Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie & Tidi


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for omtanke ❤️ Dessverre ble det ikke snakk om måneder en gang ?Tidi fikk sovne inn onsdag 13 mars ? Hun virket noe bedre på søndag og mandag etter at hun hadde fått supplerende medisin

Blondie har blitt 14 år! Hipp hipp hurra!

Tidi var tiltenkt å ha et kull hos oppdretter nå i vinter. Men før hun eventuelt skulle parres, så skulle hun ta ultralyd av hjertet da det er dukket opp en del unge kelpier med hjertefeil. På vei til

Posted Images

Tusen takk for gratulasjoner :D Gøy å gi seg slik i ringen!

Grattis med to titler, fin oppførsel på Tidi og "ny brukshund" synes hun kledde klippen! :) blir spennende å høre om hvordan hun trives med den videre og om det blir noen forskjell.

Hun er så glad nå! :D Hun løp rundt masse og lekte på tur i går, og det gjør hun så og si aldri. Jeg tror hun er veldig fornøyd med å ikke dra med seg halve skogen rundt på tur.

Gratulerer med titler! :)
Synes hun var kjempefin med mindre pels.

(og takk for startnr. på lørdag:)

Du kom deg inn tiltross for min dumme tabbe? :P Jeg som skulle være supernøye med å bare bruke Tidi sitt nummer i døren, så klarte jeg å rote det til.

Gratulerer med resultater på utsillingen, og ser digg ut med en litt mer lettstelt frisyre :) Har du tenkt å frisere ører også, eller trengs ikke det?

Jeg tror nok ørene blir slik de er :) Hun får litt floker der, men ikke ting som henger seg fast. Pelsen hennes der har den samme gode kvaliteten som før, så det floker seg ikke så ofte, og det er veldig lett å børste ut :) Hun som klippet henne ville veldig klippe frynsene i en rund fasong, men der satt jeg foten ned :P Hun er liksom ikke papillon uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe problem :) synes det er bra gjort at du faktisk husket å sende meg ett til imens du var der!

Så bra :D

Haha, jeg la merke til at det nummeret jeg hadde fremme og hadde brukt i døren var litt lengre og hadde mer tall, enn det jeg hadde planlagt å bruke :P Tidi sitt var 0027 eller noe, og Blondie sitt 5965 eller noe i den duren :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at Blondie selv virker så fornøyd med mindre pels. :yes: Sikkert litt godt når du endelig har gått til steget å få det bekreftet at det er riktig valg?

Det hadde blitt det riktige valget for meg uansett, men klart det er ekstra godt å se hvor fornøyd hun er :ahappy: Mange venninner er også glad for at de slipper å få masse kvister og mose i huset bare fordi hun har vært på besøk :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå har det kommet litt innslag med snø her i det siste, og det er populært :D Tidi elsker alt som har med vann å gjøre i alle former, nesten, regn slår ikke alltid like godt an med mindre det ligger i en dam :aww: Blondie er veldig glad i å rulle seg i snøen :ahappy:

15408750764_3a17c225f9_c.jpg

15844959319_34b598d17a_c.jpg

15844959239_f28d03c270_c.jpg

Vi trener en del fellesdekk og apport om dagen. Tidi jobber mye med slalom, og ellers går vi selvfølgelig mye tur. Det er blitt en del fjellturer i det siste, noe som er sjelden vare for min del :P Det tar på for kondisen å gå på fjellet, og den er ikke helt tilstedeværende hos meg alltid.

En film fra en slalomøkt med Tidi for noen dager siden :)

https://www.youtube.com/watch?v=humEFt5-Ry0&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw&index=2

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fina :D och du tar så fina bilder av både Blondie och Tidi!

Hur är livet med Tidi, är hon så som du förväntade när du önskade dig en AK? Om du skulle säga till någon som önskar sig AK vad man ska vara beredd på därsom man skaffar sig en, vad skulle det vara då? :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fina :D och du tar så fina bilder av både Blondie och Tidi!

Hur är livet med Tidi, är hon så som du förväntade när du önskade dig en AK? Om du skulle säga till någon som önskar sig AK vad man ska vara beredd på därsom man skaffar sig en, vad skulle det vara då? :ahappy:

Jeg syns hun er alt jeg ønsket meg og mer :wub: Hun setter ingen begrensninger treningsmessig, hun lærer utrolig fort og liker å trene alt :) Samtidig takler hun rolige dager helt fantastisk bra. Hun er så lydig, det er virkelig herlig å ha en hund som jeg stoler 100 prosent på. Blondie er litt mer selvstendig og kan stikke av på pur faeenskap :lol: Tidi og Blondie går kjempe godt overens, de er så gode venner og veldig glad i hverandre. Men de er begge hunder som lett går opp i stress og jager hverandre opp, så det er ikke alltid så lett. Hun er så glad i kos :wub:

Jeg ville sagt til noen som ønsker seg en kelpie at det er en aktiv rase som jeg mener skal få brukt seg selv både fysisks og psykisk. Det er en relativt frisk rase med godt kartlagt mentalitet, så det er ikke så vanskelig å finne en god kelpie. Det kan være litt lyd i dem. Tidi har mye gledesbjeff ute på tur :P Jeg vet en del flere kelpier som har lignende. Det er gjeterhund, de er kjappe, på godt og vondt. Så man må alltid være et steg foran selv. De er morsomme hunder som vil få deg til å le og gi deg masse glede <3

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg veide Tidi hos veterinæren nå i dag. Jeg syns hun har sett ut som at hun har lagt seg litt ut, men fremdeles har hun vært en smule for tynn syns jeg. Vekten viste 12,4 kg så hun er enda en lettvekter. Påtide å fylle frysen med V&H igjen så hun legger på seg litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

For tiden holder jeg på å lære inn løpende felt med Tidi. For spesielt interesserte så ligger det masse videoer i bloggen eller på youtube kanalen min om dette. Denne uken har vi endelig startet opp litt lydighetstrening igjen etter litt manglende motivasjon og treningsmiljø for tiden. Slenger inn noen filmer fra treningen :)

http://youtu.be/brDIvnDZAZY

http://youtu.be/QffGev_q8Js

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! :D Fikk skikkelig lydighetskløe av å se på videoene, fikk lyst til å trene sammen med!

Duoen din minner meg veldig om min egen flokk på en måte. Lille Blondie (og Emma) og litt større Tidi (og My) :) De virker veldig like i væremåte og!

15801867823_1828a1f233_z.jpg

4332033846_f1612d10db_o.jpg

Ja, de ligner en del de flokkene våre! :ahappy: Du må trene da om du er fristet :D Jeg savner bilder av dine to også :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lite oppdateringer her, men det skrives litt i bloggen for de som vil følge med :) Jeg driver å lærer inn løpende felt på Tidi nå, så det går mye i det om dagen. I tillegg har jeg fått ny motivasjon for spor etter at vi gikk et runderingsskurs til for 2 uker siden. Vi har kun gått 1 spor så langt i år, men det blir garantert flere. Samtidig jobber vi med litt pinneplukking utenfor sporet, og vi jobber med lydigheten. Ellers går det jo generelt i alt som er innenfor agility. På 2 påskedag skal vi starte uoffisiell agilitykonkurranse og det blir kjekt :D Blondie skal også starte, vi jobber litt med klasse 2 programmet i lydigheten egentlig bare for gøy.

I går var vi på tur med @Snoffe og lapphunden Wiida, og jeg tok med kamera for en gang skyld :)

16321083144_4aa084bc38_c.jpg

16757269389_0956377298_c.jpg

16942509011_7711baaaa1_c.jpg

16321083064_913515f168_c.jpg

Fine flokken min :wub: som ikke helt klarer å posere fint ved siden av hverandre :lol:

16756035480_2bd7cff9f8_c.jpg

16942508841_37b11038b0_c.jpg

16321082794_91efbf63f0_c.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...