Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

6 timer siden, Caroline skrev:

Akkurat nå er jeg offisielt arbeidsledig. Det var egentlig planlagt, men ikke at det skulle skje før jul og på akkurat denne måten, men nå er det jo blitt sånn. Har heldigvis forberedt meg på det, og er allerede inne i NAV-systemet, så det forhåpentligvis går litt mer smooth nå enn sist jeg var i samme situasjon. Har vært på så mange møter det alt, at jeg har vel snart vært innom alle veilederne (lite kontor). :P Det ute av verden, så er det bare å få flytta hesten, men først grue seg til et viktig møte i morgen. Ugh. Juleforberedelser? Nei, det får bare vente. Det har skjedd før at jula har kommet og gått, for å si det sånn. 

:hug:

1 time siden, Pixie skrev:

Skal du på konserten i Oslo i morgen? Har så jævli lyst selv men har ikke penger, har liksom følelsen av at det er siste gang de er oppegående nok til å spille i Norge. Saxon som oppvarmingsband og, hadde vært så fett. Det er noe dritt når gamle helter blir så merkbart gamle!

Önskar att jag skulle men ekonomin tillåter inget sådant dessvärre. Jag hoppas sååå att jag får chansen en annan gång...

8 minutter siden, Pixie skrev:

Gærne mannen min har kjøpt billetter til Motorhead. Vi har egentlig ikke råd og jeg er ikke helt komfortabel med at han kjøpte til begge, men elsker ham for det likevel :wub: Siste sprell før vi får valp i hus!

Lyckans dig! Hoppas ni får en knall konsert! :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

8 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

:hug:

Önskar att jag skulle men ekonomin tillåter inget sådant dessvärre. Jag hoppas sååå att jag får chansen en annan gång...

Lyckans dig! Hoppas ni får en knall konsert! :drool:

Men du, det er mange som selger ståplassbilletter på facebooksiden til arrangementet! Selges til 350 kr, klarer du det? Sånn som helsa til enkelte av dem er kan det fort være siste sjansen i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, MonicaT skrev:

Vi har aldri vasket snoppen på noen av våre hannhunder. Har hatt tre, nå har vi to. Ene hat hatt 3 parringer. 
De har ikke så mye pels og ikke vært plaget med noe. Veldig enkelt og greit med hannhunder, løpetid er noe herk. 
 

Løpetid er ikke så ille, synes jeg :P litt ekstra gulvvask og thats it :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Ut fra snappene jeg får innimellom, så bør @SoppenCamilla Føle seg som medlem i den gjengen også :lol: 

Hm, jeg vet ikke om jeg orker å bli fornærma. Mest sannsynlig ikke. :lol: Koser meg i klubben, jeg! 

1 time siden, JeanetteH skrev:

:lol: eksklusiv klubb!!! 

Ja, Krutsi! Du fåkke væme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoppenCamilla skrev:

Hm, jeg vet ikke om jeg orker å bli fornærma. Mest sannsynlig ikke. :lol: Koser meg i klubben, jeg! 

Ja, Krutsi! Du fåkke væme! 

Det er koselig i denne klubben, og man får seg endel latterkuler :lol: 

Krutsi får nyte syne av det iblant, det får holde :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Bruker dere barbermaskin på snoppen folkens? På hannhunder altså? (:P). Jeg er så redd for å få hud i skjæret. Men det er ikke så mye mindre nervepirrende å bruke saks heller. Pippin er flink til å stå rolig på trimmebordet, men han synes det får være grenser for hva jeg får holde på med.

De trenger vel ikke brasiliansk voks? Mulig nakenhundene må ha så mye intimstell, men jeg tåler fint litt hår her og der på en berner, så om jeg stusser noe er det med saks.

Jeg har bare stusset tispene i forbindelse med parring, så det ikke skal lugge og hannhunden skal finne fram. Men Glam begynner å få ganske langt hår langs snoppen, så jeg vurderer om det skal flettes eller trimmes :D

2 timer siden, Mud skrev:

Men det er vel sånn naturen har lagd oss. 

Men det er vel sånn kulturen har laget oss.

Satt på spissen: Jenter får fra de begynner å stabbe høre at de skal være forsiktig så de ikke faller på skarpe hjørner eller revner delikate strømpebukser, mens gutter får beskjed om at "jaja, opp igjen, dette gikk bra".

Forskere har funnet at foreldre lettere setter høyere krav til jenter enn til gutter - gutter slipper unna med mer. Hvis en gjennom en hel oppvekst får en følelse at en ikke helt strekker til, så tar en lett med seg det inn i arbeidslivet. Gutter slippes også lettere løs for å prøve ting, det være seg spikke og snekre plankerester i garasjen eller øvelseskjøre når de er 14, mens jenter har mer tette rammer å orientere seg innenfor. Det har sikkert ikke noe å si for senere arbeidsliv heller, vil jeg tro...

Kjønnsforskjellene er mye mer kulturelle enn biologiske, men det er vanskelig å avsløre, fordi en kan ikke peke på en og en forelder og si at "DU FEILER!", for de er ikke annet enn kulturelle dyr de heller.

1 time siden, Siri skrev:

Jeg ække så god på filming og snoppestell sammen altså... kan du ta det muntlig??? :D 

Jeg bruker saks, jeg, men jeg kunne vel strengt tatt brukt barbermaskinen også (men den er liksom forbeholdt potestell...). 

Jeg vet ikke hva andre gjør, jeg, men det blir vask av snopp, mage og innsiden av lårene før utstilling liksom (men skylling gjør jeg bare når han skal ha damebesøk :aww:). 

Webkamera stilt inn riktig burde vel gå bra?

Det kan se ut som om Glam kan trenge stell av fanene på frambeina i framtiden også, for han er så dyp og kort i tissestilen sin. Eller, han skal vel løfte på beinet og treffe andre ting senere. Nå føler jeg at rekylen går opp i fanene framme. Det er fordel med hunder som har for lang lend, altså :D Glam har så korrekte proporsjoner, men det blir gris av det :D

Jeg satt og så på HIMYM, men så rinte dørklokka og det var Simpsons på TV. Huh...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SFX skrev:

De trenger vel ikke brasiliansk voks? Mulig nakenhundene må ha så mye intimstell, men jeg tåler fint litt hår her og der på en berner, så om jeg stusser noe er det med saks.

Jeg har bare stusset tispene i forbindelse med parring, så det ikke skal lugge og hannhunden skal finne fram. Men Glam begynner å få ganske langt hår langs snoppen, så jeg vurderer om det skal flettes eller trimmes :D

Men det er vel sånn kulturen har laget oss.

Satt på spissen: Jenter får fra de begynner å stabbe høre at de skal være forsiktig så de ikke faller på skarpe hjørner eller revner delikate strømpebukser, mens gutter får beskjed om at "jaja, opp igjen, dette gikk bra".

Forskere har funnet at foreldre lettere setter høyere krav til jenter enn til gutter - gutter slipper unna med mer. Hvis en gjennom en hel oppvekst får en følelse at en ikke helt strekker til, så tar en lett med seg det inn i arbeidslivet. Gutter slippes også lettere løs for å prøve ting, det være seg spikke og snekre plankerester i garasjen eller øvelseskjøre når de er 14, mens jenter har mer tette rammer å orientere seg innenfor. Det har sikkert ikke noe å si for senere arbeidsliv heller, vil jeg tro...

Kjønnsforskjellene er mye mer kulturelle enn biologiske, men det er vanskelig å avsløre, fordi en kan ikke peke på en og en forelder og si at "DU FEILER!", for de er ikke annet enn kulturelle dyr de heller.

Webkamera stilt inn riktig burde vel gå bra?

Det kan se ut som om Glam kan trenge stell av fanene på frambeina i framtiden også, for han er så dyp og kort i tissestilen sin. Eller, han skal vel løfte på beinet og treffe andre ting senere. Nå føler jeg at rekylen går opp i fanene framme. Det er fordel med hunder som har for lang lend, altså :D Glam har så korrekte proporsjoner, men det blir gris av det :D

Jeg satt og så på HIMYM, men så rinte dørklokka og det var Simpsons på TV. Huh...

Det er den der dusken fremst på snoppeluren som er problemet, den stinker og samler bakterier.

Ellers skriver jeg uten problemer under på det du sier om hvordan jenter blir jentete og gutter guttete. Ser det nesten enda tydeligere på enkelte av elevene mine fra andre land, jentene er pliktoppfyllende, forsiktige og umodne, guttene er slurvete, kunnskapsrike og nysgjerrige.

Og så ler jeg litt av rekylen til Glam. :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Gærne mannen min har kjøpt billetter til Motorhead. Vi har egentlig ikke råd og jeg er ikke helt komfortabel med at han kjøpte til begge, men elsker ham for det likevel :wub: Siste sprell før vi får valp i hus!

Mener du møtørhead? :P Hilsen hun som hadde tysk på skolen.

Jeg har aldri vaska snoppen til bikkja med mindre det har vært problemer med den. Det klarer han helt fint selv, det hører jeg godt at han gjør i femtida om natta, hvis jeg sover lett. Det jeg har gjort er å klippe vekk en del lang pels på magen, for den pissa han på og det var ekkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg leser her jo mer blir jeg overbevist om at hun oppdretteren vi var hos var spenna gæern også på det området. Hun drev med hyppig intimskylling med både yoghurt og klorhexidin på sin hann, hun viste oss hvordan fordi vi kanskje skulle ta ham på for og måtte fortsette med det. Mer og mer glad vi sa nei...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pixie skrev:

Jo mer jeg leser her jo mer blir jeg overbevist om at hun oppdretteren vi var hos var spenna gæern også på det området. Hun drev med hyppig intimskylling med både yoghurt og klorhexidin på sin hann, hun viste oss hvordan fordi vi kanskje skulle ta ham på for og måtte fortsette med det. Mer og mer glad vi sa nei...

Man skal jo ikke tukle med sånt. Om Pippin hadde fått en betennelse eller noe så ville jeg kontaktet vet

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
6 minutter siden, Pixie skrev:

Jo mer jeg leser her jo mer blir jeg overbevist om at hun oppdretteren vi var hos var spenna gæern også på det området. Hun drev med hyppig intimskylling med både yoghurt og klorhexidin på sin hann, hun viste oss hvordan fordi vi kanskje skulle ta ham på for og måtte fortsette med det. Mer og mer glad vi sa nei...

Tja etter ca 4 hanner i hus så tror jeg at jeg har vasket snopen en gang men kan ikke huske og for mye styr gir betennelse og sopp i steden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Det er den der dusken fremst på snoppeluren som er problemet, den stinker og samler bakterier.

Den er kort på Glam, den dusken, men han har så pokkers lang pels langs stanga - det er litt som en chinese crested. Naken på hodet, men lang man langs halsen, og enda mer rundt skuldrene/ballene.

Jeg er sulten, og har spist i hele dag. Skal jeg ignorere magen, eller lage middag, mon tro? Mulig jeg ser for mye på matprogram på TV. Akkurat nå er det et britisk program om britiske tradisjoner, påstår de, men jeg får meg ikke til å tro at cupcakes er en veldig lang juletradisjon... Jeg er en av de mest konservative radikale jeg kjenner - kødd ikke med jula mi, da skal ting være som de var i 1881, omtrent. Når Jamie Oliver eller Hedstrøm kommer med alternativer får jeg helt vondt - en lager for pokker ikke potetstappe til pinnekjøttet på julaften, det skal være kokte poteter. Og vi introduserer ikke nye kaker i jula, det kan en gjøre de 50 andre ukene i året.

Et annet problem jeg har i dag - jeg innså at de tømmer søpla en gang i måneden her, og søppelkassa mi har vært full i to uker. Så jeg må enten sortere bedre, eller kaste mindre, eller få meg større dunk. Jeg vet de har egen sortering for matavfall, men det er det meget lite av i et hus med tre hunder. Det er ikke papirsortering her, så det skaper jo mye søppel. Jeg har gangen full av kasser og papir som jeg pakket ting inn i. Et eller annet sted må jeg da få kastet det? Kasser som ikke er ødelagt/lefsete kan jeg gi bort, men alt det andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne klart gjort noe med hannhundenes utstyr om det hadde blitt ille - men har 2 på hhv 4,5 og 2,5 og har aldri vært der. De fikser det meste selv, om man lar dem. Har noen ganger rørt litt og skylt med vann, men.... om det blir virkelig ille så er det nok bedre å ta en tur til veterinær enn å sprøyte yoghurt og klorhexidin oppi der....! :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SFX skrev:

 

Et annet problem jeg har i dag - jeg innså at de tømmer søpla en gang i måneden her, og søppelkassa mi har vært full i to uker. Så jeg må enten sortere bedre, eller kaste mindre, eller få meg større dunk. Jeg vet de har egen sortering for matavfall, men det er det meget lite av i et hus med tre hunder. Det er ikke papirsortering her, så det skaper jo mye søppel. Jeg har gangen full av kasser og papir som jeg pakket ting inn i. Et eller annet sted må jeg da få kastet det? Kasser som ikke er ødelagt/lefsete kan jeg gi bort, men alt det andre...

De fleste avfallsmottak har gratis innlevering av rene produkter som f.eks. papp/papir.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
6 minutter siden, SFX skrev:

 

Et annet problem jeg har i dag - jeg innså at de tømmer søpla en gang i måneden her, og søppelkassa mi har vært full i to uker. Så jeg må enten sortere bedre, eller kaste mindre, eller få meg større dunk. Jeg vet de har egen sortering for matavfall, men det er det meget lite av i et hus med tre hunder. Det er ikke papirsortering her, så det skaper jo mye søppel. Jeg har gangen full av kasser og papir som jeg pakket ting inn i. Et eller annet sted må jeg da få kastet det? Kasser som ikke er ødelagt/lefsete kan jeg gi bort, men alt det andre...

Sjekk med avfallsselskapet i kommunen om dem har et deponi du kan levere på det hender du får gratis levering også. Spør etter steder som du kan levere ting på.. Det er ikke alle steder en kan sortere og putte i søpla rett på utsiden men dem har flere punkter i kommunen som du kan levere sortert avfall. Ellers så kan du bestille både større og mindre dunk. Kan hende du står på et mini abonent og da er det flere steder søppel henting en gang i måneden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, SFX skrev:

Webkamera stilt inn riktig burde vel gå bra?

Det kan se ut som om Glam kan trenge stell av fanene på frambeina i framtiden også, for han er så dyp og kort i tissestilen sin. Eller, han skal vel løfte på beinet og treffe andre ting senere. Nå føler jeg at rekylen går opp i fanene framme. Det er fordel med hunder som har for lang lend, altså :D Glam har så korrekte proporsjoner, men det blir gris av det :D

Blir bare grums vet du... dårlig lys og svart hund er ikke noen god kombinasjon på film :D 
Og lang lend er helt klart en fordel når man har hannhund - Willy pisser aldri på frambeina sine faktisk :D 

7 minutter siden, SFX skrev:

Jeg er en av de mest konservative radikale jeg kjenner - kødd ikke med jula mi, da skal ting være som de var i 1881, omtrent. Når Jamie Oliver eller Hedstrøm kommer med alternativer får jeg helt vondt - en lager for pokker ikke potetstappe til pinnekjøttet på julaften, det skal være kokte poteter. Og vi introduserer ikke nye kaker i jula, det kan en gjøre de 50 andre ukene i året.

Joda, det gjør man lett :D Er jo mye bedre enn kjipe, kokte poteter.

7 minutter siden, SFX skrev:

Et annet problem jeg har i dag - jeg innså at de tømmer søpla en gang i måneden her, og søppelkassa mi har vært full i to uker. Så jeg må enten sortere bedre, eller kaste mindre, eller få meg større dunk. Jeg vet de har egen sortering for matavfall, men det er det meget lite av i et hus med tre hunder. Det er ikke papirsortering her, så det skaper jo mye søppel. Jeg har gangen full av kasser og papir som jeg pakket ting inn i. Et eller annet sted må jeg da få kastet det? Kasser som ikke er ødelagt/lefsete kan jeg gi bort, men alt det andre...

Jeg har en hel haug med papp i det ene uthuset mitt... jeg får liksom ikke ut fingeren og får fraktet det til mottak. Her tømmes også restavfall kun en gang i mnd, matavfall to ganger pr mnd - og plast en gang pr mnd. Annen sortering har vi ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Pixie skrev:

Jo mer jeg leser her jo mer blir jeg overbevist om at hun oppdretteren vi var hos var spenna gæern også på det området. Hun drev med hyppig intimskylling med både yoghurt og klorhexidin på sin hann, hun viste oss hvordan fordi vi kanskje skulle ta ham på for og måtte fortsette med det. Mer og mer glad vi sa nei...

Herregud, det er jo å be om trøbbel i understellet. Jeg tenker litt som man tenker rundt menneskeunderliv, ikke styr og stull med ekstra såpe oppi der/inni der, for kroppen klarer det jo best selv.

 

edit: du skulle spurt om hun styra med yoghurt og klorheksidin oppi sin egen dås :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aslan skrev:

Herregud, det er jo å be om trøbbel i understellet. Jeg tenker litt som man tenker rundt menneskeunderliv, ikke styr og stull med ekstra såpe oppi der/inni der, for kroppen klarer det jo best selv.

 

edit: du skulle spurt om hun styra med yoghurt og klorheksidin oppi sin egen dås :lol: 

Bilder i hodet!!! :shocked:

Takk sonen, nå kom jeg på å sjekke når neste papirinnsamling er. Det er på lørdag, det hadde jeg helt glemt! Boden er litt full etter all hundeutstyrshopping...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som har tips til stive nakkemuskler? Jeg sliter med det i perioder med mye stress (slik som nå i eksamenstiden). Dette fører til spenningshodepine og en gang måtte jeg på legevakten pga smerter. Man kan ta på siden av halsen og kjenner umiddelbart musklene som er spent, prøver å massere de, men fungerer dårlig. Jeg liker ikke å proppe i meg medisiner, så vil helst unngå smertestillende og muskelavslappende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som har tips til stive nakkemuskler? Jeg sliter med det i perioder med mye stress (slik som nå i eksamenstiden). Dette fører til spenningshodepine og en gang måtte jeg på legevakten pga smerter. Man kan ta på siden av halsen og kjenner umiddelbart musklene som er spent, prøver å massere de, men fungerer dårlig. Jeg liker ikke å proppe i meg medisiner, så vil helst unngå smertestillende og muskelavslappende.

Kiropraktor. Anbefales på det varmeste!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Noen her inne som har tips til stive nakkemuskler? Jeg sliter med det i perioder med mye stress (slik som nå i eksamenstiden). Dette fører til spenningshodepine og en gang måtte jeg på legevakten pga smerter. Man kan ta på siden av halsen og kjenner umiddelbart musklene som er spent, prøver å massere de, men fungerer dårlig. Jeg liker ikke å proppe i meg medisiner, så vil helst unngå smertestillende og muskelavslappende.

Trening og tøying. Bli god og varm i muskulaturen, bruk musklene på andre måter, og tøy ut skikkelig. Eneste som hjelper på sikt. Gjett om jeg merker det nå når jeg har trent lite en stund!

Jeg måtte ha en runde med triggerpunktmassasje hos fysioterapeut da jeg var mest anspent. Vondt men verdt det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...