Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter og venter og venter..


Aussieglis

Recommended Posts

Gratulerer! Hun ligner jammen på Knott på den alderen.. Men jeg håper for din skyld at hun ikke er helt lik Knott i oppførsel de første ukene *flir*. Nydelig liten kupert bc :D

IMGP1542.jpg

EDIT: Ikke meningen å kuppe tråden. Masse lykke til med fineste Aussien! Dette blir nok gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Syns ikke det var noe trådkupp! Nydelig Knott, og ja! De er like! Tro når My begynner å vokse å få lange bein og ører som står hit og dit. Jeg kommer til å få alvorlige problemer med å overtale folk om at jeg faktisk ikke har kupert bikkja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Hun er jo så nydelig da, og det høres ut som om hun har en herlig personlighet! Blir det lang stopp i Trondheim på hjemturen? :D

Rundt 40 minutter tror jeg! Hur så? Bor du i nærheten av togstasjonen eller? ;)

Og ja, bilder blir det nok, men speilrefleksen er utsatt pga uforutsette utgifter i forb. med valpekjøpet.. Så det blir nok ikke så mye bilder før etter noen uker med henne i hus desverre. ;) Kompaktkameraet mitt døde når vi kjørte nedover for å hilse på valpene så jeg har liksom ikke noe annet enn mobilkamera.. Iik!

Annika ba meg ta med en USB-lagringsdings så kunne hun legge over alt av bilder av My fra hun ble født og til hun reiste derifra. :P Moromoro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Så utrolig moro det ble stump på deg! :D Og den venner både du og typen dere til fort. Det tok ikke mange ukene før vi syns det var helt merkelig med hunder som logret PÅ oss etter vi fikk Bridie i hus! ;)

Men du, ang kamera... ta deg sammen!! Du MÅ ha kamera når du får valp vettu! Så her har jeg en fin oppskrift av deg... Lån penger av forelder eller i værste fall et mastercard, så kjøper du deg et flott Speilrefleks på ELKJØP, har det i 29 dager, så leverer du det igjen og får igjen alle pengene dine. (30 dagers full returrett der vettu).

Da er du iallefall sikret bilder de 30 første dagene, og alle pengene får du igjen. Du kommer til å angre om du ikke har valpebilder altså! HVER BIDIGE DAG bilder! ;)

marit, som *host* gjorde dette selv da hu endte opp med kamera...for hu ble så fornøyd at hu ikke klarte levere det igjen... :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ, gratulerer! Så gøy at det ble den lille knerta, da får jeg jo fulgt henne godt :D

Angående størrelsen på utstilling så er jeg ikke særlig inne på utstilling, men vet at mindre hunder, selv om de er innenfor standarden, får poengtert det at de er for små. I utstillingssammenheng framelskes det jo at hundene skal være store med mye pels.

Tenk så RÅ hun kommer til å bli på agility eller i runderinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer nok til å bli en super liten sprettball ja. ;) Jeg syns enda det er ganske merkelig men også veeldig sjarmerende at hun faktisk er en av de mest aktive og tøffeste jentene i kullet enda hun er så lita som hun er.. 8 søsken og alle er masse større enn henne, men det er vel ikke noe problem det vel! :D

Annika fortalte at My enten er underst eller øverst i "brytekampene" valpene imellom, men når hun er underst gir hun seg aldri og hun er overbevist over at My ikke har snøring på hvor lita hun egentlig er :P Som sagt, hun minner meg så mye om Emma! Hvis ikke de to kommer til å gå overens så vet ikke jeg!

Og ja, jeg syns jeg ser My fyke igjennom skauen og ut til figuranten!! Kari v. nordlandsbris sa hun håpet vi begynte å komme på brukstreningene hvor de trener og det skal vi garantert. ;) Jeg har aldri trent "ordentlig" rundering før, gleder meg utrolig til å se hunder i aksjon på "årntli" !

Huuuff så sakte tiden plutselig går! Trodde ikke den kunne gå saktere jeg! Sukk og støøønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tydeligvis ikke :ahappy: Blir utrolig spennende å se hvordan hun utvikler seg med tanke på størrelsen hennes. Jeg blir ikke lei meg om hun blir en veldig liten aussie for å si det sånn! Kommer ikke på èn ulempe bortsett fra at vi ikke vil kunne stille på utstilling i hytt og gevær men det var ikke derfor jeg skulle ha meg aussie heller! ;)

Siden hun er så lita trenger jeg ikke handle inn ny reisebag engang ;) Jeg tror Emma sin vil være evig nok! Hehe.

Jeg skal spørre oppdretter om hun ikke har noen nye "situasjons"bilder av My og noen nye av henne sammen med resten av valpene. *krysse fingrer*

Nå er det bare 6 dager igjen! :drool::P:sleep::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydlige kvalper! Blir heilt forelska eg :ahappy: .... Forhåpentligvis blir det kvalp på meg litt før sommaren :drool: Laang ventetid for meg, så synst ikkje du har så mykje å klage over :sleep:

Håper du blir en ivrig bloggskriver, og skriv mykje om trening av kvalp! Prøver å følge med på så mange kvalpeblogger som mulig! Så her er det berre å skrive i vei om Lille My! Utrulig søtt navn også! :lol:

Lykke til med henting, og du MÅ skaffe deg kamera for vi forventa bildespamming med en gang My er i hus! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å skrive ned hva vi gjør fra dag til dag ja, er jo så greit å ha å se tilbake på og lese igjen en stund etterpå. :sleep: Men jeg har lagt merke til at folk blir "litt" mindre aktive i bloggene sine når de får sånne gjetertroll i hus så jeg kan nok ikke love noe :ahappy:

5w-may-sleep.jpg

Godt sovehjerte har man også :lol:

maymojo4week.jpg

Deilig å ha en lodden storesøster å hvile seg på :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, jeg får drive sambo fra vanvidd. Det er hans del av kameraet som "mangler" - men jeg har ikke såå lyst å mase så veldig på han siden han har vært verdens snilleste med meg til nå og hjulpet meg så utrolig mye. Kjørt til Østersund for å hilse på valper sammen med meg og lagt ut flere foldige tusen kroner! *glad i mannen* Men han er også enig i at jeg trenger kamera og jeg tror han har litt vondt i samvittigheten uansett for kameraet skulle egentlig vært her på julaften :ahappy:

Vurderer å sjekke ut bruktmarkedet også.. Nå har jeg jo ombestemt meg og kjøper 350d istedenfor 400d så det må vel gå ann å finne et såppass gammelt speilreflekskamera på nett til en grei pris?

Eneste er at jeg vil ha alt av muligheter til å sende inn kameraet hvis noe blir galt.. Det er det vel ikke alle brukte kameraer som kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du mister jo fort reklamasjon og garanti (den er vel kanskje på to år uansett, fra NY - dato. Så husk å evnt få med kvittering fra selger) om man kjøper brukt.

Hvor mye har dere å bruke på kamera da?

Du kan jo sjekke bruktmarkedet på foto.no blandt annet :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...