da blir det litt rart i mine øyne at man kan bruke milliarder på et OL, som tross alt egentlig er "brød og sirkus" (selv om det er masse penger involvert) og ikke noe fullt så fundamentalt som liv og helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan fange dem opp når de ikke selv ønsker hjelp, når de ikke selv innser konsekvensene av handlingene sine, og når hunden pr. definisjon er eierens eiendel så det skal mye til for å gripe inn?

Vi har jo diskutert før om folk med psykiske lidelser er uskikket til å hund tidvis, og da har det jo kommet frem at det er mange med diagnoser - også her inne - som virkelig fungerer fint, og der hunden faktisk er til stor hjelp og støtte, og det ville vært helt utilbørlig å sette spørsmålstegn ved hundeholdet.

Det samme med hundene til narkomane eiere; det er ikke svart-hvitt der heller, det er uendelig med gråsoner, og hvem skal bedømme situasjonen, finne de hundene som lider utav de som både fungerer fint eller har det greit nok sammenlignet med "friske" eiere?

Derfor vil det beklageligvis være først når det går galt, at man har "bevis" nok til å gripe inn.

Men når det først har gått galt én gang, og det kan være snakk om dyresamling, så MÅ samfunnet spytte i - og følge opp en slik eier i år fremover, ellers er det bare i full gang på nytt, ifølge ekspertene ved Tufts-universitetet.

Heksejakt? Tja, heksejakt er vel når helt uskyldige ting blåses opp og overdrives ut av enhver proporsjon - og det ikke er sannhetsgehalt eller et omfang som lever opp til anklagene. Tor Erling Staff brukte jo begrepet "heksejakt" om politiets etterforskning av "Lommemannen", fordi Staff hevdet at dette var helt uskyldig tukling som ble overdrevet effekten av på småguttene...

Men når det først foreligger ymse dokumentasjon av vanskjøtsel, vanrøkt, over mot dyremishandling (avlivningsmetoder) og andre lovbrudd, og man også ser hunder som er preget av et dårlig hundehold, så synes jeg ordet faller litt på steingrunn i denne sammenhengen.

Igjen: Har man begått overtramp, og er et relativt profilert menneske, så skjer det uunngåelige at identiteten kommer ut - og ja, selvsagt virker det verre da. Men jeg synes personlig at skriveriene her inne er "barnemat" i forhold til det rent faktiske som har kommet ut - om hvordan hundene er blitt behandlet, og hvordan dette er dokumentert. Dette lille "fiset" her inne er ikke noe imot et TV-innslag, for å si det mildt. TV2 "slår", og man unnlater ikke å vise bildene for det.

Men dette er - uansett bakgrunn og eventuell lidelse - også et VALG. Alle, også psykisk syke mennesker, begår valg. Man kan bruke en lidelse til å forstå på et vis bakgrunnen for at ting ble som de ble, men det blir likevel ingen unnskyldning (forøvrig noe omtrentlig gjengitt, det en anerkjent voldsforsker uttalte i etterkant av trikkedrapet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. vi kan vel alle være enige om at når dyr sulter ihjel på båsen av vanskjøtsel feks eller som her hvor det hopet seg opp med hunder, pga mennesker det har gått i ball for, så skulle det vært fanget opp for lenge siden? Og det er ikke nødvendigvis dyrevernet/mat-tilsynet som skulle vært på pletten først heller? Det skulle vært instanser for å ta tak i menneskeskjebnene dette dreier seg om - en form for psykisk helsevern som kom til? Sånn at ting ikke fikk gått så langt at dyr må lide, eller at dyrs lidelse skulle liksom være første indikator på at her ikke tingene som de skal hos et menneske? Et menneske som tror seg forfulgt av myndigheter/omgivelser, som har for seg masse konspirasjonsteorier har det vel neppe godt? Og akkurat som jeg synes at folk med fysiske lidelser skal få behandling, synes jeg at folk med psykiske lidelser også skal få hjelp - ikke at ting først skjer når dyr har dødd, og da er de tingene som skjer sånt som går på å bli fradømt dyr og så kan vedkommende starte opp annet sted i landet med akkurat de samme konsekvensene pga. det er ikke tatt tak i det egentlige problemet.. Det er det jeg mener Lotta. Såvidt jeg har forstått er det dels et problem om ressursbruk og styring i samfunnet (og ja, sikkert en del ting til) og da blir det litt rart i mine øyne at man kan bruke milliarder på et OL, som tross alt egentlig er "brød og sirkus" (selv om det er masse penger involvert) og ikke noe fullt så fundamentalt som liv og helse.

Det er selvsagt mulig at jeg har en totalt forvridd virkelighetsoppfatning selv - men jeg mener å se at man ikke kan bevilge seg ut av ethvert problem, eller opprette "instanser", "kontrollorganer", "komiteer" eller "psykehusplasser" og dermed forhindre enhver tragedie, problem eller ulykke.

Jeg har INTET til overs for offentlige midler bevilget for at noen få tusen mennesker skal få boltre seg på snø og is, til et system som er så neddynget i midler fra pr/reklame og teite spillegale (som definitivt burde fått hjelp!) som tipper/"lotter" og hva de nå gjør - men jeg mener det er absurd å hevde at dyretragedien som her har utspilt seg kunne vært unngått dersom man i stedet for å arrangere OL på Lillehammer eller søke til Tromsø, heller hadde spyttet ENDA flere milliarder inn i helsevesenet.

Norsk helsevesen og norsk skole vasser i penger sammenlignet med de fleste andre lands tilsvarende "vesener" - men vi bruker pengene helt på trynet. Det ble nylig lagt fram en undersøkelse som viser at norske sykehusleger i gjennomsnitt bruker 1,5 arbeidstimer i uka på å behandle pasienter - gudene må vite hva de gjør resten av tida? Selv tipper jeg at de sitter i en eller annen effektiviseringskomite og flytter papirer og skriver utredninger og sender mailer i kreti og pleti - noe vettugt er det neppe, uansett.

Om man blir skrubbskjør og gjemmer seg i skauen med sjuogstrutti bikkjer så er det lite "samfunnet" kan gjøre med det, og vil man ikke ha hjelp (og det vil man jo ikke når man mener at man er det eneste velfungerende mennesket i verden) - så kan vanskelig "samfunnet" sperre en inne så fremt man ikke beviselig (!) har vært til skade for seg selv eller andre.

Når DET er sagt, så mener jeg at straffen for dyremishandling og vanskjøtsel er alt for lav her i landet, og at man i graverende tilfeller faktisk burde vært bura inne og ev fått tvangsbehandling.

My 5 cents worth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelig at ting kan gå så langt som dette. Jeg synes denne diskusjonen har tatt helt feil retning... å utviklet seg til en hekse/hat jakt uten like.hun har nok allerede fått sin straff,uansett om hun starter nytt oppdrett i annens navn vil hun nok aldri få solgt hunder igjen da hun er "hengt ut" i media i beste sendetid.Matilsyn,dyrevern,naboer og miljø vil nok alltid uten unntak være ute etter henne for all fremtid.

Som nevnt mange ganger i denne tråden er dette en "særlig type hund" det kan være vanskelig å omplassere,synes da det er rart folk ikke prøver å hjelpe til med denne biten av tragedien fremfor alt annet!? kunne kanskje de to andre som driver oppdrett av denne rasen bistå,eller gjør de det? de bør jo kjenne til rasen.

Etter to typer lignende saker i media burde det være rett tid for lovendring,innføring av rutinekontroll evnt innføring av sertifikat for de som ønsket å ha dyr som næring?

På kennelens hjemmeside under rasefakta(tror det var det) har hun skrevet om de to andre kennelene og deres forhold til henne og hva de skulle ha sagt om henne,vært ute etter henne,sjalusi osv osv

Mye mulig de andre oppdretterne både har sagt og gjort dette (ingenting forundrer meg når det kommer til slikt) men uansett mener jeg det er like lavmålt av henne å forsvare seg på denne måten."har man ingenting å forsvare så trenger man jo ikke forsvare seg" og hvis noen prøver å sette kjepper i hjulene for næringen finnes det jo så mange bedre måter å bevise sin uskyld som feks vil det alltid foreligge rapporter etter et dyreverns besøk,blir påstander og rykter for injurerende kan det tas opp i rettssystemet å bli avsagt dom.dette kan jo faktisk enkelt scannes inn på pc å legges ut på hjemmesiden om det hadde foreligget.

Er tydelig at det har vært mye bråk og meninger i øst og vest slik er det alltid i disse miljøene. alle vet best og jeg tar deg før du tar meg mentalitet. å så vet jo også alle så mye om alt som egentlig like greit kan være ingenting for alt man vet.

Er ikke rent få som har fått dyrevernet på døra etter nabokrangler,såkalte fjortis intriger etc dette er jo sådan det beste virkemiddelet man kan bruke mot et annet menneske da dyrevern engasjerer så mange og det da innbyr lett til masse sugresjon. Når det er så vanlig å fremlegge så grunnløse beskyldninger klarer jo også værstingene å gjemme seg bak de.

Så vi av hestehunde folk rasen er vel selv litt skyld i at slikt får skje og at fakta fort blir borte som en beskyldning i jungelen av alt annet kvalme og heksebrygg vi koker sammen rundt kaffekoppen.vi er flinkere på hva som er rett og galt i hunde/heste verden enn vi er på det som gjelder i menneskeverden og drama ja det kan vi lage av alt og dette er velkjent hos både mattilsyn og resten.

kanskje er denne damen både empatiløs,påståelig,provoserende,dum og mer.Rent mel i posen har hun jo ikke hatt. Tror alle synes dette er helt forferdelig uansett hvordan man ser på det. men synes fokuset bør dreie seg over på hva kan vi gjøre for å hindre at dette skjer igjen og for at matilsyn og andre instanser skjønner at det ikke er ulv ulv hver gang det dreier seg om hest og hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om oppdretteren får SOLGT flere hunder er ikke det som interesserer meg - det er å forhindre at vedkommende EIER flere hunder under omstendigheter som risikerer å bli tilsvarende behandlet.

Jeg vet ikke om du egentlig har lest tråden, eller sett nyhetsinnslag og bilder fra stedet, og også lest om den omfattende dokumentasjonen som er fremlagt? Da vil du kanskje se at det neppe dreier seg om "fjortiskrangler" eller "kokt sammen rundt kaffekoppen", for å si det slik. Det er heller ikke noen som er "hengt ut" på TV, de viser bare faktiske bilder, uten å vri det noe særlig, på det jeg har sett. Ting taler liksom for seg selv.

Jeg er heller ikke helt sikker på om du kommenterer akkurat denne saken, eller mer generelt. I tilfelle det er det sistnevnte, så har du noen poenger. Men likevel vil jeg vel påstå at man griper inn altfor SEINT når det kommer til dyr, av en sammensatt mengde årsaker - eiendomsrett, vanskelig bevisførsel, manglende interesse fra det offentlige fordi det "bare er dyr", og nettopp frykt i lokalsamfunnet mot å gjøre noe som kan erte på seg naboen. For dyrs velferd opptar folk - så lenge det ikke medfører ubehageligheter eller bry for dem selv gjerne!

Flere dyrevernnemnder har jo advart mot at de får gjort MINDRE enn før, og medlemmer har trukket seg i protest. Og som Lotta er inne på, det er ikke rare straffen for dem som først beviselig har gjort noe heller.

Når man så først GJØR noe, som i dette tilfelle, så har jeg liten tvil om at det er solid substans i saken - nettopp fordi det sitter "så langt inne" å få gjort noe.

Ifølge det jeg har hørt om og lest om, skal det også mye til for å få rette instanser til å rykke ut og gripe inn mot påstått dyremishandling. Dyrehold kan være så mangt: En hundegårdshund som får mat og vann og plass etc. etter minimumskravene er ikke "mishandlet" eller eier straffeberettiget etter loven, men de fleste vil vel ønske hunder flest en bedre skjebne. Derimot er mishandling, vanrøkt, sulting, selvdøde hunder etc neppe særlig diskutabelt?

I de årene jeg drev aktivt med utstilling og sett ymse sjalusidramaer og feider og heftige krangler, så har det aldri kommet så langt som dette, for å si det slik. Masse påstander ja, men aldri noe underbygd, sjelden noen anmeldelser, aldri noen rettssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akela 200% enig med deg og det innlegget var men generelt:) og egentlig litt utydelig men ville frem til at det ofte er så mye snakk og bunnløse beskyldninger som er i fri flyt,at saker slik som denne nok ikke alltid blir tatt på alvor før det er fulstendig krise. Finnes vel ingen tvil om at det som har skjedd hos denne personen er grovt og at slike mennesker aldri burde få ha dyr.

lurer fælt på om hun har fått beholde både hester og sauer?(leste noe om det en plass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffda.. da ble vel mistanken min bekreftet på hvem denne oppdretteren var da , når jeg så rasen disse var. veldig tragisk sak dette.. både for hunder, men også for oppdretteren også egentlig. Er altid trist når noen mennesker kommer til et punkt at de ikke vet og ta vare på dyra sine eller ofte seg selv også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja som jeg har sagt tidligere...

synd på dama, det har gått litt over stokk og stein for henne nå..

og er enda værre når hun har de holdningene hun alltid har vært innehaver av " jeg kan best, vet best etc etc" Selvflkgelig er det trist, men jeg tenker på de stakars stakars hundene jeg.. hvem vet hvordan det hadde blitt der om det hadde kuynne fortsette som vanlig der...

Sympatien og sånn forsvinner når man får sånne strofer slengt etter seg om man prøver å si noe til mennesket.

Nei la dama seile sin egen sjø, så håper jeg at hun aldri får tilbake retten til å drive med oppdrett igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...