Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

35 minutter siden, JeanetteH skrev:

Ikke her i huset :lol: Jeg hadde litt lyst til å lage asiatisk glasert ribbe, men lot tradisjon være bittelitt tradisjon :P 

Stakkars K :lol: 

11 minutter siden, SFX skrev:

Jeg tror kanskje ikke ørepropper funker mot stemmer i hodet! :-D 

Prøv! Du kommer til å synes de er så ekle å ha i ørene at du ikke tenker på annet - og da hører du ikke stemmene heller :lol: 

11 minutter siden, SFX skrev:

Jeg var ute en tur med hundene, og det var sjenerøst å kalle det som er ute for snø. Mer slush. Jeg vil ha fem minus... 

Det som kommer ned her er definitivt snø, men sånn snø som er ubrukelig inntil den har hatt ei frostnatt :D Det er skikkelig masse snø! MASSE!!!! 

4 minutter siden, JeanetteH skrev:

Ikke sjokkert, men de er litt vant med standard brunsaus og poteter. Grønnsaker er amerikansk blanding om det er noen grønnsaker :P  Nei altså alle er ikke så ille, men det er litt A4 i hverdagskosten. K har vel hatt mer variasjon i kostholdet sitt det året vi snart har bodd sammen enn han har hatt hele sitt 38 år gamle liv :lol: 

Du driver med slik matmisjonering, du :lol: 

4 minutter siden, JeanetteH skrev:

Pinnekjøtt kødder jeg ikke med :lol: Men jeg er glad i surkål og rødkål til :P 

Rødkål er innafor :D 

Selv om jeg har skapene fulle av sjokolade, kaker og annet snadder, så sitter jeg og gumler tørkede dadler, aprikoser og svisker... Det er nesten så jeg er redd jeg er i ferd med å bli... ehhhhh... voksen? :o 

Det var forresten kjempelurt å iføre hundene regndress før lufteturen ja. Nå er de fortsatt tørre og fine i pelsen, og gulvene mine er IKKE fylt av vann :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Guest Belgerpia
55 minutes ago, Siri said:

:lol: Men ribbe ER salt, pepper og brun saus :D 

 

What she said...

45 minutes ago, JeanetteH said:

Ikke her i huset :lol: Jeg hadde litt lyst til å lage asiatisk glasert ribbe, men lot tradisjon være bittelitt tradisjon :P 

Men pinnekjøtt kødder du ikke med?
Man skal ikke tulle med ribba - i alle fall ikke til jul. (og asiatisk glasert ribbe har jeg smakt, og det smaker skikkelig skikkelig æsj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

What she said...

Men pinnekjøtt kødder du ikke med?
Man skal ikke tulle med ribba - i alle fall ikke til jul. (og asiatisk glasert ribbe har jeg smakt, og det smaker skikkelig skikkelig æsj)

Pinnekjøtt er heldig for en vestlending  altså for meg er ribbe en søndagsmiddag og har ikke noe med jul og tradisjoner å gjøre overhode. 

Men det høres bra ut, og alt som høres bra ut må prøves en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri skrev:

Sorry for å oute deg :lol: 

Hva? Uten SOPP? Også sopp som er så godt? Ikke at jeg vet hvilken sopp han derre Hellstrøm bruker altså, men læll... 

 

Du blir nok tilgitt :lol: 

Ja, uten sopp. Det er bare jeg som spiser det her, med mindre det er stekt med løk og bacon. :aww: 

3 timer siden, Sanne skrev:

Jepp det var ikke dette vi ventet oss. Men vi tar det heldigvis med et smil da, får jo ikke gjort så mye annet når det først skjer... :) 

Veldig fine naboer :heart: 

Og @Siljus da, som kasta seg rundt tvert og dro nedover for å redde Ori ut av stresset, fordi hun kunne komme seg kjappere nedover enn meg. Stakkar liten, han som er så redd folk og så kommer det fire brannmenn + div andre instanser inn i hjemmet hans :( Han har taklet det greit da, var helt i hundre ute nå og ingen reaksjoner på folk, så han virker å ha berga, mest sannsynlig mye takket være at Silje fikk han ut av situasjonen så kjapt :heart: 

Har jo bare gode folk i livet vårt :wub: 

Så bra at ting gikk relativt greit da alt tatt i betraktning. Det viktigeste når uhellet først er ute er jo å ha folk rundt som kan stille opp når det trengs :)  
Håper resten ordner seg uten noe problem for dere :)  

3 timer siden, Ozzy skrev:

I disse strømpebukse-dager

Etter jeg så den klarer jeg ikke kle på meg strømpebuksa uten å flire litt for meg selv :lol:

 

Han er morsom! :D  

2 timer siden, SFX skrev:

Jeg vet ikke hva slags vær dere har, men eneste måten å få klesvasken tørr utendørs her nå er om jeg setter ut tørketrommelen.

Da har vi samme type vær. Bare det at det nærmer seg storm styrke i vindkastene her i tillegg. :pinch: 

5 minutter siden, Siri skrev:

Du driver med slik matmisjonering, du :lol: 

 

Det er vel egentlig den eneste type misjonering som er innafor :aww: 

 

Jeg sovnet plutselig på sofaen jeg. Så nå håper jeg bare at jeg ikke har ødelagt hele natta for meg selv. Det er en viss fare for at jeg får angre på dette senere i dag. Og i morgen når vi skal være på Power ikke så alt for lenge etter åpningstid. :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribbe er hverken jule eller søndagsmiddag, så det så.. :sleep: Altså, jeg spiser av ren høflighet hvis det blir servert men ikke fordi det er godt. 

Pinnekjøtt derimot..:drool: med masse hjemmelaget kålrabistappe, sånn typ 10 liters kasserolle..:ahappy:

..og med tanke på reklamen som gikk i jula..torsk er kattemat med mindre det er røket torsk .:drool:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg trumpet muttern med på å endelig lage pinnekjøtt, men den gang ei. Ligget hele dagen i senga med omgangssyke, kjempemoro. Lukt av pinnekjøtt og kvalme var ingen god deal for dagen...

Hundene har i grunnen vært veldig tålmodige i dag, så da fortjente de virkelig å få bli med ut på tur i skogen selv om jeg ligger inne. Godt elendigheten ikke kommer alene - punkterte midt i Sandefjord på lillejulaften, så har jeg utsatt å bytte alle dekk på bilen (takk og pris for to sett vinterdekk!) pga. elendig vær, nå dette. Og selvfølgelig fikk Lyn løpetid midt i jula :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, JeanetteH skrev:

Pinnekjøtt er heldig for en vestlending  altså for meg er ribbe en søndagsmiddag og har ikke noe med jul og tradisjoner å gjøre overhode. 

Jeg hadde tenkte å være litt utagerende da jeg lagde pinnekjøttet på julaften, og var ute i skogen for å finne einer å ha i vannet... men så fant jeg ikke noe sånn umiddelbart, så da får jeg heller prøve det neste gang :D 

19 minutter siden, *Kat84* skrev:

Du blir nok tilgitt :lol: 

PuhhhH! 

19 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ja, uten sopp. Det er bare jeg som spiser det her, med mindre det er stekt med løk og bacon. :aww: 

Tsk tsk tsk... for en familie :aww: 

7 minutter siden, QUEST skrev:

..og med tanke på reklamen som gikk i jula..torsk er kattemat med mindre det er røket torsk .:drool:

Torsk... med masse stekt bacon - det er jo snadder :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg hadde tenkte å være litt utagerende da jeg lagde pinnekjøttet på julaften, og var ute i skogen for å finne einer å ha i vannet... men så fant jeg ikke noe sånn umiddelbart, så da får jeg heller prøve det neste gang :D 

 

Jeg fant denne oppskriften da, så litt morsom ut den også :P 

Eller denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var visst ikke helt ferdig med denne pinnekjøttfarsen.... nå har ho vært ute tre ganger med diare. Og jeg løper rundt i regnet med hodelykt for å sjekke at det ikke er blod i avføringa- er det rart vi hundefolk blir sett litt rart på...

Men litt naturlig helaften fikk jeg med meg:GrinBlue:

Hvis dere var på besøk hos noen, og dette ble sagt: det står tannbørster dere bare kan bruke oppi tannglassen på badet. Alle gjester bruker de, så bare tar jeg de på kokvask etterpå..

Hadde dere brukt tannbørsten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

 

Hvis dere var på besøk hos noen, og dette ble sagt: det står tannbørster dere bare kan bruke oppi tannglassen på badet. Alle gjester bruker de, så bare tar jeg de på kokvask etterpå..

Hadde dere brukt tannbørsten??

Haha, nei. 

Hadde jeg planlagt å overnatte, hadde jeg hatt med egen. Og hvis ikke hadde jeg ikke sett behovet for å børste tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

 

Hvis dere var på besøk hos noen, og dette ble sagt: det står tannbørster dere bare kan bruke oppi tannglassen på badet. Alle gjester bruker de, så bare tar jeg de på kokvask etterpå..

Hadde dere brukt tannbørsten??

Nei. :P

Lysene blinker her. Nå er jeg spent på om strømmen går eller ikke. Vi er heldigvis ferdig med nødvendigheter som krever strøm i dag. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles hjemme i trøndelag og koser meg. I dag har vi vært på skitur med trivelig selskap. Felixen ble med da jeg ikke trodde han ville trekke noe særlig, men han tok seg helt ut han og ble helt kake etterpå stakkar. Ikke helt i den kondisjonen han har brukt å være i. 

Nå er det avslapping på planen etter middag hos pappa og besøk hos venninne. Jeg har spist altfor nye snop og grugleder meg til "avsukring" på nyåret :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Debbie skrev:

Vi var visst ikke helt ferdig med denne pinnekjøttfarsen... nå har ho vært ute tre ganger med diare. Og jeg løper rundt i regnet med hodelykt for å sjekke at det ikke er blod i avføringa- er det rart vi hundefolk blir sett litt rart på...

Men litt naturlig helaften fikk jeg med meg:GrinBlue:

Hvis dere var på besøk hos noen, og dette ble sagt: det står tannbørster dere bare kan bruke oppi tannglassen på badet. Alle gjester bruker de, så bare tar jeg de på kokvask etterpå..

Hadde dere brukt tannbørsten??

God bedring til prima, håper hun blir bedre snart :)

 

Og nei, hadde aldri brukt samme tannkost som andre:pinch:

6 minutter siden, maysofie skrev:

Pinnekjøtt som restemat, funker det???

Selvfølgelig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Jeg fant denne oppskriften da, så litt morsom ut den også :P 

Eller denne!

NææææææææiiiI! Ikke BBQ da *grøsser langt inn i ryggmargen*... men den andre der så snasen ut :D 

14 minutter siden, maysofie skrev:

Pinnekjøtt som restemat, funker det???

Funker gull. Så du ikke oppskrifta som Jeanette linket til? Jeg har brukt pinnekjøtt-kjøtt i kjøttsuppe f eks :) 

Jeg klippet poter på Willy da strømmen plutselig gikk. Det ble veldig mørkt :lol: Den kom tilbake etter bare noen minutter da, heldigvis :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JeanetteH skrev:

:lol: Jeg har FREEDOM! 

Jeg sa ikke at du ikke har regler :-D 

Sitat

Ikke sjokkert, men de er litt vant med standard brunsaus og poteter. Grønnsaker er amerikansk blanding om det er noen grønnsaker :P  Nei altså alle er ikke så ille, men det er litt A4 i hverdagskosten. K har vel hatt mer variasjon i kostholdet sitt det året vi snart har bodd sammen enn han har hatt hele sitt 38 år gamle liv :lol: 

Det er egentlig veldig interessant å bli kjent med andre familiers vaner, det er en form for intimitet. 

Sitat

Pinnekjøtt kødder jeg ikke med :lol: Men jeg er glad i surkål og rødkål til :P 

Det er tillatt :-P 

Sitat

Men den glasserte ribben gleder jeg meg til å prøve, så om jeg kommer over en 1-2 kg ribbe i morgen så kjøper jeg og kaster i frysen. 

Jeg må forsøke å kjøpe pinnekjøtt så jeg har til påskeaften. Pinnekjøtt er for alle aftener.

2 timer siden, Siri skrev:

Prøv! Du kommer til å synes de er så ekle å ha i ørene at du ikke tenker på annet - og da hører du ikke stemmene heller :lol: 

Da vil jo en stram strikk rundt stortåa ha samme effekt ;-) 

Sitat

Det som kommer ned her er definitivt snø, men sånn snø som er ubrukelig inntil den har hatt ei frostnatt :D Det er skikkelig masse snø! MASSE!!!! 

Det er snø av utseende, men veldig tung og rik på vann.

Sitat

Selv om jeg har skapene fulle av sjokolade, kaker og annet snadder, så sitter jeg og gumler tørkede dadler, aprikoser og svisker... Det er nesten så jeg er redd jeg er i ferd med å bli... ehhhhh... voksen.

Voksen, gammel, potet, pottet.

2 timer siden, Belgerpia skrev:

What she said...

Men pinnekjøtt kødder du ikke med?
Man skal ikke tulle med ribba - i alle fall ikke til jul. (og asiatisk glasert ribbe har jeg smakt, og det smaker skikkelig skikkelig æsj)

Jeg har lært at det ikke er lov til å si æsj om andres mat.

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Pinnekjøtt er heldig for en vestlending  altså for meg er ribbe en søndagsmiddag og har ikke noe med jul og tradisjoner å gjøre overhode. 

What she said. Ribbe er uviktig for meg.

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Men det høres bra ut, og alt som høres bra ut må prøves en gang :P

Det er en god filosofi. Du har lagd god mat til meg flere ganger! 

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Da har vi samme type vær. Bare det at det nærmer seg storm styrke i vindkastene her i tillegg. :pinch: 

Jeg tenkte mer på at snø og kuldegrader gir dårlig klestørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

NææææææææiiiI! Ikke BBQ da *grøsser langt inn i ryggmargen*... men den andre der så snasen ut :D 

Bbq er pinnekjøttmishandling. Men dem andre hørtes veldig godt ut ja :D

Vi bruker rester i lapskaus i stedet for vanlig saltet kjøtt. Det er snadder! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Så bra at ting gikk relativt greit da alt tatt i betraktning. Det viktigeste når uhellet først er ute er jo å ha folk rundt som kan stille opp når det trengs :)  
Håper resten ordner seg uten noe problem for dere :)  

Jepp :) Ja dette er så sant! Og vi har heldigvis bøttevis med gode folk i alle retninger. Mora til samboer kommer med kalkunmiddag på nyttårsaften og familien min stiller der det trengs om det er noe, så vi er ikke i manko på hjelp hvertfall! 

Virker som resten kommer til å gå på skinner heldigvis^^ 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SFX skrev:

Da vil jo en stram strikk rundt stortåa ha samme effekt ;-) 

Det er sant... eller rundt hodet... eller sett en tegnestift i rumpa... :P 

Sitat

Det er snø av utseende, men veldig tung og rik på vann.

Sånn ca det ja :P Nå tror jeg den har blitt litt mer vannfylt her også... men da ser den ikke like vakker ut igjen da, når den faller sammen :aww: 

Sitat

Voksen, gammel, potet, pottet.

:ermm:

12 minutter siden, *Kat84* skrev:

Bbq er pinnekjøttmishandling. Men dem andre hørtes veldig godt ut ja :D

BBQ er i grunnen mishandling av kjøtt. Jeg er muligens preget av at hver gang jeg har spist noe sånt, så har jeg blitt dritdårlig om natta etterpå :aww: 

Nå driver strømmen og går - og kommer tilbake - og går... og kommer tilbake her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Tror jeg må få kjøpt kalkun imorgen. Er jo snart nyttårsaften. Synes ofte det er de største som er igjen om en venter for lenge med å kjøpe inn.

Hvor bør en kjøpe? 

 

Husk den bør tine også, så lurt å kjøpe i morgen ;) 

jeg hadde kjøpt bare på en vanlig matbutikk ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...