Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine akvarium


Marianne

Recommended Posts

  • Svar 384
  • Created
  • Siste svar

Så fint! Tror fiskene vil trives myyye bedre der enn i sin lille hybel her. Men jeg ble brått litt skremt, det ser nemlig ut som du har penishode hengende på høyresiden i akvariet ditt? *Fnis* (Jeg tillater meg å fniseprate litt i rusen av smertestillende ;) )

Ny liten oppdatering :P

Litt tomt uten noe stort, men det kommer snart!

IMG_4094.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si karet ditt er veldig pent innredet ;) Går jo rundt akvarier hele dagen på jobb, og de er jo "kjedelige" kar med fisker som skal selges.. så har tenkt litt på hvordan man innreder fint da, man skal ikke overfylle det med planter og ting heller. Syns du har en fin balanse her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sant. Men det legges ikke så mye penger og energi i å dekorere de....eh... mange ( :P ) småkarene vi har. Det er jo fisker inn og ut med jevne mellomrom. Samt de er jo "laget" for at det skal være lett for kundene å se fisken. De har et par planter oppi så de skal kunne gjemme seg til en viss grad, men ellers er det jo små og "kjedelige" kar.

Men, syns selv vi holder dem ganske ordentlige da, med vann og rengjøring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye beboere = nye bilder :)

Idag møtte jeg AnitaW på Tam Alna, hun hadde to Herotilapia Multispinosa som jeg skulle få kjøpe, snilleste damen! Har hatt lyst på sånne lenge. Foreløbig syns de livet er litt skummelt, men jeg håper de vil få litt sprekere farger etterhvert :D

Men på Tam hadde de fler fiiine snegler, Suwalesi tror jeg kanskje de heter.. Husker du Anita? Ihvertfall måtte jeg jo kjøpe to brune! Søteste rare sniglisene!

Peekaboo

IMG_4124.jpg

IMG_4140.jpg

IMG_4155.jpg

IMG_4132.jpg

IMG_4131.jpg

IMG_4154.jpg

Gamlegutta

IMG_4133.jpg

Siameserene

IMG_4126.jpg

Ikke så lett å ta bilde av fisker som ikke har lyst å bli tatt bilde av men her er et lite forsøk ihvertfall :P

IMG_4134.jpg

IMG_4135.jpg

IMG_4156.jpg

IMG_4164.jpg

IMG_4165.jpg

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suwalesi høres kjent ut ja, kjempefine..

Og jeg kan se at fiskene "smiler", detta blir så bra atte.. :)

Flirer litt jeg også, når jeg tenker på stakkars Tam Alna ansatt som ble "seksuelt trakassert" på jobb i dag og ble satt helt ut.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suwalesi høres kjent ut ja, kjempefine..

:)

Og jeg kan se at fiskene "smiler", detta blir så bra atte.. :D

Ja, nå vet jo ikke jeg hvordan de så ut før, men jeg syns nå de lysner i fargen og er mer aktive ute i akvariet nå, så skal jeg gjette så tipper jeg at de er fornøyde :P

Flirer litt jeg også, når jeg tenker på stakkars Tam Alna ansatt som ble "seksuelt trakassert" på jobb i dag og ble satt helt ut.. :)

:P Såpass må man da tåle! Og vi hadde det jo artig, og lets face it, det er jo det viktigste *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter *kremt* mildt press og utidig masing ( :x ) så får jeg vel slenge ut noen fler bilder :x

Disse tok jeg igår

IMG_4180.jpg

IMG_4181.jpg

IMG_4182.jpg

Peekaboo

IMG_4198.jpg

IMG_4200.jpg

IMG_4214.jpg

Og i dag fikk de litt grønne saker, og det syns fiskisene var snadder gitt, de har tygget opp nesten alle flyteplantene mine, så det overrasker egentlig ikke, rare fiskene :x

IMG_4215.jpg

IMG_4218.jpg

IMG_4219.jpg

IMG_4222.jpg

IMG_4229.jpg

IMG_4230.jpg

IMG_4237.jpg

IMG_4243.jpg

IMG_4244.jpg

Edit:

Titter bort på karet nå og hvem er det som har startet med skikkelig flørting og har blitt ganske så gul? Hehe, det går fort her i verden :x Disse har jeg tatt nuh

IMG_4251.jpg

IMG_4255.jpg

IMG_4256.jpg

IMG_4257.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter *kremt* mildt press og utidig masing ( :x ) så får jeg vel slenge ut noen fler bilder :x

Og i dag fikk de litt grønne saker, og det syns fiskisene var snadder gitt, de har tygget opp nesten alle flyteplantene mine, så det overrasker egentlig ikke, rare fiskene :x

Edit:

Titter bort på karet nå og hvem er det som har startet med skikkelig flørting og har blitt ganske så gul? Hehe, det går fort her i verden :x Disse har jeg tatt nuh

Trakassering kalles sånn press og masing, ikke finn deg i sånt.. :x

Det er noen planter de lar gjennomgå, om du ønsker nye flyte, type pistia, så har jeg akkurat nå noen...

Aiai, agurken gjorde susen *S* Og det er jo snart freddan også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trakassering kalles sånn press og masing, ikke finn deg i sånt.. :P

Phø, tror jeg ikke noe på, du *kremt* nei jeg mener de kommer helt sikkert ikke til å gi seg :P

Det er noen planter de lar gjennomgå, om du ønsker nye flyte, type pistia, så har jeg akkurat nå noen...

Herlig! Det er det jeg sier, vi får ta oss en tur til Alna igjen snart *flirer*

Aiai, agurken gjorde susen *S* Og det er jo snart freddan også :P

Det vakke agurk, men det var kanskje det som hadde gjort susen, for det var med den lille flørtinga igår. Men det kan jo selvfølgelig være at de bare varmet opp til imorgen da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg fått tatt bilde av mongis-Albert når han sover, ække så lett å gjøre to ting samtidig når man er gutt; sove OG holde seg fast liksom.... :icon_redface: Dette skjer støtt *flirer*

DSC01770.jpg

DSC01772.jpg

DSC01773.jpg

Forresten har jeg kjøpt meg en leksgruppe med Corydoras aeneus :icon_confused: Blir spennende å se om det blir noe bebiser her etterhvert! Foreløbig ser de innmari fornøyde ut og farter rundt med høy fart og koser seg på all plassen de plutselig har fått! Skal se om jeg får tatt litt bilder etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg fått tatt bilde av mongis-Albert når han sover, ække så lett å gjøre to ting samtidig når man er gutt; sove OG holde seg fast liksom.... :icon_redface: Dette skjer støtt *flirer*

DSC01773.jpg

Forresten har jeg kjøpt meg en leksgruppe med Corydoras aeneus :icon_confused: Blir spennende å se om det blir noe bebiser her etterhvert! Foreløbig ser de innmari fornøyde ut og farter rundt med høy fart og koser seg på all plassen de plutselig har fått! Skal se om jeg får tatt litt bilder etterhvert.

*Ler villt og uhemmet* Albert må legges ut på akvaforum i egen sovetråd..

Grattis med søte "anuser", sjarmerende skapninger... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Woho, gjett hvem som har lagt egg idag :) Dette er første gang de har lagt egg så det skal bli spennende å se hvor gode foreldre de blir. Foreløbig er jeg ikke videre imponert men... *flirer* Satser på at det går seg til etterhvert.

IMG_4307.jpg

Crappy bilde, men det viser godt de fine fargene de har nå

IMG_4313.jpg

IMG_4323.jpg

IMG_4326.jpg

IMG_4339.jpg

IMG_4344.jpg

Fineste kobbertetraene

IMG_4340.jpg

Og fineste kardinalene

IMG_4355.jpg

Til ære for Anette :D

IMG_4357.jpg

Ingen av de nye coryene hadde lyst til å vise seg fram da får det bli med en av de "gamle" :D

IMG_4358.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så stolt av "barna" mine.. eh - dine.. Visste de ville blomstre i større kar. *Klapper Marianne på skulder for gode fiskeforhold*..

Men det ser da ut som om de passer på egga sine? Ser noe oppspilt og angrepsklare ut?

Så får vi håpe ikke alle forsvinner inn i tetraene, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...