Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine akvarium


Marianne

Recommended Posts

Idag har jeg kvittet meg med alle Acaraene! :P Eller, alle uten om en liten pusling som smøg seg unna. Byttet de inn i en dyrebutikk, så da ble jeg 5 muslinger og 12 kardinaltetraer rikere! :P Har siklet på muslinger mange ganger før, men har ikke funnet det noe sted, før idag. Hun hadde akkurat fått de inn, hadde ikke pakket de ut en gang! *weee*

De hadde noen drit kule snegler der og, de ser ut som gigantiske sandsnegler, og het noe som Swalesi snegler eller noe... husker skikkelig ikke.. Men jeg måtte kjøpe to stk.

Så dro vi videre til neste dyrebutikk og der kjøpte jeg 10 kobbertetraer og en siamesisk algeeter. Skikkelig bra nerdedag! :P

Fine rare muslingene

IMG_3866.jpg

Fine rare sneglen

IMG_3867.jpg

Tetraene

IMG_3913.jpg

IMG_3918.jpg

IMG_3921.jpg

IMG_3925.jpg

IMG_3930.jpg

Den nye sae'n sjekker ut nye sneglen

IMG_3931.jpg

Og coryen sjekker ut muslignene

IMG_3933.jpg

IMG_3934.jpg

IMG_3935.jpg

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 384
  • Created
  • Siste svar

Har ikke sett de før jeg heller, så derfor ble jeg så glad når jeg fant de! :P

Ph'n er vel på 7,2 om jeg ikke husker helt feil fra sist måling, og GH'n målte jeg igår til 9.

Jepp, skal prøve å følge litt med på de, er jo støtt borte og ser da. De har åpnet seg litt, men ikke så mye. Blir spennende å se om jeg får de til *håpe intenst*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da får du ta bilder.

Vil de røre på seg eller vil de bare ligge der ?

Har ikke lest noe om dem så er bare kjempe nysgjerrig.

4 av de ligger på samme stedet enda, og den siste finner jeg ikke, så den er vel ute å farter et sted :P Har ikke så mye mer erfaring med de enn det som står på akvaforum, men skal informere når jeg "blir litt mer kjent med de" :P

I hvilken forretning fant du de?

Vi har akvarium hjemme, men det er ikke jeg som styrer med det, men jeg er god på å komme med forslag til hva vi kan ha der (selv om mye blir nedstemt).

Oslo Zoo Senter, ikke så langt fra trikkeholdeplassen i Brugata, hvis det sier deg noe? Innmari bra butikk, med MYE artig fisk! :P

Men de hadde noen på Tam Alna og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar vel ikke helt feil om jeg sier du liker vesener med skjelettet utenpå? Hehe..

Bra du ble kvitt acaragjengen, selv om jeg syns de tok seg flott ut på de siste bildene etter omgjøring og opprydding i karet, mot den svarte bakgrunnen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 av de ligger på samme stedet enda, og den siste finner jeg ikke, så den er vel ute å farter et sted :P Har ikke så mye mer erfaring med de enn det som står på akvaforum, men skal informere når jeg "blir litt mer kjent med de" :P

Oslo Zoo Senter, ikke så langt fra trikkeholdeplassen i Brugata, hvis det sier deg noe? Innmari bra butikk, med MYE artig fisk! :)

Men de hadde noen på Tam Alna og.

Der pleide jeg å handle når jeg bodde i oslo og. :P

Men skal de åpne seg da?

For dette står jo på akvaforum: Når de dør åpner de seg, og de lukker seg ikke igjen hvis du tar på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar vel ikke helt feil om jeg sier du liker vesener med skjelettet utenpå? Hehe..

Bra du ble kvitt acaragjengen, selv om jeg syns de tok seg flott ut på de siste bildene etter omgjøring og opprydding i karet, mot den svarte bakgrunnen. :lol:

Hehehe jepp, Colliegirl kallte meg for Snailwoman for en stund siden :whistle:

Ja, jeg må inrømme at karet er litt tomt nå..! Men jeg savner de ikke annet enn det ;) Skal ha noen store fisk inn snart, må bare bli enig med meg selv hva jeg skal ha og få tak i de først.

Der pleide jeg å handle når jeg bodde i oslo og. :P

Men skal de åpne seg da?

For dette står jo på akvaforum: Når de dør åpner de seg, og de lukker seg ikke igjen hvis du tar på de.

De åpner seg bare bittelitt innimellom. Men tre av de rørte bare aldri på seg, så de var døde. lirka opp skallet og da åpnet de seg helt og lukket seg ikke igjen + at de lukta høgg <_< Skal ta de med tilbake når jeg får tid, i mellomtiden ligger de i fryseren hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 av de ligger på samme stedet enda, og den siste finner jeg ikke, så den er vel ute å farter et sted :lol: Har ikke så mye mer erfaring med de enn det som står på akvaforum, men skal informere når jeg "blir litt mer kjent med de" ;)

Oslo Zoo Senter, ikke så langt fra trikkeholdeplassen i Brugata, hvis det sier deg noe? Innmari bra butikk, med MYE artig fisk! :whistle:

Men de hadde noen på Tam Alna og.

Jepp, det sier meg noe, ikke at jeg har vært i den butikken, men da vet jeg hvor jeg skal dra med meg sambo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig. ;)

Jeg MÅ bare prøve å få bestilt opp disse på jobb altså.

Vet du om de var dyre der du fikk tak i de?

Ettersom du bare bytta de mener jeg... :P

Det svarte jeg deg på i akkurat nå, følg med a :P

og det var synd håper de har fler igjen.

Hvis du skal gå for levende fødende så bare ta kontakt. ( molly, guppy, endlers )

For malawi passer ikke hos deg : )

Hehe, jeg skal ikke ha levenefødere, ellers takk :lol:

Jepp, det sier meg noe, ikke at jeg har vært i den butikken, men da vet jeg hvor jeg skal dra med meg sambo :P

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny liten oppdatering ;)

Litt tomt uten noe stort, men det kommer snart!

IMG_4094.jpg

De skal tidlig krøkes, som god akvarist skal bli! :P Skjønneste lille nevøen min ;)

IMG_4096.jpg

IMG_4097.jpg

Eneste som lever... ;)

IMG_4104.jpg

Søteste lille sae, ser ut som en stankelbein, fryktelig tynn og lang

IMG_4106.jpg

Tetramingling

IMG_4107.jpg

Og til ære for masa Anette :P

IMG_4109.jpg

IMG_4111.jpg

IMG_4112.jpg

En annen liten haug med snegliser.. Jeg kalker for harde livet, selvom det ikke ser sånn ut *sukk*

IMG_4113.jpg

Og to av de små og gule :P

IMG_4115.jpg

IMG_4117.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...