Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter og venter og venter..


Aussieglis

Recommended Posts

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar
Er det ingen som har falt for Mojo :) Han var jo så skjønn :)

Synes alle var vakre og hadde nok hatt store problemer med å bestemme meg.

Nå er jeg rimelig spent på som blir bebisen til Anniken.

Er ikke Mojo også en tispe da? Eller har jeg misforstått?

Jeg er forøvrig også veldig spent på hvem det blir til slutt. Uansett er den nok nydelig, det er tross alt en aussievalp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mojo er også ei tispe hun! Det er bare EN gutt i hele kullet og han heter Jack :) Han og Mojo er ganske like men Jack er "litt" større og "litt" mandigere kan man si :)

13 dager igjen! Dagene har aldri gått så sakte som de gjør nå! Huff, stønn, sukk og hele pakka. På toppen av det hele så har jeg tråkket Emma på foten (dagen før vi kjørte til sverige) men hun hinker enda en del og det kommer av en vond tå. Hun må derfor holdes mer i ro enn til vanlig og jeg kjenner jeg holder på å krype ut av skallet mitt snart.. Siden turene blir så korte og er unnagjort så raskt så blir det mye trening på badet da, men jeg er redd hun kommer til å bli feit og overstimulert mentalt og understimulert fysisk med mindre tåa blir bra snart! :)

Så nå må tiden gå litt fortere slik at jeg kan hente hjem vidunderet syns jeg faktisk!

Nå er det natta, og det er jo greit, for når vi våkner imorgen så har det jo gått mange timer til! :) *glede seg som et lite barn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg fått avklart mitt lille bekymringsproblem ang. valpehentingen. Oppdretter henter meg på togstasjonen så da trenger jeg ikke bekymre meg for å finne bussholdeplass i den store, trange byen. :blink: Ååå jeg er så spent! Togbilletter bestilles over helgen siden jeg må passe på å få sitteplass hvor jeg kan ha med hund på tilbaketuren.

Jeg er veldig spent på hvordan lille valpen takler så utrolig mange timer i tog men de er så tøffe i maska at jeg tror ikke det vil bli noe problem. Det værste blir nok at hun ikke får lov til å løpe rundt som hun vil å henge i buksebein :D

----------->

Noen som vet hvordan man må ha en hund på tog? Valpen er liten når jeg henter henne, antagelig 6-8kg tung. Må jeg ha henne i bur, kan jeg ha henne i setet på siden av meg eller hvordan er det? Jeg må vel ta med tørkepapir, vaskemiddel på sprayflaske og ei tørkefille for valpetiss vil jeg tro. Det er bare et lengre stopp på hver vei og det er i trondheim hvor vi bytter tog..

Hvor lenge stopper toget på diverse stoppeplasser på ei lang rute som fra bodø til trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen går gratis når den er så liten på regionstog. Ingen krav om bur, såvidt jeg vet. Ta med teppe så får hun sikkert ligge i setet vedsiden av deg, eller på fanget. Tørkepapir og sprayflaske og sånt er nok veldig lurt. Tok toget da jeg henta knøttis, en betraktelig kortere avstand, men ingen som sa noe på at hun krølla seg sammen og sovna på skuldra mi. :blink:

Edit: men husk å bestille togbillett med plass til hund, så du ikke blir nekta å være med om du møte en kjip konduktør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som vet hvordan man må ha en hund på tog? Valpen er liten når jeg henter henne, antagelig 6-8kg tung. Må jeg ha henne i bur, kan jeg ha henne i setet på siden av meg eller hvordan er det? Jeg må vel ta med tørkepapir, vaskemiddel på sprayflaske og ei tørkefille for valpetiss vil jeg tro. Det er bare et lengre stopp på hver vei og det er i trondheim hvor vi bytter tog..

Jeg har reist med en ni uker gammel valp fra Östersund til Trondheim, byttet tog der og reist videre til Oslo. Hadde med kladder (inkontinenslakener) som jeg la på gulvet, så fikk valpen gjøre i fra seg på det ved behov. Ellers så fikk den vann jevnlig, og noen tørrfôrkuler å tygge på nå og da. Stort sett sov den bare. Ikke noe problem.

Pleier også å være greit å ha dem i setet så lenge det ikke er helt fullt på toget, og du har med deg noe som hunden kan ligge på. Ellers så er det som Raksha sier, hunder under 40cm kjører gratis.

Har sett på togtabellen, og det ser ikke ut til at det er noen lengere stopp på veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henta Tasha på Gardermoen, og tok natt toget tilbake til Egersund, det gikk kjempefint! :D

Hadde med vann, tørkepapir, litt mat og leke.. og bur.. og tepper, såklart!

Gikk ut av toget å tisset henne når vi kunne, utenom det la jeg papir på gulvet hvor hun tisset..

Ingen problem, hun sov i setet ved siden av meg eller i fanget, en skikkelig koselig tur, faktisk! ;)

Tasha var 12 uker, og hadde hatt en lang tur fra Australia, det var derfor jeg fant ut at jeg skulle ta tog, istedet for å kjøre, sånn at hun kunne slippe bur, angrer ikke ett sekund.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så fint å høre så koselige toghistorier! Jeg gruer meg så fælt for det blir faktisk nærmere 15 timer i tog hver vei for min del.. 4t fra Østersund til Trondheim og 10 timer opp til Bodø :D Helt skummelt å tenke på men jeg skal prøve å være våken lenge før jeg må reise også sover jeg mesteparten av turen nedover.

Så koselig at de slipper å sitte i bur også. Håper bare ikke jeg treffer noen fælinger som mener hun må ligge på gulvet å høre på bråket fra togskinnene under toget...

Du som lurte på hvilken valp jeg har valgt: Her velger man ikke valp selv og bra er det :blink: Oppdretter deler ut valpene til de valpekjøperne hun mener vil passe best til den og den valpen. Jeg vet enda ikke hvem jeg skal reise ned for å hente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så fint å høre så koselige toghistorier! Jeg gruer meg så fælt for det blir faktisk nærmere 15 timer i tog hver vei for min del.. 4t fra Østersund til Trondheim og 10 timer opp til Bodø :D Helt skummelt å tenke på men jeg skal prøve å være våken lenge før jeg må reise også sover jeg mesteparten av turen nedover.

Så koselig at de slipper å sitte i bur også. Håper bare ikke jeg treffer noen fælinger som mener hun må ligge på gulvet å høre på bråket fra togskinnene under toget...

Hvis du skal reise så langt, så burde du ha sove kupè når du drar nedover, hvis du har problemer med å sovne i stol, for det er klart når valpen er med blir det ikke mye søvn! :blink:

Du har fått plass for å ha med hund, det er viktig, egne hundeplasser! ;) Og ha ett teppe du kan ha valpen på i setet!

Dette er spennende! Liker alle valpene, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta nettopp valp fra malmø til trondheim. Togturen fra malmø til tønsberg (hadde et stopp der en dags tid), tok i alt til sammen 11 timer, med to skift. Jeg hadde en slik bag (som er lov å ha med på fly fordi vi flydde fra oslo-trondheim), den kostet bare 249,- og har netting på sidene. Valpen var bare 8 uker, og sov det meste av tiden. Tror alle inntrykkene gjorde henne super sliten. Hun var rolig hele turen, og det er hun virkelig ikke ellers! I bagen med hodet og vel så det langt ute, hadde jeg henne både på fanget og i setet siden av. Ikke noe problem. :blink:

Sovekupe er dessverre ikke tillatt med dyr.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TA MED BUR! Jeg har tatt toget en kvart million ganger, både med valper og voksne hunder. Det blir ca ni timer på tog hver gang. På NSB sine tog er hundevognen rett foran barnevognen. Med valp får hverken du eller valpen ALDRI fred, og på en så lang togtur trenger valpen å få sove. Dessuten, har du bur kan du også sove når valpen sover, for da trenger du ikke bekymre deg for hverken barnehender eller andre ting. Jeg tror togturen vil gå veldig, veldig greit, min hypre BCvalp sov i syv timer i strekk på toget han, løftet ikke på hodet engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det ville vært lurt å ha med bur jeg da, sånn at du har et trygt sted å gjøre av valpen når du bare MÅ sove litt. Hvis det er tungvint å drasse på bur, kan du jo ha et tøybur som kan legges sammen og bæres under arma.

Ja, såklart, må ha med bur.... :blink: Ikkeminst, hvis du bare må på do......hehe..

Jeg trodde jeg nevnte det, bare en forglemmelse! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo tok toget fra Stockholm til Luleå i begynnelsen av desember med lille Zima. Hun var da 8uker og veide 6,4kg. Togturen tok 18timer, de ble et par timer forsinket pga en ulykke over sporet en eller annen plass på turen. Han hadde med seg en haug med avispapir samt et lite flybur av plast (så lite at det blir brukt under setet på fly) med gode tepper i + noen tyggeleker. På vei opp hadde han av toppen på buret en del slik at hun bare lå i bunndelen store deler av tiden. Også fikk hun gjøre fra seg på avisene på gulvet. Et og annet sted hade de stoppet lenge så da hadde de fått luftet seg litt ute. Turen hadde gått uten problemer og han var nå svært fornøyd med både valpen og togturen:)

I Luleå hentet Lyng og jeg de to, så da ble det en ganske lang kjøretur tilbake til Troms. Lille Zima tok det også uten problemer:)

Turen går nok bra skal du se!:rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :rolleyes2: Nå gruer jeg meg faktisk masse mindre og gleder meg desto mere! Da skal nsb ringes og avtales med så jeg får vite hvordan jeg skal gjøre det for å bestille plass til hund på tilbaketuren. Jeg satser på å få kjøpt miniprisbilletter herifra og til trondheim, men det går ikke ann å huke av for noe dyr så vi må telefonere dit å høre hva vi skal gjøre.

Gleder meg, gleder meg, gleder meg, gleder meg, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg, gleder meg, gleder meg, gleder meg, gleder meg!

Blir så glad på andres vegne :rolleyes2: . Er så uffatelig spent på hvilken valp du får. Må ha masse masse lykke til på togturen, og videre med valpen.

Kan være at jeg ikke har fått det med meg, men hva skal du bruke bikkja til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...