Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine akvarium


Marianne

Recommended Posts

  • Svar 384
  • Created
  • Siste svar

Ja det er kult, men for fiskens del så ville jeg ikke hatt det :P

Men ja, det er veeeldig lett å bli bitt av litersyken..... *sukk* Jeg har lyst på enda større kar jeg da, eneste som stopper meg er at jeg ikke har plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jepp, må jo ha noe å holde agurken på bunnen med :P

Jeg selger over nett stort sett. Er ikke så mange dyrebutikker som vil ha, de mener det går for lite av den type fisk, også er de redde for sykdommer og sånn. De butikkene jeg har solgt til kjenner meg, har vært kunde i de butikkene i mange år :P

Hvordan det? Ville du ha? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, agurk flyter jo .. :P Hehe.. :P

Men hvordan sender du da? Er det mange som vil ha eller? Ble litt nysgjerrig nå.. :P

Hehe, ja gjerne det, må bare skaffe penger, plass, akvarium og tilbehør først.. :P Må innrømme at jeg tror jeg har blitt bitt av basillen, men jeg venter fordi jeg har verken tid, penger eller plass akkurat nå så.. Men morsomt å følge med i trådene aliavel.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan sender du da? Er det mange som vil ha eller? Ble litt nysgjerrig nå.. :P

Her har jeg fått reker og snegler som flaskepost av Marianne og fisk som busstrurister (i eget barnesete til og med)! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, agurk flyter jo .. :P Hehe.. :P

Men hvordan sender du da? Er det mange som vil ha eller? Ble litt nysgjerrig nå.. :P

Hehe, ja gjerne det, må bare skaffe penger, plass, akvarium og tilbehør først.. :P Må innrømme at jeg tror jeg har blitt bitt av basillen, men jeg venter fordi jeg har verken tid, penger eller plass akkurat nå så.. Men morsomt å følge med i trådene aliavel.. :P

Jepp, merkelig nok så flyter agurk, selvom den består av så mye vann...

Jeg har nettopp sendt acaraer med posten, men har ikke fått noe svar av han som jeg sendte de til om det gikk bra eller ikke. Avventer å ser om det gikk bra før jeg evt gjør det igjen. Det er overhode ikke optimalt for fisken å gjøre dette, men etter at både bussidiotsjåfør og endameridiottogkonduktør var mongiser og nektet totalt å ta de med, av sikkerhetsmessige årsaker, og nei de kunne ikke fortelle meg hva de årsakene var... Og ja jeg var skikkelig sur :P

Så det kommer helt an på sjåføren om de vil ta med fiskene eller ikke. Når jeg skulle sende de til Colliegirl var det overhode ikke noe problem, han sjåføren der holdt bare på å flire seg ihjel og lurte på om de var voksne eller barn for han var usikker på hva slags billett han skulle ta for de :P Det endte opp med en 50 lapp :P

Hittil har jeg solgt 5 par :P Håper på å selge ihvertfall 5 til...

Teit at du ikke har kar da, jeg skal til Trondheim nå senere i sommer så da kunne jeg tatt med til deg :P

åå.. fiskebabyer! De er så kule :P

men agurk? spiser de det??

Ancistrusene og sneglene spiser agurk ja :P

Her har jeg fått reker og snegler som flaskepost av Marianne og fisk som busstrurister (i eget barnesete til og med)! :P

*flirer* Jepp, funka finfint det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp sendt acaraer med posten, men har ikke fått noe svar av han som jeg sendte de til om det gikk bra eller ikke. Avventer å ser om det gikk bra før jeg evt gjør det igjen. Det er overhode ikke optimalt for fisken å gjøre dette, men etter at både bussidiotsjåfør og endameridiottogkonduktør var mongiser og nektet totalt å ta de med, av sikkerhetsmessige årsaker, og nei de kunne ikke fortelle meg hva de årsakene var... Og ja jeg var skikkelig sur :P

Kanskje de var redd det var "sprengt torsk".... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de var redd det var "sprengt torsk".... :P

*flirer* Eller at jeg hadde operert inn kokain? Evt at jeg hadde opplært de til å være selvmordsbombere? Man kan jo tross alt ikke vite..

Togdusten greide å si at han faktisk ikke kunne vite om det faktisk var fisk oppi posene, men da jeg spurte om jeg skulle pakke opp og vise han så snudde han seg og gikk...... :P

Ja jeg kjenner at jeg blir litt hissig igjen ja....... Dustemennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp sendt acaraer med posten, men har ikke fått noe svar av han som jeg sendte de til om det gikk bra eller ikke. Avventer å ser om det gikk bra før jeg evt gjør det igjen. Det er overhode ikke optimalt for fisken å gjøre dette, men etter at både bussidiotsjåfør og endameridiottogkonduktør var mongiser og nektet totalt å ta de med, av sikkerhetsmessige årsaker, og nei de kunne ikke fortelle meg hva de årsakene var... Og ja jeg var skikkelig sur :P

Så det kommer helt an på sjåføren om de vil ta med fiskene eller ikke. Når jeg skulle sende de til Colliegirl var det overhode ikke noe problem, han sjåføren der holdt bare på å flire seg ihjel og lurte på om de var voksne eller barn for han var usikker på hva slags billett han skulle ta for de :P Det endte opp med en 50 lapp :P

Teit at du ikke har kar da, jeg skal til Trondheim nå senere i sommer så da kunne jeg tatt med til deg :P

Hehe. Flaskepost.. :P

Ja, det hadde jo vært ideelt.. :P Du får komme til Trondheim senere en gang også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått svar fra han jeg sendte fiskene til, dusten har jo latt de ligge på postkontoret ett døgn lengre enn nødvendig, så det var tre som døde... <_<

snakk om tulling <_< ... man henter levende vesner med en gang pakka kommer... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått svar fra han jeg sendte fiskene til, dusten har jo latt de ligge på postkontoret ett døgn lengre enn nødvendig, så det var tre som døde... <_<

Oida! Merkelig at han ikke hentet de med en gang da han vet risikoen ved å sende fisk i posten. Synd for fisken. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han visste risikoen, så jeg ble litt sur når han fortalte det.. Men men ikke noe å gjøre med det nå, men da vet jeg at jeg kun skal sende til mennesker jeg VET henter med en gang, hvis jeg mot formodning skulle sende igjen...

Bergensere assa..... :P

Edit: Jeg sendte han kollinr på pakka og, sånn at han kunne følge med på posten.no når den var framme så de slapp å ligge der lengre enn nødvendig og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg byttet sand i rekekaret, syns det ble ganske fint, fargen på rekene kom mer fram nå :ahappy: Her er noen dårlige mobilbilder ihvertfall :barfy:

Oppi karet bor det nå 4 dullioner kirsebærreker, 5 (tror jeg, evt 4) L-144 maller, sebra, tiger og sandsnegler.

DSC01528.jpg

Steinene oppi her har jeg plukket selv i Nord Norge, fiiine steinene

DSC01529.jpg

DSC01530.jpg

DSC01531.jpg

DSC01532.jpg

Søte rare rekene

DSC01533.jpg

DSC01534.jpg

De digger gresset, så jeg blir vel å kjøpe litt mer av det etterhvert :)

DSC01536.jpg

DSC01537.jpg

L-144'ene vokser sakte men sikkert

DSC01540.jpg

DSC01541.jpg

DSC01542.jpg

Sånn, det var dagens spam fra meg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint kar! :ahappy:

Er det noen av disse her som ønsker å gjøre trønder av seg? :ahappy:

Noe spesielt reker trenger i akvariet for å trives?

Takk :barfy: Og jeg kan ikke love at det er akkurat noen av de som flytter til deg men noen oppi der ihvertfall :)

Hvis du skal ha andre fisk oppi sammen med de så bør du ha mye planter, spes Javamose liker de godt. Jeg har jo bare snegler og maller oppi der, derfor er rekene trygge og trenger ikke sååå mye planter, selvom jeg har litt lite oppi der nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott anubias på rota du har :) Og jeg stemmer for bakgrunn.. :rolleyes:

Takker for det! :D Den er blitt ganske stor og fin ja! Så er den vel sånn ca 4 år og, så det skulle bare mangle..!

Og ja jeg vet det... Er utrolig merkelig hvor lang tid det skal ta for å skaffe seg en bakgrunn på det karet...... ;):lol:

Forresten så har jeg hatt stor ommøbelering oppi det store karet idag, tror jeg er fornøyd men har ikke helt bestemt meg enda *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg kjøpt meg noen fler reker ;) Butikken mente de het Mountin Rock reker, men jeg holder en knapp på Viftereker jeg da...

Ihvertfall så har jeg noen bilder av karet, rekene og sånn :D Håper dere legger merke til at jeg endelig har fått meg bakgrunn ;)

Acaraene trives og lager enda fler bebiser.. Forresten, så er de tilsalgs hvis noen vil ha ;)

IMG_3753.jpg

IMG_3754.jpg

IMG_3755.jpg

IMG_3757.jpg

Steinene i karet har jeg tatt med meg fra Nord Norge, og nei, det er ikke alger, steinen er grønn ;)

IMG_3759.jpg

IMG_3760.jpg

IMG_3770.jpg

IMG_3773.jpg

Inni her ligger Albert og passer på eggbebisene sine, så snart myldrer det vel med Ancistruser og :) Hannen er albino og hunnen er brun, så det blir spennende å se hva slags farger det blir, jeg håper på gule med brune prikker ;)

IMG_3763.jpg

Her ligger rekene til avklimatisering

IMG_3764.jpg

Nyskjerrige acaraer

IMG_3765.jpg

IMG_3767.jpg

Litt oversiktsbilder

IMG_3775.jpg

IMG_3776.jpg

IMG_3778.jpg

Ett annet acara par, som og er tilsalgs *flirer*

IMG_3781.jpg

En av Coryene

IMG_3783.jpg

Pappa Albert passer på

IMG_3785.jpg

IMG_3790.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...