Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor god innkalling har du på hunden din?


Symra&Pippin

Hvor god innkalling har du på hunden din?  

129 stemmer

  1. 1. 100%?

    • 100%?
      15
    • 80%?
      60
    • 60%?
      25
    • 40%?
      12
    • 20%?
      14
    • 0%?
      3


Recommended Posts

Jeg har en ganske god innkalling så lenge det ikke er noe som hindrer, som hund, barn ol, mn det hender hun kommer når jeg roper om hun ser en hund eller et barn og da, så jeg vill si at jeg har 80-90% innkalling.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar
Den er enkel nok - jeg har ikke innkalling på hunden min i det hele tatt! :)

Pippin kommer hvis det er helt sikkert at det ikke er noe annet i nærheten som er mer interessant, det skal han ha! ;)

Trøste meg for en forsømt hund han er når det gjelder innkallingstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel 20% på Frodo tenker jeg. Han hører på agilitybanen, og ofte når han er løs, om han ikke finner noe mer spennende som mennesker, dyr, kanskje noen gode lukter osv.

Taiko hører ganske bra, han kan stikke om han ser dyr, men det er eneste tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jeg alene med Tequila så har jeg 200% innkalling på henne, stopper henne i kattejakter og alle andre jakter. Når jeg går med begge to så er vel Tequila på en 97%

Lita må jeg vel si kanskje 80% Det er ekstremt vanskelig å ikke hilse på alle mennesker assa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkalling? Hva er det? Syns å huske noe om det før hormonene gikk amokk.

Men, om kvelden/natta alene kan jeg kalle henne inn fra alt bortsett fra andre hunder. Ser hun andre hunder, så er inkallingen i minus. Ikke sjans å få tak i henne. Er hun sammen med andre hunder hun kjenner uten at det kommer fremmede hunder til så har jeg vel 70%.

Langline er en fin ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nok svaret for Max nærmere 100% til daglig... han ER god på det, men jeg er også relativt god på forebygging vil jeg si. Antennene for folk og dyr i nærheten har blitt rimelig skjerpet de siste årene. Litt i overkant nesten. for følels jo som jeg er på jobb i krigssone av og til.... Men jeg er livredd for at det en eller annen gang skal skje noe.

Ser han katt... da må jeg jobbe. Han løper... jeg skriker hit og får panikk (kan bare innrømme det).... og etter ti, femten meter er det tussle tilbake til mor. Det har bare skjedd en gang, og det var nok.

Oliver .... tja ca 80% når han er alene på tur. Han er såpass engstelig av natur at han holder seg i nærheten av meg hvis ikke livvakten er med.. les Max. Har jeg begge med, så henger han i bakbeina på max og er dermed ganske lett å kontrollere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enten eller hos oss. Jeg svarte åtti prosent, for som oftest kommer hun jo - som oftest tråkker hun jo nesten oppå meg når vi går tur liksom - men så er mat veldig veldig spennende også er det jo klart at reaksjonstiden blir forlenget når det er en hund i sikte... :rolleyes:

Problemet er jo egentlig ikke at hun ikke kommer, men at hun drar i utgangspunktet. Jeg får jo ropt henne inn når hun løper for å hilse på de hundene vi trener med, men hun løper jo avgårde i håp om at jeg ikke roper på henne, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cane kommer vel 98% av gangene kanskje? Får mye skryt for innkallingen i hundemiljøet. De eneste gangene jeg kan huske at han ikke kommer er når han er midt i leken med Knott eller Varja også kan han være treg når han er med Dolly (en schäfertispe han liker godt), så det er altså lekre tisper som er utfordringen her hos oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili har jeg vel 90% innkalling på når jeg går med begge og 97% ellers(kanskje 99 % om jeg har gode godbiter). Hun har en del jaktinnstinkt og når hun går i jaktmodus er hun nesten umulig å kalle inn. Hun kan også ha litt selektiv hørsel når vi treffer på andre hunder, men det er særlig når jeg går med begge to.

Vesla har jeg kanskje 50% innkalling på når hun har på langline(og jeg har godbiter i lomma). Går hun uten line har jeg nesten ikke kontroll i det hele tatt, til tross for at jeg har trent på det siden hun var valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kali kommer som regel alltid til slutt fordi om det er katter rådyr hun har lyst eller har begynt å jage, men jeg må jo rope en del ganger før hun kommer da, så jeg vil ikke si vi har noen perfekt innkalling. Når det gjelder sykler og joggere så legger hun seg ned og der blir hun uansett hvor mye jeg roper :) Hunder og mennesker bryr hun seg ikke noe særlig om, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg svarte 80% da de enkelte ganger er svært interessert i å hilse på andre menneske men som regel kommer de. Begge 2 er mammadalter da, så det kan være der det ligger :P Har ikke trent særlig på dette med innkalling, eller den første hunden trente jeg masse med overalt. I skog, langs vei, osv. Jeg gjemte meg, sprang avgårde for å gjøre det spennende, og hadde alltid en godbit på lur. Nummer 2 har liksom bare hengt på, og nå er nok hun den som er mest lydig. Så kanskje nærmere 100% på nr2, og 80% på nr 1, som er noe mer selvstendig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte bare 60% og tenkte da på Linus Shibaen vår.

Han er inne i en sær periode, og vi sliter.

Stabil og hyggelig, men vips så siger ørene igjen og han fyker som et olja lyn bortover fjæra...

Etter at han tok en tur på veien og holdt på å bli påkjørt har vi nå i noen dager ikke hatt han løs.

Har henta fram langlina i dag og skal begynne fra skrætch igjen...sukk.

Noen tips?

Linus ble 1 år i november og er ellers en snill og grei fyr.

Men han har mista fokuset litt på tur i det siste, og det er skummelt.

Haqr ikke lyst å gi opp slik som mange andre Shibafolk gjør, for det er viktig for oss at hundene får løpe fritt utenfor hagen minst en gang daglig.

Hund nr 2, gårdshunden vår ville jeg svart 95& på om det hadde vært et alternativ.

Han er veldig obs på hvor vi befinner oss, og han kan man slippe omtrent hvor som helst, for han er herlig enkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.

Innkalling ja...

Det kommer an på hvor nær Snoppy er.

Altså, det er jo liten vits i å komme mot oss om vi er 100 m unna liksom :rolleyes:

(Han stakk av en dag og da jeg så han å begynte å rope sto han der og så på meg til heg var ca 50 m unna, og først da kom han springende).

Uten distrahering kommer han sånn ca 100% av gangene.

Er vi på tur og møter folk kommer han 70% av gangene, møter vi hunder kommer han 50% av gangene.

Da er det ikke sånn at han springer vekk, han bare står der og er tydeligvis helt døv blitt stakkar.

Men vi jobber med saken :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ganske god innkalling. Hun kommer når jeg roper på tur og på treninger hvis hun har tenkt å stikke en runde ekstra. Fikk skryt på funksjonsanalysen at hun var flink på innkalling. Men ser hun en katt er hun avgårde. Eller en fugl. Da blir hun helt paralysert og blokkerer alt.

Hva har innkalling med FA å gjøre? Var det momenten med halvfigurene eller noe annet? Forklar, forklar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...