Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå, April

Recommended Posts

4 timer siden, Tonje skrev:

Oida? Men da må man vel ha tatt ganske store doser? 

Jeg heiv innpå nr 4 for et par-tre timer siden, men nå er det vondt igjen, så da kan jeg vel konkludere med at de ikke funker lenger :no: Jeg har aldri vært plaget med noe som helst over lengre tid og kjenner at jeg begynner å bli smått bekymra...

Sånn ellers har jeg hatt en super dag da. Samboern ble med på tur i sola, var ute i to timer. Så kjøpte vi oss grill og utebord og kosa oss ute med årets første grillmat og en kald cider :ahappy:

Stor dose, men ikke så mye som en hel håndkjøpseske.

Jeg sovner nesten av 2 Paracet, så jeg hiver innpå etpar hvis jeg ikke får sove. Som regel skyldes søvnløsheta smerter i hofter og bein, men sist vi hadde møte på jobb hadde jeg tatt 1 g Paracet for hodepine. Jeg var litt bortreist på det møte kan man si.

1 time siden, JeanetteH skrev:

Fy søren, var akkurat inne for å lese litt i pedigree dogs exposed.

Også finner jeg dette bilde og tenker "ahhhh en forbedret Nappe valp"

5%2Bwks%2Bold%2Bextreme.jpg

nei da folkens... dette er vist det siste nye innen

heshimiwa.jpg

evangel_lion_della_baia_azzurra_photo144

GD...

OMG!!! Den må da være en blanding av nappe og GD? 

1 time siden, Malinka skrev:

Heeyyy.... jeg vil også på vinkveld og skravling på Godset!!!! Skål! :vin:

Du er også hjertelig velkommen :D. Har til og med overnattingsplass, jeg vøtt :D

9 minutter siden, Justisia skrev:

Har så lite lyst til å stille idioten i Ålesund!

Men det er sikkert ingen som tvinger deg til å gjøre det :P 

13 minutter siden, maysofie skrev:

"Hi! Beautiful colours! I want to use your dog on my bitch, she's in heat now, how much?", slike paringsforespørsler er fantastisk underholdning. Ble litt fornærmet når jeg sa at Keo ikke var til avl, fortsatt like forbauset hver gang folk tar seg nær av at man sier nei. Så da prøver de å legge frem hvor vakker tispa er eller noen kronasjer ekstra, som om det skulle ha noe å si :lol: 

Eller når man får en melding om "I want Willy" !!! :lol: 

Har jeg sett på komiprisen og ble veldig glad for at Pernille Sørensen vant pris. Synes hun er kul, jeg :D 

• Like 1

1 time siden, Malinka skrev:

Hvis ikke det holder har jeg tenkt meg på rølp på byn, bare å henge seg på :D

En annen gang gjerne! :ahappy: Har jobbehelg så det blir en edruelig helg. 

......har jeg fått sjekket selvangivelsen litt i siste liten. Skulle gjøre det denne uken men har jo helt glemt det. Heldigvis så alt greit ut så da er den ute av verden. :)

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen
1 time siden, Snøfrost skrev:

*snip*

Selvfølgelig snakkes ikke det om :aww: Alle har lov til å like Disney.. ALLE.

:| En GD skal da ikke se.. sånn ut!

---

Selvfølgelig skal du ha utstillingshund @Raksha :aww: 

---

Første gang siden løpetid at whipsen er invitert i sofan - var veldig(!!) stas mente frøkna, hun har en egen evne til å ooose av nøye :ahappy: 

• Like 2

51 minutter siden, Justisia skrev:

Har så lite lyst til å stille idioten i Ålesund!
Hvorfor liksom dukker det ikke bare opp noen som sier: Relax frøken. Jeg skal stille dusten for deg jeg! ?

42 minutter siden, Raksha skrev:

Uh, der kom jeg på hvorfor jeg ikke burde ønske meg ustillingshund nestegang :lol: Det er noe dritt å stille... Men for en gangs skyld har jeg likevel lyst til å si at jeg  ønsker meg utstillingshund og faktisk stille den. 

Liker å stille hund jeg :)  og hadde så mange planer i år :( 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Liker å stille hund jeg :)  og hadde så mange planer i år :( 

Flott - da kan du stille min fremtidige stjerne :D Jeg bringer, du handler. Ikkeno problem at jeg ikke aner rasen enda? Eller når den kommer? 

44 minutter siden, Siri skrev:

Eller når man får en melding om "I want Willy" !!! :lol: 

:lol::lol::lol:

Åååh, jeg ler! Enda bedre når man er lettere desperat og endelig har finnet hannhunden man leter etter og sender avgårde, Willy :lol: 

• Like 1

Akkurat nå, Raksha skrev:

Flott - da kan du stille min fremtidige stjerne :D Jeg bringer, du handler. Ikkeno problem at jeg ikke aner rasen enda? Eller når den kommer? 

Nja.. Hvis du kjøper deg schäfer, så får du finne deg noen andre :P 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Nja.. Hvis du kjøper deg schäfer, så får du finne deg noen andre :P 

:lol: Den betingelsen kan jeg leve med. :aww:  

• Like 1

Akkurat nå har jeg ryddet i valpelista og sortert litt etter prioriteringer. Oppdaga at jeg har gjort en tellefeil tidligere, så jeg har flere på liste enn jeg trodde. Har fått en haug med henvendelser, stemmer bra at tolleren er en populær rase ja ...

Alt for spennende tider nå. :frantics:Kommer ikke til å få sove så oppgira som jeg er. :lol: 

23 minutter siden, maysofie skrev:

:lol::lol::lol:

Åååh, jeg ler! Enda bedre når man er lettere desperat og endelig har finnet hannhunden man leter etter og sender avgårde, Willy :lol: 

:lol::lol: 

Akkurat nå, Tøfflus skrev:

Pssst...hun har allerede to, men hun stiller dem ikke :P

Nei, jeg liker jo ikke å stille :lol:  Ikke Kasko heller, om du regner med han, han er jo den peneste rasemessig som kunne gjort det bra. Hottie har vel ikke akkurat blomstret i ringen, stakkars, Lupin er vel stillbar, men han er jo heller ingen superstjerne akkurat. Alle mine har en suveren BiS - Best i Sofa! :D

Nei, jeg liker jo ikke å stille :lol:  Ikke Kasko heller, om du regner med han, han er jo den peneste rasemessig som kunne gjort det bra. Hottie har vel ikke akkurat blomstret i ringen, stakkars, Lupin er vel stillbar, men han er jo heller ingen superstjerne akkurat. Alle mine har en suveren BiS - Best i Sofa! :D

Nei nettopp, du liker ikke. Sier hun, som heller ikke liker det noe særlig *flir* Begge skrangleverkene dine er fine og absolutt stillbare, men det krever jo litt innsats da, skrulle. Uansett, de har den fineste tittelen noen kan få :D

Sov i en time før jeg våknet av at jeg var kvalm. Ikke går det over heller, så jeg får ikke sove igjen :nesevis:

6 minutter siden, Tøfflus skrev:

Nei nettopp, du liker ikke. Sier hun, som heller ikke liker det noe særlig *flir* Begge skrangleverkene dine er fine og absolutt stillbare, men det krever jo litt innsats da, skrulle. Uansett, de har den fineste tittelen noen kan få :D

Og jeg må sikkert stille dem selv for å få vist dem best, hvertfall om jeg er i nærheten :o:lol: *mumlenoeomvalpeutstillingoglukissomnekta* 

Det har de :wub: 

Og jeg må sikkert stille dem selv for å få vist dem best, hvertfall om jeg er i nærheten :o:lol: *mumlenoeomvalpeutstillingoglukissomnekta* 

Det har de :wub: 

Har jo observert deg på utstilling jeg :ahappy: 

1 time siden, Paranomia skrev:

13083240_1151398034904532_10619953928275
Stressa :frantics:  Tar nok noen uker å få svar, da har jeg enda lenger tid å grue meg på :lol:

Jeg sendte inn søknad til "Eventyrlig oppussing" for leeenge siden, fikk mail idag om at vi selvfølgelig ikke var plukket ut... Regnet jo egentlig med det siden hytta vår er liksom ikke noe spesiell :P

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg måtte i blant aktivisere min litt mer på kvelden, og passe på at hun ikke sov alt for mye på ettermiddag/kveld, i de periodene hun var som mest aktiv på natterstid eller ville stå opp veldig tidlig.. 😛 
    • Qaran er født i 2013 og er en eurasier og Kuling er en toller født i 2017 😊 Da jeg og samboeren fikk Qaran ville vi egentlig bare ha en turkompis og så endte vi med å gå ca alle kursene Din Beste Venn hadde 😅 Vi ble interesserte i hundesporter og har testet en del forskjellig med ham. Han har bronsemerket i lydighet og har et napp til eliteklassen i rallylydighet. Han er ganske miljøberørt og bekymret etter å ha blitt angrepet en del ganger og det har satt store begrensninger for konkurransekarrieren. Og så er det begrenset hva han gidder å gjøre også 😂 Qaran er en rolig fyr som syns man burde ta seg tid til å snuse på blomstene.

Kuling kom inn i familien i 2017, fordi vi ønska oss en hund til og en med mer futt og treningslyst denne gangen 😊 I motsetning til storebror som har mye til felles med oksen Ferdinand, er Kuling mer som Bippe Stankelbein. Han har alltid dårlig tid 😅 Likevel roer han seg fort nye steder og er en veldig stabil og miljøsterk hund.

Jeg har blitt hundetreningsnerd og vi har gått massevis av kurs sammen. Til høsten skal vi gå klikkertrenerutdanningen trinn 2. Kuling har veldig fine momenter, har inne det meste som trengs til RL klasse 3 og LP klasse 1/2. Han har mye grunntrening som bl.a. en kjempefin bakpartskontroll, men mangler mye på fokusbiten. Vi trener og trener på fokus, engasjement og belønningsutvikling og håper at det skal hjelpe på å komme ut av hormontåka! Han blir 3 år i høst, så forhåpentligvis roer det seg snart. Han er veldig selvstendig og nysgjerrig, som er veldig positivt, men det betyr også at han ikke trenger meg til noe på trening og hadde lett valgt å løpe vekk og spore i stedet for å bli hos meg og få leverpostei eller yndlingsleka. Så dette med fokus er ikke så lett! Pga manglende fokus har ikke vi fått konkurrert i noe enda, men håper å kunne starte i både LP og rally neste år 😊 Vi starta i rally klasse 1 online nå i vår da, for hjemme går det bedre! Her er et par bilder av gutta 😊  
    • Vi prøver å være så mye som mulig ute. Har jo lest at valper ikke skal ha så altfor mye mosjon, men vi går flere turer i løpet av dagen. Når vi kommer inn etter tur sover hun inne. Hun er en veldig enkel hund på dagen egentlig, sover mye. Hun kan noen gang være litt vanskelig å motivere til å gå tur, hun vil helst bare sitte stille og se på verden. Prøver å få henne til å løpe løst og utforske og leke ute også, men hun vil helst bare holde seg rundt bena mine. Så tips til uteaktiviteter tas gjerne imot!  Vil forresten helst ikke ha henne i senga. Hun har fått ligge i sofaen noen ganger, men da skal hun bare bite og gnage på meg og alt annet, så jeg tror ikke det hadde vært løsningen om natten egentlig.    Har fått mat rundt 19. Fikk anbefalt av oppdretter å ikke gi noe senere enn det. Men kan prøve å pushe litt. Takk  
    • Jepp... Helt grusomt, men så sant ❤️ 

Ja jeg kan forstå at i gitte situasjoner kan hunden potensielt få det bedre i et nytt hjem, men da må grunnlaget være at det er best for hunden, ikke fordi en selv som eier føler at hunden ikke ble som forventet? Det er et levende vesen, alt kan skje.
        Ja bur altså... Det er en diskusjon i seg selv. Jeg kan ikke fatte at noen kan få seg til å stenge inne en hund i 20 timer av døgnet (vel, jeg skjønner ikke at noen kan stenge en hund inn i bur noen timer av døgnet..)?
      Hadde jeg fått nyss i at noen jeg kjente gjorde det, så hadde jeg meldt dem inn tvert. Det er rett og slett sjokkerende. Tenk... 2 år innestengt og så avlivet
    • Hvor ofte har du tenkt til å jogge med hunden? Om det er snakk om fire korte lufteturer og en joggetur på 45 minutter så blir det jo annerledes enn om alt bare er vanlig tur. Hunder som er lette å trene er også ofte ganske aktive og krever å få brukt både hodet og kropp jevnlig. om du feks kan tilby de turene du beskriver, og at noe av det er jogging, og at du i tillegg vil bruke tid flere ganger i uka på trening så er det mange flere raser som vil passe (Kanskje også en moderat bc eller schæfer). Men om det ikke er det, så ville jeg nok heller gått for en roligere rase som ikke krever mye. Både bc og schæfer krever å få brukt både hode og kropp mye i løpet av en uke og kan nok fort bli slitsomme og vanskelige å ha med å gjøre med for lite trim og aktivitet. Det er da man fort får adferdsproblemer på hunden. 
  • Nylig opprettede emner