Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar

Recommended Posts

Skrevet

Fotokonkurransen går bra! 83-83 på Nora og et annet bilde nå :D

Vil dere hjelpe, ligger det et innlegg under "hjelp et forummedlem" :) Takk!

Sent fra min E6553 via Tapatalk

• Like 2
  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Skrevet
21 minutter siden, Sbtlita skrev:

Jeg har nyrestein tydeligvis! Og de smertene jeg hadde i går/natt unner jeg ingen. Ikke de jeg har nå heller da, sånn sett :)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Du har min dypeste medfølelse! Aldri hatt det selv, men har opplevd andre har hatt det og jeg kan tenke meg hvor vondt det er.. 

Skrevet
19 minutter siden, Sbtlita skrev:

Jeg har nyrestein tydeligvis! Og de smertene jeg hadde i går/natt unner jeg ingen. Ikke de jeg har nå heller da, sånn sett :)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Aaau! Hatt gallestein, nyrestein høres ikke noe mer behagelig ut :hug: God bedring! 

Så glemte jeg andre... Men jeg avblåser efitdagen i dag og lager meg en egen fotodag en da jeg gjør mer hundeting. For kamera og telefon lå igjen inne da jeg var ute med hundene, og nå har jeg fortsatt på prosjekt loftsgang, og den er fremdeles ikke klar til å legges ut offentlig :lol: Skifta på lillemor si seng, det kunne jeg forsåvidt lagt ut bilde av, men igjen, telefon og kamera lå igjen nede. :lol: 

Nuh pause. :aww: Ryddet doen oppe og litt mer på loftsgangen, satt på klesvask og tørketrommel, og skifta på barneseng. Da fortjener man en pause :aww:  

Skrevet

Ehhhhhhhh... tror kanskje den skituren utgår gitt. Snøvær og Budor i totalt mørke høres ikke ut som en god kombinasjon... 

Skrevet
1 time siden, Mud skrev:

Ikke sant!!! Rosiner smaker helt greit det. Sånn alene.  Det har ingenting i gjærbakst å gjøre :aww: 

@Siri muslibrød fra Meny. Sånn i ettertid innser jeg at jeg burde luktet lunta, men jeg trodde ingen var så gærne at de puttet rosiner i brød!! :o 

Deilig å jobbe igjen.  Finne litt roen liksom.  Litt alene alenetid og voksensnakk :P 

Rosiner er jo dritgodt i brød :D Give give! :w00t:

• Like 1
Skrevet
3 timer siden, Krutsi skrev:

Neida.. Jada..  Mine to whippeter spiser noe mer i mnd enn min kjære rottis, og i tillegg får de 4800 de.. Og hun ene er i nyeste laget.. Jeg kan tydeligvis ikke å få til rasetypiske whippeter jeg :lol: 

Hun er vel ikke så ny nå lenger vel? :P 

3 timer siden, Mona skrev:

Jeg føler meg rimelig sikker på at det er midlertidig. Jeg er heller ikke så misfornøyd med at CD ikke gikk med på kravene fra Discovery - til syvende og sist forhandler jo de for oss kunder, og hvis de må betale mye til Discovery blir jo vår regning høyere. Jeg tipper Discovery jenker seg litt, tenk så mye reklameinntekter de kan miste hvis kanalene blir borte fra så mange husstander.

Dette er tap-tap-situasjon for CD. Ingen avtale = kunder forsvinner. Øke pris = kunder forsvinner..

• Like 1
Skrevet

Lei av å ha teit nakke:( hatt 5 runder hos kiropraktor på 4 dager og er sykemeldt ut uken :( ny runde hos kiropraktor i morgen! Har verken tid eller råd til det her :(

Hundene liker at jeg er hjemme da:p

Skrevet

Endelig fått surra meg til å bestille tannlegetime. Skal bli godt å få sjekket opp i, og forhåpentligvis gjort noe med tannverken.

Handle nå. Typen var ute å brøytet i hele natt, så har fri idag. Deilig å bare kunne møtes på butikken og handle inn for noen dager!

• Like 1
Skrevet

Så. Ufattelig. Trøtt.

Jeg tåler seriøst ikke for lite søvn. Var til dyrelegen med Lunapusen idag pga et kutt i leppa, og det ble for tidlig for meg altså. Hjelper ikke jeg bare såvidt holder på å friskne til. Rocky er nok dødelig fornerma hjemme, men jeg måtte bare ut av leiligheten så jeg ikke sovna. Så nå sitter jeg på kjøpesenteret og titter på folket og kinoreklamer. Kl5 blir det stalltur, da blir forhåpentligvis den firbeinte fornøyd. Tenker å gå en tur på sommerbeitet før vi skal kikke på hester som får kiro behandling.

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Skrevet
54 minutter siden, Line skrev:

Hun er vel ikke så ny nå lenger vel? :P 

Dette er tap-tap-situasjon for CD. Ingen avtale = kunder forsvinner. Øke pris = kunder forsvinner..

Nyeste.. Tynneste.. Same shit :P 

Skrevet

Har noen tips til hvordan jeg kan fjerne stearin fra et bord jeg ikke kan skrape, fordi det ødelegger overflaten? Kan jeg bruke strykejern og dopapir-trikset, eller vil det lage svimerker? Og hvordan får det bort alt, når det er svak struktur i bordplaten?

Skrevet
7 timer siden, *Kat84* skrev:

Det tenkte jeg også! Vet de hvor mye man må anstrenge seg for å unngå spoilere når hele sesongen er ferdig i USA før man får se den her? :blink: Når vil den nye episoden bli lagt ut på Dplay, forresten? For en gangs skyld tenker jeg at det er verdt å abonnere på det! 
Så akkurat nå sitter jeg med TV2 (dårlig) Humor på i bakgrunnen og leter etter telefonnumre til andre leverandører. 
Har også sjekket mulighet for å si opp fort som fy, og det skal være mulig siden innholdet er vesentlig endret som det heter så fint. 

Jeg finner ikke BBT på Dplay, er du heeeeeelt sikker på at det er der? Orker ikke bruke penger på abb dersom de ikke har BBT. For jeg ser at folk ikke er fornøyd med Dplay, og siden vi har AppleTV får får jeg den ikke inn der, ergo må jeg bruke PC eller nettbrett. Og det er ikke det samme:aww:

Akkurat nå, Paranomia skrev:

12674408_10153150974736292_1401626596_n.

Denne lille karen flytter til oss i slutten av februar. Herreguuud som jeg gleder meg til å ha kattunge igjen :D 

:wub::wub:

Guest *Kat84*
Skrevet
1 minutt siden, Ganzie skrev:

Jeg finner ikke BBT på Dplay, er du heeeeeelt sikker på at det er der? Orker ikke bruke penger på abb dersom de ikke har BBT. For jeg ser at folk ikke er fornøyd med Dplay, og siden vi har AppleTV får får jeg den ikke inn der, ergo må jeg bruke PC eller nettbrett. Og det er ikke det samme:aww:

:wub::wub:

De sender live også. 

Bruk HDMI kabel :D 

Guest Christine
Skrevet

Terven er så glad i snø at folk kjører sakte forbi mens de ler og peker :lol: Dere har sett filmer av rever som jakter i snøen? Sånn går terven min nesten hele turen. Når hun ikke gjør det så ruller og gnir hun seg bortover. Hyggelig å bidra til at folk smiler og ler da :aww: 

Skrevet

Ååh, jeg har en skikkelig blåmandag i dag. Er skikkelig irritabel, irriterer meg over hver minste lyd på mastersalen i dag - tromming med føttene, knekkebrødspising, tastaturhamring og smatting. Dessuten har jeg dritvondt i venstre legg og ankel (ikke spør meg hva som har skjedd, må ha gjort noen akrobatiske sprell på lørdag). Og jeg er lei og oppgitt over meg selv og hvor treigt jeg jobber med masteroppgaven min. Nå er det allerede februar liksom! Og jeg har knapt produsert noe tekst i det hele tatt! I tillegg har jeg beslutningsvegring deluxe i dag og jeg har vel egentlig mest lyst til å gå hjem og legge meg i fosterstilling på sofaen og vente på at morgendagen skal komme med litt mer søvn innabords. 

Samtidig da så klarer jeg ikke å ta meg helt seriøst på en dag som denne. Jeg innser hvor teit og negativ og sutrete jeg er, så jeg ler litt av meg selv også. Men er like fullt trøtt og sliten og oppgitt og lei. Takk for meg. :afro: :cat: :super:

• Like 2
Skrevet

Nå nyter jeg at jeg har ryddig stue. Det varer omtrent en time, da kommer lillemor hjem og roter til igjen :wub:  

Skrevet

Fiffig reklame på sonen. NaboLove. Kunne du datet en eldre kvinne som bor i nærheten av deg? Eh. nei. 

Er det liksom "brukerrettet" reklame, så har de vel bommet litt, kanksje? reklame for hundefôr hadde vel passet bedre. 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Meg skrev:

Fiffig reklame på sonen. NaboLove. Kunne du datet en eldre kvinne som bor i nærheten av deg? Eh. nei. 

Er det liksom "brukerrettet" reklame, så har de vel bommet litt, kanksje? reklame for hundefôr hadde vel passet bedre. 

Hahahaha :D har ad block så slipper det reklamegreia heldigvis :D

Skrevet
Akkurat nå, Meg skrev:

Jeg har reklame for møbler, treningsutstyr og navnelapper.... ikke helt treff her heller :D

Skrevet
2 timer siden, Mud skrev:

Ikke sant!!! Rosiner smaker helt greit det. Sånn alene.  Det har ingenting i gjærbakst å gjøre :aww:

Rosiner ække godt - uansett - ferdig snakka :sleep:

Forresten så har jeg vært røykfri i tre år i dag. Syns jeg er flink, jeg :D *klappe seg selv på skulderen*

• Like 10
Skrevet
8 minutter siden, Malinka skrev:

Jeg har reklame for møbler, treningsutstyr og navnelapper.... ikke helt treff her heller :D

bedre enn datingtjeneste der du kan møte kvinner som er eldre enn deg selv. Nå er jeg heldigvis godt gift jeg da, med en mann :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...