Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens vakreste hunderase?


Lizzie

Recommended Posts

Hvilken hunderase (ja, må velge en ;) ) er den vakreste og hvorfor mener du at den er det?

Min soleklare førsteplass går til Briard (og særlig fawn). Hvorfor? Bortsett fra at den lange pelsen gjør den til et bilde på estetisk nytelse, gir størrelsen og den naturlige reservertheten den en verdig og majestetisk holdning. Det er i grunnen bra at jeg ikke har en i hus selv, for jeg hadde aldri klart å se meg mett på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

Tervueren

Det finnes intet vakrere enn en velbygd, godt trent tervueren med varm rød farge, nok carbonage, god maske, og korrekt pels............. Den kombinerer alt - elegant uten å se hyper ut, robust uten å være tung, alltid våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke utdype det sånn veldig, for vet ikke mye om rasen, men utseendemessig så vil jeg svare Siberian Husky. En siberian husky, med tykk grå pels, ordentlig fyldig hale (litt sånn ulvaktig). (et pluss med lyseblå øyne), det er et herlig syn.

Syns de er veldig flotte å se på, og flotte bevegelser. (mulig jeg liker den så godt, fordi jeg er veldig fasinert av ulven)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ingen ting som slår en veltrent Sibirian Husky av langdistanselinje (ikke utstillingslinjer eller sprint). De er fantastisk flotte. Gjerne med isblå øyne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si to jeg :)

Pont audemere spaniel har jeg alltid vært fullstendig forelska i, den ser så rufsete ut, samtidig som den er morsom og elegant på sin måte. en annen fuglehund som er nyydelig er weimaraner, men jeg kunne nok ikke hatt noen av disse da jeg ikke jakter selv, men prøver å overtale kjære min til å begynne å intressere seg for jakt igjen..

Den andre (to fuglehunder teller nemlig bare som en) er awazach (litt usikker på skrivemåte) som bare er så pen. Har forferdelig lyst til å møte en sånn, og finne ut mer om rasen etterhvert. (Nå vet jeg bare at den er veldig pen og har ett rykte på å være delvis gretten.)

Ellers er hugolille veldig pen på sin egen måte. (Men synes ikke st. bernard er en typisk pen rase egentlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser flere har lagt til to :) så slenger meg på.

Sånn litt på alt så scorer nok Tollern ganske mange poeng. En mørk toller, med brun nese, fine passende hvite tegninger. God jaktlyst, iver etter å jobbe, samtidig en koselig familiehund og selvfølgelig godt gemytt.

Denne rasen liker jeg svært godt, men syns den virker litt "ødelagt", tror mye av det kommer av at den ble "plutselig" så populær. MEn det blir ikke med det første at rasen kommer i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si Chinese Crested.

Elegansen og personligheten til den rasen bare helt ubeskrivelig.

Både den nakne og puffen, men på hver sin måte.

Jeg er helt betatt av den rasen, og komme alltid til å ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borzoi: Vakker og elegant, ser så majestetisk ut =D

Wow! Noen som er enig med meg!

Afghansk mynde! De er så elegante og høytidelige! Finnes ikke noe flottere enn å se en afghaner trave! ;)

Du tar feil... En Afghaner traver ikke... Den flyter :)

Men Afghansk mynde er den som topper listene.... Selvsagt så er jo Bozoi ekstremt nydelige i mine øyne, men det er Afghaner som er verdens vakreste hunderase..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...