Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter og venter og venter..


Aussieglis

Recommended Posts

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Japp, hun gjorde det :)

Nå har jeg tenkt masse og skrevet ned noen stikkord jeg skal huske å spørre Annika om. Som hvordan de to valpene er i lek med resten av valpene, hvordan de er i lek med de voksne hundene og hvordan de tar beskjeder fra søskene sine og de voksne hundene i huset. Så ser vi hvor vi kommer derifra :o

Jeg ba Annika om å se etter noen valper som ikke trodde de var "størst og mektigst" i kullet når det gjelder hvordan de omgås med resten av hundene i huset. Jeg tenker jo litt på Emma også, og jeg VET at den mest aktive tispa (MMO Ruthless Raven) aldri hadde brydd seg om Emmas beskjeder under lek. Lyd og tenner fra Emma hadde prellet av som vann på gåsa og Raven hadde fortsatt å bølle ivei :P Men sånn er neppe Judie f.eks, det så jeg når jeg var innom og det forteller Annika nå også.. Judie er alltid med på leken men hun er ikke den som er mest dominerende og ofte er hun underst i "brytekampene" - ikke fordi hun er svak men antageligvis fordi det er hennes "plass" i søskenflokken? Ingen av valpene kommer til å bli late og vanskelige å motivere og trene, det var iallefall sikkert sa Annika. Ikke Judie heller selv om hun er litt rolig og i "bakgrunnen" for tiden. Gleder meg til å høre mer om dem nå som jeg vet hva jeg kan spørre om :o;)

Jeg kjøper jo ikke hund til Emma, men det hadde jo vært litt stas om man klarer å matche personlighetene litt. Ser for meg jeg får en enklere jobb med å lære dem å omgås hverandre også hvis det går ann.

Lurer på om jeg er heldig eller uheldig som har den lille hunden fra førav og kjøper meg stor hund i ettertid? Eller om jeg hadde vært heldigere om jeg hadde hatt den store hunden og skulle kjøpe meg liten... Blir ikke klok der ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Også "Lille My" da... Samme navn som mamma'n til Bridie jo!

Men jeg har mer sans for merle på aussie enn bicolor jeg da, om man skal se KUN på utseendet. Men det er meg da. Også elsker jeg stumpen... (ikke at jeg husker om hverken my eller Judie har det da men):)

Også minner Judie meg om Brimi... *sukk igjen*

Lars her sier Judie! (fortsatt utseende basert da, han har ikke lest noe :o)

*trippelpost, endret av mod.Charleen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marit, My har stump mens Judie har laang hale :)

Nå skal jeg kaste i meg en frokost og løpe en tur i skauen med Emma før telefonsamtalen skal taes! Jeg kjenner jeg her fyllt opp til randen av sommerfugler! Nyss før de flyr ut ørene mine kjenner jeg! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også minner Judie meg om Brimi... *sukk igjen*

Fra det forrige MMO kullet minnet han her meg utrolig mye om Brimi i utseende. Hvis du ser på hjemmesiden til eieren av Magic kan du se andre bilder hvor man ser likheter (bortsett fra de isblå øynene!).

Beklager, Anniken, ikke meningen å kuppe valpetråden din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke miniatyr, hun er bare mye mindre enn sine bamsete søsken! :o Og dessuten er hun SØTEST I HELE VERDEN for hun er MIN! :o

Hun blir nok sikkert noe ala 15-17kg vil jeg tippe. Lille My og lille Emma! Annika sa hun kunne kalle May for My fra nå av hvis jeg ville det!

Iallefall, vi pratet mye og jeg spurte masse rare spørsmål ;) Annika sa at Judie er litt mindre nysgjerrig og frempå enn sine søsken og litt mindre miljøsterk i nye miljøer. Når hun er i nye miljøer er hun litt utilpass i begynnelsen mens søskene hennes buser på og skal utforske alt på en gang.. Da tok jeg valget mitt. Ønsket mitt var en frempå, nysgjerrig, leken og glad valp - og det er lille My i et nøtteskall sa Annika. Hun sa hun selv likte May bedre som "type" slik som de ser ut nå, og skulle hun hatt en av dem ville hun tatt My. :P Så da ble det lille My med sin lille stump! :P

Lurer på hva sambo sier når han står opp :P

Meet MyOwn Midnight Mayhem "MY" -- :) Hørt noe så tøft før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, hvis jeg får sambo med på å kalle bikkja for My så tror jeg hu blir hetende det! Kort, søtt og enkelt! :D Også er passer det jo litt med stamtavlenavnet hennes, for ikke å glemme størrelsen da. ;)

Blir veldig spennende å se hvor lita hun blir som voksen!

Aussiefolk: Kan en aussie være for liten for standaren? Når aussier har lov til å være større enn standaren når de stilles så må de vel få lov til å være mindre også?

Men My blir nok aldri en utstillingsstjerne. Det får hun neppe kropp, tyngde og pels til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Gratulere så masse med lille My ... Er så spennende å følge med på slike tråder. Hun er kjempenydelig. Utstilling er jo ikke alt. Jeg for min del tror ikke jeg er sånet utstillingsmenneske, så neste hund skal bli.. Tja, Kanksje lydighets/agility hund ;) . Men det er jo ikke før om et par år... Jeg har blitt valpesyk NÅ!. aaw.

Gleder meg sinnsykt til å se hvordan hun vokser til. Jeg synes forresten bifargede aussier er ganske flotte jeg ;) . (Men som sakt, stumphalene må jeg nok venne meg til.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, hvis jeg får sambo med på å kalle bikkja for My så tror jeg hu blir hetende det! Kort, søtt og enkelt! :P Også er passer det jo litt med stamtavlenavnet hennes, for ikke å glemme størrelsen da. ;)

Blir veldig spennende å se hvor lita hun blir som voksen!

Aussiefolk: Kan en aussie være for liten for standaren? Når aussier har lov til å være større enn standaren når de stilles så må de vel få lov til å være mindre også?

Men My blir nok aldri en utstillingsstjerne. Det får hun neppe kropp, tyngde og pels til

Nå er ikke jeg aussiefolk, men; Tja... Du vet jo aldri hvordan de utvikler seg :D Jeg fikk en av de minste valpene i kullet når jeg kjøpte Norma. Eller, hun var en av de tjukkeste, men liten i høyden :P Hun er fortsatt ganske liten, men har i stor grad tatt igjen søskene sine størrelsesmessig. Det er ofte merkelig hvordan de utvikler seg...

Jeg synes My er et kjempesøtt navn, og krysser fingrene for at hun blir hetende det. Har jo knyttet meg til valpen og navnet nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My har jo tatt dem ganske mye igjen i forhold til hvor lita hun var når hun ble født:

3day_bt_tiny.jpg

"lille My"

3day_bm_long_krage.jpg

Judie

DET er stor forskjell det! Og Judie er også en av de minste tispene i kullet. Resten av tispene er mye større enn Judie igjen, men det kommer nok mye av all pelsen og. De er jo skikkelig bamsete resten av dem!

Her er et "forskjellsbilde" fra når de akkurat hadde blitt 6 uker:

6w-may-hallie.jpg'

Størrelsesforskjellen er enda ganske så stor. Merkelig at ikke My har blitt "plaget" med det siden de er såppass mange i kullet også! Det sier vel litt om hvor tøff hun er :D

Ærlig talt syns jeg Judie, River og My er penere enn deres store, bamsete søstre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...