Gå til innhold
Hundesonen.no

Töfra Erik I1, lundehund / islandsk fårehund


bardmand
 Share

Recommended Posts

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I går kom endelig Erik hjem! Han er fra det andre kullet i Norsk lundehund klubbs krysningsprosjekt, som man kan lese om her: http://lundehund.no/index.php/krysningsprosjektet Erik og broren Emil

I dag har Erik hilst på gamlemor whippet. Litt bjeffing til å begynne med, men de fant fort tonen. Når været er som nå, er whippeten mest interessert i å ligge under dyna uansett. Så det ble bare jeg,

Gradestokken viser -15. Vi har vært ute en sving, men det er nå godt inne :-) Sent fra min E5823 via Tapatalk

Posted Images

13 timer siden, Tekopp skrev:

Hvordan er labbene hans forresten? Og resten av kullet? (Islandsk fårehund har vel ikke like mange sporer som lundehunder?)

Erik har faktisk fullt sett ekstratær på alle fire labber. Nå var det bare han og broren Frøy i kullet, og broren har bare én tå mindre framme. Islandske fårehunder skal ha doble sporer bak, men det hender at de har enkle, og det hender at de har ekstratær foran også. Mora til Erik og Frøy har doble bak. Genetikken for ekstratær er ikke helt klarlagt, men så langt har alle krysningsvalper minimum hatt doble bak. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du verden som tida går. Erik er nå fem måneder. :-) 

Han var ikke helt enkel å få stuerein, men nå er det veldig lenge siden sist han hadde et uhell inne. 

Det er fremdeles en del lyd i ham når vi møter fremmede hunder (og noen mennesker), men vi jobber på og begynner å se framgang :-) Målet er vel ikke at han skal bli helt tyst, men vi håper å dempe det noe, i hvert fall. Jeg tror egentlig ikke han er spesielt redd eller sint, bare veldig taletrengt ;-)

erik5.jpg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Plutselig gikk det opp for meg at Erik fylte et halvt år i går. Tida går vanvittig fort når man har valp!

Vi markerte ikke dagen så veldig, men Erik har nå begynt å løfte beinet for å markere, i hvert fall. Det begynte han med på kvinnedagen. Om det ligger noe politisk bak valg av dato, og hva han i så fall mener med det, er jeg litt usikker på. Han bor jo sammen med to gamle tisper, så det er vel ikke helt utenkelig. 

6mnd.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bardmand skrev:

Her var det en akebakke sist søndag, da søstera og niesa mi var med på tur. Siden da har det meste av snøen regnet bort, men Erik mener bestemt det er en akebakke fremdeles. 

 

 

Så herlig da! :D:wub: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik er en liten huleboer :-)

I dag vil han også oppfordre alle til å stemme på samboeren Lina i Nitrogruppas konkurranse på Facebook - en ev. premie blir donert til Norsk lundehund klubb :-)

https://www.facebook.com/groups/nitrogruppa/permalink/985637058140203/?comment_id=985652084805367

hule.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter boka ble nok dagens tur litt i lengste laget for unge Erik, men jeg klarte bare ikke å la være. Mye tyder på at vi ikke får noe særlig mer sol denne påsken, så vi fikk benytte anledningen mens vi hadde den her. Og både han og Lina så nå ut til å kose seg, så vi får heller hvile ordentlig ut resten av dagen :-)

 

lite_lina_erik.jpg

lite23mars_erik2.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som kommer fram når snøen forsvinner :-)

I dag fant Erik en virkelig skatt i skogen: Et svært elgbein. Lina har fraktet med seg noen mindre deler av samme dyret før, da, så snart har kan vi begynne å sette sammen skjelettet ;-)

 

 

litebein.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...