Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Debbie skrev:

Sitter og venter på en rørleggermann. Spennende om han kommer på tida. Liker egentlig ikke å få slike fremmede mennesker inn i huset.

 

Vi får vente sammen.

Rørleggeren skulle ha kommet i går, men droppet det. Håper han kommer i dag.

Er samme fyren som var her på tirsdag, var pisse sur hele tiden og brukte all tiden på å tørke litt vann fra gulvet før han konkluderte med at han ikke hadde en viktig del. Så dro han, sa han skulle komme tilbake i går. Så vi får se om han kommer i dag :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

6 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg hadde i hvert fall ikke orket en valp oppi noe sånt. Ikke hadde jeg orket to hunder som jeg ikke kunne stolt på sammen heller. Dessuten kan det ikke være så alright for hundene heller å dele hjem med en de til stadighet havner i konflikt med. 

Akkurat nå håper jeg denne dagen blir like rolig som den har startet. I kveld drar jeg til Oslo og i morgen er det kurs, gleder meg :) Det blir også rart å komme hjem etter jobb til tomt hus. Samboern og hundene er på vei til Råholt nå. 

Ser nå at det kan virke som hundene braker sammen ofte. Det er ikke tilfellet. Det har skjedd to ganger og var mer brøl en kamp. Problemet er bare at enkelte i huset mener slikt er normalt og greit. At sånn er det bare og en burde ikke blande seg når det skjer. Sånn er livet og ofte lite å bry seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Argyr skrev:

Ikke når det er reseptbelagt, vel?

Hvis du har e-resept, skal det gå å bestille over nettet fra fx Komplett sitt apotek. Ellers har du jo fått masse svar på iHerb osv., som sikkert funker like bra til en rimeligere penge... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeaOlea skrev:

Ser nå at det kan virke som hundene braker sammen ofte. Det er ikke tilfellet. Det har skjedd to ganger og var mer brøl en kamp. Problemet er bare at enkelte i huset mener slikt er normalt og greit. At sånn er det bare og en burde ikke blande seg når det skjer. at det er normalt og ofte lite å bry seg om.

Det er jo ikke nødvendigvis unormalt, men lar man de holde på så er faren minst like stor for at konflikten blir mye verre som at den blir bedre. Ikke bare i skader, men at man ender opp med to hunder som ikke tåler trynet på hverandre etterpå. Spesielt om brøling/fekting får utvikle seg til skikkelig slossing, om det skulle bli utfallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JeaOlea skrev:

De krangler sjeldent, egentlig aldri. I går var en av to ganger. Gubben mener det kommer til å skje fra tid til annen. Jeg mener en burde legge opp til at slikt ikke skjer igjen. Disse to har kjent hverandre i et år og hund nummer to bor hos oss i perioder. 

Jeg har også hatt små uenigheter innad i flokken min.. Men jeg vet alltid årsaken.. Feks hun ene kan være skikkelig bitch under løpetid, og en tidligere hund godtok aldri slik bitching.. Det kunne bli smell, det ble aldri det, for mine fikk aldri da mulighet til å være alene i slike perioder og jeg gikk alltid inn og stoppet det.. 

Så nei, man skal ikke godta slikt.. Jeg banner litt i kirka med rang og alfa osv nå, men i en hundeflokk er det en som står øverst. Og man ser gjerne at hvis andre medlemmer i flokken krangler, så går lederen inn og avbryter dealen.. Det er faktisk ekstremt effektiv måte å stoppe en slåsskamp på, innad i en gruppe, og la den som står øverst slippe til.. Men da skal man være sikker på hva man gjør og sammensetningen i gruppa.. 

Poenget mitt er at det er ditt ansvar at slikt ikke skjer og at hundene vet hvilke regler som gjelder.. Finn ut årsaken, det er sjeldent at hunder smeller sammen uten en årsak. Særlig hvis de har kjent hverandre i et år.. Hvis det i tillegg er første gangen nå, i løpet av et år, burde ikke dette være noe vanskelig å rydde opp i.. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter innpakket i fleecepleddet mitt og vurderer om en tur på butikken er verd å måtte gå 4 km i pissregnet for.

Ziva har vært på smellerkurs og avsluttet med å få 240 av 240 poeng på treningskonkurranse :D Jenta si det tenker jeg :wub: Jeg er så glad den nye eieren ville prøve smeller, for Ziva har jo alltid vært god på nesearbeid. Blir spennende å se hva de to får til fremover, og selv om jeg får klump i halsen hver gang jeg får slike oppdateringer, så er jeg veldig glad for at de to fant hverandre!

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@Snoffe prøv å få noen til å gjør elektrikerarbeid du. De gidder ikke å ta telefonen en gang, langt mindre komme og se og gi en pris. 

Hyggelig.. 

12 minutter siden, MarieR skrev:

Sitter innpakket i fleecepleddet mitt og vurderer om en tur på butikken er verd å måtte gå 4 km i pissregnet for.

Ziva har vært på smellerkurs og avsluttet med å få 240 av 240 poeng på treningskonkurranse :D Jenta si det tenker jeg :wub: Jeg er så glad den nye eieren ville prøve smeller, for Ziva har jo alltid vært god på nesearbeid. Blir spennende å se hva de to får til fremover, og selv om jeg får klump i halsen hver gang jeg får slike oppdateringer, så er jeg veldig glad for at de to fant hverandre!

:hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevilget meg en liten time avspasering og tok hundene med på en sykkeltur... sååå himla deilig da gitt! Strålende sol, masse fuglekvitter, tørr vei - og siviliserte hunder (om vi ser bort fra starten, da.. :aww:). Da trenger jeg ikke å ha så dårlig samvittighet for at de ikke får noe i kveld når jeg skal på dialogmøte med NKK. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Man er vel hjemme fra skole/jobb bare hvis man har feber? Det er det vi sier til elevene våre i alle fall.

OK, det var det jeg trodde! 

Jeg er jo frisk nok til å gå på jobb i dag, heldigvis! Alt er så nytt for meg når det er sykdom og jobb i barnehage :P er så redd for å smitte barna, men tilfelle er vel at de har smittet meg. Er en del barn borte pga feber og hoste hos oss.

 

Over til et helt annet tema! Hva gir dere valpene deres når de er alene hjemme? Leela kjeder seg litt innimellom, så hun driver å erter på seg khal og bjeffer for å få i gang lek. Vi har prøvd å skille dem, men da bjeffer hun infernalsk å prøver å få Khal med på bjeffekonsert, så det utgår. Det er heldigvis bare i små perioder i løpet av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
27 minutter siden, MarieR skrev:

Sitter innpakket i fleecepleddet mitt og vurderer om en tur på butikken er verd å måtte gå 4 km i pissregnet for.

Ziva har vært på smellerkurs og avsluttet med å få 240 av 240 poeng på treningskonkurranse :D Jenta si det tenker jeg :wub: Jeg er så glad den nye eieren ville prøve smeller, for Ziva har jo alltid vært god på nesearbeid. Blir spennende å se hva de to får til fremover, og selv om jeg får klump i halsen hver gang jeg får slike oppdateringer, så er jeg veldig glad for at de to fant hverandre!

Hun var helt rå! Skjønner det er tøft å lese om hva de gjør og får til :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Wachita, det kommer jo an på hva man jobber med. Jeg jobber jo på nyfødt intensiv, og om man hoster da så MÅ man ha på munnbind hele tiden. Evt holde seg hjemme. Ikke noe gøy å smitte mennesker som kan bli alvorlig syke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Martine skrev:

@Wachita, det kommer jo an på hva man jobber med. Jeg jobber jo på nyfødt intensiv, og om man hoster da så MÅ man ha på munnbind hele tiden. Evt holde seg hjemme. Ikke noe gøy å smitte mennesker som kan bli alvorlig syke. 

Nei, det er litt værre! Jeg jobber i barnehage :) her er vi flere på jobb både voksne og barn som hoster i dag. Flere barn er hjemme Pga det samme, så noe går nok her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Christine skrev:

Hun var helt rå! Skjønner det er tøft å lese om hva de gjør og får til :hug: 

Rå er mellomnavnet hennes :ahappy: Og jeg er veldig glad på deres vegne, de fortjener hverandre virkelig, men jeg savner henne sånn ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt i over et år på hvem pokker det er som har Shiba på jobb. Det står stadig en bil med Shiba -klistremerke der. 

I dag fant jeg ut at det er ei jeg faktisk har pratet ganske mye med :shocked:

Hvem er det som har har hund uten å prate om den konstant? ? 

Hun viste meg bilde av den ( siden jeg babler om mine konstant ), og hun ble overasket over at jeg kjente rasen :lol:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Har lurt i over et år på hvem pokker det er som har Shiba på jobb. Det står stadig en bil med Shiba -klistremerke der. 

I dag fant jeg ut at det er ei jeg faktisk har pratet ganske mye med :shocked:

Hvem er det som har har hund uten å prate om den konstant? ? 

Hun viste meg bilde av den ( siden jeg babler om mine konstant ), og hun ble overasket over at jeg kjente rasen :lol:

Jai ike skjøne. Shiba uten å snakke om den? :blink:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Jai ike skjøne. Shiba uten å snakke om den? :blink:  

Jeg har ikke pratet dritmye med dama, men nok til at hun burde nevnt Shiba, synes jeg !! 

Spurte en annen kollega om hvorfor hun ikke hadde nevnt noe ( hun prater jeg veldig mye med ) , svarer var : hun har jo ikke hund,  hun har rev. Jeg har sett den. 

:lol::lol:

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Jeg har ikke pratet dritmye med dama, men nok til at hun burde nevnt Shiba, synes jeg !! 

Spurte en annen kollega om hvorfor hun ikke hadde nevnt noe ( hun prater jeg veldig mye med ) , svarer var : hun har jo ikke hund,  hun har rev. Jeg har sett den. 

:lol::lol:

 

:lol::lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snoffe skrev:

Fornuftig av deg. 

Når man har vært ute av arbeidslivet lenge så hjelper det ikke å ta tak i absolutt alt på en gang. Litt her og litt der, i et passe tempo skal man være fornøyd med. Handler jo om mestringsfølelse også! 

Det handler vel ikke om at du ikke vil samarbeider, men at de presser deg til noe du allerede har en avtale og plan med din terapeut. Dere jobber jo mot et mål, og da bør jo nav ha såpass tillit til at det blir gjort. Å kaste deg ut til ulvene før du er klar hjelper ikke, og i verste fall blir du dårligere. 

Ja, psykologtimene og planene vi har lagt der har jo vært en del av aktivitetsplanen jeg har signert under hos NAV, så en skulle jo tro at det var bra nok nå også. Men kanskje jeg må bli tydeligere overfor rådgiveren. 

11 timer siden, Snoffe skrev:

Jeg er jo helt motsatt. Jeg får helt klump i magen av å være alene, og trives best med andre mennesker rundt meg (og har fått helt seperasjonsangst etter at jeg ble syk :P ). Vi er jo forskjellige på hvor mye alene tid vi trenger, uten at det er en diagnose i det *oppgitt* 

Er litt som da jeg fikk beskjed her hin dagen at det ville koste meg vanvittig mye penger å få den hjelpen jeg trenger fra kommunen. Var tårer og snørr i alle retninger, ikke fordi jeg er deprimert (de mente jeg burde ta meg en tur til psykiater) men fordi jeg ble tatt på sengen. Man tror man skal få en type hjelp, også bare spenner de bein på deg istede. Så klart man blir lei seg og sint da! 

Det er faktisk grunnen til at jeg ikke tør å drar til nav på egenhånd. Orker ikke å bli overrumplet, og prøver de seg så freser tigermammaen min tilbake:wub: Ikke ufint, men passer på at de faktisk forstår alvoret i situasjonen og hva legen min sier. 

En blir jo så sårbar i slike situasjoner, og klart en blir lei seg og frustrert når en ikke får den hjelpen en ønsker eller trenger. Så vidt jeg vet, er ikke frustrasjon en psykiatrisk diagnose :P 

10 timer siden, Raksha skrev:

Og hun spyr og spyr og spyr...  :hmm:

Stakkars begge to, håper dagen tar seg opp!

4 timer siden, Alvira skrev:

Får ikke til å sitere deg @SFX, teite telefon. Jeg synes snoffe sitt forslag er veldig bra! Jeg er psykolog, og gjør dette mye. Jeg skriver uttalelser og går i møter med NAV for å lage er best mulig opplegg mtp på jobb - ikke minst også slik at NAV vet at personen har god oppfølgning utenfor nav. Jeg tenker at du ihvertfall kan spørre psykologen din om h*n er villig til å dra i et møte eller skrive en uttalelse. Er det offentlig (DPS) skal de gjøre dette, er det privat er det nok opp til hver enkelt. Håper det ordner seg :) 

Det er privatpraktiserende, fordi ventelisten til DPS der jeg bodde før var så lang at psykiatritilbudet ble beskrevet som ikke-eksisterende. Psykologen min er suveren, og har skrevet utfyllende brev og uttalelser om mine behov, og har sagt jeg bare må si fra så er h*n tilgjengelig på telefon om de trenger mer info. Psykologen er i Oslo og NAV er i Hamar, så det er litt tungvint å få til møte (jeg bor midt mellom), men mye kan jo sies over en telefon også.

Tusen takk for innspill og omtanke!

4 timer siden, Siri skrev:

Ja, det er litt det jeg tenker også - litt mer effektivt og sparer penger... Jeg er jo ofte ikke hjemme før i halv tolv - tolv-tida på kvelden etter møtene - og er også opp kl 6 for jobb neste dag, så det hadde vært greit å få kommet seg i seng litt tidligere om man slapp den reisetida ja :). Om en av innstillingene fra valgkomitéen blir valgt, så må vi uansett gjøre noe, for da får vi inn vestlendinger i styret, og det blir kanskje LITT langt å reise til Oslo for styremøte :lol:. Nå har vi hatt formann som satt i Ålesund, vi da, og det fungerte jo det - da la vi møtene til de utstillingene hun kom for å delta på :)

Vi har hatt styremedlemmer fra Larvik i sør til Tromsø i nord - nå er kassereren i Tromsø byttet ut med et varamedlem på Sunnmøre, så fremdeles geografiske avstander. Takk og lov for Skype! Vi har tre fysiske styremøter i året, og to av dem er i forbindelse med representantskapsmøtene våre hvert halvår. Også er vi gode på å ta epostavgjørelser når det er hastesaker. Men Skype har også sin svakhet, vi hadde et varamedlem som sjelden fikk vært med på et helt møte på grunn av dårlig nett.

2 timer siden, Turb skrev:

Snakk om vekkerklokke. Spiller ingen rolle når vi legger oss, men klokken åtte skal vi stå opp hilsen herr Pigg, deretter spørr han hvert tiende minutt til jeg står opp... Idag holdt jeg ut til 20 over... sukk...

Kommer han med innebygget snoose?

27 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg har ikke diabetes :ahappy:   resten snakker vi ikke om, men diabetes har jeg ikke :D

Høres ut som du trenger en klem eller to for både gode og vanskelige nyheter :hug:

Jeg avspaserer i dag. Jeg har vært "på" siden mamma kom på onsdag, nå er jeg sliiiiten. Så i dag skal jeg legge tørre klær i skapet, vaske opp, lage god middag, og trene klasse 1-hopp med Foenix. Mer orker jeg ikke, når jeg skal fungere i helga også. Hmm, hvilket minner meg på at jeg må ringe noen telefoner og finalisere helgeplanene. 

Også har jeg lyst til å skrive på den o store romanen min, kanskje jeg skal unne meg et par timer til å dykke inn i den verdenen og få unna et kapittel eller to. Også må jeg dusje, for jeg våknet med dette bedheadet:

troll%20grnn_thumb.jpg

Den forrige runden med hårfarging har gjort noe innmari rart med håret, det blir plutselig en sær blanding av fett og tørt, og står rett ut i alle kanter. Lurer på om jeg skal farge håret i dag også, så det er nytt og fint til jeg skal slå ut håret på Rockefeller i helga. For som sagt, tar jeg ut hårstrikken nå så ser det virkelig ut som om jeg har slått ut håret og lar det stå av seg selv :D Det var altså helt normalt i går, jeg mangler ikke helt hygiene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Mud skrev:

Har lurt i over et år på hvem pokker det er som har Shiba på jobb. Det står stadig en bil med Shiba -klistremerke der. 

I dag fant jeg ut at det er ei jeg faktisk har pratet ganske mye med :shocked:

Hvem er det som har har hund uten å prate om den konstant? ? 

Hun viste meg bilde av den ( siden jeg babler om mine konstant ), og hun ble overasket over at jeg kjente rasen :lol:

 

Jeg kan også snakke lenge med folk uten at de får vite at jeg har hunder :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snerr! Prøver å få skrevet ut noen ark, men printeren gikk tom for blekk. Greit, satte inn en ny. Prøver å printe, gikk ikke! Fordi jeg måtte printe ut et "testark" som så skulle scannes. Javel, gjorde det. Prøvde å printe igjen, men neeeeeeida! "Testarket" skal fortsatt skrives ut og scannes! Hvorfor i svarte svingende skal det det? Er det bare for å bruke opp blekket igjen sånn at jeg må kjøpe enda en grisedyr blekkpatron eller?? Begynner å bli forbanna her jeg sitter. Hvor mange ganger skal det ***** arket scannes før jeg får printa ut det jeg skal?? :gaah: Nå sitter jeg her med fire testark med maaaaaasse svart blekk på, som bare skal rett i søpla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, SFX skrev:

Vi har hatt styremedlemmer fra Larvik i sør til Tromsø i nord - nå er kassereren i Tromsø byttet ut med et varamedlem på Sunnmøre, så fremdeles geografiske avstander. Takk og lov for Skype! Vi har tre fysiske styremøter i året, og to av dem er i forbindelse med representantskapsmøtene våre hvert halvår. Også er vi gode på å ta epostavgjørelser når det er hastesaker. Men Skype har også sin svakhet, vi hadde et varamedlem som sjelden fikk vært med på et helt møte på grunn av dårlig nett.

Vi tar også en del avgjørelser via FB f eks, eller på mail, heldigvis (men der også er det jo litt ymse hvor flinke folk er til å følge opp, lese mailene sine, svare, gi respons - og få med seg at noe har skjedd). Men ja, problemet med dårlig nett kan også være et problem :) 

19 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg kan også snakke lenge med folk uten at de får vite at jeg har hunder :lol: 

Jeg forsøker i det lengste å unngå tema "hund" om jeg snakker med fremmede mennesker, for jeg vet jo hva som skjer dersom de putter 50 øre på meg når det gjelder det temaet liksom :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange tror at de bare kan snakke om hund med meg. Til og med mamma og søstera mi. Om jeg er på middag hos mamma må hun alltid spørre om jeg har gått tur. Søstera mi gjorde det samme i går :P Om folk jeg ikke kjenner så godt eller jeg vet ikke er hundeinteresserte begynner å snakke om hund/mine hunder prøver jeg å svare kort og hoppe over på et annet tema. Jeg liker ikke å snakke om hund med folk som ikke er interesserte i det, men de tror nok det er det eneste jeg vil snakke om siden det stort sett er det jeg legger ut noe om på facebook og snapchat osv. Men det er jo fordi det er lett for meg å dele, selv om det er nært, så er det ikke for nært og privat. Kollegaen min har seks katter, og hun opplever det samme :lol: Hun har et liv utenom kattene, men folk tror ikke det :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...