Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine akvarium


Marianne

Recommended Posts

*Flirer* Barna våre kan vi vel si :) Og takk for klappen :D

Joda, så lenge ingen går forbi karet så passer de så fint på atte, men i det jeg letter rompa opp fra sofaen så spinner de vekk og er ikke så nøye på om noen andre fisker kommer bort til eggene. Derfor er jeg ikke så imponert, men de er bedre nå i kveld på å passe på enn hva de var i dag tidlig, så det kommer seg!

Men det hadde jo vært artig om noen av bebisene hadde klart seg, men jeg holder ikke pusten liksom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 384
  • Created
  • Siste svar

Gleder meg til vi skal ut å kjøpe akvarium til deg jeg :P

Edit: Oppdatering på foreldrene: Det er tydelig at foreldreinstingtet har våknet, for nå får de fleste fiskene som nærmer seg grisejuling :P Flinkisene!

De har begynt å grave groper i sanden men å samkjøre hvor man graver er barnslig så det er litt div groper rundt om oppi der nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart Rak må ha kar snart! Og er det bare snegler som er greia så behøver det ikke være så svært heller, hvis det er størrelse hun er redd for? Hihi.. *kjøre massivt press*

Altså - flinke fisker det tenker jeg, gropvalgmuligheter er sikkert bra å ha, ivrig i tjeneste er også bra. Det blir gøy å se hvor mange som overlever, synd om alle blir mat også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink Anita, fortsett med kjøpepresset :P

Og joda, det er fint med mange groper, men hva med å fortsette på den samme gropa til den er blitt litt dyp da, ikke bare ta 5-7 munnfuller også plutselig husker de at de må passe på eggene igjen :P

Skrekkelig mye å tenke på når man plutselig har blitt foreldre altså. Kanskje de er i ammetåka eller noe? :P

Og jeg tipper vel at de må prøve og feile noen ganger, men ja, det hadde vært artig om de fikk det til med en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Dytte Anette så hun tipper over* :P

Vel, det viser seg at de ikke er så teite alikevel...! Jeg tipper det nok var en tilfeldighet, men det funker jo knall fint! Altså, eggene har klekket og da blir de jo vanligvis flyttet til en grop som foreldrene har gravd. Men de la jo eggene rett ved siden av anubiasplanten, så innimellom alle røttene der ligger nå bebisene og vigler seg noe veldig. De er jo mye bedre beskyttet inni jungelen der! Det hender jo noen detter ned, men da blir de hentet opp igjen og spyttet inn i blandt røttene. Flinkeste foreldrene kjeppjager alt av fisk, men sneglene syns de tydeligvis er litt ekle og vet ikke helt hvordan de skal oppføre seg ovenfor, så de står mest å truer de. Akkurat som sneglene bryr seg mest om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkle er ofte det beste vettu Anita! :lol:

Idag har bebisene blitt flyttet til en grop. Tipper nok det ikke er mye om å gjøre før de begynner å svømme fritt, det er jo da det blir spennende å se hvordan foreldrene klarer den oppgaven :D

Merkelig nok har hunnen blitt ganske svart..! Tipper det er stresset. Hannen er litt svart han og, men han er nok litt mer laydback, som menn flest, så han er mest gul :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de flyttet bebisene tilbake til jungelen, så det er ikke spes enkelt å ta bilder *flirer* Skal prøve på noen når de begynner å svømme, men de er så bittebitte små at jeg lover skikkelig ingenting :icon_confused:

Jammen vi vil se gul/svarte mamma og pappa! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, en annen kan bli sliten av 1 unge, tenk deg 100 liksom?

Hun har helt riktig farge, hannen er nok litt mer laidback ja, for han var da veldig lite svart i forhold til det han burde være. Men detta ser jo veldig bra ut da.. *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er innmari moro å se på de, bare på sekunder så skifter de farge, helt håpløst å følge med :)

Barna ligger fortsatt inne i jungelen, men det ser ut som de er på vei til å begynne å svømme litt rundt. Foreldrene er ikke veldig imponerte over det, så de blir slengt tilbake på plassen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg dro på forelesninger idag fikk jeg knipset noen bilder av de små, noe som ikke var spes lett... Men noen helt ok ble det, og godt var det, for nå er de borte alle sammen.. :icon_confused:

IMG_4392.jpg

IMG_4393.jpg

IMG_4394.jpg

IMG_4395.jpg

Og sånn så foreldrene ut da.. Nå har de gått mer tilbake til kjedelig gråbrun *hrmpf*

IMG_4404.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men jeg tipper det.. Når jeg dro på forelesninger så var det en haug med bebiser og når jeg kom hjem var det ingen igjen. Sånn går det når man forlater bebisene altfor tidlig vet du :)

Nå er jeg tilbake fra langvarig julebord og er nysgjerrig på om de er funnet igjen, eller om de har reist til de evige fiskemarker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evige fiskemarker må vel være de 7 hav...? :)

Men neida, de er borte de vettu... *snufs* Men foreldrene er litt sånn avogpå-gule igjen, så da er det vel bare å vente på fredda'n igjen! Og imens kan jeg jo sette opp 20 liter'n så jeg har et sted å ha bebisene, hvis jeg gidder å ta vare på de da.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei skulle bare si ifra at jeg har solgt leksparet jeg kjøpte av deg ( blå acara). Det ble for mange bebiser så jeg står igjen med sikkert 100 stk. Men jeg har lagt dem ut for salg så får jeg se om det er noen som vil kjøpe bebiser. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange liter er det? Merke?

240 liter, Juwel :)

hei skulle bare si ifra at jeg har solgt leksparet jeg kjøpte av deg ( blå acara). Det ble for mange bebiser så jeg står igjen med sikkert 100 stk. Men jeg har lagt dem ut for salg så får jeg se om det er noen som vil kjøpe bebiser. : )

:) Ja jeg så det på Akvaforum at du hadde fått innmari mange bebiser! Og paret hadde vokst ganske mye og, fine acaraene! Får håpe de vil trives hos nye eiere og at du får solgt unna :)

Der har du og grunnen til at jeg sluttet med acaraer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...