Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens vakreste hunderase?


Lizzie

Recommended Posts

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Det er så mange vakre at jeg syns det blir vanskelig å bestemme én.

Den aller vakreste er Storpuddel i nyfrisert lammeklipp. Kort og godt verdens vakreste hund med majestetisk holdning, massevis av sjarm og glimt i øyet.

Storpuddel er selvfølgelig en av mine store favoritter også. Ellers syns jeg riesenschnauzer, briard, dobermann, saluki og borzoi er flotte og stolte hunder. Og jeg kunne egentlig bare fortsette å nevne i fleng...

Når det gjelder min egen rase har jeg valgt hund etter egenskaper og ikke utseende :). Men en havanais kan også være vakker. Bare se på denne: http://www.rganghavanese.com/images/jamaca.jpg Og Theo er jo ikke så ille han heller: http://www.isaktheo.com/img/vakker.jpg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok si Smooth Collie der, er helt frelst!

Det å se en skikkelig flott Korthårs Collie trave .... trenger jeg å si mer?

De utstråler en styrke og eleganse som jeg bare elsker, og så har de så vakkert smil! :)

Ellers synes jeg at Europeiske og Amerikanske(ikke overdrevene) sheltier er helt fantastisk vakre, det samme med Bull Terrier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må bli Sheltien med sitt årvåkne blikk, nydelige hode og øynene som lyser av intelligens. Mangler litt på elegansen i form av størrelse, men de er så mye hund i liten størrelse at det veier opp:) Også er jo så klart collier nyydelige da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke velge en- sorry.

Men de nominerte er...: Tsjekkoslovakisk ulvehund, en velpelset, godt trent grå siberian husky med blå øyne, afghansk mynde, taigansk mynde og RR. Dessuten, en velpelset og vakker gronnis er et flott syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk store problemer med å bestemme meg.

Det vakreste jeg ser virkelig løpe er: Greyhound eller Spansk Galgo.

Oppstilt er det også delt: Mellom Terv og AK..... Begge rasene har sunde konstruksjoner og er våken i blikket. Ak vinner litt på at den er kort pelset. Jeg elsker muskelatur som synes tydelig.

I trav er det helt klart AK. Ingen ting er som en hund som virkelig tar steget ut og mann ser at denne hunden kan jobbe time etter time etter time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puddel (alle str.) i en perfekt klipp, gjerne sort eller hvit! King slår jo ingen selvfølgelig, men liker mange andre (som jeg ikke skal ramse opp her fordi det er en rase tråd).

tdogs_s077.jpg

Salukien og afganeren er de vakkreste av myndene. Ellers kan jeg jo nevne av en vakker terv eller gronnis heller ikke skader øyet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Afghansk mynde er verdens VAKRESTE rase!

Men selvsagt hadde jeg aldri valgt Portugisisk vannhund dersom jeg ikke hadde synes at også den er verdens vakreste :) For meg vil alltid mine egne raser være vakre på sitt vis.

Men det er noe spesielt med Afghaneren og dens skjønnhet, helt klart! Og jeg er veldig enig med Line og de andre som sier at et perfekt frisert storpuddel er et utrolig vakkert syn (da helst med en annen klipp en kontinentalklippen, prinsippsak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt synes jeg at en velstelt, velgående briard i topp kondisjon er det vakreste som finnes :rolleyes: , men jeg synes faktisk svært mange raser er vakre DERSOM de er velbygde og med gode bevegelser. Det finnes raser som gjennom sin rasestandard IKKE er velbygde dyr - og de finner jeg ingen skjønnhetstrekk ved, men altså hunder med normale eksteriøre trekk er vakre om de er rasetypiske, velbygde og velgående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror muligens jeg sier pyreneisk gjeterhund med korthåra hode (for eksempel denne vakre saken), men jeg syns liksom ikke jeg bare kan si det sånn uten å ha nevnt f.eks. australsk kelpie, groenendael, siberian husky (gjerne med litt brunt i!) og australian cattledog. Faktisk tror jeg det blir delt førsteplass mellom pyrre og cattledog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...