Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor god innkalling har du på hunden din?


Symra&Pippin

Hvor god innkalling har du på hunden din?  

129 stemmer

  1. 1. 100%?

    • 100%?
      15
    • 80%?
      60
    • 60%?
      25
    • 40%?
      12
    • 20%?
      14
    • 0%?
      3


Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Er ærlig jeg, hun kommer litt over halvparten av gangene i gjennomsnitt. Dvs hun kommer stor sett alltid når det ikke er for mye annet som trekker. Derfor slipper jeg henne stort sett bare der jeg har så godt som full oversikt og kan være føre var (golfbaner er en fin oppfinnelse).

Når vi trener lydighet så sitter den 100% da - men det teller vel ikke i hverdagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Einstein har jeg nok 98-100% inkalding, da jeg kan stoppe ham i jagt situationer, og situationer hvor jeg kan se at det udvikler sig.

Hvor imod Charlie er en lidt anden sag, om vinteren når der ikke er duer, og hans jagt instinkt ikke sætter ind har jeg 90% indkalding, hvorimod om sommeren hvor der er mad og masser af fugle, og han bliver trigget til jagt og sporing hvert andet minut, der er inkaldings procenten ikke mere end 5%, også derfor han ikke går løs her om sommeren, han får kun lov til det når vi er i Danmark, hvor jeg kender forholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten godbit vil jeg si 70% for da må jeg "mase" litt for at hun skal komme. med godbit 99% . om hun ser noe gøy hun vil bort til så stopper hun omgående og løper til meg og setter seg (og venter på godbit) Men så er hun bare litt over 4mnd enda så håper det blir bedre etter hvert. Men går ikke løs med henne overalt av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkallingen sitter ganske greit, men han har utrolig mye jakt innstingt, så ser han rådyr eller finner et spennende spor, så kommer han ikke, men hvis jeg gjemmer meg, så blir han helt fra seg og løper rundt i skogen og nibjeffer.

Men slipper han bare der jeg har god oversikt og ikke møter på andre mennesker eller hunder. Så blir vel 60%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble det av 90%? ;)

Jeg kan stort sett alltid kalle inn mine. Frk. Dinersen kan finne på å stikke i jakt, og fluehue-Emma hender det tar seg en seiersrunde på treningsplassen (hun kommer når vi er på turer da, merkelig nok), men det forebygges ved å kikke seg litt rundt og rope inn før det blir noe tull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er litt forskjellig. Jeg kan ikke kalle inn Knott fra alle mennesker uten at hun stikker bort først, og ikke fra fremmede hunder. Heller ikke fra sau, men det vil forhåpentligvis komme med trening. Mennesker og hunder tror jeg vil komme med alderen, for hun blir mer og mer uinteressert for hver dag. Derfor går aldri Knott løs der jeg ikke har full oversikt, men hun stikker aldrialdrialdri av. Hun er bare så fryktelig glad i folk og dyr :rolleyes:

Zima kommer alltid, uansett. Men så er jo ikke det min fortjeneste heller:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm kommer når jeg roper på ham de alle fleste gangene. Han kan være noe treg tidvis da, men han kommer.... Han kan også kalles inn fra sau, men nå er det flere år siden vi gjeta sist. Sist han ikke kom på innkalling, var da nabohunden prøvde å fly på Bogar. Da ble den regelrett kjeppjaga hjem før han kom tilbake.

Vida har jeg ikke innkalling i alle situasjoner på, selv om det starter å bli mye bedre. Foreløpig mangler den delen når hun jager katter da.... Om jeg noen gang får innkalling på den delen, tviler jeg litt på, siden hu blokkerer i jakta. Men hu er blitt mye lydigere FØR jakta starter (men dekken brøt hu da IQ pus spaserte inn i kjeften på hu da. :rolleyes: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på situasjonen. Orry har jeg 90% innkalling på med mindre han ser andre hunder. Av og til kommer han når jeg roper, andre ganger driter han i det og hilser på hunden i stedet :rolleyes: Så i slike situasjoner er det 50/50. Katter derimot, da har jeg null kontroll...

Norma har jeg 100% innkalling på uten forstyrrelser, og tja.. 80 % om hun ser andre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

Boffen min er litt snodig sånn... når han er løs, ilag med masse andre hunder kommer han på innkalling 99% av gangene. Men er han i bånd derimot, blokkerer han ALT hvis vi er nærmere de andre enn 20 meter. Var på passeringstrening i går og nærmest trykkte kyllingfile`n opp i nesa på dyret,men ikke sjangs...øynene ble nesten vrengt i forsøk på å se rundt meg og bort på de andre :rolleyes:

Så mens vi er på en slik tråd benytter jeg sjansen til og be om masse gode tips til å få kontakt med dyret...ikke noe problem før vi møter andre dyr eller mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 100% i de fleste tilfeller. Det være seg om det kommer folk, hunder, noe som lukter osv. Eneste er hvis det kommer en hund som jager henne, da springer hun unna for å komme seg vekk, noe som er ganske ekkelt. Men da kommer hun jo ikke fordi hun ikke tør pga den andre hunden. Ellers kommer hun alltid. Nå holder hun seg generelt alltid innenfor 20 m da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster sin innkalling har gått opp og ned, men den ligger vel gjennomsnittlig på rundt 60-70% tror jeg. Decoy har en innkalling som ligger ganske så nærme 100%, han har blitt kalt inn fra kattejakt, fra lek med andre hunder, på vei mot folk, osv uten problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte 80%, selv om den antagelig er litt bedre.

Den sitter veldig godt i de aller, aller fleste situasjoner. Kan kalle inn fra hunder, folk, katter, elg og sau.

Den sitter imidlertig ikke alltid dersom hun først har begynt å leke med en hund, og de er midt i verste sjalabaisen. Heller ikke alltid dersom hun har fått tak i noe spiselig.

Den satt definitivt heller ikke her sist høst, da hun hadde løpetid og stakk for å tøyte seg til for naboens hanne. Heldigvis var han i bånd, så katastrofen rakk å bli avverget... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

98%

Hun kommer alltid bortsett fra kattejakt og rypejakt ( da må hun bare løpe etter minst 200meter før jeg får kontakt med henne og da kommer hun, forutsatt at hun rekker å starte å løpe. Om jeg er noen tidels raskere enn henne, så kommer hun direkte til meg )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på situasjonen. Orry har jeg 90% innkalling på med mindre han ser andre hunder. Av og til kommer han når jeg roper, andre ganger driter han i det og hilser på hunden i stedet :rolleyes: Så i slike situasjoner er det 50/50. Katter derimot, da har jeg null kontroll...

Aron er også sånn. Når vi går på tur kommer han alltid som et skudd på innkalling, er det hunder han aldri har sett skal han hilse og da er det ofte sånn at han ikke hører fullt så mye på min innkalling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...