Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie & Tidi


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Mirai skrev:

Bamse er det søteste trikset ever da! :wub: Hvordan lærte du det inn?
Har dere tenkt til noen flere kurs i år i tillegg til feltsøk?

Jeg tror jeg bare lokket henne. Usikker på om @HeleneFS kanskje var hun som begynte innlæringen med henne det en gang hun passet henne? Isåfall får vi høre hva hun sier :P Etterhvert lot jeg hver å lokke/lokket mindre, og tok tilslutt bort lokketegnet helt og ventet til hun tilbydde det selv og la dermed på kommando. 

Ingen andre kurs i år foreløpig. Jeg reiser på utveksling i sommer og er borte 6 mnd, så er ikke vits å melde oss på for mye uansett :) Jeg er alltid på utkikk etter spennende agilitykurs (føler vi må få inn slalomen og kanskje feltene først da), vi var påmeldt konkurranselydighetskurs i fjor som ikke ble noe av, så det ser jeg alltid etter. Ja, det er vel det av kurs som kunne vært spennende nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for omtanke ❤️ Dessverre ble det ikke snakk om måneder en gang ?Tidi fikk sovne inn onsdag 13 mars ? Hun virket noe bedre på søndag og mandag etter at hun hadde fått supplerende medisin

Blondie har blitt 14 år! Hipp hipp hurra!

Tidi var tiltenkt å ha et kull hos oppdretter nå i vinter. Men før hun eventuelt skulle parres, så skulle hun ta ultralyd av hjertet da det er dukket opp en del unge kelpier med hjertefeil. På vei til

Posted Images

21 minutter siden, MegaMarie skrev:

Jeg tror jeg bare lokket henne. Usikker på om @HeleneFS kanskje var hun som begynte innlæringen med henne det en gang hun passet henne? Isåfall får vi høre hva hun sier :P Etterhvert lot jeg hver å lokke/lokket mindre, og tok tilslutt bort lokketegnet helt og ventet til hun tilbydde det selv og la dermed på kommando. 

Ingen andre kurs i år foreløpig. Jeg reiser på utveksling i sommer og er borte 6 mnd, så er ikke vits å melde oss på for mye uansett :) Jeg er alltid på utkikk etter spennende agilitykurs (føler vi må få inn slalomen og kanskje feltene først da), vi var påmeldt konkurranselydighetskurs i fjor som ikke ble noe av, så det ser jeg alltid etter. Ja, det er vel det av kurs som kunne vært spennende nå :)

Jaaaaa det var meg :D

Passet henne en helg og ville lære henne et triks, følte ikke at vi fikk sånn veldig gjennombrudd på de to dagene, men så hadde hun plutselig tilbudt deg det noen dager etterpå, var det ikke sånn? Utrolig vittig ihvertfall.

Jeg begynner med lokking, holder godbiten over snuten slik at de reiser seg litt, klikker med en gang frembena går opp av bakken. Faser ut igjen armbevegelsen etterhvert. Jeg gjorde det samme med Thia (gamlehunden) da jeg lærte henne det.

Måååå bare spamme litt med trikset, Thia var ekspert :P
12782548_10156609174610529_1350519940_n.

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
20 minutter siden, Teserere skrev:

Grattis med bestått MT :)

Hvor er det felt kurset? Hørtes spennende ut. Begynt å snuse litt på det selv. 

Takk!

Bergen :P Litt langt borte for deg kanskje. Det virker veldig gøy! Enkel og morsom måte å aktivisere hundene på. I tillegg må vi kunne det for brukskonkurranse som jeg håper vi kommer oss ut i en dag :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MegaMarie skrev:

Takk!

Bergen :P Litt langt borte for deg kanskje. Det virker veldig gøy! Enkel og morsom måte å aktivisere hundene på. I tillegg må vi kunne det for brukskonkurranse som jeg håper vi kommer oss ut i en dag :ahappy: 

Litt langt ja :P Kult! Jeg har planer om det selv :) Får bare hive seg rundt og trene litt :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wachita skrev:

Grattis med korad! :D
Vi får treffes en dag! Tror Leela hadde vært glad for å løpe med en på ca samme størrelse som henne!

Takk, ja, det må vi få til :ahappy: Tidi blir nok også glad. 

4 timer siden, Teserere skrev:

Litt langt ja :P Kult! Jeg har planer om det selv :) Får bare hive seg rundt og trene litt :lol: 

Ja, det må vi og :lol: Vi har vel ikke gått spor siden en gang i sommer, og det gikk dårlig :P På tide å ta fatt på treningen igjen, ja! Bare snøen forsvinner så!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på tur med en venninne og hennes to hunder, gårdshunden Sookie og labradoren Pia :ahappy: Hyggelig tur hvor hundene fikk gå løse hele tiden og vi møtte ikke på noen mennesker. 

Hele gjengen.
25468381721_656a1aa7e3_z.jpg

Blondie :heart:
24931473494_1cf9aaf68e_z.jpg

Pia
25194423269_ed95a33617_z.jpg

Etter et gjørmebad måtte Pia vaske seg litt i vannet :lol:
25194424389_9747129786_z.jpg

Sookie
25469244171_97e6b72f9d_z.jpg

25194424139_526ac188b6_z.jpg

Tidi :wub:
25561973045_526ac188b6_z.jpg

Tidi håper på at hun også kan få lov til å bade! Dumme matmor sier det er for kaldt :aww:
25561972945_03c4e8508a_z.jpg

25443416572_069cbbfa52_z.jpg

Prøvde oss på et oppstillingsbilde, men hun ser mest ut som en gyngehest egentlig :lol:
25561972755_acf899ffec_z.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I går startet jeg og Tidi på agilityklubbens uofisielle cup stevne. Vi startet fersking klassen som er en klasse hvor man kun har hopp og tunnel, ettersom at jeg ikke har fått fingeren ut og trent ferdig slalomen :P (skjerpings nå Marie!) Det gikk veldig fint, og jeg er kjempe fornøyd med hvordan Tidi var i banen :D Hun hadde en vegring som jeg ikke helt forstår hvorfor hun gjorde. Kanskje hun bare trenger mer erfaring, eller jeg lå litt langt fremfor henne. 

Det endte ihvertfall opp med en 1 plass i fersking klassen :D 

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 25.3.2016 at 6:03 PM, WelshenNemi skrev:

Kjempeflinke :)

Takk! :)

I helgen var jeg og Tidi på feltsøkkurs. Vi har vel bare trent det 3 ganger før, så jeg var utrolig positivt overrasket da frøkna løp fullfart ut, plukket gjenstander uten problem, og kom full fart inn igjen :ahappy: Jeg trodde vi kom til å få en del problemer med store avstander, da hun har liten radius til vanlig, men det var heller ikke noe problem :D På siste økten på kurset løp hun ut og hentet 3 gjenstander uten problem. Løp ut gang nummer 2 og 3 uten noe påvirkning, bare på kommando :DVi har enda litt jobb med selve apportbiten og få henne helt inn i utgangsstilling med gjenstanden, men det skal nok ikke mye til tenker jeg. I tillegg har vi litt problemer med at gjenstandene er så kule at de må ristes litt :lol: Dette var tydelig en aktivitet hun likte veldig godt, da hun elsker å løpe og i tillegg er veldig glad i å finne ting. Jeg gleder meg til å trene mer med henne!

Så da er det bare å trene inn den kjipe fellesdekken. Nå må jeg bare ta å gjøre det altså :P I tillegg må vi trene mer spor. Skal ikke så veldig mye til før vi er startklare i bruks! Håper på å få orden på det siste som skal til enten i løpet av året eller neste år. 

Agilityen er vi også ikke langt unna startklare. Jeg må bare få trent inn den slalomen. Hun tar 4 pinner veldig fint nå, så bare å legge på litt til så hun tar 6 pinner, og da er jobben mot 12 pinner veldig kort (for de som ikke vet: jeg slår sammen to slalomer på 6 pinner og får henne til å ta begge to etter hverandre og deretter putter de sammen til en fullstendig slalom på 12 pinner). Så det kan bli en spennende tid fremover med konkurranse, forhåpentligvis! :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er det dags for mission imposible! Eller noe sånt :P 

Få på plass slalomen før 9 juni, så jeg rekker fristen for å melde på meg og Tidi debutstevne i agility den 19 juni! Da må jeg trene! Spennende :w00t: Kjenner konkurranse nervene komme allerede. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
12 timer siden, MegaMarie skrev:

Da er det dags for mission imposible! Eller noe sånt :P 

Få på plass slalomen før 9 juni, så jeg rekker fristen for å melde på meg og Tidi debutstevne i agility den 19 juni! Da må jeg trene! Spennende :w00t: Kjenner konkurranse nervene komme allerede. 

Spennende! :D 

Har hun slalom sånn nogenlunde inn, eller husker jeg feil? Jeg gjorde noen tabber i innlæringa på terven, men det som hjalp var å dele slalomen i tre. Altså gå fire pinner, belønne, gå til neste, ta fire pinner og belønne, også ta de fire siste. Etterhvert trakk jeg delene nærmere hverandre, og til slutt helt sammen. Funket gull, men forutsetter at hunden har en nogenlunde forståelse for slalom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Christine skrev:

Spennende! :D 

Har hun slalom sånn nogenlunde inn, eller husker jeg feil? Jeg gjorde noen tabber i innlæringa på terven, men det som hjalp var å dele slalomen i tre. Altså gå fire pinner, belønne, gå til neste, ta fire pinner og belønne, også ta de fire siste. Etterhvert trakk jeg delene nærmere hverandre, og til slutt helt sammen. Funket gull, men forutsetter at hunden har en nogenlunde forståelse for slalom :) 

Hun kan 4 pinner ganske bra nå, med noen litt vanskelige innganger. Tenker å legge på 2 pinner til på neste trening. Jeg trener inn med 2 by 2 metoden, så etter at hun kan 6 pinner, tenker jeg å legge til en slalom på 6 pinner til, slik du forklarer, slik at hun går 6 pinner, belønning, også 6 pinner til, og sakte men sikkert trekker de nærmere inntil hverandre til de tilslutt blir 1 fullstendig slalom på 12 pinner :)

I dag skal det trenes! Hvis jeg skriver det her, så må jeg :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
7 timer siden, MegaMarie skrev:

Hun kan 4 pinner ganske bra nå, med noen litt vanskelige innganger. Tenker å legge på 2 pinner til på neste trening. Jeg trener inn med 2 by 2 metoden, så etter at hun kan 6 pinner, tenker jeg å legge til en slalom på 6 pinner til, slik du forklarer, slik at hun går 6 pinner, belønning, også 6 pinner til, og sakte men sikkert trekker de nærmere inntil hverandre til de tilslutt blir 1 fullstendig slalom på 12 pinner :)

I dag skal det trenes! Hvis jeg skriver det her, så må jeg :aww:

Noe lignende som jeg gjorde det da, ja. Slalomen kom seg fort ihvertfall! 

Hvordan gikk treningen? :D *pushe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Christine skrev:

Noe lignende som jeg gjorde det da, ja. Slalomen kom seg fort ihvertfall! 

Hvordan gikk treningen? :D *pushe*

Jeg drog på trening :D Slik ser slalomen ut nå :)

Jeg la på to pinner til, men de står foreløpig litt utenfor resten av slalomen, som en allè på en måte. Altså, de to siste pinnene står slik etter de 4 på videoen.

alum-versa-2x2-thumb.jpg 

Det gikk veldig fint å introdusere de 2 neste pinnene. Jeg skubbet de også litt tettere slalomen etter ganske kort tid. Håper det går fort! Jeg har kjørt henne gjennom fulle slalomer på et par treninger og hjulpet henne der hun faller ut, så hun har jo litt forståelse for selve prinsippet. Gjelder bare å lære henne å gjøre det på egenhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ny økt i går. Sånn her ser det ut sålangt :)

 Kjørte også en liten runde på agilitybanen. En veldig rett frem løype, og det gikk strålende :ahappy: Hun har fint driv og drag frem, løper for det meste på egenhånd. Tok også litt vippetrening, og det gikk supert :D Hun hadde et lite øyeblikk i vinter da hun ble litt redd den.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2016 at 1:27 PM, WelshenNemi skrev:

Flinke dere er:)

Tusen takk! 

Dagens trening! Vanskelig å se fra denne vinkelen, men de to siste pinnene er ikke helt inntil enda. Men det er ikke mye igjen! Tror jeg melder oss på så får det briste eller bære!

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Se der ja! Flinke dere er :) Og det hjelper alltids å melde på, for da MÅ man bare trene, og plutselig er slalomen helt i boks! 

Blir spennende med debut da :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Christine skrev:

Se der ja! Flinke dere er :) Og det hjelper alltids å melde på, for da MÅ man bare trene, og plutselig er slalomen helt i boks! 

Blir spennende med debut da :ahappy: 

Takk :D

Ja, jeg tror jeg kommer til å gjøre noe lignende neste år med bruks også, bare melde oss på, så må jeg trene! Føler det er litt vel mye som enda må på plass med slalomen da. Hun skal først kunne ta 6 pinner helt inntil hverandre, så 6 pinner til, deretter i kombinasjon med et hinder. Jaja, hvis jeg tar en liten økt hver dag, så burde det holde!

Neste lørdag blir det debut! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
4 timer siden, MegaMarie skrev:

Takk :D

Ja, jeg tror jeg kommer til å gjøre noe lignende neste år med bruks også, bare melde oss på, så må jeg trene! Føler det er litt vel mye som enda må på plass med slalomen da. Hun skal først kunne ta 6 pinner helt inntil hverandre, så 6 pinner til, deretter i kombinasjon med et hinder. Jaja, hvis jeg tar en liten økt hver dag, så burde det holde!

Neste lørdag blir det debut! :o

Vi tenker likt :P Og dersom dere ikke rekker det før stevnet så løper dere bare elegant forbi slalomen, så kan du ergre deg over det i etterkant og dermed trene enda mer for å få den i boks :D (Kjenner en hund som ikke kunne slalom på debuten sin. De løp bare forbi, og det var eneste feilen den fikk i hele banen :aww:)

Vi har også stevnehelg neste helg. Du må huske å oppdatere oss hvordan det går :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Christine skrev:

Vi tenker likt :P Og dersom dere ikke rekker det før stevnet så løper dere bare elegant forbi slalomen, så kan du ergre deg over det i etterkant og dermed trene enda mer for å få den i boks :D (Kjenner en hund som ikke kunne slalom på debuten sin. De løp bare forbi, og det var eneste feilen den fikk i hele banen :aww:)

Vi har også stevnehelg neste helg. Du må huske å oppdatere oss hvordan det går :ahappy: 

Ja, jeg har jo startet utrolig mange ganger med Blondie før hun kunne slalomen, men henne lokket jeg igjennom. Tror vi hadde tidsfeil på veldig mange løp i begynnelsen pga det :P Så jeg tenker at jeg kan jo bare hjelpe hun gjennom den om hun skulle slite. 

Ja, jeg skal selvsagt oppdatere dere :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...