Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens vakreste hunderase?


Lizzie

Recommended Posts

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Doberman :)

Første gang jeg møtte en var jeg vel i barnehagealder. Jeg ble så forelsket i hunden og rasen at mamma måtte bære meg bort for jeg nektet å gå. Har siden den gang sagt at jeg skal ha en av disse fantastisk vakre hundene. En gang i framtiden når det passer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strihåra/korthåra vohrster(??) er nok den vakreste... Eller, Weimaraner (?) (Det var da frykelige vanskelige hundenavn da gitt! ;) ) på en god andreplass.

Korthåret kanskje? Strihåren er skjeggedyr med sånn kjønnshåraktig pels på resten av kroppen. ;) Min fullstendig subjektive mening, selvsagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag anser den står mellan Grand danois och Rhodesian Ridgeback.

Otroligt fina färger, majestätiska när de springer och imponerande stillastående också.

Rhodesian Ridgeback uten tvil! + de har en flott størrelse, normal nese, ører og hale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å velge egen rase er feigt... :)

Vakrest: Dobermann (rett og slett en estetisk nytelse - alt fra farger og pels til bygningen, som verken er for kraftig eller for tynn), med Ridgeback som god nr 2.

Kulest: Boxer (helst brindle) og Bullterrier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med en hel del av de andre her og må si at Siberian Husky, helst med blå øyne, er noe av det vakreste som finnes! Det er nydelige hunder,det.. ;)

Ellers har en forkjærlighet for schæfer (selvsagt) fordi mange av dem har en verdighet og selvfølgelighet i måten å være på som facinerer meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korthåret kanskje? Strihåren er skjeggedyr med sånn kjønnshåraktig pels på resten av kroppen. ;) Min fullstendig subjektive mening, selvsagt. ;)

Jomen, jeg liker den strihåra jeg... :) Nettopp pga skjeggepelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, glemte å si hvilken rase jeg synes er finest.. Det finnes mange flotte raser, men den fineste jeg har sett 'live' må være Greyhound, Saluki følger ikke langt etter. Finnes flere fine mynder, men har kun sett dem på bilder, feks Azawakh og Sloughi. Utrolig synd at de ikke passer mitt bruk slik ting er nå.

Ellers er jo både Pointere og Korthårede Vorstehere veldig flotte hunder, for ikke å snakke om en fullpelset Groenendael. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes så mange nydelige hunderaser, jeg synes f.eks at veldig mange av spisshundene er utrolig nydelige utssendemessig (Alaskan malamute, siberian husky, samojed, akita, shiba osv..).

Men, mine store favoritter er uten tvil Riesenschnauzer og shetland sheepdog ;) <3

http://i7.photobucket.com/albums/y268/Tina...imes-man-en.jpg

(en nydelig hund fra oppdretteren som Phoebe kommer fra)

Gebories20Xante.jpg

(funnet her:

http://images.google.no/imgres?imgurl=http...6lr%3D%26sa%3DN )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...