Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

23 minutter siden, MarieR skrev:

Vi er jo en del ute og triller de dagene det ikke blåser eller regner, men nå begynner dunposen hennes å bli i varmeste laget og jeg er usikker på hva jeg skal erstatte den med. Et alternativ er selvsagt å kjøpe en tynnere pose mer beregnet på vår og høst, men holder det kanskje om jeg legger lammeskinnet i bunnet og brer vogndyna hennes over henne? Hva bruker dere andre i overgangen mellom årstidene om dere ikke har flere poser å velge mellom? :)

Nå er det noen år siden, men det funker sikkert fortsatt :P Saueskinn nederst, og dyne og/eller ullpledd (Rørospledd) oppå, etter hvor kaldt det var.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

39 minutter siden, Caroline skrev:

Nå er det noen år siden, men det funker sikkert fortsatt :P Saueskinn nederst, og dyne og/eller ullpledd (Rørospledd) oppå, etter hvor kaldt det var.

Har du fullstendig mistet vettet? Det er ikke det samme å ha barn nå som for noen år siden altså. Helt åpenbart at du ikke følger med på kvinneguiden. Der finner du informasjon om alt som er farlig for barn, alle stoffer man må holde seg på mils avstand fra, hvordan babyer skal sove, ikke skal sove, etc. 

 

Neida :P Enig med Caroline, saueskinn og dyne eller pledd må vel være bra. Selv hadde vi saueskinnspose fra begynnelsen, den brukte vi hele året. Kjøpte allikevel bambuspose (den som heter lite) som er genial på vår/sommer/høst. I forhold til saueskinn så er det greit å være obs på at de billige på feks Nille ikke er egnet for babyer (Nille har sagt det). :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Har du fullstendig mistet vettet? Det er ikke det samme å ha barn nå som for noen år siden altså. Helt åpenbart at du ikke følger med på kvinneguiden. Der finner du informasjon om alt som er farlig for barn, alle stoffer man må holde seg på mils avstand fra, hvordan babyer skal sove, ikke skal sove, etc. 

 

Neida :P Enig med Caroline, saueskinn og dyne eller pledd må vel være bra. Selv hadde vi saueskinnspose fra begynnelsen, den brukte vi hele året. Kjøpte allikevel bambuspose (den som heter lite) som er genial på vår/sommer/høst. I forhold til saueskinn så er det greit å være obs på at de billige på feks Nille ikke er egnet for babyer (Nille har sagt det). :)

Haha, følte meg nesten litt oldis her, det er ikke SÅ lenge siden altså (de er født i '05 og '07) :P Har heldigvis aldri vært spesielt aktiv i diskusjoner på sånne steder, de hadde garantert stempla meg som gal. Bare det å ha flere hunder og baby, eller enda verre, valpekull og baby samtidig, må jo være ren galskap *ler* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Caroline skrev:

Haha, følte meg nesten litt oldis her, det er ikke SÅ lenge siden altså (de er født i '05 og '07) :P Har heldigvis aldri vært spesielt aktiv i diskusjoner på sånne steder, de hadde garantert stempla meg som gal. Bare det å ha flere hunder og baby, eller enda verre, valpekull og baby samtidig, må jo være ren galskap *ler* 

 

Oldis er å ta i, men snittalderen på ungene her er vel ganske lav :P Noe sier meg at det blir travlere når de blir eldre :lol: Ja, kvinneguiden er for underholdning har jeg bestemt meg for, alt annet tuller med hodet ditt. Eller andre sitt :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarieR skrev:

Vi er jo en del ute og triller de dagene det ikke blåser eller regner, men nå begynner dunposen hennes å bli i varmeste laget og jeg er usikker på hva jeg skal erstatte den med. Et alternativ er selvsagt å kjøpe en tynnere pose mer beregnet på vår og høst, men holder det kanskje om jeg legger lammeskinnet i bunnet og brer vogndyna hennes over henne? Hva bruker dere andre i overgangen mellom årstidene om dere ikke har flere poser å velge mellom? :)

Vi har akkurat kjøpt easygrow lite, etter gode tilbakemeldninger om den fra her inne, fikk den i dag og den kjennes veldig god og myk ut :) i fjor brukte vi saueskinn under og dyne, men hun er ram på å sparke den av og fikle med den med henda så for å lette det litt når hun skal sove i vogna i bhg nå etterhvert valgte vi pose, kommer til å ta den med hjem i helgene og heller ha dyne og saueskinn her hjemme om hun ikke er i bhg en dag :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er riktignok jeg oldis, men hva med å ha lettere klær på henne alt etter temperatur, og heller beholde dunposen en stund til?

Det jeg observerer og er forundret over, er at mange bruker overtrekket (det som i oldisdager het regnteppe) på vogna enten det regner eller skinner. Er det mote, anbefalinger, kvinneguide eller vindskrekk som gjør det? Må jo bli ganske tett og varmt under selv om de fleste vognprodusentene reklamerer med at stoffene i vogna puster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tricolor skrev:

Nå er riktignok jeg oldis, men hva med å ha lettere klær på henne alt etter temperatur, og heller beholde dunposen en stund til?

Det jeg observerer og er forundret over, er at mange bruker overtrekket (det som i oldisdager het regnteppe) på vogna enten det regner eller skinner. Er det mote, anbefalinger, kvinneguide eller vindskrekk som gjør det? Må jo bli ganske tett og varmt under selv om de fleste vognprodusentene reklamerer med at stoffene i vogna puster.

Jeg bruker aldri det overtrekket :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, soelvd skrev:

Har du fullstendig mistet vettet? Det er ikke det samme å ha barn nå som for noen år siden altså. Helt åpenbart at du ikke følger med på kvinneguiden. Der finner du informasjon om alt som er farlig for barn, alle stoffer man må holde seg på mils avstand fra, hvordan babyer skal sove, ikke skal sove, etc. 

 

Neida :P Enig med Caroline, saueskinn og dyne eller pledd må vel være bra. Selv hadde vi saueskinnspose fra begynnelsen, den brukte vi hele året. Kjøpte allikevel bambuspose (den som heter lite) som er genial på vår/sommer/høst. I forhold til saueskinn så er det greit å være obs på at de billige på feks Nille ikke er egnet for babyer (Nille har sagt det). :)

Tror vi også har den posen. Er kjempefornøyd!

 

I dag har jeg fått en tegning av alle i familien (hoder med øyne og munn). Hun var såååå stolt! Jeg så jo hvem det var også, for hun hadde tegnet på håret! :wub:  Synd den var tegnet på magnettavle og ikke på pair, for den hadde gått rett i albumet. Første gang jeg har sett hva hun har tegnet!

Apocillin smaker så grusomt og jeg skjønner at hun gråter, gjemmer seg og sier at hun allerede har fått medisin. I kveld spurte jeg hva hun ville ha til kveldsmat og fikk til svar at hun kunne ta medisinen først. Så tok hun den bare. Hun er så fin den jenta :heart:  Hun skal få være med i lekebutikken og plukke seg ut noe når hun er ferdig med antibiotikakuren.

Har forresten laget små brødpinner til lillebror. Disse var kjempepopulære blandt de andre barna i barselgruppa som fikk smake (selv om de har ikke tenner) http://www.smabarnsforeldre.no/gnagekjeks-sare-gummer/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg bruker aldri det overtrekket :lol: 

Ikke vi heller, eller brukte det et par gager i vinter når det var pågrensa til at hun kunne ligge ute og det snødde en del :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fillerya skrev:

Tror vi også har den posen. Er kjempefornøyd!

 

I dag har jeg fått en tegning av alle i familien (hoder med øyne og munn). Hun var såååå stolt! Jeg så jo hvem det var også, for hun hadde tegnet på håret! :wub:  Synd den var tegnet på magnettavle og ikke på pair, for den hadde gått rett i albumet. Første gang jeg har sett hva hun har tegnet!

Apocillin smaker så grusomt og jeg skjønner at hun gråter, gjemmer seg og sier at hun allerede har fått medisin. I kveld spurte jeg hva hun ville ha til kveldsmat og fikk til svar at hun kunne ta medisinen først. Så tok hun den bare. Hun er så fin den jenta :heart:  Hun skal få være med i lekebutikken og plukke seg ut noe når hun er ferdig med antibiotikakuren.

Har forresten laget små brødpinner til lillebror. Disse var kjempepopulære blandt de andre barna i barselgruppa som fikk smake (selv om de har ikke tenner) http://www.smabarnsforeldre.no/gnagekjeks-sare-gummer/

Ta et bilde av magnettavla hvis det ikke allerede er slettet.

Bactrim var en takknemlig mikstur å gi når ungene hadde infeksjon. Minuset er at den ikke virker på alle slags infeksjoner. Andre minuset var at den smakte altfor godt, så den måtte oppbevares forsvarlig med god margin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Krilo skrev:

Ikke vi heller, eller brukte det et par gager i vinter når det var pågrensa til at hun kunne ligge ute og det snødde en del :P 

Er ikke sånn regntrekk jeg mener, sånn som man må kjøpe separat, men det som følger med vognen og som dekker dyne/ pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sliter litt med nye barnehagen altså :( Sophia har ikke fått noen nære venner der, og snakker hele tiden om de andre vennene, i den andre barnehagen :( Hun har både idag og igår rømt fra barnehagen, idag hele tre ganger... (lært seg å klatre over gjerde, siste gangen måtte det to voksne for å fange henne.) tror også hun kjeder seg mye, ingen utfordringer og da ingen nære venner gjør det hele vanskelig for hun vil bare hjem til Ivy og hundene.... Jaran hylgriner hver gang vi tar av til barnehagen og han forstår han må ditt. Jeg tror på dem at når jeg drar så tør han opp mer og da går det fint, men jeg har fortsatt ikke en god magefølelse. Når jeg har kommet ditt uten at de har sett meg har jeg sett på ansiktsuttrykket og kroppspråket at han har det ikke BRA der. Han er lite engasjert, han ser ut til å ha gitt opp litt og som regel så er han for seg selv med noen biler. 

De bytter barnehage fra 1 august til en helt ny barnehage der det vil være 3 voksne på 10 barn (10 barn totalt i barnehagen :lol:), så frem til da er det ikke så mye jeg kan gjøre enn å fortsette med møter og møter i barnehagen.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tricolor skrev:

Er ikke sånn regntrekk jeg mener, sånn som man må kjøpe separat, men det som følger med vognen og som dekker dyne/ pose.

Er sånn jeg å mener ;) den vi har er vindtett og vanntett. Har brukt den et par ganger på fjellet om høsten også kom jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom lapp om foreldresamtale, og kjenner at jeg gruer meg skikkelig. Har enda ikke avreagert fra den i høst der jeg syns de var ufattelig urettferdige mot både oss og lillemor. Håper det går litt bedre nå når det fororhåpentligvis bare blir ped.leder som skal ha samtalen. 

Jada, jeg takler at ikke barnet mitt er best/flinkest/snilles/blides/osv. i barnehagen. Men det er noe med måten å legge det frem på, og ikke komme med insinuasjoner de ikke har begrunnelse for i det heletatt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Krilo skrev:

Er sånn jeg å mener ;) den vi har er vindtett og vanntett. Har brukt den et par ganger på fjellet om høsten også kom jeg på.

skulle klikke liker, ble siter istedenfor. Alle vet hvordan det virker.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha:hug:

Og @Perfect Image:hug:

Jeg er faktisk veldig fornøyd med begge barnehagene A har vært i.  Nå har vi egentlig ikke hatt noen utfordringer utover det at han har brukt lang tid på å få nye venner. Ellers har det meste gått smertefritt.  Jeg skjønner jeg har sluppet unna mye, jeg er jo direkte hudløs når det kommer til eget avkom. 

Får håpe nye barnehagen til J og S passer de bedre og at foreldresamtalen til Rak går bedre denne gangen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mud skrev:

@Raksha:hug:

Og @Perfect Image:hug:

Jeg er faktisk veldig fornøyd med begge barnehagene A har vært i.  Nå har vi egentlig ikke hatt noen utfordringer utover det at han har brukt lang tid på å få nye venner. Ellers har det meste gått smertefritt.  Jeg skjønner jeg har sluppet unna mye, jeg er jo direkte hudløs når det kommer til eget avkom. 

Får håpe nye barnehagen til J og S passer de bedre og at foreldresamtalen til Rak går bedre denne gangen.  

Takk! :hug: Vi er veldig fornøyd med barnehagen på mange punkter heldigvis. Så må bare håpe at det går bedre, hvis ikke så tror jeg kanskje at jeg må ta frem strengeRaksha. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på møte etter jobben så sambo hentet frøkna. Etter middag så ringte jeg hjem for å høre hvordan det sto til med dem. Frøkna klarer ikke si så mange ord, men hun sa hei to ganger i telefonen etterfulgt av gledeshyl når jeg svarte.
:wub:  Så utrolig koselig å høre stemmes hennes.
De hadde prøvd å ringe bestefar etterpå, men hun ville ikke si noe til han :P 

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

17 timer siden, soelvd skrev:

Oldis er å ta i, men snittalderen på ungene her er vel ganske lav :P Noe sier meg at det blir travlere når de blir eldre :lol: Ja, kvinneguiden er for underholdning har jeg bestemt meg for, alt annet tuller med hodet ditt. Eller andre sitt :P 

Skjønner ikke? :sleep:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Caroline skrev: I forhold til saueskinn så er det greit å være obs på at de billige på feks Nille ikke er egnet for babyer (Nille har sagt det). [emoji4]

----

Har de sagt hvorfor de ikke er egnet? Har ikke brukt de selv,men har ett og ble nysgjerrig på hvorfor og i hvilken sammenheng? Er det at de er tynne og ikke varmer så godt i vogn,eller er det noe annet?[emoji4] fikk mitt eget innlegg inni quoten, vet ikke hvorfor[emoji15]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Celeritas skrev:

 

----

Har de sagt hvorfor de ikke er egnet? Har ikke brukt de selv,men har ett og ble nysgjerrig på hvorfor og i hvilken sammenheng? Er det at de er tynne og ikke varmer så godt i vogn,eller er det noe annet?emoji4.png fikk mitt eget innlegg inni quoten, vet ikke hvorforemoji15.png

Vet ikke hvordan det er med Nille sine, men noen saueskinn er behandlet på måter og med kjemikalier som ikke er egnet for små å puste inn og sove på, de skal heller ikke ha de langhårede skinnene aom man får kjøpt her og der, det er vel fordi det samler seg mye støv og annet neddi som ikke er egnet til å puste inn.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2016 at 8:03 AM, Aslan skrev:

 

*blir ikke kvitt sitatet* 

 

1 time siden, Celeritas skrev:

 

----

Har de sagt hvorfor de ikke er egnet? Har ikke brukt de selv,men har ett og ble nysgjerrig på hvorfor og i hvilken sammenheng? Er det at de er tynne og ikke varmer så godt i vogn,eller er det noe annet?emoji4.png fikk mitt eget innlegg inni quoten, vet ikke hvorforemoji15.png

Er med i et par grupper på Facebook i forbindelse med at jeg jobber i barnebutikk og der ble dette postet i alle fall. 

IMG_20160317_131320.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...