Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie & Tidi


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for omtanke ❤️ Dessverre ble det ikke snakk om måneder en gang ?Tidi fikk sovne inn onsdag 13 mars ? Hun virket noe bedre på søndag og mandag etter at hun hadde fått supplerende medisin

Blondie har blitt 14 år! Hipp hipp hurra!

Tidi var tiltenkt å ha et kull hos oppdretter nå i vinter. Men før hun eventuelt skulle parres, så skulle hun ta ultralyd av hjertet da det er dukket opp en del unge kelpier med hjertefeil. På vei til

Posted Images

Takk for fine ord om hundene mine :ahappy:

I dag har vi vært ute i nesten 3 timer! Når jeg først har fri og ingen planer, så vil jeg være ute og trene og gå tur med hundene hele dagen :D Men nå ser det ut som at de føler det er nok på et par timer ihvertfall, for de ligger begge rett ut og det har de gjort siden vi kom inn :ahappy:

16952975932_03ba78e708_c.jpg

Et nytt bilde av flokken, litt mer planlagt og staget denne gangen og da blir det med ett litt finere :wub:

16334203603_eff16177b3_c.jpg

16766606618_04b1a9d213_c.jpg

Også et bilde som demonstrerer hvor dårlig noen av bildene blir :lol:

16954301695_d2327ec8cc_c.jpg

16952973902_8817e9bda2_z.jpg

Tidi, 20 måneder gammel.

16953343541_e1e8364a13_c.jpg

16766604308_ccf3c51dae_z.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder! Er skikkelig avstandsforelsket i Tidi. Hun er fin, hun. Skikkelig vakkert uttrykk :wub:

Så moro at andre syns det :ahappy: Man blir jo litt blind på det som er ens eget.

Herlighet så fin! Jeg er så kelpiesyk, og det blir ikke bedre av å se på slike bilder :wub:

De er fantastisk fine hunder altså :wub: På kelpiesidene på facebook som jeg følger skriver alle "Hvordan har jeg levd så lenge uten en kelpie? Aldri igjen!". Jeg begynner å tro at det aldri kommer til å være en tid uten kelpie her heller :wub: Hun passer meg så utmerket!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidi skal bare starte fersking :) Hun kan jo ikke slalomen enda.

@janson Blondie skal også starte uoffisielt :) Om vi rekker det.

Jeg har tenkt litt på rally lydighet i det siste, og i dag fikk vi prøve litt for første gang hos en venninne. Hun sa det skulle være en konkurranse i slutten av april, jeg tror jeg skal melde på begge hundene til det :D Litt sånn spontant. Jeg tror det kan bli gøy :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidi skal bare starte fersking :) Hun kan jo ikke slalomen enda.

@janson Blondie skal også starte uoffisielt :) Om vi rekker det.

Jeg har tenkt litt på rally lydighet i det siste, og i dag fikk vi prøve litt for første gang hos en venninne. Hun sa det skulle være en konkurranse i slutten av april, jeg tror jeg skal melde på begge hundene til det :D Litt sånn spontant. Jeg tror det kan bli gøy :)

Ok :D

Er rally så "lett" at man bare kan starte der, uten å trene noe spesifikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Meld på rally, det er kult! Og artig med uoffisiel ag! Husk å skriv hvordan det gikk :)

Det skal jeg selvfølgelig :D

Ok :D

Er rally så "lett" at man bare kan starte der, uten å trene noe spesifikt?

Det er mye basert på lydighet og agility. Begge hundene mine kan jo en del der, ihvertfall Blondie :) I tillegg så er det jo bare moro å hoppe i det! Jeg startet Bronsemerke med Blondie ved å bare trene på programmet 1 uke før konkurransen. Det gikk ikke bra :P Men det var morsomt fordi om. Jeg ble også inspirert av et foredrag jeg hørte på da jeg var på Canis sin klikkercamp, som handlet om konkurranse og hvordan takle det bedre osv. Da nevnte hun som holdt foredraget om at hun en gang hadde spontant meldt seg på Heelwork to music med kort tid å trene på og endte opp med å gjøre det kjempe bra og fortsette med det :D

Vi prøvde oss på en blanding av klasse 1 og 2 i rally lydighet i dag med en venninne som har alle skiltene til de klassene. Det gikk veldig greit med begge to :ahappy:

Ot i tråden da, men hva er i klasse en?

Når er det Marie? Vil se :)

Det er 25-26 April, på Sotra. Du må bare komme! Vi skal starte den 26. Det er også rekruttklasse! Bare til å hive seg på :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Poter :)

Noen filmer fra dagens slalomtrening.

https://www.youtube.com/watch?v=cxOlx76wsxg&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw

https://www.youtube.com/watch?v=aLyrahB3bQc&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw

Og Tidi har fått seg tjenestedekken :ahappy:

11124714_10153173473015610_9023891996022

11096398_10153173472540610_2707821279328

Blondie var hos massør i dag og vi fikk da vite at hun har noe smerter i hoftene og ryggen. Hun begynner jo å bli en eldre dame, så det er jo å forvente. Jeg har sett at hun av og til er litt treg på agilitytrening og virker til å vegre seg for å hoppe. Dette kan jo være synet som begynner å bli dårlig også og at hun bare samler seg før hoppet fordi hun ikke klarer å bedømme avstanden godt nok. Uansett blir det å følge med litt fremover og se om hun kanskje burde pensjoneres, ihvertfall som konkurransehund og heller kanskje bare trene for gøy uten hopping. Vi får se.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da var debuten i rally lydighet overstått!

Det var kjempe spennende og morsomt å komme på en konkurranse og faktisk ikke vite noe særlig om hva det gikk ut på. Jeg spurte folk på brifingen hvordan spesifikke hindre skulle utføres fordi jeg hadde ikke peiling. Det var flere som gjorde det samme, så det er tydelig at det er en lavterskel sport :) Jeg var omtrent ikke nervøs heller fordi jeg ikke hadde noen forventninger.

Første dagen disket begge hundene, Tidi fordi hun ikke ville dekke på den våte bakken, Blondie var min feil fordi jeg utførte et hinder feil og gikk videre. Men begge hundene var veldig fine i banen, spesielt Tidi overrasket meg veldig. Vi har aldri jobbet så lenge uten belønning, men hun stod på hele veien. Det var deilig å ha en hund som virkelig jobbet med meg hele veien og som jeg ikke måtte dra i gang.

Andre dagen var det penere vær, så det lovet godt. Men like bortenfor konkurranseplassen var det et arrangement med 100 barn som lekte, løp og kastet baller. Som om ikke en stevneplass har mange nok forstyrrelser som det er, så hadde vi dette på toppen. Tidi først inn. Igjen hadde jeg den deilige følelsen med henne i banen, hun var med og jobbet med meg hele veien. Hun falt så klart ut litt innimellom med alle disse forstyrrelsene, men hun hentet seg alltid inn igjen og hadde bra utholdenhet tiltross for utelatt belønning. Gjeterhunder altså :heart: Det endte med 1. premie, 4 plass med 174 poeng :D Veldig uforventet, men utrolig moro! Blondie disket først pga meg, jeg utførte samme øvelse som vi disket på i går feil med henne (men ikke med Tidi, vet ikke hvorfor det skjedde). Men hun fikk også omvendt nysing inne i banen, så da trakk jeg oss bare.

Helt klart noe jeg skal fortsette å trene :) Moro! :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Litt for lenge siden sist her. Blondie har fylt 10 år, hipp hurra for henne :ahappy: Heldigvis oppfører hun seg enda som om hun er 2 år :)

Mamma har vært litt bekymret i det siste og påstått at Blondie er blitt så gammel og jeg må begynne å ta hensyn og gå kortere turer med henne, så da jeg tok henne med over Vidden i Bergen, en tur som tar ca 5 timer og er på ca 15 km, med en stigning på rundt 600 meter, så var jeg litt skeptisk med mammas tanker i bakhodet. Heldigvis er hun så liten at jeg kan bære henne om hun virker sliten. Hun stod på hele veien og jeg merket ikke til at hun var sliten før helt på slutten. Da tok vi henne oppi sekken litt, men hun ville ikke bli der lenge, ikke fordi hun ikke likte seg, men jeg tror hun ville gå selv. Venninnen min ville passe Blondie, så hun ble med henne hjem den dagen og jeg var spent på rapporten om hvor sliten Blondie hadde vært. Men Blondie hadde visst kommet hjem og løpt rundt i leiligheten hennes og ville leke. Tydelig at den turen ikke påvirket henne noe særlig :ahappy:

nziCLgh.jpg

Tidi har fylt 2 år og er endelig blitt så voksen som jeg tror hun noen sinne blir :lol: Hun var også med på turen over Vidden, og i motsetning til Blondie så viste hun tydelige tegn på at det var en slitsom tur :P Ikke at vi tar mye buss, men dette var første gangen hun la seg ned for å sove på bussen! Dette måtte jeg selvfølgelig dokumentere :lol:

olHDhbg.jpg

Litt flere bilder fra Vidden. Tidi vil ha jordbær!

9clVgxd.jpg

Utsikten på Vidden. Vakkert!

2GLyZBo.jpg

Ellers har hundene det strålende :ahappy: Hundeholdet har gått litt over fra å være trening og konkurranse til å være mer bare det å ha hund :ahappy: Vi trener litt her og der sporadisk, men ikke så veldig målbevisst og ingenting fast. Jeg vet ikke om det er sommeren som gjør det eller om jeg er inni en periode nå, men det er litt deilig å bare ha hund for å ha hund også :) Blondie er pensjonert som agilityhund, vi trener litt lydighet for moro skyld, og tenker å prøve litt mer rally lydighet. Tidi er nybegynner i agility og har en god vei igjen, vi trener lydighet og spor og satser på debut i bruks en dag, i tillegg til at jeg også tenker å prøve rally mer med henne :ahappy: Hun skal også stilles på EDS og kelpiespesialen. Litt moro med en utstilling etter fylte 2 år. I tillegg planlegger vi å gå kåringen (Korad) i Sverige i Oktober om alt går etter planen.

Prinsesse Blondie hos venninnen min som passet henne :wub:

ksbaKWn.jpg

Søte tulle Tidi :wub:

zngSzMx.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...