Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige


Arielle

Recommended Posts

Wow, i en så stor klasse og greier! Det er jo utrolig flott, og gratulerer igjen.

(We know who you are ;):P )

Pføy, du skremmer ikke meg!

Gratulerer så mye Susanne, de resultatene må man si seg fornøyd med ;)

Gratulerer igjen, Emma, ikke dårlig å danke ut så mange hunder altså! Flott hund :) Og forresten så¨er det hyggelig at du har kommet ut av skapet, det var på tide *flir* Selv om jeg gjettet heeeelt feil på hvilken rase du hadde da...

Oh, hvilken rase gjettet du??? Hvilken rase virker jeg som??? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 621
  • Created
  • Siste svar

Kjempefine resultater fra mange her - GRATTIS SÅ MYE!

VV (eller WW) er jo så merkelig...

Jeg satt der og skravlet med en venninne - og vi begge sa plutselig nærmest på likt - "Det føles jo ikke ut som om vi er i Sverige, lenger" ??

Og det VAR snodig der -å se katalogen og se "ørti" hunder man ikke visste hvem var, og kikke rundt seg i ringen og høre folk snakke på engelsk, tysk, tjekkisk, finsk, russisk...

Og det å høre SÅ mye dårlig engelsk man møter når folk kommer fram for å "take a picture?" på engelsk knapt en 3.klassing her i Norge bruker...

JEG har stotret meg frem på allslags språk i helgen, og jeg håper at man har gjort seg forstått, da!

Men det er likevel rart å være på en sånn "event" - da det er så annerledes enn en normal utstilling i Sverige.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.............

Salukien Charif til Tone her inne ble nr 4 i juniorklassen med exc ;)¨

......................

Enda en hund til Tone overnevnt her, Whippet hannhunden hennes cert cacib og WW-08 :)

Hurra! ;)

Tenk, Tone er oppdretter og eier av *verdens* peneste hann-whippet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, grattis til alle med flotte resultater :P Så morro dere må ha hatt det ;)

En spes hilsen til Tone og whippet Mike, hvilken prestasjon ;)

Selv måtte jeg være i "heimen" da frøkna fant ut hun skulle få løpetid akkurat da og hundevakten ikke helt turde være alene med fire hel-kåte gutter og en tispe som stilte seg villig opp.

Så jeg gikk glipp av et av mine "barns" øyeblikk, vinner av klassen med excellent og derav en av de fire som stilte i finale om cert og cacib. De fikk ingen av delene, men hva gjør det, de fikk vise seg godt frem for hele verden som en av fire :)

Og gogutten tok faktisk BIS-bevegelser for noen uker siden i en konkurranse på over 90 saluki så jeg er mer enn fornøyd jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha - Emma, jeg ler meg skakk! :) Det er så langt unna hva jeg trodde du hadde som mulig! hahha, takk for en god latter för jeg sover ut etter de 3 siste dagene ;)

Du kan jo ikke si sånn, uten å fortelle hvilken rase du trodde jeg har? Det samme gjelder Anette! Kanskje det kan bli tips om min neste rase, den gangen jeg vil ha en på si'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJEMPEGRATTIS OG KLEM TIL ALLE SOM HAR GJORT DET GODT PÅ WW! Ingen nevnt, ingen glemt.

Hjemme etter noen fantastiske dager. Utrolig mye å se, høre, lære og oppleve. Symra fikk flat rød både på WW og circuiten, fornøyd med det jeg. Begge kritikkene sier at hun er en fin hund, men kommer ikke helt til sin rett i ringen, hun var nemlig anspent, og jeg lurer på hvorfor jeg ikke snart lærer å vise hund ... (Kanskje vi burde ta en utstillingspause og gjøre andre ting en stund?)

Og så har jeg sett utrolig mange flotte beardiser og snakket med eierne, og vært sammen Symras oppdretter (som sier at Symra er i ferd med å bli kjempefin), og Sara og jeg har koset oss masse i sommersverige. Og vi traff wesminster og Basseteier og Nirm Og Jeanette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi også kommet hjem etter en lang utstillings- og sporturnè ;)

Det har gått i alle farger for Amigo på de tre utstillingene; han begynte å miste pelsen uken før vi dro så han lignt helst en piasavakost med bein :rolleyes: Dårlig timing at det skulle bli steikende sommer i mai kan man si!

På circuiten for stående fuglehunder fikk han Excellent og ble 2 BHK i champ.klassen, på stabijhounspesialen fikk han blått pga bittet. Det ligger på grensen til tangbitt. Men den kritikken han fikk var noe av det beste han har fått; og dommeren skreiv at han var lei seg for at han hadde slikt bitt.... ja jeg VET det er snakk om 1-2 mm og det irriterer vettet av meg.

På world dog show på lørdagen fikk han igjen Excellent og ble 2 BHK i champ.klassen.

Og det som INGEN har opplyst om er at de har laget særregler for cert for stabijhoun til WDS; stabijene har jo vanligvis krav om jaktpremiering i sverige for å bli S UCH. Det finnes ingen hunder med den tittelen for de har ikke noe på fuglejakt å gjøre (null instinkter på fugl men mer på hårvilt).

NÅ hadde de kutta det kravet... og dermed kunne vi med excellent konkurrere om cert - hadde man bare stilt i åpen og ikke i champ.klassen. Men det holdt fuglehund- og stabijhounklubben i Sverige kjeft om - og dermed glapp sjansene for folk. Dvs. noen visste inside information og stilte sine champions i åpen klasse. Den ene stabijen fikk 2 cert på circuitene og hadde blitt verdens første med tittelen S UCH om ikke siste certet gikk til en annen. Litt surt at man ikke klarte å opplyse om disse reglene til alle men bare noen utvalgte.

Nok oppgulp om en detalj ;)

Litt hyggeligere:

Etter WDS pakket jeg bikkje og saker i bilen og kjørte 25 mil til Gävle for å gå blodsporkonkurranse om natten - og det gikk så bra at han ble svensk viltsporchampion og fikk umåtelig masse skryt fra dommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til alle ;)

Ei fra hundeklubben som jeg vurderer valp fra om noen år fikk cert, en verdensvinner, to juniorverdensvinner og beste oppdretter!! Så det var jo kjempegøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte helt å skryte ferdig: Far og tante til min vakre verdensvinnende valp ble BIS3 i parklassen! De heter Int.Nord.DK.Balt.Uch. SV-08 LatV-08 EstV-08 Ola Odelsgutt av Hiselfoss og N.Uch. Tapre Trultemor av Hiselfoss. Ola ble forresten BIS3 på Bjerke og BIS4 i Trondheim, så jeg regner jo med at slike titler og seire er arvelig, og at dette bare var begynnelsen!

:)

Forresten lurer jeg på hvor lang tid det skal ta SKK å få lagt ut vinnerbildet av valpen min...

post-880-1215382987_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte helt å skryte ferdig: Far og tante til min vakre verdensvinnende valp ble BIS3 i parklassen! De heter Int.Nord.DK.Balt.Uch. SV-08 LatV-08 EstV-08 Ola Odelsgutt av Hiselfoss og N.Uch. Tapre Trultemor av Hiselfoss. Ola ble forresten BIS3 på Bjerke og BIS4 i Trondheim, så jeg regner jo med at slike titler og seire er arvelig, og at dette bare var begynnelsen!

;)

Forresten lurer jeg på hvor lang tid det skal ta SKK å få lagt ut vinnerbildet av valpen min...

Han Ola så jeg på Bjerke og har masse bilder av han fra BISfinalen ;)

Og er det bilde av deg??! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han Ola så jeg på Bjerke og har masse bilder av han fra BISfinalen ;)

Og er det bilde av deg??! :)

Jeg så i bloggen din at du hadde flere bilder av ham - lo av navnet hans gjorde du også! :rolleyes: Men det har faktisk en historie bak.

Og nei, det er ikke meg, det er eieren av Ola og Trulte - og oppdretteren til valpen min. Jeg liker ikke å være med på bilder, jeg.

Må jeg slutte å kalle henne valpen, når hun er juniorverdensvinner? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem etteren lang utstillingturne, med høydepunkter som Milles BIS junior og "beste hode" på spesial utstillingen til den svenske basenji klubben, samt Milles BIR junior, res. Cert og BIS -2 junior på circuit utstillingen, men det får tas i egen tråd.

På WW utstillingen er jeg rimelig fornøyd med resultatet på våre hunder. Både Mille, June (milles søster) OG Dennis fikk "Excellent", men ble uplassert i sine store klasser.

Det var Loke (Kingwanas Exhausting Federal Express) som reddet dagen ved å vinne JK med Excellent og fikk tittelen JWW-08 :o

O ja- også ble June og Loke BIR i par-klassen- ble ikke vist i den store ringen. Det var rett før jeg ikke gikk inn i rase- ringen heller, da June er meget løpsk om dagen (løpetid, altså...)

Jobber med å legge inn og redigere hauger av bilder.

Gratulerer til alle supre sonen- resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likka fikk EX og ble nr 2 i åpenklassen og det er vi godt fornøyd med. Det beste på hele turen var at Likkas oppdretter var der og vi endelig fikk slått av en prat etter 4 år! :o

Reisefølget med collie korthår vårt endte opp med 3 x EX av 4 mulige (circuit og WW) og klasseplasseringer på begge på WW! Veldig bra! Og man er jo ikke helt stødig på disse reglene så en lettere forvirret meg måtte røske hannhunden ut av buret og ramle inn i ringen for å konkurrere om res.CAC etter at de hadde ropt opp nr hans en sillion ganger... :o

Gratulerer til alle som gjorde det bra!

Du kan jo ikke si sånn, uten å fortelle hvilken rase du trodde jeg har? Det samme gjelder Anette! Kanskje det kan bli tips om min neste rase, den gangen jeg vil ha en på si'?

Jeg var fullstendig overbevist om at du hadde mynde! Fikk forresten de gode nyhetene om "valpen X" allerede torsdag av reisefølget mitt. Gratulerer! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På spesialen for Dansk Svensk gårdshund i går gikk det ikke veldig bra for Hampus, ren röd.

På WW i dag gikk det over all forventning.

30 hanner, og Hampus slo dem alle sammen, ble beste hanne med CERT og Championatet.

Ble en tispe som ble BIR, ei tispe med titler i fleng.

Siden rasen ikke er fullstendig godkjent av FCI fikk ingen gårdiser offisiellWorld winner-tittel...

Det var veldig surt da Hampus ville fått denne tittelen.

Men likevel, superfornöyd, hadde ALDRI sett for meg at han kunne slå hele gjengen av hanner som holdt höy kvalitet.

Etter en hel del trasking og snakking med diverse av arrangörene på WDS i går, fikk vi vite at DSG faktisk ble FCI-godkjente torsdag OG at vi dermed hadde fått en offisiell WW på Hampus.

Så en times arbeide gav uttelling med tittel og premier.

Veldig kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fine sonen-resultater.

Selv holdt vi oss hjemme, med en halvlubben frøken som røyter (hehe..) og en 6,5 mnd gammel valp, så ingenting å stille, men vi får ta det igjen i Køben i 2010... :P

Litt "slekt"-skryt fra WW og Circuit utstilling.

Pappa til min kjære store-lille Roma ble BIR og BIS-2 på Circuit utstillingen, dommer der var lille Gigi's oppdretter, Firmin Aertgeerts.

Han ble nr.2 i championklassen på WW-08.

Søster til Roma: N UCh Chevy's Kahoko vant championklassen og fikk res-CAC på WW-08 (så man kan jo si hun ble 2BTK)... Utrolig moro at hun gjorde det såååå bra :o

Og så ble groenendael tispen til mine gode venner på kennel Nadjarah her i Bergen, BIR veteran, så nå kan Black Hawkwinds Onatop slenge på VetWW-08 til sin allerede fullstappede tittelrekke... Litt av en avslutning på utstillingskarrieren for den 11 år gamle evigunge damen :o (som forøvrig har blitt både BIR og BIS veteran flere ganger i år)

Grattis til alle vinnerne, og alle med flotte resultater :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, hvilken rase gjettet du??? Hvilken rase virker jeg som??? :o

Var ikke meg du spurte da,men jeg fikk en feeling av at du var gjeterhund-menneske :o

Så må jeg få gratulere både deg og alle andre med fine resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, hvilken rase gjettet du??? Hvilken rase virker jeg som??? :o

Det er ikke meg du spør heller, men jeg hadde en følelse av at du hadde en hund med veldig mye pels. (Dessuten har jeg tenkt på at siden du var så hemmelighetsfull så kanskje du var en kjendis som ikke ville identifiseres. Jeg har lurt en del på hvilken kjendis som har drevet mye med utstilling ... :o ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...