Gå til innhold
Hundesonen.no

Krok til bakluke


Recommended Posts

Sommeren er her! Hva gjør dere med hund i bil i varmen? Å ikke la den sitte igjen lenge er en selvfølge, men hva kan man gjøre for å gjøre det så behagelig som mulig når den må vente litt i bilen? 

Funker de billige friskluftskrokene til bakluke? Kan man fortsatt låse bilen om bakluka står på gløtt?

Og hvordan gjør dere det med vann til hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vann til hundene, men opplever at det blir veldig fin temp i bilen om bakluka står på gløtt, feks med en sånn krok (og ja den kan låses da) sammen med åpne vinduer ellers så det blir gjennomtrekk. De er aldri så lenge i bilen når det er varmt at jeg stresser med å ha vann tilgjengelig, det er stort sett bare på trening de må være i bilen og da får de ut å både drikke og bade jevnlig begge to. Ellers er jo silvershade duk helt genialt. Den tar helt sykt mye varme og selv bil som står midt i solsteken blir kjølig og behagelig (så lenge det er lufting oppe). Evt kjøp en sånn reflekterende plate for å legge over frontruten bare på biltema eller noe. Det er kanskje ikke all verdens, men gjør helt sikkert en forskjell om man parkerer med fronten mot sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silvershade får jeg visst ønske meg til bursdag eller noe, det var dyrt. Har lest gjennom den gamle tråden nå, takk  :)

Da blir det Trixie-krok, vindusgitter og vifte om jeg finner en billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ulike kroker, men to ulike lengder. Bruker dette bestandig nå når det er varmere i været, i tillegg til at alle fire vinduene på bilen står litt åpent. I tillegg legger jeg ofte på "folie" ( som en får kjøpt til å dekke ruta med på vinteren) som fungerer supert. Har bestandig vann i bilen, da mine lar skåla stå.

Du får også kjøpt silvershade, som mange bruker på bilene sine. De koster litt, men de er verdt det hører jeg de sier.

Jeg kjøpte mine kroker på dyrebutikk og en hos ei treningsvenninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.5.2016 at 7:21 PM, Malamuten said:

Ellers er jo silvershade duk helt genialt. Den tar helt sykt mye varme og selv bil som står midt i solsteken blir kjølig og behagelig (så lenge det er lufting oppe).

Takk! Tenkte akkurat på dette idag, at det må jo finnes noe hjelpemidler for å parkere hunden om sommeren. Så bilen kan stå i sola også? har aldri sett noen har brukt dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Schæferblanding skrev:

Takk! Tenkte akkurat på dette idag, at det må jo finnes noe hjelpemidler for å parkere hunden om sommeren. Så bilen kan stå i sola også? har aldri sett noen har brukt dette før.

Absolutt. Det fungerer helt sykt bra. Brukte min bla på et ukes kurs for noen sommere siden hvor det ikke var en flekk med skygge der vi kunne parkere og bilen sto hele dagen med hundene inni. Opp med alle fire vinduer og duken over bilen og det var fin fin temp inne i bilen :) De koster litt, men de holder seg jo bra så kjøper man en sånn og behandler den normalt så har man lenge. Jeg kjøpte den største, men ville vel ha anbefalt en str mindre enn den med mindre man har veldig stor bil (typ stor kassebil) da den blir litt tung og håndtere og tar en del plass etter man har tatt den ut av pakken og brukt den. Det er jo ingen krise om man ikke får dekt hver en cm av bilen, får man dekt taket, frontruten og en god del nedover sidene så har man tatt det meste også kan man jo evt tilpasse litt med å parkere med fronten mot solen for å begrense hvor mye sol som treffer bilen på en gang. Men dette som alt annet er jo greiest å bruke når man er i nærheten eller sjekker hundene ofte sånn i tilfelle noen finner på å plukke den av eller noe skjer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...