Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter og venter og venter..


Aussieglis

Recommended Posts

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Hehehe, jeg vil ha dem alle sammen! Den eneste valpen jeg er usikker på er hun som er sort tricolor. Hun har en slags bøy innerst på halen sin.. Ikke det at det gjør så mye, men jeg har liksom lyst på en valp som er så korrekt som mulig. Jeg har aldri kjøpt meg rasehund før, og jeg vil liksom ha en helt "hel" hund, uten bøyer og knekker..

Noen som kunne hjulpet meg å tolke dette:

"Jag förstår helt vad du menar, men som sagt, Mojo kan man göra "allt" med inom tävling utan att det har betydelse. Men absolut kräver jag inte att du skall "ta" en valp som har en defekt som du känner att du inte vill ha.

Ett litet foto på Moja sen igår ;o)"

Betyr det at hvis hun tilbyr meg valpen med bøy på halen og jeg takker nei så må jeg bare begynne å lete etter valp igjen en annen plass eller at hun vil tilby meg en av de andre hvis det er såppass viktig for meg?

Huff altså. Jeg vil jo ikke virke helt blærete og utseendefiksert heller.. Jeg er jo igrunnen helt sikker på at jeg aldri i verden kommer til å angre på det hvis jeg tar den sorte tricolor jenta hvis jeg får tilbud om henne, men her og nå føler jeg at jeg helst vil ha en valp med en hale som er helt 100% normal. På en måte? :heart::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå så nudelge valper :D :D ;)

Har haleknekken noe å si f.eks på utstilling?

Mener å ha hørt at for å starte i bruks konk. så må hunden ha en premie grad på utstilling. Vet at det må man får å få ch.title både på agility og LP...

Synes du skal ringe henne, ( er lettere å prate enn maile, kan fort misforstås) og forklare henne bekymringen din..

Kan ikke tenke meg at hun ikke vil selge deg en perfekt valp :heart:

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå har jeg sagt klart ifra men på en ydmyk måte. :heart:

Oppdretter spurte jo om jeg hadde noen favoritter, ønsker om farge o.l som jeg ville at hun skulle vite om når jeg var innom. Hun kunne ikke love at ønskene ble oppfylte akkurat som de var men det kunne jo også gjøre jobben litt enklere for henne. Der og da var jeg jo på en rosa sky og kunne ikke nevne noen favoritter eller ønsker.. Nå har jeg merket at mitt ønske må bli å få en valp uten defekter.

Det kan da ikke være et SÅ stort ønske? Er det det?

*spent*

EDIT: Oppdretter sier forresten at det ikke er en haleknekk. Det er en bøy eller lignende, hun mener det neppe blir å vises når valpen vokser seg til og den eneste måten å vite om "bøyen" på er å kjenne etter eller røntgen. Folk i rasemiljøet sier at halen ikke skal bedømmes (men det skal halefestet.), så en haleknekk vil vanligvis ikke være noe stort problem selv om noen dommere ikke liker det. Men denne bøyen på denne valpen sitter langt inn på halen, veeldig nært halefestet. Oppdretter holdte opp valpen og lot meg kjenne når jeg var på besøk. Det kjentes som en bøy, en slags "ujevn" greie i begynnelsen av halen som gikk i en slags bøy. Halen så ikke BØYD ut, men man kunne se en slags "minibøy" i visse situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Okei, nå har jeg sagt klart ifra men på en ydmyk måte. :heart:

Oppdretter spurte jo om jeg hadde noen favoritter, ønsker om farge o.l som jeg ville at hun skulle vite om når jeg var innom. Hun kunne ikke love at ønskene ble oppfylte akkurat som de var men det kunne jo også gjøre jobben litt enklere for henne. Der og da var jeg jo på en rosa sky og kunne ikke nevne noen favoritter eller ønsker.. Nå har jeg merket at mitt ønske må bli å få en valp uten defekter.

Det kan da ikke være et SÅ stort ønske? Er det det?

*spent*

EDIT: Oppdretter sier forresten at det ikke er en haleknekk. Det er en bøy eller lignende, hun mener det neppe blir å vises når valpen vokser seg til og den eneste måten å vite om "bøyen" på er å kjenne etter eller røntgen. Folk i rasemiljøet sier at halen ikke skal bedømmes (men det skal halefestet.), så en haleknekk vil vanligvis ikke være noe stort problem selv om noen dommere ikke liker det. Men denne bøyen på denne valpen sitter langt inn på halen, veeldig nært halefestet. Oppdretter holdte opp valpen og lot meg kjenne når jeg var på besøk. Det kjentes som en bøy, en slags "ujevn" greie i begynnelsen av halen som gikk i en slags bøy. Halen så ikke BØYD ut, men man kunne se en slags "minibøy" i visse situasjoner.

Vel, jeg syns det høres veldig ut som en haleknekk jeg da, men jeg har jo ikke kjent på halen, og oppdretter vet sikker hva hun snakker om. Men, haleknekk er en utstillingsfeil, og sansyneligvis vil det trekke ned på en utstilling. Og jeg regner med at gjelder en annen feil/bøy på halen også. Du vil jo fortsatt kunne stille henne, men antagelig ikke med like bra resultat. Hunden min har haleknekk ytterst på haleleddet. Når hun var liten valp og ikke hadde så mye pels så det bare ut som en liten bøy og kjentes som en fortykkelse eller ugjevnhet. Det det egentlig er er at de to ytterste leddene i halen er vokst sammen. Etter hun ble voksen fikk hun mye pels på halen og knekken er umulig å se, men jeg kjenner den tydelig når jeg kjenner på henne. Nå er ikke hun noen utstillingshund akkurat. Hehe har blitt stilt to ganger og rett ut med en elegant gul begge ganger. Ene dommern kjente haleknekken og kommenterte den og den andre la ikke merke til den. Eh men det var vel ikke knekken som gjorde utfallet for hennes del :rolleyes:

Men, nå som du har sakt til oppdretter hva du ønsker og ikke ønsker så får du bare vente til oppdretter bestemmer seg og så avgjøre hva du eventuelt vil gjøre hvis det er den valpen hun velger til deg. Får jo håpe hun tar hensyn til dine ønsker. Nydelig var de nå alle sammen! (selv om jeg fortsatt syns det er noe som mangler på hunder uten hale)

Lykke til med valp! Kjenner jeg blir litt misunnelig her jeg sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :heart: Måten du beskriver haleknekken på din hund minner veldig om det jeg kjente på halen til lille Mojo.

Ja, nå venter jeg i spenning! Blir SÅ godt å få vite hvem som kommer hit til slutt!

Forøvrig så har de fleste valpene "mine" hale. :D Mojo har halv hale og lille My har stump men Judie og Hallie har hel hale. Sist men ikke minst kommer Hazel med sin hale som er litt lengre enn halv. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen nyyydelige bebiser :heart:

Du må glede deg en masse!

Haleknekk er arvelig og ansees som en utstillingsfeil, men det betyr ikke nødvendigvis at hunden gjør det dårlig på utstillingsfronten heller. Zorro har haleknekk som er godt synlig (men veldig få merker det :D Sier litt når en instruktør på siste kursdag springer bort og lurer på om Zorro har fått vannhale eller noe - "ehhhm, nei, han har alltid vært sånn, han har haleknekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige valper... Likte veldig godt utseendet på faren deres :heart: Ikke det at jeg har peiling på Aussie, men.

Mine favoritter er garantert Hazel og Judie.. De var bare helskjønne!

Jeg ville heller ikke tatt valpen med "haleknekk".. Når du først skal ha rasehund og er litt interessert i utstilling, er det sikkert best om du velger en valp som tilsynelatende ser riktig ut. Det hadde i alle fall jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, pappaen ser utrolig flott ut! :heart:

Lille My tror jeg nok kommer til å bli ganske lik Daim som er sønn av bestemoren til valpene. Han er sort/hvit og har TO isblå øyne. Han var såå herlig og kampet stadig om oppmerksomheten min når jeg var på besøk! Skulle sitte på fanget og kooose!

http://www.kund-meetmyown.theland.se/Foton...ingen_tussi.jpg

http://www.kund-meetmyown.theland.se/Foton...1month_head.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...