Gå til innhold
Hundesonen.no

Din hund og nasjonaldagen.

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Hva gjør din hund i dag? Er den med i tog? Hjemme? Eller er du en av de heldige som kan ta den med deg til skogs?

Ask får stå hjemme i hundegården med Evita i dag. Hadde det vært opp til meg hadde jeg skulle pakket på han kløv og dratt til skogs..

Skrevet

Turbo skal slappe av med meg i noen timer også skal vi prøve oss en tur ned til byen med alle menneskene:O også skal vi entel på barneskolen å slappe av og kose oss eller ta bussen til ås å gå tur å kose oss der:)

Skrevet

for 2 år siden dro jeg & buster til gokk på teltur den 16.

i fjor dro vi alle ned i bodø sentrum å kikket.

i år går 17. ubemerket forbi, er uansett ikke noe bråk rundt husene der vi bor nå...

Skrevet

Loke og Lyra har fått hver sin tur i skogen allerede, Lyra skal få en til senere i dag. Hvis det ikke blir for varmt så tar jeg en fellestur med de. Loke fikser ikke varmen noe særlig bra enda..

Skrevet

Vi har sett på toget fra veranda'en og gått en liten tur i skogen.

Senere i dag blir det familie middag og da er selvsagt hunden med. Ellers er 17 mai en fridag siden det ikke er noen barn i nærmeste familie -så vi bare koser oss :imrgreen:

Skrevet

Blir ikke noe tog eller byfest på oss i år, så hundene er med oss hele dagen. Akkurat kommet inn fra morgentur nå, absolutt ingen ute jo - superdeilig.

Skrevet

Orry har fått en liten morgentur, etterpå skal han være med bort i familieselskap og leke med en leonbergerfrøken som han er veldig glad i :D Vanker nok litt pølser og is på oss begge da, så han blir nok fornøyd!

Tog eller byen blir det ikke på oss, da jeg ikke er noe spesielt fan av kaoset i Oslo på 17.mai :rolleyes:

Guest Gråtass
Skrevet

Snart kommer noen venninder, så skal vi ut å gå spor med alle hundene (6 schäfere totalt). Siden vi bor i skogen, blir det til at vi holder oss i nærheten av huset (og fødeklar hest)... Deretter skal vi grille og kose oss, selvfølgelig med is til dessert.

Ha en fin dag!

Skrevet
i år går 17. ubemerket forbi, er uansett ikke noe bråk rundt husene der vi bor nå...

Sier han som har dratt på jobb for å være der til ikveld :closedeyes: Her skal vi helt klart feire med en pølse hver, en kvikk lunsj til meg og et tyggebein hver til hundene og en lang tur ut i skogen :D

Skrevet

Er jo russ i år, men gadd ikke å dra tilbake til byen for å gå i tog, så mens mine foreldre er ute og sykler så skal bisken og jeg trene :D

Skrevet

Blir bare vanlig tur på oss i dag, jeg syns 17 Mai feiring er kjempekjedelig. I tillegg må jeg pakke i år, skal reise til Trondheim i ettermiddag, og Cita blir med!

Skrevet

Her går 17Mai forbi som en helt vanlig dag, bortsett fra at vi ble vekket av et tog som gikk forbi her på morningen <_<

Koda har en skadet fot å har fått beordret ro i noen uker, så han får ikke lov å gjøre så mye uansett, så nå ligger de begge slengt utover i soffaen her sammen med meg. Sover begge to. Blir vel noen få småturer ut og litt trikstrening utover ettermiddagen.

Jeg er ikke spesielt glad i feiring på 17mai uansett, er så trangt og bråkete i byen uansett og som alltid i Tromsø er det regn og grisevær på 17Mai, det slår ikke feil, men jeg titter nå litt på feiringa på tv da. Hyggelig, rolig og varmt i min egen stue ^_^

Skrevet

Her er 17 mai som alle andre dager..

Er ikke så begeistret for 17 mai, så at vi er i Sverige er bare positivt.

Bikkjene skal heller få en lang tur (ikke i skogen, da blir vi overfalt av flått)

Skrevet

Her i huset har 17-mai vært turdag i mange år. Vi skal i Malvikmarka en tur nå, været har vært grått til nå, men nå er det sol! God 17-mai til alle, uansett måte å feire på!

Guest Vicky
Skrevet

Vicky var på tur til morgenen. Hun fikk lov å være hjemme i år. Da jeg var 12 år var hun trofast følgesvenn i 17.mai toget, og alle de andre årene har hun vært med som tilskuer sammen med meg.

I år ble Kelly med ut for å se på 17.mai feiringen. Masse spennende å føge med på synes hun. Spesiellt en trompet ville hun gjerne ha tatt en nærmere titt på. Nå sover hun dypt under stolen.

Skrevet

Her feires det 17. Mai ja! :D Har vært i byn og gått i tog! Så kom vi hjem og jeg og min søster har gått tur med Tassen og Abby. (Båndtreningen går bedre og bedre!) Så har de begge fått 17. Mai sløyfe på da! :rolleyes: Og klart å skitne til bunaden min med sorte og hvite hår!

Nå skal vi spise og dra på landet og kose oss med hundene. Pølse og is hører med! :icon_fun:

Skrevet

Schäferbeistene ble hjemme så de ikke skremmer vettet av noen i toget. Lånte med meg en liten mallevalp til å ha på armen. Kjempestas var det :)

Skrevet

Jeg har vært på jobb i dag... DVS at jeg har gått i barnetoget sammen med klassen min (en haug med glade og spente 6- åringer) Kjempestas!

:icon_fun:

Vovvene har tatt livet med ro her hjemme, og lekt sisten ute i hagen. Skal gå en tur med dem senere i dag.

Skrevet

Mikey har vært hjemme i dag mens vi var i byen og så på vesla til samboer'n gå i barnetoget... Første året hun skulle gå tross alt så måtte jo ned og ta masse bilder... :rolleyes:

Etter litt mat med family'n skal vi ut i skogen og leike oss... :)

Skrevet

Eg og Oscar har pynta oss, eg i bunad og han med 17.mai sløyfe. Så gikk vi i tog, da vi kom fram spiste vi pølse og koset oss. Vi var ikke så lenge, men vi HAR feiret.... I år også :)

Skrevet

p1030529qh6.jpg

Har vært en tur i sentrum med hundene,kom da toget var ferdig. Satt i sola og spiste is.. Kosa oss :)

Om litt skal vi til bestemor og spise kaker. Nam nam

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...