Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens vakreste hunderase?

Lizzie

Recommended Posts

Skrevet

Den vakreste rasen i mine øyne er rød og hvit Engelsk setter:-). Er noe helt unikt med de. Nydelig fargekombinasjon og øyne til å smelte for(kanskje fordi jeg har ei sjøl. he he). På en god og solid andreplass som er fryktelig nærme førsteplassen er jeg utrolig svak for utseende til sort labrador og siberian husky. :-)

• Svar 188
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Går ikke ann å velge bare en eneste rase da.. :icon_redface:

Det som topper min liste, og som får mitt hjerte til å slå ekstra fort, er når jeg ser en skikkelig, skikkelig godt pelset sheltie av fargen bi-blue, hvor fargen er akkurat perfekt, ikke for store sorte felter, ikke for små, at fargene bare passer perfekt sammen over hele hunden. :) (Sheltien generelt er jo nydelig, men de andre fargevariantene ligger nok lengre ned på listen min)

Denne er nyyydelig, men har for lite sort:

http://www.laureate.ca/LuAnnebiblueexample.jpg

Denne er også fantastisk nydelig, men begge øynene skulle vært blåe:

http://www.shamrock-shelties.de/bilder-ren...rlin-allein.jpg

Så kommer to mynder, Greyhound og Whippet. Sandfarget, sort eller blå brindle , alle med eller uten hvitt er nydelige.

Også er GD av fargen Harlekin veeeldig pene, de sorte feltene må være riktige, helst mellomstore og skikkelig sorte, og den skal ha så lite rosa som overhodet mulig i ansiktet.

Jeg er veldig opptatt av farger jeg da, er ikke fargen og tegningene riktig blir endel av inntrykket fort feil syns jeg. Alle rasene er da raser jeg kunne tenkt meg å ha en gang i fremtiden.(Sheltien har jeg jo da, bare en annen fargevariant, og tricolouren er nydelig den og)

Skrevet

Mynder er selvsagt øverst på listen (minus afghansk mynde, de har for mye pels til å se ut som skikkelige mynder).

Hvite salukier kommer høyt på listen. :icon_redface:

Synes også ulvelignende raser som husky, saarlos wolfhound og tamaskan dog er pene.

Skrevet

Ikke lett det der.. Er jo så mange flotte! Favorittene mine er:

Shiba - Utrolig vakker! Skal ha en slik en gang:)

Toller (jo mer hvitt, jo penere er de:)

Amstaff (gjerne hvit og brun)

Staffordshire bull terrier

Akita

Aussie (blue merle)

Skrevet
1. GOLDEN RETRIVER (En hvit og KOMPAKT, slik som de var i galmedager)

Finn en feil liksom :lol:

Selv er jeg svakest for schnauzer-pincherraser. En stram og fin dober eller riesen er utrolig flott og se på. Men det vakreste jeg vet tror jeg må være en helt knallsvart dvergschnauzer som er akkurat som den skal i kroppen - fordi jeg vet hvor mye jobb som ligger bak og de er så sjeldne.

Skrevet

Det blir veldig vanskelig å bare nevne noen få, men dette er i hvert fall noen av rasene jeg liker veldig godt utseende på, i tilfeldig rekkefølge:

- Kooikerhund

- Rhodesian Ridgeback

- Toller

- Finsk Lapphund

- Papillon

- Sheltie

- Staffordshire Bullterrier

og ikke minst, Tibetansk Spaniel, som jeg synes har et veldig sjarmerene utseende :lol:

Skrevet
Presa Canario

Corsi

Whippet

Am.Staff

Dogo Argentino

Schaefer (mørk)

OT: Men litt artig med whippeten i den "gjengen" der :lol:

Skrevet
1. GOLDEN RETRIVER (En hvit og KOMPAKT, slik som de var i galmedager)

2. Border Collie

3. Spektiiisk ? xD

Golden retriver var lettbygd og gyllen i "gamledager". Det er den moderne kjæledyrvarianten som er hvit og feit/klumpete/kompakt. :icon_fun:

Skrevet

har mange vakre raser jeg :rolleyes:

-Border collie

-Pyrre (face rase)

-aussie

-dobermann

-pischer

-boxer

-schæfer

... Tror bare jeg stopper der :lol: .. Liker så mange hunder :icon_fun:

Skrevet

Berger de pyrenèes a face rase- En harlequin pyrre med vakre store felt med sort og mye blå/grå "fluffy" pels :lol:

Grand Danois: En harlequin GD høy og slank med store fine tegninger

Labrador Retriever: En slank elegant sort labbis med et vakkert uttrykk, mørke øyne og pen skinnende pels DET er vakkert det :P

Skrevet

Flat Coated Retrieveren(men kun de sorte) . De har alt, verdens gladeste hunder, hale går altid, kjempe glad i mennesker, lydige, kjappe, en fantastisk nese, veeeldig elegant en fantastisk hund til alt :rolleyes:

men Irsk Setter har altid en spesiell plass i mit hjerte og der vil den altid være. En dag vil jeg ha med en sånnen også. Syns disse er verdens herligste på siden av flatten men de er mer jakthund føler jeg derfor falt ikke valget helt på den hunden men en dag :rolleyes:

Skrevet

Groenendael uten tvil! Se på Cane, Loke, Dina, Emma, Dina barna, Diesel og alle andre her inne da *sikle* Også hannen 2ne skal bruke på Dina da! :lol:

Også må jeg inrømme at Mallen kommer på en god 2plass.

Skrevet
Finn en feil liksom :lol:

Golden retriver var lettbygd og gyllen i "gamledager". Det er den moderne kjæledyrvarianten som er hvit og feit/klumpete/kompakt.

Altså. Jeg vet at de fleste golden i dag er gyldne, men min var faktisk kritt hvit helt til siste åndedrag !

Syntes de er utrolug mye penere når de er litt mer kompakte, og helt hvite. :P Har hatt en mørkebrun

kompakt med krøller også :P

EDIT: Vet ikke om du mener at denne er gylden jeg ?? Og feit kan han absolutt ikke kalles !

Shaggy:

i230894226_96376_7.jpg

også har vi Bonzo og Shaggy da:

i228234952_7579_7.jpg

Skrevet

I litt tilfeldig rekkefølge:

Basenji,

Rottweiler,

Boxer,

Saluki,

Schæfer,

Whippet,

Greyhound

Chinese Crested

Puddel i alle varianter

Doberman

Australsk Kelpie

(sikkert noen som er glemt :rolleyes: )

Litt ulike, men utrolig vakre på hver sin måte!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...