Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine akvarium


Marianne

Recommended Posts

  • Svar 384
  • Created
  • Siste svar
Ja *hrmpf* Har ikke sett den andre heller, så spørs nok ikke om den og ble acaramat.. Det var 210 velbruke penger.... :)

Kostet to reker 210 kroner?? Jøss, det ble i hvertfall dyr luksusmat til acarene. Men synd for rekene - og deg..

Hm, siden du frister med reker, hvor mye tar du for rekene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostet to reker 210 kroner?? Jøss, det ble i hvertfall dyr luksusmat til acarene. Men synd for rekene - og deg..

Hm, siden du frister med reker, hvor mye tar du for rekene dine?

Eh ja, det var i overkant dritdyrt... <_<

Jeg pleier å ta 150 for 10 + frakt, (65-75 kr, kommer ann på) men lurer på om det begynner å bli litt kaldt for å sende nå? Men hvis du er i Oslo er det jo bare å komme å hente :)

Og bare si i fra hvis du vil ha acaraer og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du har fått deg brun, asiatisk viftereke :P Sånn som jeg har, jo. Tihi. Har hatt min i 3 mnd. nå. Den er superfin.

Min har skiftet "skall", så den har fått skikkelig rødskjær nå. Forresten er de veldig dyre i innkjøp - det er derfor de koster så mye ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått deg brun, asiatisk viftereke :P Sånn som jeg har, jo. Tihi. Har hatt min i 3 mnd. nå. Den er superfin.

Min har skiftet "skall", så den har fått skikkelig rødskjær nå. Forresten er de veldig dyre i innkjøp - det er derfor de koster så mye ut også.

Vel, jeg HADDE viftereker <_< Duste acaraer.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Må bare legge ut noen bilder av Albert, han har blitt stooor gutt :) Utrolig moro at han har bodd hos meg siden han var ca 2 cm! Noen små ancistruser og hunnen som bare aldri har fått navn og. Hun er forøverig innmari vanskelig å få bilder av, hun er skikkelig sky, mens Albert støtt er framme. Litt artig å se forskjellen på hvordan de er! :)

DSC01701.jpg

DSC01703.jpg

DSC01706.jpg

DSC01707.jpg

DSC01708.jpg

DSC01709.jpg

DSC01710.jpg

DSC01712.jpg

DSC01714.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, jeg kjøpte dama først. En god stund før faktisk, men hun er ganske mye mindre enn han.. Hadde en annen hunn og, som han la egg sammen med, men hun døde rett etterpå... :)

Det ser ut som Albert og den navnløse småflørter litt, så kanskje det blir mer bebiser :) Og denne gangen skal de da IKKE bli Acaramat..... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.

Du har jo skikkelige fine bilder av karet ditt og morsomt å lese tråden din.

Acarane som jeg kjøpte av deg har fått yngel og det er ikke få, så si ifra hvis du trenger flere haha.

Men det som er det værste er at dem fikk yngel i karantenekaret mitt så jeg får vel vente med å kjøpe nye fisker til jeg kan flyttte dem til det karet dem skal være i.

Ser at du har eplesnegler i karet til acarane og det går bra ?

Har du reker sammen med dem også ?

Fine L-144 du har. Jeg har akkurat fått yngel på mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, nei takk du! Jeg har mere enn nok som jeg har.. Lurer på om jeg skal fiske dem alle opp og dra på auksjonen imorgen, er lei av acaraer...

Jada, ikke noe problem med sneglene, men det bør være litt str på sneglene, ettersom acaraene er kronisk sultene... Ergo jeg har ikke reker sammen med de heller, ikke nå lengre etter at de har tatt alle klorekene og de vifterekene jeg kjøpte.

Rekene går i eget kar, sammen med pygmecoryer og L-144 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men etter som jeg har hørt var det lite reker på auksjonen så det var bra jeg ikke dro :rolleyes:

jeg får vente til det blir auksjon i lillestrøm så slipper jeg å kjøre så langt.

var heller i skogen med sara og det satte hun pris på ,for der var det mange store vanndammer og det elsker hun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg omgjort litt i karet, igjen hehe, kan ikke ha samme greia for lenge, det er jo kjeeeeedelig :whistle: Har redusert Anubiasen ganske så kraftig, selv om det overhodet ikke synes..

Dette er det jeg har tatt av, og hvis noen vil ha så er det bare å komme og hente for en ørliten slant :wub:

IMG_3807.jpg

Her foregår det Ancistrus-flørting, trooor jeg, er ikke så lett å se sånn innimellom

IMG_3828.jpg

IMG_3831.jpg

Tydelig at det er tatt vekk en god del av denne, ikke sant..? :closedeyes:

IMG_3832.jpg

Sånn ser det ut nå

IMG_3834.jpg

Fineste Coryene på tur

IMG_3835.jpg

IMG_3843.jpg

IMG_3845.jpg

En liten smakebit fra rekekaret og :angry:

IMG_3856.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg noen gang skal ha akvarium så skal du komme å designe og "møblere" det Marianne!

Det er jo dritfint jo!

I min spede ungdom hadde jeg akvarium innredet etter dyrebutikkens meget flotte råd... det tok vel tre mnd så var alle utenom 3 fisker døde og to uker senere var det overgrodd av grønske og alger...

Jeg vil ha reker!!

(MEGET OT: Helt hypotetisk, kunne man ha spist rekene om man kokte dem og slikt først? :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk snuppis :lol:

Du er nok ikke den eneste som har mistet interessen pga inkompetente idioter bak disken på en dyrebutikk.. *sukk* Men det er innmari moro med kar! ;)

Hehe, de rekene der blir 2-3 cm, så tipper det ikke ville være heeelt lønnsomt å ha de til middag ;) Men det er jo en drøss forskjellige reketyper da ;)

Reker er dritkule! Og idag oppdaget jeg at jeg hadde en indisk kloreke og, trodde de hadde blitt acaramat alle sammen, så da ble jeg glad! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...