Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Jeg har ingen problemer med julegaver jeg, men så har det aldri tatt av skikkelig for oss heller.. 

Feks til M har jeg sagt at hun tar heller penger på kontoen, for de som føler for det, for hun får nok alltids nok gaver.. Ellers så pleier jeg å si enkle ønsker som puslespill, tegneblokk osv.. 

Jeg har aldri opplevd mega store flotte dyre gaver.. De dyreste er fra mamma og pappa, og da har de vel ligget på ca 1000kr. Noe mer nå som gubben er med på gaven også.. 

Det er jo ikke nødt å bli mer voldsomt enn man gjør det til selv.. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Låner man bort penger til noen, så skal man alltid ta høyde for at dette får man ikke igjen. Så derfor er jeg gnien med store summer, er så trist å miste masse penger da gitt, men kan fint spandere lunsj eller bensin på folk som trenger det og ikke utnytter det. Låne penger til melk og brød får de å. Får jeg igjen blir jeg glad, får jeg ikke igjen så legger jeg det vekk. Ferdi' snakka, jeg har nemlig tatt høyde for at dette får jeg ikke igjen. "Hei, jeg heter mor godhjerta" Jeg kan til tider være en slem heks å, det er fordi folk utnytter min snillhet og da er jeg ikke så grei lenger. 

Jepp, kjeder meg igjen! I dag skal jeg til veterinæren med en væskende kul på Asti. Stakkars, han har hatt mye tull det siste halvannet året. Så nå er det bra føler jeg. Han begynner å bli voksen og det er himla uvant at han rusler bak og snuser seg gjennom turene våre. Hallo, hvor ble det av idioten min?? På en måte er jeg glad for at han har roet seg ned, på en annen måte er det litt trist også, for det har skjedd så fort. Etter operasjonen så gikk det fort "nedover" med han. Han er nå en lettere slitsom schæfer som ligger litt over normalen i idioti :P Så voksen og subbete er han ikke ennå.

Og jeg skjønner så godt at det er nedverdigingene å ta i mot penger/gaver, skjønner det kjempegodt faktisk! Ingen god tanke å føle seg så blakk at man er avhengig av andres godhet. Så derfor prøver jeg å snike det inn på slike som hater det ;) "Oisann jeg betalt vist"

Julegaver: Her har vi budsjett, og det andre bruker på julekalender bruker vi på julegaver. Helle har fått en del nykker, men de kan hun bare ha. Skal hun ha bukse til 2000,- vel da ble det bare den presangen under treet, ikke noe fra Mads (han får penger fra oss til gaver), ikke noe fra bikkjene og slettes ikke noe fra nissen (jaaaaaaaa vi har nisse ennå, 17. åringen synes det ble feil for to år siden når vi bestemte at de var store nok. Så da drar bestefar ut for å kjøpe avisen og nissen kommer mens han er borte, til tross for at barna er store at de strengt tatt ikke trenger nissen lenger, men vi tuller ikke med tradisjoner). Jeg synes det er kjipt å bare gi en presang, så buksen utgår og da får hun heller flere gaver som ikke koster skjorta.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Jeg har ingen problemer med julegaver jeg, men så har det aldri tatt av skikkelig for oss heller.. 

Feks til M har jeg sagt at hun tar heller penger på kontoen, for de som føler for det, for hun får nok alltids nok gaver.. Ellers så pleier jeg å si enkle ønsker som puslespill, tegneblokk osv.. 

Jeg har aldri opplevd mega store flotte dyre gaver.. De dyreste er fra mamma og pappa, og da har de vel ligget på ca 1000kr. Noe mer nå som gubben er med på gaven også.. 

Det er jo ikke nødt å bli mer voldsomt enn man gjør det til selv.. 

Ja, samme her. Når jeg var liten hadde ikke mamma og pappa så fryktelig god råd, så jeg har aldri fått noen overveldende mange eller dyre gaver, men alltid fått fine gaver :) Og selv om de har mye bedre råd nå, så har det ikke tatt av, vi får stort sett ting vi faktisk trenger og ønsker oss (så det har jo backfira nå, når vi egentlig har det vi trenger frem til babyinnkjøpene kommer igang :P ). Til bursdagen min nå ønsket jeg meg helst nye gode turullsokker, og hadde ikke lyst på noe annet, så jeg ble steike glad for ulvangsokker fra broren min liksom :teehe: Håper å ikke havne inn i gavebonanzaville når vi selv blir foreldre nå, men samboer er vokst opp ganske likt, så det tror jeg nok går bra :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, JeanetteH skrev:

1499676_10153044931063132_47772317400220

Fantastisk! :lol::lol:

Jeg er hjemme fra jobb på grunn av vonde bein og det stinx! Jeg skulle gjøre unna masse retting i dag (bunkene ligger på jobb) og dessuten ha to vikartimer for en lærer som var SÅ glad for at jeg kunne ta dem. Jeg humpet rundt her i over en time mens jeg heiv inn smertestillende, noen ganger går det seg såpass til at jeg kommer meg på jobb. Men da jeg så hvor vanvittig glatt det var ute ga jeg opp, vonde bein på glattis funker ikke i det hele tatt. Hundene blir luftet i hagen inntil videre, regner med at beina mine kan brukes igjen i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
47 minutter siden, JeanetteH skrev:

1499676_10153044931063132_47772317400220

Julenissen kan mene det han vil om den saken, men jeg har stort sett fått det jeg vil i år uansett :P 
Hadde store planer om å være mye ute i dag. Så begynte det å blåse og regne sidelengs igjen. Så da blir det mental trening på gutta mine og enda mer søknadsskriving på meg.

På tide og pakke inn julegavene jeg faktisk har kjøpt også. Fort gjort at de som skal få dem finner dem, selv om jeg selv synes at jeg har gjort et knakandes godt stykke arbeide med å gjemme dem :GrinBlue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha midddagsgjester på lørdag, og da tenker jeg dessert. Har lyst å lage panna cotta, men det skal jo gelantin i. Hun ene er vegeterianer, så jeg regner med hun ikke spiser det. Finnes det noe annet som jeg kan bytte ut gelantinen med? Leste agar agar eller noe: er det noe jeg finner i butikker, og kan det brukes på samme måte? Evt noe annet? :P

Middagen blir pinnekjøtt, men med komper og kålrabistappe som tilbehør. Bør jeg ha noe annet også, som hun kan spise, eller er det ok med komper og kålrabistappe? :P Egebtlig derfor jeg tenkte komper til istedet for poteter, for det er litt mer spennende å spise "alene", men nå er jeg litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, laikamor skrev:

Vi skal ha midddagsgjester på lørdag, og da tenker jeg dessert. Har lyst å lage panna cotta, men det skal jo gelantin i. Hun ene er vegeterianer, så jeg regner med hun ikke spiser det. Finnes det noe annet som jeg kan bytte ut gelantinen med? Leste agar agar eller noe: er det noe jeg finner i butikker, og kan det brukes på samme måte? Evt noe annet? :P

Middagen blir pinnekjøtt, men med komper og kålrabistappe som tilbehør. Bør jeg ha noe annet også, som hun kan spise, eller er det ok med komper og kålrabistappe? :P Egebtlig derfor jeg tenkte komper til istedet for poteter, for det er litt mer spennende å spise "alene", men nå er jeg litt usikker.

Agar agar er laget av tang og brukes akkurat sånn som du ville brukt gelatin (som er laget av knokler fra dyr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har manflue og synes fryktelig synd på meg selv! Og det passer veldig dårlig å være syk når Vigdis våkner opp med lopper i blodet :P Får se om jeg får karret meg ut på latmannslufting etterhvert...

Jeg kunne egentlig tenke meg å slutte å kjøpe gaver til niesene/nevøen min og heller sette inn en sum penger på en sparekonto til jul og bursdager, men det føles liksom så kjipt? Selv om jeg hadde blitt glad for å få en større sum penger når jeg fylte 18 år av en tante eller onkel :) C og jeg har jo kun de 4 så vi kan jo legge litt mer penger i kassa dems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
29 minutter siden, mokken skrev:

....driver de med dampvasker reklame på tv også! :lol:

 

 

Ja, til blant annet min store fortvilelse. Prøver å overse alt som heter reklame i tilfellet jeg lar meg friste. :D
Kärcher tror jeg det er som har noe som passer til dampvasker.. 

10 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg leser til eksamen og googler ting jeg lurer på, og dermed blir reklamen på Hundesonen deretter :lol: Fikk reklame for fordrøyningskum. Utstyr til overvannsbehandling, altså... Veldig sannsynlig at jeg bestiller dèt! :lol: 

Fortsatt bare Doggiebag som kommer opp her. Men i det siste er det jo bare leker jeg har googlet etter. Og vært utallige ganger innom BR Leker sin nettside :P

Ellers så fikk nå jobb i dag da. Bare en liten deltidsstilling uten faste timer eller noe, men alle monner drar sies det jo ;)
 

Fingrene mine har forresten funnet ut at å bruke smaksprøver fra Orijen som godbiter under trening er vondt! :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh deilig at det ikke var vekkerkloke som ringte kl 05 og 05.15. Og ikke min egen kl 06.30 :ahappy: Var oppe og henta lillemor i 4 tiden, men bortsett fra det så var det stille og ingenting som bråkte før kl 8. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper ganske mange av dere blei grønne av misunnelse når dere så den fine RÅDYRGENSEREN jeg hadde kjøpt meg fra et banner her på Hundesonen, sant? Vel, det stoppa ikke der, iogm at den var så søt, så måtte jeg jo kjøpe noe i en litt annen stil også, sant. Gikk for noe litt sexy, en skanky genser altså. Denne:

C57E466B-09C8-4405-99AA-796E5702A5B2_zps

Lang og lekker, skulle falle smektende om mine feminine hofter og gi meg et litt sånn "statsansatt møter påkledd glamourmodell-look".

Nå har jeg fått den. Den gjør virkelig underverket for figuren min. Det er så mye padding i fronten pga lommer og dobbelt stoff bak glidelåsen at jeg får former der jeg ikke ante jeg hadde. Den er heller ikke spesielt lang, så de smektende hoftene får være hofter, jeg får heller litt ekstra varme rundt midja. Stoffet er også et kapittel for seg, det føles ut som en blanding av plastikk og tynnslitt fleece, bare at det er tjukt.

A0A4504A-FE4A-434F-A03B-1F4CE5B9B53C_zps

Alle ser jo hvor skanky jeg er. :aww:

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Tipper ganske mange av dere blei grønne av misunnelse når dere så den fine RÅDYRGENSEREN jeg hadde kjøpt meg fra et banner her på Hundesonen, sant? Vel, det stoppa ikke der, iogm at den var så søt, så måtte jeg jo kjøpe noe i en litt annen stil også, sant. Gikk for noe litt sexy, en skanky genser altså. Denne:

C57E466B-09C8-4405-99AA-796E5702A5B2_zps

Lang og lekker, skulle falle smektende om mine feminine hofter og gi meg et litt sånn "statsansatt møter påkledd glamourmodell-look".

Nå har jeg fått den. Den gjør virkelig underverket for figuren min. Det er så mye padding i fronten pga lommer og dobbelt stoff bak glidelåsen at jeg får former der jeg ikke ante jeg hadde. Den er heller ikke spesielt lang, så de smektende hoftene får være hofter, jeg får heller litt ekstra varme rundt midja. Stoffet er også et kapittel for seg, det føles ut som en blanding av plastikk og tynnslitt fleece, bare at det er tjukt.

A0A4504A-FE4A-434F-A03B-1F4CE5B9B53C_zps

Alle ser jo hvor skanky jeg er. :aww:

*knis*

Du er rene kalenderen du :D

Nettkjøpene dine burde være første bildet i Akkurat nå-trådene ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Tipper ganske mange av dere blei grønne av misunnelse når dere så den fine RÅDYRGENSEREN jeg hadde kjøpt meg fra et banner her på Hundesonen, sant? Vel, det stoppa ikke der, iogm at den var så søt, så måtte jeg jo kjøpe noe i en litt annen stil også, sant. Gikk for noe litt sexy, en skanky genser altså. Denne:

C57E466B-09C8-4405-99AA-796E5702A5B2_zps

Lang og lekker, skulle falle smektende om mine feminine hofter og gi meg et litt sånn "statsansatt møter påkledd glamourmodell-look".

Nå har jeg fått den. Den gjør virkelig underverket for figuren min. Det er så mye padding i fronten pga lommer og dobbelt stoff bak glidelåsen at jeg får former der jeg ikke ante jeg hadde. Den er heller ikke spesielt lang, så de smektende hoftene får være hofter, jeg får heller litt ekstra varme rundt midja. Stoffet er også et kapittel for seg, det føles ut som en blanding av plastikk og tynnslitt fleece, bare at det er tjukt.

A0A4504A-FE4A-434F-A03B-1F4CE5B9B53C_zps

Alle ser jo hvor skanky jeg er. :aww:

:lol: Vakkert... Virkelig. 

*fnis* 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mirai pinned this emne

Den gjorde virkelig underverker for figuren din @SandyEyeCandy! Men kanskje ikke helt på den måten du hadde tenkt nei :lol: 

Jeg har skrivedag i dag, og har kommet greit i gang. Men tror fokuset blir bittelitt endret.... Oppgaven skal være på inntil ti sider, og siden jeg er på side sju og ikke er ferdig med veiledningsteorien enda så tror jeg kanskje at det siste jeg skulle skrive om utgår :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...