Gå til innhold
Hundesonen.no

Din hund og nasjonaldagen.


MarieR

Recommended Posts

Hva gjør din hund i dag? Er den med i tog? Hjemme? Eller er du en av de heldige som kan ta den med deg til skogs?

Ask får stå hjemme i hundegården med Evita i dag. Hadde det vært opp til meg hadde jeg skulle pakket på han kløv og dratt til skogs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo skal slappe av med meg i noen timer også skal vi prøve oss en tur ned til byen med alle menneskene:O også skal vi entel på barneskolen å slappe av og kose oss eller ta bussen til ås å gå tur å kose oss der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke og Lyra har fått hver sin tur i skogen allerede, Lyra skal få en til senere i dag. Hvis det ikke blir for varmt så tar jeg en fellestur med de. Loke fikser ikke varmen noe særlig bra enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sett på toget fra veranda'en og gått en liten tur i skogen.

Senere i dag blir det familie middag og da er selvsagt hunden med. Ellers er 17 mai en fridag siden det ikke er noen barn i nærmeste familie -så vi bare koser oss :imrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orry har fått en liten morgentur, etterpå skal han være med bort i familieselskap og leke med en leonbergerfrøken som han er veldig glad i :D Vanker nok litt pølser og is på oss begge da, så han blir nok fornøyd!

Tog eller byen blir det ikke på oss, da jeg ikke er noe spesielt fan av kaoset i Oslo på 17.mai :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Snart kommer noen venninder, så skal vi ut å gå spor med alle hundene (6 schäfere totalt). Siden vi bor i skogen, blir det til at vi holder oss i nærheten av huset (og fødeklar hest)... Deretter skal vi grille og kose oss, selvfølgelig med is til dessert.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i år går 17. ubemerket forbi, er uansett ikke noe bråk rundt husene der vi bor nå...

Sier han som har dratt på jobb for å være der til ikveld :closedeyes: Her skal vi helt klart feire med en pølse hver, en kvikk lunsj til meg og et tyggebein hver til hundene og en lang tur ut i skogen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går 17Mai forbi som en helt vanlig dag, bortsett fra at vi ble vekket av et tog som gikk forbi her på morningen <_<

Koda har en skadet fot å har fått beordret ro i noen uker, så han får ikke lov å gjøre så mye uansett, så nå ligger de begge slengt utover i soffaen her sammen med meg. Sover begge to. Blir vel noen få småturer ut og litt trikstrening utover ettermiddagen.

Jeg er ikke spesielt glad i feiring på 17mai uansett, er så trangt og bråkete i byen uansett og som alltid i Tromsø er det regn og grisevær på 17Mai, det slår ikke feil, men jeg titter nå litt på feiringa på tv da. Hyggelig, rolig og varmt i min egen stue ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er 17 mai som alle andre dager..

Er ikke så begeistret for 17 mai, så at vi er i Sverige er bare positivt.

Bikkjene skal heller få en lang tur (ikke i skogen, da blir vi overfalt av flått)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Vicky var på tur til morgenen. Hun fikk lov å være hjemme i år. Da jeg var 12 år var hun trofast følgesvenn i 17.mai toget, og alle de andre årene har hun vært med som tilskuer sammen med meg.

I år ble Kelly med ut for å se på 17.mai feiringen. Masse spennende å føge med på synes hun. Spesiellt en trompet ville hun gjerne ha tatt en nærmere titt på. Nå sover hun dypt under stolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her feires det 17. Mai ja! :D Har vært i byn og gått i tog! Så kom vi hjem og jeg og min søster har gått tur med Tassen og Abby. (Båndtreningen går bedre og bedre!) Så har de begge fått 17. Mai sløyfe på da! :rolleyes: Og klart å skitne til bunaden min med sorte og hvite hår!

Nå skal vi spise og dra på landet og kose oss med hundene. Pølse og is hører med! :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på jobb i dag... DVS at jeg har gått i barnetoget sammen med klassen min (en haug med glade og spente 6- åringer) Kjempestas!

:icon_fun:

Vovvene har tatt livet med ro her hjemme, og lekt sisten ute i hagen. Skal gå en tur med dem senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikey har vært hjemme i dag mens vi var i byen og så på vesla til samboer'n gå i barnetoget... Første året hun skulle gå tross alt så måtte jo ned og ta masse bilder... :rolleyes:

Etter litt mat med family'n skal vi ut i skogen og leike oss... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...