Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundefolk er lykkelige A-mennesker


Djervekvinnen

Recommended Posts

Ja til flere kveldsstevner! Det hadde passet mye bedre for oss som sliter "litt" med å stå opp om morgenen (morgenen er per definisjon er i huset alt før klokka 1000). Jobbeukene mine legger jeg meg sånn mellom 0730 og 0900 en gang, og da er det ikke alltid like enkelt å snu døgnet til friuker (av og til lettere å døgne faktisk). Så jeg er et B-menneske de luxe.

Men nå som sommeren kommer, kan man jo trene hund til langt utover kvelden. Så da er det jo egentlig ingen grunn til at kurs o.l. MÅ starte så tidlig i helgene. Vinteren er det jo greit å benytte seg av det lyset som er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Åh ja, vi er heldige som har det lyst døgnet rundt! :ahappy: Går ofte siste turen med bikkja når klokka er passert to på natta. Helt stille ute og vi får bruke nesten alle veiene som vi vil. Bruker ofte å ta en "nattatur" bort i skolegården å trene/leke. Snart er det enda mer lyst ute om natta, og det blir bare bedre og bedre til det snur igjen og mørketiden kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å se at vi er flere trøttinger her! :ahappy: Men hva gjør vi ikke for være kjære dyr! (og vi har jo godt av det da. hehe.)

Det ser jo ut som at mange av hundene tilpasser seg oss og blir B skapninger av dem også. :P

Nei nå er det til sengs. ;) Glad det er langhelg (og ikke kurs, for det var jeg på sist helg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og bikkja er B-dyr, og han står skjeldent opp før meg;) Sambo derimot er et a-menneske... Heldigvis bryr ikke Lyng seg så mye om at han står opp;) Jeg sliter noe veldig med å komme meg opp før kl 10 til vanlig, og å stå opp for å gå på jobb er noe herk...

Er det derimot noe interessant hundemessig så hopper jeg gladelig opp (vel, jeg tenker vel en tanke om mine "fantastiske" hobbier når vekkeklokka ringer) for å dra meg selv og bikkja ut, uansett vær... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig B-menneske :rolleyes: Men heldigvis er DP'valpen min også det.. :P Om jeg vil sove til 12 sover hun også til 12 med meg ;) , men hender vi må rett utenfor i 7-8 tiden for å tisse da. :P

Hun sover enter på sofaen ved siden av senga mi, eller nederst i sengen, men om morningen kommer så kommer hun opp til meg og vil kose. Kjempe koselig syns jeg :ahappy:

Når det gjelder det å stå opp tidlig så syns jeg det er grusomt, men mye lettere selvfølgelig om det er noe gøy man står opp til, som f.eks noe hunderelatert eller noe :P Hender Milli bare ser dumt på meg da, når jeg står opp så tidlig, hun nekter liksom å gå ut av senga :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at jeg ikke står opp når jeg har fri, men kaffen skal drikkes, hundesonen skal sjekkes for nye innlegg, repriser på OC skal ses på for ørtende gang og andre viktige gjøremål tar usigelig lang tid og vips så er klokka langt på dag! Fibi har vel kanskje fått en tissetur, men langturen blir ofte sen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gjesp* Jeg er fremdeles supertrøtt etter å ha stått opp altfor tidlig for å titte på oslo hundeshow. Spike og jeg er B-menneske/hund. Når jeg har morgenvakt (begynner 7.30...) nekter Spike å stå opp og være med ut på tur. Heldigvis er morgenvakten 1-2 timer på SFO, så han får kommet ut litt senere. Han ligger krøllet sammen i sengen sin, ser meg, og dytter halen litt lenger over ansiktet sitt, så han er sikker på at jeg skjønner tegningen. Lærerene mine fra ungdomsskolen og vgs konkluderte med at jeg hadde størst læringsfrekvens etter 12, og det er jo forsovet sant.. (Leser best mellom 22-02 på natten..) Og Spike fungerer også bedre etter 12..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gjesp* Jeg er fremdeles supertrøtt etter å ha stått opp altfor tidlig for å titte på oslo hundeshow. Spike og jeg er B-menneske/hund. Når jeg har morgenvakt (begynner 7.30...) nekter Spike å stå opp og være med ut på tur. Heldigvis er morgenvakten 1-2 timer på SFO, så han får kommet ut litt senere. Han ligger krøllet sammen i sengen sin, ser meg, og dytter halen litt lenger over ansiktet sitt, så han er sikker på at jeg skjønner tegningen. Lærerene mine fra ungdomsskolen og vgs konkluderte med at jeg hadde størst læringsfrekvens etter 12, og det er jo forsovet sant.. (Leser best mellom 22-02 på natten..) Og Spike fungerer også bedre etter 12..

Det siste gjelder meg også. De fleste eksamensoppgaver blir skrevet mellom t22 og 02, samme med lesing av pensum. Jeg syns det er helt grusomt med tidlige forelesninger, får med meg ganske lite fra dem egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på sporkurs ganske nylig og var den eneste som ba om at vi skulle starte tidlig (vi hadde avstemning og begynte kl ti, hehe) :P Vet ikke helt jeg, liker å få flere ting ut av dagen - dessuten er det mye finere ute tidlig om morgenen før resten av verden våkner - sånn sett kan murmeldyrene fortsette å være nettopp det så slipper vi a-mennesker å nyte fuglekvitteret i kø liksom :closedeyes: Så skal jeg heller klare å unngå å være overdrevent morgenfrisk når andre sliter med å finne kaffetrakteren utpå formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurshelger osv kunne godt ha startet litt seinere, f.eks. elleve eller no, også holdt på til en fem-seks-sju. Er jeg på helgekurs/utstillingshelg orker jeg uansett ikke å gjøre noe når jeg kommer hjem på ettermiddagen, så jeg føler liksom ikke at jeg mister verdifull tid om jeg hadde kommet hjem to timer seinere.

Forøvrig er jeg både A og B-menneske. Jeg elsker å skifte døgnrytme totalt i ferier, og akkurat nå kan jeg ikke vente til sommerferien begynner og jeg begynner å gå natteturer med Tinka og sover til tolv-ett. Men sånn til hverdags er jeg avhengig av å legge meg tidlig, ellers så er jeg helt ødelagt og pissur dagen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Kveldsstevner DET hadde virkelig vært noe!

Er B-menneske så det holder, men er det et stevne står jeg med glede opp. Det er værre å stå opp til skolen <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldsstevner DET hadde virkelig vært noe!

Er B-menneske så det holder, men er det et stevne står jeg med glede opp. Det er værre å stå opp til skolen <_<

Ditto! Jobb og skole er døden, men kan godt stå opp tidlig hvis det er noe jeg interesserer meg for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditto! Jobb og skole er døden, men kan godt stå opp tidlig hvis det er noe jeg interesserer meg for :P

Nattevakter er kjekke ting. :P Da slipper man å bekymre seg for å komme seg opp av senga (selv om jeg faktisk har vært på nippe til å forsove meg til jobb som starter 20.30.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er A-menneske jeg:D Dvs. Jeg liker å legge meg seint, men jeg må sove ca 8-10 timer hver natt for å være uthvilt, så er jeg lenge oppe kommer jeg seint opp morgenen etter (senest klokka ti:p). Men vanligvis legger jeg meg tidlig og spretter opp om morgenen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Rex er uenige. Hjemme hos mamma og pappa er han A-hund til de grader. Opp og klar for livet halv 6, mens jeg helst sover til 10. Men på skolen kommer jeg meg lett opp 7, mens Rex godt kan ligge til 12 (men han er nå stort sett med på livet kl 7 om jeg spør han).

Generelt pleier jeg å kalle med c-menneske da jeg gjerne er oppe sent men også står opp (litt) tidlig.

tror en del hundefolk blir A-mennesker da vi blir tvunget til det gjennom tissetrengtehunder, ivirge kursholdere og lange konkurranser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at jeg ventet så lenge med å få min første hund her i livet var at jeg trodde alle hunder måtte ut og tisse grytidlig om morgenen. Hadde også hørt at alle hunder MÅ få lange turer hver dag, uansett vær. Jeg hadde et bilde i hodet av meg selv som kjempet meg fram mot storm og piskregn eller snøstorm med en overaktiv hund foran meg. Så undertrykte jeg altså et sterkt ønske om hund i flere tiår! Nå viser det seg altså at hunder ofte er morratrøtte dynesnorkere som ikke liker styggvær! Og hundefolk er like glad i senga om morgenen som jeg er.

Kunne ikke dere hundefolk ha sagt det til meg da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at jeg ventet så lenge med å få min første hund her i livet var at jeg trodde alle hunder måtte ut og tisse grytidlig om morgenen. Hadde også hørt at alle hunder MÅ få lange turer hver dag, uansett vær. Jeg hadde et bilde i hodet av meg selv som kjempet meg fram mot storm og piskregn eller snøstorm med en overaktiv hund foran meg. Så undertrykte jeg altså et sterkt ønske om hund i flere tiår! Nå viser det seg altså at hunder ofte er morratrøtte dynesnorkere som ikke liker styggvær! Og hundefolk er like glad i senga om morgenen som jeg er.

Kunne ikke dere hundefolk ha sagt det til meg da?!

Det er politisk ukorrekt å si sånt høyt, dessuten liker vi å skryte av hvor sporty og spreke vi er, og smører gjerne på litt for kjentfolk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom vi til å gå i skauen fra sånn ca halv tre til halv ni. Absolutt litt lenger enn planlagt, men Fibi har nå sovet siden (bortsett fra da hun spiste utpå kvelden) og kommer til å gjøre det til jeg begynner å mase om tur. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hverdager har jeg ingenting imot å stå opp tidlig. Er som oftest ute av senga ca 5.45 hver dag og det blir fort vane. Men i helgene skal folk passe seg for å vekke meg før tidligst 9. Om Mikey kommer bortom for litt kos er det greit nok, for han maser ikke om noe annet enn to klapp på hodet før han synker sammen og sovner igjen.

Men om noen på 2 bein vekker meg...... :P Jeg er ikke helt lett å bo sammen med da for å si det sånn.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært utrolig deilig om spesielt stevner startet senere..Igår hadde jeg oppmøte 8.30, helt grusomt, og jeg klarte såvidt å komme meg opp...Kunne mye heller vært på stevne til 6-7 på kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er politisk ukorrekt å si sånt høyt, dessuten liker vi å skryte av hvor sporty og spreke vi er, og smører gjerne på litt for kjentfolk :P

:Laugh:

Her soves det til JEG vil stå opp, eller til hun maser fordi hun må tisse. Er jeg smart og lufter rett før vi legger oss, så kan hun fint sove maaange timer, noe som passer meg ypperlig. Jeg liker ikke å stå opp tidlig, og selv om stevner er gøy og sosialt syns jeg de begynner i overkant tidlig. Men det er vel pga. de som har langt å kjøre hjem igjen og har jobb dagen etterpå og slikt. Stevner tar jo en del timer, og selv om det er slutt for deltakerne når dagen er ferdig, er det fremdeles en jobb å gjøre for crewet (selv om det kunne godt startet to timer senere for min del :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og bikkja er B-mennesker ( eller dvs hun er jo hund da ^_^ )

Men siden vi er aktive så blir det mange timer i bilen, tidlig opp og sent i seng. Så når mandagen kommer er jeg helt dø ...burde nesten hatt en sovedag etter helga.

Det er et sant ork å karre seg opp tidlig, men "må man så må man"

Gleder meg alltid til ting vi skal på, men akkurat når klokka ringer frister det mest å skru den av og sove videre ...he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ideen om kveldsstevne er glimrende! Jeg ser for meg Spike og min debut på tidlig morgen-stevne: jeg med fyrstikker i øynene for å holde dem oppe, Spike med sovesveis og kronisk gjesping.. Kommer sikkert til å glemme alt jeg skal ha med og hva jeg skal gjøre også.. *fnis* På et kveldsstevne derimot, kunne vi kanskje rukket å våkne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...