Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens vakreste hunderase?


Lizzie

Recommended Posts

Jeg syns Groenendael er verdens vakreste rase, dersom jeg må velge kun èn. Andre Belgere er også selvfølgelig pene, og jeg liker generelt sett fårehunder godt. Collie, Sheltie og til slutt, Saluki må med på listen :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
Guest Maritus

Ja, så kommer jeg da som BARE må ta opp litt eldre tråder. Nå er det bare EN hund som topper listene her.

Det er storpuddel. Av fargen rød og aprikos topper enda mer. Jeg ble helt forelska da jeg så huseirenes aprikospuddeltisper :ahappy: At det finnes noe så sjarmerenes, og i tilegg får jeg hjelpe ganske mye til med dem, noe som ikke får dem til og synke ned på lista heller. Gjett hva slags rase som kommer i hus når jeg blir voksen :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schäferhund :yes: Selvfølgelig mange andre flotte raser, men ingen som kan måle seg med Schäferhunden i mine øyne. Og ja, jeg har Schäferhund på hjernen og om alt går etter planen kommer en liten Schäferhundtispe til om 1-2 år. Gleder meg allerede. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er lov å nevne en så blir det Berner sennenhund!

Berner Sennen.

Nydelige farger.

Ser så snill og god ut, ordentlig "bamsehund"

Og den er med på alt.

Kommer alltid til å ha et hjerte for Berner Sennen, bare synd de ikke blir så gamle.

Berneren jeg er oppvokst med er nå 12 år, frisk og sprek :blink:

Hvis det er lov å nevne fler så blir det siberian husky, Welsh springer spaniel, langhåret shæferhund, og irsk ulvehund ! Og finsk lapphund!

Og og og ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dille for alt med kort glatt pels, velbalansert kropp, og tydelige muskler.. Derfor klarer jeg ikke velge en av de.. lista strekker seg fra Dobbermann, amstaff ol til de korthårede mynderasene! (spesielt whippet da selvsagt)

Og Boxeren står høyt på lista.. Hadde jeg snubla borti en bokser som på bildet lenger oppe i tråden her hadde jeg bare blitt sittende å se på den..

Og så er en kritt hvit storpuddelhann med skikkelig puddelklipp fantastisk!

boxerdo3.jpg

Herreguuud, noe så vakkert... den stråler jo, og det er et bilde! tenk åssen den er når den er fri!

*smeeelt, renne ned av sofaen*

Dobbelpost, mod Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken hunderase (ja, må velge en :kiss: ) er den vakreste og hvorfor mener du at den er det?

Min soleklare førsteplass går til Briard (og særlig fawn). Hvorfor? Bortsett fra at den lange pelsen gjør den til et bilde på estetisk nytelse, gir størrelsen og den naturlige reservertheten den en verdig og majestetisk holdning. Det er i grunnen bra at jeg ikke har en i hus selv, for jeg hadde aldri klart å se meg mett på den :blink:

Jeg må si portugisisk vannhund. Når jeg er på utstilling eller stevner er portisene det første jeg ser. Synes de skiller seg sånn ut. Da jeg var på utstilling i Tønsberg for noen uker siden var det kun én portigiser der, og det var den første hunden jeg så da jeg gikk inn i lokalet. Tøffe hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Golden retriver var lettbygd og gyllen i "gamledager". Det er den moderne kjæledyrvarianten som er hvit og feit/klumpete/kompakt. :icon_fun:

He, he, jeg satt også å lurte på hva som var "gamle dager", flott at de gyldne og lettere golden retrieverne er kommet litt tilbake.

Nuvel - hvem er vakrest i landet her? Klarer ikke velge helt, må definere hva som er "vakker":

Doberman er en estetisk nytelse, likeens en velbygd Siberian Husky, begge utsråler styrke/utholdenhet og har vakre tegninger.

Salukien er den edleste, helt 1001 natt. En slik hund må selvsagt ha persiske tepper å ligge på. Ikke noe VetBed her :wub:

Afghaneren hadde kommet høyt uten den rare halen som ikke helt matcher resten :)

En velstelt sheltie eller collie er pent.

Men jeg ville ikke eid noen av dem, he, he. En gang springer - alltid springer. Den er også utrolig vakker når den er velstelt og blank, men stygg som juling med ullen pels og dårlig klipp...

Strihårede hunder (kjønnshår på hele kroppen - utrolig bra sammenligning!) og hunder med bart er ikke greia for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...