Jump to content
Hundesonen.no

Jeg vil se!

Recommended Posts

Jeg tenkte at vi kunne blåse litt liv her inne ved og lage en bildetråd med "jeg vil se" 

Den går egentlig bare ut at den siste som kommenterer skriver "jeg vil se en hund som sitter bamse" f.eks. Det går ut på hva DU vil se, om du vil se en hund som koser med pus, tigger, sitter bamse, ligger i senga eller går fot er helt opp til deg 😍 

Du som legger ut bilde kan selfølgelig skrive "jeg vil se..." under ditt eget bilde som nestemann. 🌼

Jeg vil se en hund som hopper i snøen! 😁

1 time siden, LinsorCollie skrev:

*klipp bilde*

Var dette innafor? 🙈

Jeg vil se hund som tigger.. 😂

Denne kan Lyn ta, smisketrynet som mener drektigheten gir henne rett på alle matene i hele verden :lol:

FB_IMG_1574371388042.thumb.jpg.173126fe9a18d522fc5945479966f3c7.jpg

Jeg vil se en hund som ikke er enig med eieren sin :D

• Like 3
  • Haha 3

Forumet fortsetter under annonsen

Jeg vil se en hund som virkelig storkoser seg med noe å spise. 

20190501_234143.jpg

Edited by trill
  • Like 1

1 time siden, Nathalie98 skrev:

Hund som både bader og er uenig med eieren om å komme opp 🙈

Jeg vil se en hund som hopper!

Jeg vil se en hund baser i snø

6F1DA424-4F98-4DD6-AB47-B218A87CBCC8.jpeg

• Like 1
  • Haha 2

3 timer siden, Milius skrev:

Jeg vil se en hund som gjør favorittrikset sitt 

Vanskelig å fange på bilde, men hun snurrer 😂IMG_20191122_231852.thumb.jpg.34bde739f59f9b0bc916d37795921bd2.jpg

Jeg vil se en hund på fjellet!

• Like 1

8 hours ago, Anooni said:

Jeg vil se en hund på fjellet!

Høyeste toppen vi har besøkt; Saana i Finland på 1029 moh.

saana.jpg

Jeg vil se en hund på utstilling!

• Like 3

På 11/22/2019 at 4:49 PM, Miloficent skrev:

Jeg vil se en hund med et rart ansiktsuttrykk🤭

Jeg vil se rare posisjoner/bevegelser

0EDFC574-38E1-488C-B67D-5FD3728D7AD9.jpeg

Edited by tmp

1 time siden, Anooni skrev:

Jeg vil se en hund trene agility! 

83B19BA9-9E5C-4EFF-803D-6F0B0F43F84F.jpegMin Albert og bilde tatt av Helene Dybedal 😊

Edited by tmp
  • Like 2

5 hours ago, LinsorCollie said:

Jeg vil se en rosettvegg! 😍

Fra mine crazy cat lady-dager ;)

994772_10151662837696005_920803354_n.jpg

Hunden har ikke rosettvegg som sådan, men jeg henger opp det vi vinner i løpet av året, også pakkes det bort etter hver sesong. I år ble det ikke så mye; 3xVG på utstiling, gjennomført BPH og godkjent duftprøve i nosework.

rosetter2.jpg

Jeg vil se en hunderelatert tatovering!

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg tviler ikke på at utelukkende positiv trening fungerer for mange hunder. Jeg tror derimot også at det finnes tilfeller der men trenger litt hardere skyts. Det er denne holdningen til at det kun finnes en måte å trene hund på, 100% positivt, som provoserer meg litt. Mange positive trenere er så fanatiske at positiv trening oppfattes litt som en tvangstrøye de forsøker å tre over huet på alle, alt som ikke er positivt klassifiseres konsekvent som vold og mishandling. Det er en svart-hvit argumentasjon uten noen form for nyanser. Å si "nei", klappe eller trampe i bakken er ikke positiv trening, men å kalle det vold er å dra det litt vel langt. Jeg tenker det verste som skjer pga. dette programmet er at folk fortsetter å si "nei" og lærer seg å trampe i bakken. Altså, hvor farlig er egentlig det? Vi ser ikke et bifall av kjefting, rykking i båndet, nakkeskinnsrøsk eller å gripe truende tak i hunden som jeg tror er de vanligste, instinktive måtene å håndtere utagering på. Måten matmor til Nicko reagerer på i episode 4 er et godt eksempel på hva jeg ser på tur, og her veileder Maren matmor og viser til en bedre måte å håndtere dette på. Jeg ser i alle fall at Maren bruker mange fine metoder i programmet og synes det er synd at det kun fokuseres på de få metodene hun bruker som ikke er helt i tråd med positive treneres verdier.
    • Har ei 2,5 åring som kan plutselig bli redd ting/folk hun aldri har reagert på før. Noen dager er hun helt vanlig, mens andre dager er det skummelt. dette begynte for litt under en uke siden. Noen som har erfaring med dette? Kan det være løpetid som har skylda? da jeg vente løpetid om ett par uker
    • Film? Denne er fra NM i rally i 2015. Dere ser og hører forstyrrelsene rundt, det er også en ring rett ved siden av. Noen år tidligere var Odin like ille som Iris, bare på andre hunder, og reagerte på lang avstand, ofte så fort han så dem. (og ja, han er litt berørt, men det er også et sinnsykt krevende miljø)  
    • Jeg snoker ofte litt inne på denne tråden siden jeg har en 'problemhund' selv. Han sliter mye med angst og noe med utagering og vi har jobbet med atferdskonsulent i ett år nå. Endringene jeg ser i hunden min, måten jeg forstår utageringen hans på (han er ikke bøllete, han er redd), o.l. har vært helt nødvendig for at vi har kunne gjøre fremgang. Og stigma rundt problemhunder gjør at jeg ikke vil la meg filmes hvertfall.  Jeg tenker at med hunder med skikkelig atferdsproblemer så er det vanskelig å filme og vise klipp. Det er ikke gøy å følge oss i ett år hvor vi holder på med bygging av selvtillit (nesearbeid og spor), styrke ro (ligge stille på seng) eller motbetinging. Når vi jobber med motbetinging står vi langt unna andre hunder og gir godbiter. Over lengre tid har vi gått nærmere og nærmere. Det er treigt. Det er kjedelig. Men det funker. Han kan nå hilse på folk, leke med hunder og vi kan ha besøk. Jeg må ofte ta valg for han og 'holde han litt i hånda' men han er en fungerende hund. Poenget er jo at det ikke finnes noen quick fix. Jeg tenker at fra Bølle til Bestevenn er et tv-program, ja, men at det burde legges mer fokus på hvordan prosessene har blitt forenkla og at folk ikke skal prøve dette hjemme selv med hunder som Iris uten støtte fra en erfaren person! Jeg har nå masse venner som sender meg melding med tips fra Bølle til Bestevenn. Det er kjedelig og sårende når vi har kommet så langt og plutselig vet alle bedre enn meg. 
    • Gjennom all tid har mennesker oppdratt hunder. Noen brøler til hunden, noen vipper dem over på ryggen, noen rykker hardt i halsbåndet, noen slår/sparker bikkja.  Alle har vel hørt om metoden for å gjøre en valp renslig var å stappe nesa dens ned i tisset/avføringen. Naboen sin metode for å få schæferene til å slutte å klikke på andre hunder var å dra dem hardt i øra. Det virket ikke på noen av dem. Jeg har tilogmed sett folk løfte opp hunden og gi den ris på rompa.  Og slike metoder vet vi alle om. Dessverre har hunder sikkert i all tid måtte finne seg i å bli behandlet dårlig av mennesker. (Men som oftest har de til tross for det blitt bra hunder ❤️)
      Jeg håper og tror at metoder blir mer riktige, og mer velfungerende etter hvert. Vi hundeeiere ønsker å få velfungerende hunder, og det klarer ikke alle. Noen hunder blir dessverre avlivet fordi man ikke får dem til. Det gjelder også for flinke hundeeiere som bare trener positivt. Noen hunder trenger klare grenser. (akkurat som barn, så er de veldig forskjellige)
      Så hvis man er så heldig at tramping i bakken/klapping med hendene er det som skal til for å bryte transen til hunden, så Jippi! 🎉 Og ødelegger det hunden, så er det vel ikke så mye håp for den? Det er en verden der ute som kan skremme mange hunder. En bil i seg selv er nok mer stressende å møte for Iris enn ett tramp i bakken. (Og jeg tror som Maren sa, at Iris sin reaksjon på bevegelige ting er etterhvert blitt en uvane som må brytes, enn at det er redsel) Det jeg mener er at det er mange metoder for å oppdra en hund. Jeg tror ikke dette programmet lærer oss verre metoder enn det som allerede er der ute
  • Nylig opprettede emner