Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie & Tidi


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for omtanke ❤️ Dessverre ble det ikke snakk om måneder en gang ?Tidi fikk sovne inn onsdag 13 mars ? Hun virket noe bedre på søndag og mandag etter at hun hadde fått supplerende medisin

Blondie har blitt 14 år! Hipp hipp hurra!

Tidi var tiltenkt å ha et kull hos oppdretter nå i vinter. Men før hun eventuelt skulle parres, så skulle hun ta ultralyd av hjertet da det er dukket opp en del unge kelpier med hjertefeil. På vei til

Posted Images

Lani synes det er gøy å svømme og fange vann. Hver sin glede.. :-P

Haha, ja :P

I dag svømte hun :D Hun har svømt før, men ikke så trygt som i dag. I går gikk jeg tur med en kompis og da hadde vi litt vannterapi. Han kastet en pinne litt og litt lengre ut i vannet, så hun måtte gå litt og litt lengre ut og tilslutt kaste seg uti og svømme. De siste gangene svømte hun kjempe fin og elsket å være i vannet. Så i dag kastet jeg litt pinne med henne igjen, og hun svømte og svømte :D Hun var også totalt sett mye roligere i dag enn til vanlig. Før har hun aset seg selv veldig opp i vannet fordi hun er litt usikker når hun mister dybden. Jeg tror hun blir en skikkelig fin badehund tilslutt :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi truffet Khal til @Wachita her inne :ahappy: Han var en utrolig herlig og behagelig fyr :ahappy: Blondie syntes han var skikkelig kul, for han skjønte at hun ikke ville leke, og hun fikk dermed gå i fred rundt han, og det er veldig deilig :ahappy: Tidi syntes han var så kul å leke med, så kul at hun lagde litt mye lyd for hans smak :lol: Men alle gikk veldig godt i lag sammen :)

Baby Khal :wub:

14387373191_c626c0ed43_c.jpg

Kjekk kar dette her!

14387373251_0c54a83c6a_c.jpg

Leker med løvet

14204101308_b35ccba982_c.jpg

:wub:

14389682654_65a8bfeb09_c.jpg

Tidi fikk til og med lurt han uti vannet litt :lol:

14204073139_18e033de8a_c.jpg

Badegalningen min :ahappy: En lykkelig liten skrulle!

14389682584_dbbbbd5dd1_c.jpg

14367614496_60a7f0872a_c.jpg

Blondie er superhappy fordi hun jaget bort en fugl :lol: Av alle hundene så var det hun som stakk for å jage den bort :lol:

14390716705_118b72b839_c.jpg

Tidi venter på at jeg skal kaste en pinne

14204266667_1c6418f45c_c.jpg

Hunden min slapper faktisk av ute! Et mirakel :P

14204150220_30e896005b_c.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen fantastiske fine bilder du har tatt av dem! :D

Kan jeg stjele bildene av khal og legge ut på facebook? (:

Det var superhyggelig å gå tur i dag! Det må vi gjenta! (:

Stjel i vei! :D Det var kjempe hyggelig og vi må gjerne gjøre det igjen! Håper flokken vår alltid går godt overens :ahappy:

Og takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

Gratulerer med dagen til Blondie, verdens søteste hund! :wub: 9 år er hun blitt i dag, men uten om noen ekstra grå hår, så skulle man tro hun var rene unghunden, så sprek og leken som hun er. Måtte du bli minst 9 år til :D

14389331332_dd0570a182_z.jpg

Gratulerer Blondie! Skal innrømme at papillonen har virkelig vokst på meg i det siste. En kollega har ofte med seg sin hannhund på jobb og fy for en artig personlighet det er. Så mye liv og røre når han er med! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder av Khal :D Så deilig at Tidi slapper av ute. Og herlig bilde av Blondie som har jaget vekk fugl, så skjønn :D

Gratulerer med dagen til Blondie :wub:

Hihi, ja, det er litt sjeldent tilfelle at Tidi slapper av ute. Det er ikke akkurat det vi har trent mest på :P Men man lærer stadig! Takk :D

Gratulerer så mye med dagen til Blondie! :D

Blondie bukker og nikker for gratulasjoner! :ahappy:

Gratulerer Blondie! Skal innrømme at papillonen har virkelig vokst på meg i det siste. En kollega har ofte med seg sin hannhund på jobb og fy for en artig personlighet det er. Så mye liv og røre når han er med! :ahappy:

Blondie takker :ahappy:

Papilloner er herlige! Jeg elsker temperamentet deres :) . Alltid leken og glad :ahappy: Den dagen Blondie ikke er leken lengre, så er hun ikke seg selv rett og slett.

Blondie hadde bursdagsfest mens jeg var på jobb :lol: Jeg hadde glemt å ta med meg ut en pose med metallbokser som skulle til gjenvinning. Her var det blant annet masse leverpostei bokser som ikke var så godt vasket. Så hun hadde rundsleiket alle de til jeg var kommet hjem :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Film fra dagens lydighetsøkt :ahappy: Jeg trener fri ved fot med Tidi. For tiden jobber jeg med å få opp intensiteten her litt. Jeg har nemlig pirket mye og jobbet sakte, noe som har gjort at hun har vært litt for rolig i denne øvelsen så langt. Tidi er ekstremt fascinert over at kamera kan stå av seg selv uten at en person er bak det :lol: Det er mye rare tanker i hodet på den hunden av og til :P

https://www.youtube.com/watch?v=aGpccRKmhHk&feature=youtu.be

Blondie fikk også en fin økt hvor vi lekte oss en del med klasse 2 øvelsene, jobbet med fri ved fot og dekk og bli med forstyrrelser. Jeg gikk så vidt litt i skjul også, noe som gikk helt fint :) Filmer av Blondie kommer senere. Akkurat nå har jeg brukt opp nettkvoten min :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en helg :D

Jeg og Blondie startet agilitykonkurranse i helgen. Jeg var ganske giret på napp i både hopp og agility, og var dermed veldig forsiktig og nøye med at ting skulle bli gjort riktig. Men etter en prat med @ konkluderte jeg med at jeg burde jo bare kjøre og og ha det gøy, istedenfor å dempe hunden min så veldig i banen. Så nå skal vi endre strategi på konkurranser :) På søndagen prøvde jeg å ha den strategien og det virket!

Lørdag. Startet med agilityløp. En kjempe fin og enkel bane. Vegring på slalomen, og det vet jeg jo at vi trenger å trene litt mer på. Jeg har liksom latt vær å trene slalomen for mye for at hun ikke skal bli lei den, men litt må jeg jo kunne trene på den. Nå skal jeg lære inn slalomen med Tidi, så da tenker jeg å friske opp minnet til Blondie litt også. En merkelig vegring på tunnelen, men det var kanskje min feil som stoppet litt tidlig foran den. Ellers et supert løp! Endte opp med en 4 plass :ahappy:

https://www.youtube.com/watch?v=PQGjv28kDyw&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw

Hoppløpet. Igjen en kjempe fin og enkel bane :ahappy: Jeg syns Blondie jobber fint og har ganske greit tempo hele veien. Desverre har vi trent alt for lite på muren, så jeg tenkte den kom til å bli et problem, men prøvde å ikke tenke for mye på det. Jeg klarer å glemme byttet mitt her, og det blir to vegringer på den. Så den skal vi dra frem på trening fremover. Endte opp med en 7 plass.

https://www.youtube.com/watch?v=TmUM9-ifGvk&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag. Ny strategi iverksatt! Nå skal vi ha det gøy i banen, det er jo derfor vi driver med agility! Likevel klarer jeg ikke å slippe meg helt løs på start. Jeg vet hun har vegret seg for å hoppe første hinderet med tidtaker stativet på siden, dermed er jeg veldig forsiktig her. Men fra nå av skal vi bare gutse på! Hun tok muren :D Ellers et veldig fint løp vil jeg si. Tempoet kan alltid bli bedre, men jeg syns det er ganske bra her :) Siste nappet i klasse 1 og 1 plass :DEndelig opprykk til klasse 2 hopp :D :bananas:

https://www.youtube.com/watch?v=orewz1xun1A&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw&index=2

Agilityløpet. Nå skal jeg ha det gøy! Jeg skulle bare løpe på, ikke bry meg om starten (nevner ikke at tidtaker stativet her var mer uskyldig og mindre skremmende :whistle: ). I tillegg var banen en smule vanskeligere enn de andre. Mer bytter og svinger. De andre banene var mye mer rette linjer. Dermed tenkte jeg det kom til å gå i dass uansett, så hvorfor ikke bare kose oss og prøve noe nytt? Hun er litt trøtt, så farten og samarbeidet oss i mellom er litt deretter. Alle byttene mine som var planlagt å være blinbytter ble plutselig veldig mange foranbytter, men det føltes bare rett der og da. Jeg har før merket at hun ofte kan finne på å stikke fra meg om jeg blindbytter når hun er trøtt og sliten, så det fungerte sikkert pga det :P Desverre 5 sek tidsfeil, ellers et feilfritt løp. 1 plass igjen :)

https://www.youtube.com/watch?v=goyKGJ3a_3c&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw&index=1

Jeg føler vi fungerer veldig bra sammen på konkurranse nå :ahappy: Det er en deilig følelse! Jeg gleder meg allerede til neste konkurranse. Jeg blir så motivert! Nå gleder jeg meg til treninger fremover med begge hundene :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Knallbra! :ahappy: Gratulerer!

Grattis! :D

Tusen takk for gratulasjoner :D

Prøvde meg på oppstillingsbilde av Blondie i hagen alene. Det gikk ikke så bra :P Alt for mye gress. Nytt forsøk i morgen! Men hodebildet fikk jeg til av de begge :ahappy: Tidi syns det var litt ekkelt under busken, så hun prøver å lene seg unna :lol:

Tidi 11,5 måned gammel

14587375643_689a1f4ea5_c.jpg

Blondie 9 år gammel

14380597700_7540be0d3d_c.jpg

Nå om dagen lever vi sommerlivet :ahappy: Blondie er vandt med å være parkhund, være med meg i parken og sole meg på sommeren. Tidi må vendes til dette med å være rolig utendørs :aww: Jeg glemte å trene på den biten da hun var liten. Men hun begynner å komme seg. Vi har gått inn til byn og busset hjem igjen, og det har gått overraskende fint :ahappy: Tidi er fremdeles redd biler, men ikke like ille som før. På bussen sitter hun fint i ro, litt fascinert av alle menneskene bare :ahappy: Ellers blir det mye bading på Tidi :ahappy:

https://www.youtube.com/watch?v=MZgDPcxaVb4&list=UUltycplmltMsXgR_zDfkVhw

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakre Blondie :wub:

14549886816_1f2226b776_c.jpg

14386360609_f9f099b391_c.jpg

14593066433_e7e4eddfcf_c.jpg

14386334708_8f38bd401c_c.jpg

14549886696_e40251dd4b_c.jpg

Det er ikke bare bare å få til et bilde hvor hun ikke bare ser ut som en pelsdott :lol: Jeg glemte at jeg også ville ha bilder av henne i trav. Vi får se om vi får til det en dag :) Ellers er jeg så og si klar for spontant potensielt klippe henne ned om jeg føler for det en dag :o

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk @SynneWoll :ahappy: Akkurat de siste bildene av Blondie tok en venninne :)

Jeg og Tidi har vært på runderingskurs på Finnskog i forbindelse med Clickercampen. Vi gikk for Morten :) Jeg tenker å skrive mer om det når jeg har tilgang på pc, men Tidi og jeg likte det veldig godt :D Så nå blir det garantert rundering fremover :D

Det jeg egentlig ville skrive om var Tidi og hennes redsel for biler. Etter at jeg laget en tråd (http://hundesonen.no/forum/topic/73874-redd-biler/#entry1696329) om tema og spurte om råd har jeg ikke gjort en dritt. Jeg syns det er kjipt å gå tur langs bilveien, jeg fikk så mange forskjellige fine råd at jeg ikke visste hva jeg skulle velge, og egentlig var jeg mest fan av @Belgerpia sitt forslag om å bare gå langs veien og ikke dille med det. Men ettersom at jeg sjelden går langs bilveien med hundene, ble det liksom ingenting av. Egentlig har jeg konkludert med at det faktisk ikke gjør meg noe med en hund som er redd biler. Hun er ikke hysterisk redd, hun kan kontrolleres og hun er ikke så redd at det plager henne. Per dags dato er hennes redsel for biler det eneste problemet jeg syns hun har. Resten står bare på meg å trene på (eks gå fint i bånd og sånn :whistle: ). Og det er ikke gale!

Så hvis jeg har måttet gå langs veien eller ville det en dag (sistnevnte skjer sjeldent), så gjorde jeg det. Ingen dilling, kun nå går vi her og sånn er den saken. Jeg jobbet med at hun måtte gå noen lunde fint i bånd da. Det ble sjeldne ganger at vi gikk langs veien. Men i dag gjorde jeg det, og det med skikkelig gjennombrudd. Jeg tror ikke hun har gått så fint i bånd siden hun var valp. Jeg slapp henne løs på en mark like ved en ganske trafikkert vei hvor hun fikk løpe etter pinne og trene litt lydighet. Denne marken har jeg ikke turt å slippe Blondie på en gang fordi den er så nærmt veien og Blondie har ikke respekt for biler, noe jeg syns er mye verre enn Tidi sin frykt for biler. Før har ikke Tidi tatt seg tid til å tisse eller lukte langs veien. Hun har bare villet bort derfra. I dag både tisset hun og stoppet hun opp for å lukte flere ganger.

For et utrent øye ville bare Tidi sett ut som en hund som ikke kunne gå fint i bånd i dag. Jeg ser at hun enda er redd, men jeg bryr meg ikke. Det er en ting jeg helt fint kan leve med. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Evelina :ahappy:

I dag har lille ekornet blitt 1 år gammel :queen: Tiden har gått så fort. For et år siden satt jeg og en venninne og tenkte: "Nå er det ikke lenge igjen til fødselen, det skjer denne uken." Og mens vi pratet om det tenkte jeg at jeg kunne sjekke hjemmesiden til oppdretteren. Neimen hadde de ikke blitt født alt, og det var nok tisper til at en av de ble min, endelig :D Jeg var så lykkelig!

10534178_10152582470630610_8850368930763

1919631_10152582470755610_12075421430602

Hun er en helt fantastisk hund :D Jeg kunne ikke vært mer fornøyd! Hun er alt jeg har drømt om :wub: Jeg stoler fult på henne i alle situasjoner. Hun kunne aldri gjort noen vondt :ahappy: Enkel som valp, enkel som unghund, og forhåpentligvis fortsetter det slik som voksen også. Utrolig bra lek, hun elsker mat, inne er hun en lapdog som elsker kos, ute er hun en virvellvind :wub: Jeg elsker den lille, søte og rare hunden :wub: Gratulerer med dagen :D

10538019_10152582470635610_2658989414579

1902937_10152582470765610_70985775112588

På fredag blir det HD og AD røntgen i tillegg til patellasjekk. Spent og nervøs! :o

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...