Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor god innkalling har du på hunden din?


Symra&Pippin

Hvor god innkalling har du på hunden din?  

129 stemmer

  1. 1. 100%?

    • 100%?
      15
    • 80%?
      60
    • 60%?
      25
    • 40%?
      12
    • 20%?
      14
    • 0%?
      3


Recommended Posts

Innkalling har fungert bra her, helt til de siste mnd. Nå hører han når det passer ham :rolleyes: Sikkert litt med alderen å gjøre også (han er 1,5 år)

Men vi bør absolutt begynne å trene på innkalling igjen, kan overhode ikke stole på ham lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar
Hva har innkalling med FA å gjøre? Var det momenten med halvfigurene eller noe annet? Forklar, forklar! ;)

Oj så den ikke før nå. Det har ingenting med selve testen å gjøre, men de ba meg om å kalle inn hunden etter flere momenter, feks. noen hunder ville ikke komme tilbake etter at de har løpt etter filla som forsvant inn i røret, de var opptatt av å snuse omkring lenge etterpå, og etter en stund måtte vi inkalle for å få gått videre. Vi hadde hunden løs det meste av tiden, og det var lett å kalle henne inn når det trengtes, noe vi fikk kommentar for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pan er utrolig flink på innkallingen!

Tilnærmet 100% vil jeg si..

Om vi møter andre hunder, mennesker, katter, fugler osv er ikke så nøye, han vet jo hvor det er kult å være!

Men, han er muligens litt vel interessert i å holde seg nære meg, i lek med andre hunder stikker han nemlig ikke langt unna med mindre han leker med Melba (ei søt blandingstispe han har lekt litt med..)

Er han sammen Melba blokkerer han helt, ellers kommer han alltid på innkalling :wub:

Men jeg sørger naturligvis for å ikke utfordre innkallingen alt for mye, han er tross alt ikke mer enn nesten 6 mnd.

Er jeg usikker på om han faktisk kommer til å komme gidder jeg ikke å prøve engang..

Det som funker selv i lek med Melba, og andre situasjoner der jeg er usikker er om jeg beveger meg baklengs og sleper føttene i bakken så jeg lager en del lyd.. Da kommer han løpende uansett situasjon, men jeg bruker ingen kommando før han da er godt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 80%, vil jeg tro? :wub:

Finner hun noe som er mer interessant kan det ta litt tid, men hun kommer alltid!

Sånn er det med Aron også. Han kunne aldri funnet på å stikka av. Han er alltid bare et par meter unna meg. Han kommer alltid når jeg roper, kan bare ta litt lenger tid hvis det er hunder og andre lukter som skal undersøkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund til. Han kan absolutt ingenting, men han har forstått at det kan lønne seg å vente der stien deler seg og at plystring betyr," kom litt nærmere" og hvis han kommer helt bort, vanker det gjerne en godbit om han har blitt plystra på, eller ikke. Systematisk trening på innkalling har vi ikke begynt med enda, men han er jo i nærheten uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

98%. Løper en av hans favoritttisper så har jeg ikke en sjanse. Han er heller ikke så glad i andre hannhunder men der kan jeg kalle ham inn så lenge han er nærmere meg enn den andre hunden. For enkelthets skyld foretrekker jeg å ha ham i bånd for da kan både jeg og hund kose oss på tur uten at jeg må følge med på alt som skjer i 360 graders vinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...